Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Brann


blaa_speider
 Del

Anbefalte innlegg


******

Moderatormelding:
Flyttet flere innlegg fra Hugo-tråden til kamptråden for Stabæk - Brann. Åpningsinnlegget til kkh94 ble derfor ikke det første innlegg i trådn.

******

 

Jeg mener vi bør forsøke dette:

 

AHO på høyreback.

Vadim og Granli som midtstoppere.

Strømnes (om han er frisk!?) som anker på midten, en rolle han i følge Transfermarkt har bekledd tidligere:

https://www.transfermarkt.co.uk/steinar-stromnes/profil/spieler/34761

 

Da får vi inn rutine og vi får endelig satt Ronald PÅ BENKEN!!!!!!

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så, du vil heller ha inn Strømnes, som blir helt overveldet av tempoet i Eliteserien som midtstopper, i en krevende ankerrolle. Alt for å sette Hernandez på benken.

 

Flott.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel bedre å få Hernandez fram på kanten, der kommer styrkene hans mer til sin rett. Som ving er han jo helt klart god nok defensivt.

 

På sentral midtbane synes jeg ikke at vi skal eksperimentere mer enn at det må stå mellom de som har spilt der: Keita (selvskreven når han ikke har karantene), Børkeeiet (er vel også selvskreven når han ikke har karantene?), Sæter, Askildsen og Bohinen. Blant disse finner vi de to vi beste for jobben. Mener jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helvete, dette passer svært dårlig etter at det endelig så ut som han hadde funnet rollen sin i Berg sitt system mot LSK. Er det derfor Hou Sæter fikk sjansen igjen mon tro? Siden han minner mest om Vetlesen og derfor ville laget fungert mer sømløst da Vetlesen skulle vært tilbake etter soning?

 

Vel, Hou Sæter fungerte svært dårlig på høyreving så da håper jeg Valencic kan vise ett høyere nivå og ta plassen hans. 2 mål i går viser vel prov på noe!? Evt Hernandez med Hanche bak og Demidov inn. Og hva skjer med Brynhildsen og Gyasi? Noe håp om at minst 1 av dem er klar mot Brann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Brann er det bare å dytte innpå de største og sterkeste spillerne... De har vel en minimumshøyde på 185 cm og duellstyrke nok til ikke å gjøre seg bort i skotsk førstedivisjon...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sted: Nadderud stadion
Dato: 21. oktober
Tid: 20:00
Lagoppstilling: Sans Hugo og Keita, forhåpentligvis pluss Demidov.

Nå er det ingen uviktige kamper igjen. Jeg regner med at vi har råd til ett tap til, og mest sannsynlig kommer det vel her.

Statistikken mot Brann i Bærum er ganske ålreit. Fjorårets kamp endte med 2-0-seier til oss, i det jeg mener var en av våre aller beste kamper den sesongen.

Brann er i praksis ferdige i gullkampen etter å ha sosa bort to matchballer. Derfor frykter jeg de senker skuldrene og parkerer oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 - 1 - 4- 1 - 1 (3 - 5 - 2)

Hvis Vadim er fit for kamp, som han MÅ være har han tidligere i karieren også spilt midtbane.

Hanche - Granli - Moe

Vadim

Hernandez/Filip - Tobbe - Askildsen - Moussa

Ohi (MÅ også være fit for kamp)

Boli



Fy faen jeg er nervøs te kampen ang midbanen vår ass...

Endret av dirtyharry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 9.10.2018 den 11.28, dirtyharry skrev:

3 - 1 - 4- 1 - 1 (3 - 5 - 2)

Hvis Vadim er fit for kamp, som han MÅ være har han tidligere i karieren også spilt midtbane.

Hanche - Granli - Moe
Vadim
Hernandez/Filip - Tobbe - Askildsen - Moussa
Ohi (MÅ også være fit for kamp)
Boli

Fy faen jeg er nervøs te kampen ang midbanen vår ass...

Moussa som venstre vingback? Blir svett for venstre stopper Moe mot Fredrik Haugen og Komsoon.

 

4-4-2 :

 

Hanche Olsen - Granli - Demidov - Moe

Hernandez-Askildsen-Børkeeiet-Moussa

--------------------------Ohi-----------------------

--------------------------Boli-----------------------

 

Børkeeiet trekker ned i ankerrolle (og Ohi ned i midtbanen) ved behov.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare fire dager til kamp, folkens!

Det er rundens hovedkamp, en ny superviktig kamp, og vi vil fylle opp feltet! Så vi kjører igjen åpent felt, og håper at alle vil ta med en venn eller to som vil bidra til å skape stemning på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden, zuza skrev:

På Eurosport sin sending før runden er de på Nadderud og der ser man at Hanche drilles som høyreback. Noe mer om Ronald benkes eller flyttes opp ser man ikke. noen som vet noe mer? 

Kan se ut som om ham benkes iflg gårsdagens trenng

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kanskje ikke bare på Stabæk det blir endringer.

Sitat

Bismar Acosta kan bli vraket mot Stabæk, Christian Eggen Rismark har blitt drillet som midtstopper mot slutten av denne uka

Sitat

Ruben Yttergård Jenssen gikk av trening i går med en smell i foten. Daniel Braaten fikk mye tid på trening på høyrekanten.

Bismark har vel startet alle kampene til Brann-'

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rismark er ikke en dårlig duellspiller han heller, akkurat.  Han var veldig god mot Lillestrøm sist runde.  Den jeg er mest redd for imorgen er vel Orry, uavhengig om han starter eller kommer innpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, s-simen skrev:

Rismark er ikke en dårlig duellspiller han heller, akkurat.  Han var veldig god mot Lillestrøm sist runde.  Den jeg er mest redd for imorgen er vel Orry, uavhengig om han starter eller kommer innpå.

Kjenner ikke godt til Rismark, men Brannforsvaret er mindre samspilte med Rismark inn, og det kan jo være en fordel. Vet ikke noe om hastigheten til de to, kanskje er Rismark raskere og foretrukket for å matche Boli?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden, Alltid skrev:

Vil se dette laget på søndag:

Boli

Moussa Ohi Valencic

Keita Børkeeiet

Moe Demidov AHO Hernandez

Mande

Ser gjerne Skogseid på høyreback, Morten for Demidov og Meling for Moe. Ellers er jeg enig.

Edit: Tror faktisk Annan for Børkeeiet og hadde vært bra i denne kampen. Og Somen for Valencic

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg

Hanche - Demidov- Moe

Valencic  - Granli - Askildsen - Moussa

Hou Sæter -Ohi

Boli


Hvorfor?
Sandberg har levert varene.
Hancke får tillit, fordi man vet hva som bor i han. Han ble bare litt «satt ut» av kapteinsbindet. Men ser ut til å være tilbake til sitt gamle jeg.
Demidov. Trygg og god. Klar kaptein.
Moe har innleggene sine og har bra rutine mot deres offensive kant.

Valencic trenger litt tillitt, så kommer han til å bøtte inn, samt han har fysikk og greit overblikk.

Granli er god som stopper, men siden Keita er ute, syns jeg han bør få sjansen. Han kan briljere på midten defensivt.

Askildsen har vist at han er trygg og har overblikk.

Moussa er god til å utfordre og gir oss skikkelig fart.

Hou sæter har kanskje ikke hatt den sesongen som han ønsker, men jeg tror han er bedre i en form for 10èr rolle som slår gjennombruddspasningene og er en god avslutter.

Ohi har fått en ny rolle. Scorer kanskje ikke like mye, men man skal ikke undervudere den betydningen hans nærevær medføerer. Han lager rom til de andre fremover.

Boli trenger ingen kommentar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, Gladlaksen skrev:

Sandberg

Hanche - Demidov- Moe

Valencic  - Granli - Askildsen - Moussa

Hou Sæter -Ohi

Boli


Hvorfor?
Sandberg har levert varene.
Hancke får tillit, fordi man vet hva som bor i han. Han ble bare litt «satt ut» av kapteinsbindet. Men ser ut til å være tilbake til sitt gamle jeg.
Demidov. Trygg og god. Klar kaptein.
Moe har innleggene sine og har bra rutine mot deres offensive kant.

Valencic trenger litt tillitt, så kommer han til å bøtte inn, samt han har fysikk og greit overblikk.

Granli er god som stopper, men siden Keita er ute, syns jeg han bør få sjansen. Han kan briljere på midten defensivt.

Askildsen har vist at han er trygg og har overblikk.

Moussa er god til å utfordre og gir oss skikkelig fart.

Hou sæter har kanskje ikke hatt den sesongen som han ønsker, men jeg tror han er bedre i en form for 10èr rolle som slår gjennombruddspasningene og er en god avslutter.

Ohi har fått en ny rolle. Scorer kanskje ikke like mye, men man skal ikke undervudere den betydningen hans nærevær medføerer. Han lager rom til de andre fremover.

Boli trenger ingen kommentar.

Enig i det aller meste, særlig at Granli bør få sjansen på midten. Er imidlertid ikke helt trygg på at Askildsen er trygg nok og har overblikk på dette nivået

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Offside skrev:

Enig i det aller meste, særlig at Granli bør få sjansen på midten. Er imidlertid ikke helt trygg på at Askildsen er trygg nok og har overblikk på dette nivået

Ser den. Har bare troen på han. Og det skal jo sies at det ligger i Stabæk sin natur å gi de unge muligheten. Siden  Børkeeiet har spilt på aldersbestemt i det siste er det ikke usannsynlig at beina kan være litt slitne. Alternativt Bohinen. Han er vill på gjenvinning, har god tilrettelegger ferdigheter og overraskende god duellstyrke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, El Stabæk skrev:

3-backslinje med Hanche og Moe? Det  blir sikkert gøy for pappa demidov.

Håper på :

Sandberg 

Hanche-Granli-Demidov-Moe

Hernandez-Bohinen-Børkeeit- Njie

Ohi 

Boli

 

Taper 3-0

Det er overhode ikke uten risiko, men med Granli i en dyp, dyp rolle på midten, tror jeg det kunne funket. Skal sies at vi har ikke all verden å tape. Vi ligger tross alt under streken.

 

Har uansett troen. Når Stabæk jobber samlet og er tidlig oppe i press, tror jeg vi vinner denne kampen!

Endret av Gladlaksen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har ikke all verden å tape? Vi har langt fra rykket ned ennå, og mtp kampprogram og fordeling av hjemmekamper er det mer sannsynlig at vi klarer kvalikk (minst) enn at vi rykker rett ned. Så jo, vi har mye å tape.

Forøvrig så er det vel vanlig å spille 3-5-2 / 5-3-2 for å få inn en ekstra stopper. I oppsettet ditt har du gjort det, men plassert han på midtbanen. De to kantene som normalt i 3-5-2 er backer  forsvar, er Valencic og Njie, som totalt har ca 2 gram forsvarsspill i seg. For å svekke oss enda mer ser det ut som du har plassert det opp i en 3-4-3 i stedet, for virkelig å tømme midtbanen for defensiv støtte. Nei, det der går ikke.

Vil heller se, hvis vi skal vekk fra 4-4-2:

Sandberg

Hernandez - Hanche - Demidov - Granli - Moe

Bohinen - Børkeeiet - Askildsen

Ohi - Boli

Bevisst satt opp med backene i forsvarsleddet, ikke som midtbanespillere. 

Med fullt lag ville midtbanen fort vært Vetlesen - Keita - Kassi, så dette blir Stabæk 2 på midten. 

Mer realistisk er det vel å tro på 4-4-2 med Njie på den ene kanten, og enten Bohinen eller Valencic på den andre. Børkeeiet og Askildsen sentralt. Hernandez på benken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt enig at vi ikke har rykket ned. Var  mer ment med tanke på det som tankegangen til spillerne. Laget kan fortsatt klare det, men da handler det om å få ned skulderne og jobbe samlet. Er fullt klar over at det var i overkant offensivt på kantene. Er lov å håpe på mirakler defensivt også. Men tror det å ha Granli og askildsen/Bohinen sentralt hadde smittet over på den kollektive forsvarsjobben. Njiie jobber defensivt om han må. Valencic har jeg for lite grunnlag til å si noe særlig om, selv om jeg er enig med deg i at han virker noe tung om Brann setter fart fremover.

Det er mer realistisk med 4-4-2, men det betyr ikke at vi ikke kan tenke oss andre muligheter også.

Om Kassi og Keita hadde vært tilbake, er jeg enig i laget hadde laget sett helt annerledes og tryggere ut, men det er dessverre ikke  en mulighet til denne kampen.

Endret av Gladlaksen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spesielt ikke om Godset fortsetter som nå. Sett bort fra at Særp taper alt, har de ikke vunnet siden 5. august. Nå ligger de under mot Sandefjord. Vi trenger bare å ta like mange poeng som den gjengen de neste tre kampene (fire for oss), og vi har matchball hjemme på Nadderud i siste serierunde for å sikre kvalikk. Og Godset har igjen Brann, Enga og LSK. Ingen walk-over-seiere der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Brann
×
×
  • Opprett ny...