Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Godset


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


7 minutter siden, frilin skrev:

I dag roter ikke gutta inn et innsluppet. Det gjør utligningen levbar.

Bittert er det, men dødballtrekket er bra utført. Innsatsen fra vår bakre 4r var bra og Lillevik var meget imponerende i debuten. 2 matchvinner redninger. 

Mye positivt å ta med seg inn til en kvalik!

1-1 målet var horribelt. Enig i at Lillevik var bra, ellers lite å være spesielt fornøyd med ift spill. At vi klarte kvalik derimot, hadde jeg ikke regnet med og må ses på som den positive overraskelsen i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden, FranckTheBank skrev:

Selvom vi hadde hatt en ettmålsledelse mot kvinnelaget til Arna Bjrønar så hadde vi sluppet inn på slutten. 

Er faktisk en keeper som har stått for oss i Eliteserien som har sluppet inn mål mot det laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjønner at man blir glad, men mange på benken til godset løper ut på banen og helt inn i vår 16 meter for å feire scoring. Er det ihht reglement før kampen er slutt?? 4 dommer pirker jo voldsomt på trenere utenfor sone....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden, elvis skrev:

Sjønner at man blir glad, men mange på benken til godset løper ut på banen og helt inn i vår 16 meter for å feire scoring. Er det ihht reglement før kampen er slutt?? 4 dommer pirker jo voldsomt på trenere utenfor sone....

Reagerte litt på det selv. Er jo ikke uvanlig at folk som varmer opp bak målet løper ut for å feire nær cornerflagget, f. eks, men dette var jo ganske annerledes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk da, hadde vi vunnet så hadde vi brutt regler, moral og etikk gange 1000 på samtlige kvadratcentimeter av Nadderud. Ikke kom og si at lignende hendelser ikke hadde skjedd mot GU og spillere som de gjorde mot oss. 

Uansett Godset er mer et møkkalag enn lsk og enga til sammen... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 minutter siden, dirtyharry skrev:

Husk da, hadde vi vunnet så hadde vi brutt regler, moral og etikk gange 1000 på samtlige kvadratcentimeter av Nadderud. Ikke kom og si at lignende hendelser ikke hadde skjedd mot GU og spillere som de gjorde mot oss. 

Uansett Godset er mer et møkkalag enn lsk og enga til sammen... 

Ja mulig det, men lurte egentlig på om hva reglene sier. Har intrykk av at det er ganske strengt for trenere, og dette er vel værre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden, sexxes skrev:

Men det er sett gjennom fingrene med det noen ganger.

Det er sant, men tror ikke klubben hadde fått tillatelse av NFF på forhånd, klubben oppfordret jo til banestorming...da må vi ta konsekvensene for at motstanderen stormet. Hadde vi nok folk, nok sikkerehet på plass? ikke veit jeg....Håper NFF ser mellom fingra, men igjen vi oppfordret på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden, dirtyharry skrev:

Det er sant, men tror ikke klubben hadde fått tillatelse av NFF på forhånd, klubben oppfordret jo til banestorming...da må vi ta konsekvensene for at motstanderen stormet. Hadde vi nok folk, nok sikkerehet på plass? ikke veit jeg....Håper NFF ser mellom fingra, men igjen vi oppfordret på forhånd.

Joda, en ting er det som skjer etter matchen. Men jeg tenker på Godset spillere og ledere som stormer banen mens kampen pågår, syns egentlig det er værre og ikke noe Stabæk som arrangør kan lastes for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden, Ace skrev:

At Godset jubler når de setter 2-2 er helt greit. Vi hadde gjort det samme. Mer kritisk til at det legges til nøyaktig 0 sekunder for all tiden som gikk med.

Du kan da ikke mene at det er greit at spillere og ledere i Godset stormer banen før matchen er slutt? Tviler på at vi hadde gjort det samme. Vi gjorde f eks ikke det da vi gikk opp til 2-1 mot Jerv i kvaliken i 2016.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig sett høydepunktene. 

1) Ola skaper mye offensivt, men jobben på 1-1 målet er ikke bra. Fra tribunen var jeg først kritisk til at Granli og Hanche begge gikk etter ballfører. På bildene ser det mer naturlig ut. De er alene med Godset-karen. Så kommer det fire stabækspillere og så kommer Mos. Av de fire er Ola først, og unntatt Demidov ser det ut som om resten stopper opp og tenker at vi har kontroll. Det virket som en grei avgjørelse. Men Ola... I stedet for å følge Mos, løper han rett mot ballfører, der vi allerede har Granli og Hanche på plass. (Som en parentes: Hvorfor er ikke Hanche i feltet når vi har corner? Ville det ikke vært mer naturlig å legge igjen Njie? Både mtp luftsstyrke, og mtp fart på en evt kontring.

2) Keita header corneren rett i mål. For andre gang i år. Er han med det tidenes cornertoppscorer i Stabæk? 

3) Mos er god... At Godset klarte å misbruke han de første 25 rundene er ganske utrolig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden, odd skrev:

Endelig sett høydepunktene. 

1) Ola skaper mye offensivt, men jobben på 1-1 målet er ikke bra. Fra tribunen var jeg først kritisk til at Granli og Hanche begge gikk etter ballfører. På bildene ser det mer naturlig ut. De er alene med Godset-karen. Så kommer det fire stabækspillere og så kommer Mos. Av de fire er Ola først, og unntatt Demidov ser det ut som om resten stopper opp og tenker at vi har kontroll. Det virket som en grei avgjørelse. Men Ola... I stedet for å følge Mos, løper han rett mot ballfører, der vi allerede har Granli og Hanche på plass. (Som en parentes: Hvorfor er ikke Hanche i feltet når vi har corner? Ville det ikke vært mer naturlig å legge igjen Njie? Både mtp luftsstyrke, og mtp fart på en evt kontring.

2) Keita header corneren rett i mål. For andre gang i år. Er han med det tidenes cornertoppscorer i Stabæk? 

3) Mos er god... At Godset klarte å misbruke han de første 25 rundene er ganske utrolig.

Det jeg reagerer mest på ved 1-1 er at ingen går i duellen, eller kommer ordentlig oppi mann. Det er to mot én, da MÅ noen i den duellen og ikke la Godset-spilleren ta ned ballen upresset. Og når han først har fått tatt den ned nytter det ikke at begge rygger, en må støte. Er så utrolig tafatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden, Petter skrev:

Det jeg reagerer mest på ved 1-1 er at ingen går i duellen, eller kommer ordentlig oppi mann. Det er to mot én, da MÅ noen i den duellen og ikke la Godset-spilleren ta ned ballen upresset. Og når han først har fått tatt den ned nytter det ikke at begge rygger, en må støte. Er så utrolig tafatt.

Helt riktig!

Kardinalfeil nummer 1 å la den ballen i det hele tatt treffe bakken. Vi kan ikke være redde for å ikke vinne en luftduell med Tokmac. God spiller med ball, men ikke akkurat en Flo i luften .

Synes Granli virket unormalt nervøs store deler av kampen. Mye rart.

Magisk atmosfære på Nadderud på lørdag. Bra med kok fra både SS og østfløyen, kaldt og godt. Nesten som Worldcup i Ljusdal. På dager som denne setter jeg faktisk pris på løpebanen - er ett eller annet med den hvite «rammen» rundt banen som varmer..

«Opp i ringa» nå. Skal være mulig å ta kvalik’n hjem. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var denne mangelen på rutine da. 

Jeg fatter ikke at man ikke klarte å fikse det i sommervinduet. Det har i min tid som supporter knapt vært et mer åpenbart hull å dekke. 

Det er nesten utilgivelig tjenestefeil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mos kom jo til to andre gigantsjanser også, så Forsvaret var til tider alt for gavmilde. Jeg synes også det er trist å se hvordan det «selvfølgelig» er Hanche som taper den avgjørende duellen på 2-2. Men hvor er resten av Forsvaret når Mos upresset får dempet ballen og trillet den inn. Det blir for lett !!! 

 

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Andreas skrev:

Mos kom jo til to andre gigantsjanser også, så Forsvaret var til tider alt for gavmilde. Jeg synes også det er trist å se hvordan det «selvfølgelig» er Hanche som taper den avgjørende duellen på 2-2. Men hvor er resten av Forsvaret når Mos upresset får dempet ballen og trillet den inn. Det blir for lett !!! 

 

Det er greit at Hanche taper den duellen mot to-metersmannen, men se hva Granli gjør. Han stopper opp og lar ballen gå over seg. Ett skritt til og han hadde stusset den til corner. Og det var vel planen tenker jeg, Hanche og Granli på Sætra, men Granli fullførte ikke av uviss grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


56 minutter siden, Øyvind skrev:

Det er greit at Hanche taper den duellen mot to-metersmannen, men se hva Granli gjør. Han stopper opp og lar ballen gå over seg. Ett skritt til og han hadde stusset den til corner. Og det var vel planen tenker jeg, Hanche og Granli på Sætra, men Granli fullførte ikke av uviss grunn.

Fra hovis ser det ut som Hanche ber Granli gå på ballen på 1-1 målet å!

Granli var overaskende nervøs i går, men nå har han lært! Blir tilbake til det bedre i neste match! Dette klarer vi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 24.11.2018 den 21.10, kuk skrev:

Jeg bare lurer..

Når man leder en så viktig kamp. Hvorfor gjør man da ikke sitt tredje byttet sånn rundt 90 minutter for å drepe kampen. HVORFOR benytter man seg ikke av dette? 

Ja, det har jeg spurt om mange ganger nå. Akkurat som mot Brann, hvor hvem som helst kunne blitt bytta inn på slutten og ytt bedre press; så hadde absolutt alle på benken kunnet bidra med å sprinte opp og stresse de som skulle pole inn i feltet vårt, og ikke minst, som du sier, hadde det gått minst et minutt på det. Hvis man først vil ha kynisk fotball så er dette 101 grunnkurs. Disse idiotfeilene fra Berg har kostet oss mange poeng nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 25.11.2018 den 16.22, Drosselmeyer skrev:

Du kan da ikke mene at det er greit at spillere og ledere i Godset stormer banen før matchen er slutt? Tviler på at vi hadde gjort det samme. Vi gjorde f eks ikke det da vi gikk opp til 2-1 mot Jerv i kvaliken i 2016.

Da vi gikk opp til 2-1 mot Jerv var både IA og halve SS inne på banen. Det er vel heller mindre greit enn det Godset gjorde. Når det er sagt synes jeg altså at vi skal ha litt mer rom for gledesutbrudd i sånne situasjoner enn ellers. Både reaksjonen fra oss selv i 16 og Godset i 18 er for meg flotte idrettsøyeblikk sett fra et objektivt ståsted.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Ace skrev:

Da vi gikk opp til 2-1 mot Jerv var både IA og halve SS inne på banen. Det er vel heller mindre greit enn det Godset gjorde. Når det er sagt synes jeg altså at vi skal ha litt mer rom for gledesutbrudd i sånne situasjoner enn ellers. Både reaksjonen fra oss selv i 16 og Godset i 18 er for meg flotte idrettsøyeblikk sett fra et objektivt ståsted.

Så dette er også positivt! Virker som klubben blir bøtelagt. Du er i en egen lykkeliga...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jo forskjell å gjøre det på hjemme og bortebane, her var det i tillegg en sjanse for at vi skulle spille kvalik og det å da ødelegge banen før en kvalik match på vinterstid bør være klink bot

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden, arni skrev:

Så dette er også positivt! Virker som klubben blir bøtelagt. Du er i en egen lykkeliga...

Bare så det er klart; vi diskuterer at Godsets benk løp og feiret scoringen med spillerne. Det kommer ikke til å resultere i noen bot.

Det som derimot ga bot var får feiring mot Jerv i 2016. For meg var det positiv og udramatisk at Stabækfansen feiret på banen, men har for så vidt respekt for at du er uenig i det. Banestorming synes jeg ikke er svart-hvitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Godset
×
×
  • Opprett ny...