Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Børkeiet og Hou kunne vi byttet mot hvem som helst. Jeppe har et godt innlegg på målet, men er ellers elendig.

Synes Jeppe var veldig bra offensivt i dag. En våre beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

Ser det er mye dissing av Berg her nå, og jeg vet ikke om det kommer fra folk som var for eller mot sparkingen av Ordinas. Selv er jeg en av de som gikk tydelig ut mot den sparkingen. Jeg synes fortsatt ikke det var riktig. Men det handler om langsiktighet og å tørre å stå sammen når det butter litt imot. Det blir liksom ikke bedre av å skulle gjøre samme feil (sparke treneren uten noen som helst langsiktig plan) enda en gang. La oss for guds skyld håpe Berg får arbeidsro og at ikke media eller personer innad i klubben begynner å mumle om nok et trenerskifte.

 

Møkkaklubber sparker trenerne sine ofte. La oss ikke falle ned på det nivået.

Var siktet mot ShermanCostello ;-)

 

Jeg selv var ambivalent til sparkingen. Likte det ikke, men tenkte det kanskje var nødvendig og hadde troa på Berg.

 

Berg har forsøkt på noen grep som har virket riktige i teorien, men faktum er jo status quo prestasjonsmessig med «rævafotball» på kjøpet. Så ikke veldig vellykket foreløpig.

 

Nå handler uansett alt om å berge plassen, samme hvordan vi gjør det og jeg orker ikke å fokusere så mye på om treneren er riktig eller ikke nå. Får evaluere etter sesongen.

Ordinas har ingenting med saken å gjøre. Det hadde sikkert ikke gått noe bedre (eller verre) med han.

Det er uansett helt hodeløst å ikke bruke byttene sine når det trengs (som Ordinas heller ikke gjorde). Det bør jeg kunne mene uten å få slengt vikarierende argumenter etter meg. Ellers er ikke dette en reell debatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå så ikke jeg kampen, men etter hva jeg har lest på VG og Nettavisen direkte høres det ut som Ronald H var mer på nivå med høyrebacken til Drøbak/Frogn G12 enn Eliteserie nivå...

 

Er også dritt lei av å lese at folk her inne klager på mannen med fløyta... taper unnskyldninger!

 

Fakta er er vi ikke er bedre... Så enkelt er det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag? Tidligere var vi kjent for å ha gode ballspillere ... det er slutt på å fremelske de. Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

 

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring for å dra det i land. Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.

Endret av dirtyharry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sett på straffen flere ganger og jeg har dømt fotball selv på lavere nivå. Jeg er sikker på at 95% av dommere aldri villet dømt straffe her. MEN seier ville vært vært heldig på bakgrunn av sjanser.

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring.Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.
Demidov på benken bare for pynt?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring.Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.
Demidov på benken bare for pynt?

 

Han er skadet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring.Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.
Demidov på benken bare for pynt?

Han er skadet
Berg sa før kampen han var klar til å komme inn hvis det trengtes ... hvis ikke dette var matchbildet hvor vi kunne trengt rutinen og kynismen til Demidov så vet ikke jeg.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring.Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.
Demidov på benken bare for pynt?

Han er skadet
Berg sa før kampen han var klar til å komme inn hvis det trengtes ... hvis ikke dette var matchbildet hvor vi kunne trengt rutinen og kynismen til Demidov så vet ikke jeg.

 

Og hvis han ikke var helt klar etter oppvarminga likevel? skulle han hatt blitt kasta ut og smelt opp skaden enda mer og risikert å blitt borte to-tre kamper til ? Det medisinste apparatet , Vadim og Berg byttet han nok ikke inn av en grunn skal du skjønne. HAdde han vært helt frisk så hadde han starta...Men synd at all vår rutine sitter på hans skuldre da....jeg mener, at vi ikkekunne hatt en bredere tropp MED erfaring og som ikke r russ-alder

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Børkeiet og Hou kunne vi byttet mot hvem som helst. Jeppe har et godt innlegg på målet, men er ellers elendig.

Synes Jeppe var veldig bra offensivt i dag. En våre beste.

Helt enig. Jeppe var bra i dag. Problemet et HB. Hvorfor parkere bussen i 40 minutter.

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sett på straffen flere ganger og jeg har dømt fotball selv på lavere nivå. Jeg er sikker på at 95% av dommere aldri villet dømt straffe her. MEN seier ville vært vært heldig på bakgrunn av sjanser.

Dommeren har vel også 2 spillere mellom seg og situasjonen og ser vel bare VIF spilleren som faller og dømmer på det... Ingen Enga-Start reagerer voldsomt, nærmeste spiller finner ut at han skal slå ut armene sånn for syns skyld...

 

Men, vi er elendige på å parkere busser og at vi prøver er årsaken til at det blir flere situasjoner nære vårt mål

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

.

Må innrømme at det kjennes litt tungt med en trener som river istykker klubbens DNA, samtidig som han bringer oss rett ned i ulykka med enkel, naiv parkerbussenideologi ... mulig det funka i Lillestrøm, men når ble Stabæk et sånt lag?

Berg har overvurdert spillematerialet i klubben for å spille kynisk fotball og parkere bussen på slutten av kampen, spillerne er ferdige og slitne og mangler erfaring.Vi har heller ikke ingen benk med erfaring og styrke å sette inn. Møtte på Toni etter kamp, velksla et par ord om kampen, mangel på rutine var hans nøkkel ord. Vil si meg helt enig.
Demidov på benken bare for pynt?

Han er skadet
Berg sa før kampen han var klar til å komme inn hvis det trengtes ... hvis ikke dette var matchbildet hvor vi kunne trengt rutinen og kynismen til Demidov så vet ikke jeg.

Og hvis han ikke var helt klar etter oppvarminga likevel? skulle han hatt blitt kasta ut og smelt opp skaden enda mer og risikert å blitt borte to-tre kamper til ? Det medisinste apparatet , Vadim og Berg byttet han nok ikke inn av en grunn skal du skjønne. HAdde han vært helt frisk så hadde han starta...Men synd at all vår rutine sitter på hans skuldre da....jeg mener, at vi ikkekunne hatt en bredere tropp MED erfaring og som ikke r russ-alder

Tar det for gitt at det var svært tungtveiende grunner for at han ikke kom inn ... vært fint om dette kunne bli belyst fra noen med kunnskap og kjennskap til saken
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Straffen kan bli dømt for ja den er billig men det er ekstremt urutinert av Hernandez å slenge ut foten der. Det er hovedproblemet og ikke dommeren. Vi har en tendens til ALLTID å klage på dommeren. Jeg tror dessverre ikke det er der vårt problem ligger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange har en tendens til ofte å klage på dommeren, både på feltet og her inne. Det irriterer meg voldsomt at det skjer så ofte (tenker da spesielt på feltet), men noen ganger er det selvfølgelig på sin plass. Dette er en slik gang. At man klager ofte, betyr jo ikke at man tar feil hver gang.

 

Har sett at flere her mener at det var uklokt av oss å legge oss bakpå (hvilket man lett kan være enig i når man ser hvordan det gikk), for da oppstår slike situasjoner og at det var urutinert av Hernandez å slenge fram foten. Det er selvfølgelig ikke helt feil, men det man hinter til da er at det gang etter gang, og gjerne når du trenger det aller minst, dukker opp en idiot som dagens dommer (Hagen?), som feilbedømmer situasjonen fullstendig og dømmer en håpløs straffe. En straffe som i ytterste konsekvens kan vise seg å ha avgjørende betydning for hvem som spiller i ES neste år. Da er det ikke Hernandez' urutinerte fot som er hovedproblemet, men dommerstanden (og da tenker jeg selvfølgelig på dommerne som dømmer toppfotballen, ikke all bredde- og dugnadsdømmingen som foregår, hvor til og med jeg har begått et par kamper).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Er så lei av norske dommere. Straffesparket er sikkert greit, men fortsatt ganske billig - han klarer enkelt holde seg på bena der om han vil. Omtrent på samme nivå som der Bohinen blir tatt på slutten. Hvor dommern nekter å være konsekvent og lar det gå.

Boli sitt gule er i tillegg latterlig og Moe skulle hatt frispark helt på slutten hvor denne Aron burde fått sitt andre gule.

Stusser over at vi ikke setter på flere friske ben. Valencic for Hou feks.

Dette blir tøft hele veien...

Vi taper dette fordi vi har en idiot på benken som ikke klarer å se utslitte bein som må byttes.

Hvorfor setter vi ikke inn en bakromsspiller som kan ta med slitne stoppere på tur?

Hvorfor spiller Sæter høyrekant?

Hvorfor blir Bohinen satt på topp?

Hvorfor blir ikke Hernandez tatt av når det er åpenbart at han er tom for selvtillit?

Det er helt forjævlig om vi rykker ned på grunn av så åpenbart enkle taktiske bommerter!

Hverken Toni eller Henning Berg er skyld i at vi ikke har forsterket forsvaret med spillere som holder nogenlunde Eliteserie standard. Det feller oss, offensivt er vi mer enn gode nok.

Det har du rett i, men det defensive arbeidet var mer enn godt nok i 75 minutter. Dog, når beina blir utslitte etter å ha holdt godt press hele matchen så trenger du nye folk til å løpe. Det kan nesten være hvem som helst så lenge de har krefter til å presse ballfører.

At Hernandez gjør en tåpelig feil er egentlig litt underordnet her. Det avgjørende er at vi ikke har ork til å holde pressnivået vi opprettholdt resten av kampen.

Og at vi ikke har friske bein på topp til å jage bakrom. Stopperen til venstre i midtforsvaret til VIF var både skada og sliten. En frisk og kjapp fyr hadde tvunget han til å bruke mye mer tid på defensive løp, gitt bort innkast, og kanskje hadde det blitt et mål av det.

Både Aga og Valencic kunne bidratt her.

Hverken dommeren (Ok, han gjorde mye rart, men) eller Hernandez (en gutt uten selvtillit som burde vært spart) har skylda for to tapte poeng i dag. Og i hvert fall ikke de ute på matta, som ga jernet så lenge det holdt. En mann har skylda og det er Henning Berg.

Og det er siste gang jeg sier det i dag, beklager repetivitet

ShermanCostello med dagens klart beste (og mest nyanserte) innlegg!

 

Tenker akkurat det samme, selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så da var det verken Roland eller Bergs feil da, tenker på alle som skylder på Bergs taktikk. Hadde dommern gjordt jobben sin så hadde Berg blitt genierklert for det taktiske og rodd inn 1-0 seier?

#marginerogtilfeldigheter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde vel neppe genierklært ham, men når hvis du jakter på en person å skylde på her, så må det være han som gjorde den største feil, altså dommeren.

 

Men jeg sier meg enig i at vi må slutte med å PRØVE å parkere bussen, hvertfall inntil vi har lært oss hvordan det skal gjøres...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hernandez blir litt kledd av når vi blir for dype og defensive, han er utvilsomt bedre når vi skal frem og angripe. I dag hadde vi Renå Olsen og Demidov på benken. Skulle vi satt inn Demidov, hadde Granli eller Hanche gått ut på back og det hadde vært uheldige med omrokeringer i bakre rekket. Usikker på styrkene til Olsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Vi hadde vel neppe genierklært ham, men når hvis du jakter på en person å skylde på her, så må det være han som gjorde den største feil, altså dommeren.

 

Men jeg sier meg enig i at vi må slutte med å PRØVE å parkere bussen, hvertfall inntil vi har lært oss hvordan det skal gjøres...

Jeg tror nok dette til en hvis grad hang sammen med at kreftene tok slutt. Vi så et tydelig skifte når oahi måtte gå ut. Da ramlet vi enda mere bakpå. Her gjorde HB en feil å sette innpå Bohinen. Han er så langt unna en figther man kan komme når vi skal krige inn en 1-0 ledelse. Så dette må HB ta på sin kappe men jeg tror som sagt ikke de prøvde å parkere bussen men de gikk rett og slett tom for diesel når siste rest gikk ut med skade. Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

Ser det er mye dissing av Berg her nå, og jeg vet ikke om det kommer fra folk som var for eller mot sparkingen av Ordinas. Selv er jeg en av de som gikk tydelig ut mot den sparkingen. Jeg synes fortsatt ikke det var riktig. Men det handler om langsiktighet og å tørre å stå sammen når det butter litt imot. Det blir liksom ikke bedre av å skulle gjøre samme feil (sparke treneren uten noen som helst langsiktig plan) enda en gang. La oss for guds skyld håpe Berg får arbeidsro og at ikke media eller personer innad i klubben begynner å mumle om nok et trenerskifte.

 

Møkkaklubber sparker trenerne sine ofte. La oss ikke falle ned på det nivået.

Var siktet mot ShermanCostello ;-)

 

Jeg selv var ambivalent til sparkingen. Likte det ikke, men tenkte det kanskje var nødvendig og hadde troa på Berg.

 

Berg har forsøkt på noen grep som har virket riktige i teorien, men faktum er jo status quo prestasjonsmessig med «rævafotball» på kjøpet. Så ikke veldig vellykket foreløpig.

 

Nå handler uansett alt om å berge plassen, samme hvordan vi gjør det og jeg orker ikke å fokusere så mye på om treneren er riktig eller ikke nå. Får evaluere etter sesongen.

Ordinas har ingenting med saken å gjøre. Det hadde sikkert ikke gått noe bedre (eller verre) med han.

Det er uansett helt hodeløst å ikke bruke byttene sine når det trengs (som Ordinas heller ikke gjorde). Det bør jeg kunne mene uten å få slengt vikarierende argumenter etter meg. Ellers er ikke dette en reell debatt.

Da har jeg mistolket den enorme negativiteten til Berg ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Noen som er bitre på sparkingen av Ordinas her?

Ser det er mye dissing av Berg her nå, og jeg vet ikke om det kommer fra folk som var for eller mot sparkingen av Ordinas. Selv er jeg en av de som gikk tydelig ut mot den sparkingen. Jeg synes fortsatt ikke det var riktig. Men det handler om langsiktighet og å tørre å stå sammen når det butter litt imot. Det blir liksom ikke bedre av å skulle gjøre samme feil (sparke treneren uten noen som helst langsiktig plan) enda en gang. La oss for guds skyld håpe Berg får arbeidsro og at ikke media eller personer innad i klubben begynner å mumle om nok et trenerskifte.

 

Møkkaklubber sparker trenerne sine ofte. La oss ikke falle ned på det nivået.

Var siktet mot ShermanCostello ;-)

 

Jeg selv var ambivalent til sparkingen. Likte det ikke, men tenkte det kanskje var nødvendig og hadde troa på Berg.

 

Berg har forsøkt på noen grep som har virket riktige i teorien, men faktum er jo status quo prestasjonsmessig med «rævafotball» på kjøpet. Så ikke veldig vellykket foreløpig.

 

Nå handler uansett alt om å berge plassen, samme hvordan vi gjør det og jeg orker ikke å fokusere så mye på om treneren er riktig eller ikke nå. Får evaluere etter sesongen.

Ordinas har ingenting med saken å gjøre. Det hadde sikkert ikke gått noe bedre (eller verre) med han.

Det er uansett helt hodeløst å ikke bruke byttene sine når det trengs (som Ordinas heller ikke gjorde). Det bør jeg kunne mene uten å få slengt vikarierende argumenter etter meg. Ellers er ikke dette en reell debatt.

Da har jeg mistolket den enorme negativiteten til Berg ;-)

Fair nok. Jeg mener helt klart det var trist med Toni, men hadde kommet over det hvis vi åpenbart hadde styrket oss. Når det gjøres så horrible feilvurderinger som i dag så kan jeg ikke skjønne at vi har gjort mye annet enn å hive penger ut av vinduet. Jaja, vi får håpe dette går bra, og så får man evaluere i vinter og forhåpentligvis finne en bedre retning på ting før neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så da var det verken Roland eller Bergs feil da, tenker på alle som skylder på Bergs taktikk. Hadde dommern gjordt jobben sin så hadde Berg blitt genierklert for det taktiske og rodd inn 1-0 seier?

#marginerogtilfeldigheter

 

Vi kan alle være enige om at Roland ikke har Eliteserie-nivå per dags dato....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så da var det verken Roland eller Bergs feil da, tenker på alle som skylder på Bergs taktikk. Hadde dommern gjordt jobben sin så hadde Berg blitt genierklert for det taktiske og rodd inn 1-0 seier?

#marginerogtilfeldigheter

 

Vi kan alle være enige om at Roland ikke har Eliteserie-nivå per dags dato....

Roland? Du må gjerne fortelle mer om denne spilleren. Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe.

 

Om du sikter til Ronald, kan jeg delvis være enig.

 

Får litt vondt av gutten. Joda, han har stått bak noen baklengsmål, men ikke la han bli en hakkekylling av den grunn. Vi svikter i alle ledd - og dette er ikke ene og alene på grunn av Ronald.

 

Jeg tror Ronald kan bli en viktig spiller for oss, jeg. Men akkurat nå fortjener han å bli benket (sammen med en del andre).

 

Men idiotiske tilnavn på egne spillere har jeg lite sansen for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fryktelig bittert å tape 2 poeng på denne straffen. Da jeg gikk på dommerkurs sa instruktøren fra NFF: - Det er ingen ting som heter "tvilsom straffe" - er forseelsen tvilsom, så er det ikke straffe. At ikke Hagen har fått med seg denne enkle lærdom kan koste oss plassen i ES !

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fryktelig bittert å tape 2 poeng på denne straffen. Da jeg gikk på dommerkurs sa instruktøren fra NFF: - Det er ingen ting som heter "tvilsom straffe" - er forseelsen tvilsom, så er det ikke straffe. At ikke Hagen har fått med seg denne enkle lærdom kan koste oss plassen i ES !

Videodømming tar garantert en evighet før blir en realitet, men kunne ha hatt dommere på kortsidene, som noen turneringer og ligaer har. Da hadde det ikke blitt dømt straffe. Men sesongen under ett så det ikke dommernes feil at vi kan miste plassen. Men Boli faller aldri hvis han ikke blir tatt, kanskje vi også skal bli mer kyniske og kaste ut et bein eller hjelpe til litt mer ekstra inni feltet eller rundt 16 meteren så får nok vi også flere feildømte straffer og frispark....#mangelpåkynisme

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Børkeiet og Hou kunne vi byttet mot hvem som helst. Jeppe har et godt innlegg på målet, men er ellers elendig.

Synes Jeppe var veldig bra offensivt i dag. En våre beste.

Helt enig. Jeppe var bra i dag. Problemet et HB. Hvorfor parkere bussen i 40 minutter.

 

 

 

Hernandez blir litt kledd av når vi blir for dype og defensive, han er utvilsomt bedre når vi skal frem og angripe

 

Jeppe og Hernandez har samme "problem". De er bedre når vi går frem og skal angripe, men for dårlige når de skal forsvare seg. Det er fint at de har en positiv side. Bare så dumt at de begge har Back i stillingsbeskrivelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga
×
×
  • Opprett ny...