Gå til innhold

Troppen 2019


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Og da rant det ut i ingenting :(

Selgende klubb måtte ha erstatter, og det er jo fint at de finner ut siste dag av overgangsvinduet. 

Optimismen råder ikke akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nok et tap, også kan vi lure på troppen. Ungt lag? Tja, herrene startet med flere juniorer enn det kvinnene har gjort til tross for at de normalt har høyere snittalder. Vi har tre spillere som skal til VM, i tillegg til en finsk landslagsspiller, samt en som var i den norske troppen før jul. Flere har eller har hatt aldersbestemte landskamper, og Bergsvand og Blakstad er rutinerte spillere. Utifra dette burde vi ikke være et bunnlag. Ja, vi har tapt mot tre lag som regnes å være i toppen. Det å tape disse kampene er ikke krise isolert sett. Det er dog måten vi taper på. I dag og mot Vålerenga forsvarer vi oss hele veien. Det skremmende er at vi ikke skaper noen ting. Så kan man lure på hvorfor det er sånn.

Vil det hjelpe å hente inn spillere i sommer, og da må vi nok ha et stort spleiselag for det er ledere i klubben som ikke evner å se fordelen av å ha et Toppserielag. Eller er det systemet det er noe galt med, og det ikke vil hjelpe uansett hvor bra spillerne vi henter er?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På 18.1.2019 den 22.35 skrev gwestlund:

Tanja Løfshus har signert med Chixa, hun spilte også tidligere spilt i Stabæk

https://www.stabak.no/lag/kvinner/nyheter/tilbake-i-stabak

Og nå har hun signert for Hønefoss! Må ha kommet til enighet med oss om å avslutte kontrakten? Ser ikke helt for meg at Hønefoss har betalt så mye her.  Løfshus går muligens etter Woods "rekord" i å ha vært innom flest klubber, evt. flest klubbytte (har vært to ganger i Stabæk).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er et par prøvespillere på plass, så får vi se hva som skjer. Trenere er tydeligvis fredet. Ellers skal halvparten av FIFA- pengene for VM-spillerne gå til klubbene spillerne har vært i fra 12-22. Det vil vi mister noe på de som vi får med, men får penger for Fiskerstrand, Graham Hansen, Haavi og Maanum. Thorsnes var nok for gammel. Taperne her er helt klart LSK, og også Sandviken. Arna Bjørnar og Trondheims Ørn kommer bra ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten oppdateringer på skader. Frida Thomas ute hele sesongen. Melenie Watts ute med skade, og frykte at det er noe av det samme som har holdt Thomas utenfor siden 2017.

Céline Granli har jeg hørt er nesten klar i over et år nå, men det stemmer ikke.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde sansen for Naumanen, men hun var jo usedvanlig treg. Håper dette kan frigjøre noe midler, og at det ikke er for å betale ut Vanja. Bjørneboe skulle jeg gjerne sett litt høyere, og med betydelige mere muskler. Det første er kanskje vanskelig å gjøre noe med, men det siste er kanskje lettere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev sexxes:

Hadde sansen for Naumanen, men hun var jo usedvanlig treg. Håper dette kan frigjøre noe midler, og at det ikke er for å betale ut Vanja. Bjørneboe skulle jeg gjerne sett litt høyere, og med betydelige mere muskler. Det første er kanskje vanskelig å gjøre noe med, men det siste er kanskje lettere.

Veldig lett å gjøre noe med det første også, men jeg mistenker at det er i strid med dopingreglementet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det jobbes med et par forsterkninger. Bør bli en avklaring en av de nærmeste dagene. Ellers skal Kolbotn, Røa, Sandviken og Vålerenga vist interesse for Bergsvand, men hun blir.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

2 poeng på 13 kamper betyr vel takk og farvel til toppserien. 

Hva tenker man om satsingen neste år? Er det naturlig at man slår seg sammen med ØHIL som er på fremmarsj innen kvinnefotballen og tilsynelatende gjør mye riktig? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Mortimer:

Er det naturlig at man slår seg sammen med ØHIL som er på fremmarsj innen kvinnefotballen og tilsynelatende gjør mye riktig? 

Så lenge laget spiller i Blaatt og heter Stabæk så må vel det være greit 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner at dette blir tatt opp, og i motsetning til Bærum på herresiden har jeg ikke noe negativt forhold til ØHIL. De hadde jo toppserien 2015 som mål, og når det neppe nå heller. For meg er ØHIL breddelaget, mens Stabæk nærmest kun satser på de beste (selv om det går på trynet nå). Vi har akademi samarbeid med NTG, mens ØHIL stort sett har tatt i mot de som vrakes hos oss. Det positive vil være at rekruttene ikke rykker ned. Det er vel der vi kan tjene på det. Forøvrig har lagene tilsammen seks kvinnelag i 11er fotball + et syver. Samarbeide greit, men en sammenslåing tror jeg egentlig ikke passer. Men ser gjerne at noen kommer med argumenter for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Troppen 2019
×
×
  • Opprett ny...