Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Godset


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


15 minutter siden, tobb skrev:

Er jo forskjell å gjøre det på hjemme og bortebane, her var det i tillegg en sjanse for at vi skulle spille kvalik og det å da ødelegge banen før en kvalik match på vinterstid bør være klink bot

Som sagt rett over; diskusjonen her var om det var greit at Godsets benk feiret 2-2 scoringen med å løpe ned til spillerne som feiret. Du snakker sikkert om at GU stormet banen. Der er jeg enig. Banestorming skal, i den grad det er ok, skje på egen bane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, arni skrev:

Se artikkel i Budstikka, kan bli dyrt for Stabæk med sviktende vakthold

Har du i det hele tatt lest innlegget mitt? Det du skriver her har jo ingen sammenheng med det jeg skriver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, arni skrev:

Les svaret dit til Drossel!

Får prøve en siste gang med teskje. Dossel og jeg snakker om situasjonen der spillerne og lederne løper inn på banen og feirer etter 2-2-målet. IKKE Godsetunionens banestorming ETTER kampen. Prøv å les Dossels innlegg. Hvis du faktisk tror at vi risikerer bot for at Godset feirer scoring kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, arni skrev:

Se artikkel i Budstikka, kan bli dyrt for Stabæk med sviktende vakthold

Hvor mange vakter mener du stabæk burde tatt seg råd til for å hindre såkalt ‘sviktende vakthold’?

Det der er det bare å gi opp. Det skjer kun 1-2 ganger pr sesong uansett og det må vi bare akseptere. Håper nff også skjønner det

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden, dirtyharry skrev:

Hvis du ser kampen i reprise, eller snutten fra fb sida til stabæk, løper IAO aldri ut på banen, men langs langside, bak linjedommer...

Banen i denne sammenheng er selvfølgelig mer enn det området linjene omslutter. Det er absolutt ingen praktisk forskjell. Hva er vitsen med å kverulere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At NFF bøtelegger klubber for å skape produktet de selger, er ikke nytt. Hvem husker ikke da de reklamerte for landskamper med bilder av bluss på tribunen? 

Når det er sagt. GU skulle selvsagt holdt seg på plass, og ødelegger med dette for seg selv og alle andre. Skal boten gi mening, må den være så høy at Stabæk og andre ser seg nok til å øke antall vakter. Penger som feks kan hentes gjennom økte priser. 

At spillerne løper utpå er bare sånt som skjer. Om noe, så kunne Hagen fisket opp et kort eller to. Er det arrangørens ansvar mistenker jeg at Stabæk ikke har vansker med å finne frivillige vakter til feks å be Fagermo sette seg ned hver gang det er fare for at han skal nærme seg banen.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er antakelig mye dyrere for klubben å ha sviktende vakthold enn å ha hundre vektere. Helt riktig prioritering. 

Og rykker vi ned kan vi dele på det 60 meter lange repet også. 

Nei, nå var jeg fæl

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, blaasoldat skrev:

NFF om banestorming på Nadderud: – Ikke hyggelig for fotballen

Artikkeltags

IKKE POPULÆRT: Ohi Omoijuanfo (t.v.) var lite fornøyd med at Strømsgodset-supporterne slang meldinger til ham etter kampen. Nå kan Stabæk og Strømsgodset få en reaksjon etter kampen.

IKKE POPULÆRT: Ohi Omoijuanfo (t.v.) var lite fornøyd med at Strømsgodset-supporterne slang meldinger til ham etter kampen. Nå kan Stabæk og Strømsgodset få en reaksjon etter kampen. Foto: EVA GROVEN

Publisert:26. november 2018, kl. 13:46

Norges Fotballforbund likte dårlig banestormingen på Nadderud lørdag. Nå kan Stabæk få bøter.

Det ble smått kaotiske tilstander på Nadderud stadion lørdag, da Strømsgodset utlignet til 2-2 på overtid, og sendte Stabæk fra sikker plass og ned til kvalifiseringsplass.

Etter kampslutt stormet en rekke Strømsgodset-supportere ut på banen og feiret at plassen var sikret.

Noen skal også ha slengt meldinger til Stabæk-spillerne.

– De kom opp i trynet vårt og slang dritt. Jeg har ikke noe imot at de løper ut på banen og feirer med laget sitt, men når de går opp i trynet til enkeltspillere og prøver å provosere, det liker jeg ikke, sa Stabæk-spilleren Ohi Omoijuanfo etter kampen.

 
– Spydig tone

Det var spesielt et bilde av Budstikkas fotograf som viste en Godset-supporter Stein Erik Lian - som var tett på Stabæk-spissen. 

– Jeg kom helt tilfeldig forbi Ohi og det var egentlig en uskyldig kommentar, dog sagt i en spydig tone. Jeg sa bare "lykke til i kvaliken" til ham, forteller Lian til Drammens Tidende.

LES OGSÅ: Godset-supporter: – Jeg sa bare lykke til i kvaliken 

– Ikke hyggelig

Nils Fisketjønn er konkurransedirektør i Norges Fotballforbund (NFF). Han var lite fornøyd med at tilskuerne løp inn på banen.

– Jeg var på Nadderud lørdag, og det som skjedde der var ikke noe hyggelig for fotballen, sier Fisketjønn til Budstikka.

Han sier at NFF nå må gjennomgå kamprapporter, og at det er påtalenemnda i NFF som må komme frem til eventuelle sanksjoner overfor Stabæk og Strømsgodset. 

– Utover det ønsker jeg ikke å kommentere denne saken videre, sier Fisketjønn.

Stabæk har tidligere fått en bot på 5.000 kroner for banestorming etter at Stabæks egne supporterne stormet banen etter de sikret plassen i kvalifiseringen mot Jerv i 2016.

– Ønsker det ikke

Jon Tunold er daglig leder i Stabæk Fotball. Han forteller at klubben hadde tatt forholdsregler før kampen lørdag.

– Det var ansett som en høyrisikokamp fordi den hadde en så stor betydning for begge lagene i nedrykksstriden. Vi hadde flere politifolk og flere vakter enn det vi bruker å ha, sier Tunold.

– Det er uansett vanskelig å stoppe dette når det skjer, sier han.

Han sier at klubben vil evaluere seg selv etter hendelsen.

– Vi ønsker jo ikke at slikt skal skje. Nå forventer vi at NFF vil ha en utredning fra oss, og det skal de få. 

Han sier at både Strømsgodset og Stabæk kan få bøter etter hendelsen.

Marit Fiane Grødum er leder av påtalenemnda i Norges Fotballforbund. Hun har ikke besvart Budstikkas henvendelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 26.11.2018 den 18.36, Ace skrev:

Da vi gikk opp til 2-1 mot Jerv var både IA og halve SS inne på banen. Det er vel heller mindre greit enn det Godset gjorde. Når det er sagt synes jeg altså at vi skal ha litt mer rom for gledesutbrudd i sånne situasjoner enn ellers. Både reaksjonen fra oss selv i 16 og Godset i 18 er for meg flotte idrettsøyeblikk sett fra et objektivt ståsted.

Her tar du feil. SS stormet banen etter at kampen var blåst av, det blir noe helt annet. Ved scoringen (var selvfølgelig 2-0 scoringen, ikke 2-1) stormet mange fra SS inn på tartandekket, ikke på banen (mulig et par stykker var over sidelinjen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden, Drosselmeyer skrev:

Her tar du feil. SS stormet banen etter at kampen var blåst av, det blir noe helt annet. Ved scoringen (var selvfølgelig 2-0 scoringen, ikke 2-1) stormet mange fra SS inn på tartandekket, ikke på banen (mulig et par stykker var over sidelinjen).

Jeg tar ikke feil, fordi banestorming ikke har noe med spillebanens avgrensning å gjøre. Banestorming er når tilskuerne forlater tribunen og tar seg inn på området der lagene befinner seg. Det er ingen forskjell på om man stopper 1 meter fra sidelinjen kontra går noen meter inn på banen.

Du er velkommen til å forklare hvorfor det er et problem at Godsets 5 spillere løper til lagkameratene sine, men at det ikke er et problem at halve Support løper ned til spillerbenken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden, Ace skrev:

Jeg tar ikke feil, fordi banestorming ikke har noe med spillebanens avgrensning å gjøre. Banestorming er når tilskuerne forlater tribunen og tar seg inn på området der lagene befinner seg. Det er ingen forskjell på om man stopper 1 meter fra sidelinjen kontra går noen meter inn på banen.

Du er velkommen til å forklare hvorfor det er et problem at Godsets 5 spillere løper til lagkameratene sine, men at det ikke er et problem at halve Support løper ned til spillerbenken.

Herregud, kan du ikke bare innrømme at du tok feil. Dette er jo bare kverulering. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


47 minutter siden, Drosselmeyer skrev:

Herregud, kan du ikke bare innrømme at du tok feil. Dette er jo bare kverulering. 

Igjen, forklar gjerne den praktiske forskjellen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden, dirtyharry skrev:

Hvis til NFF reglement med paragrafer så skal jeg tro på deg hvor grensene går...

Det er helt utrolig at noen tror det er lov for tilskuerne å løpe ned til spillerbenken. Ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen, så lar hvertfall dette bli mitt siste ord. Kan legge ved det som står i sikkerhetsbestemmelsene siden du ikke gadd å sjekke selv:

ADGANG TIL SPILLEBANEN
Tilskuere har ikke adgang til spillebanen, garderobeområdet, teknisk sone eller pressesone.
3.1.4 Dette gjelder før, under og etter kamp. Eventuelle brudd på bestemmelsen kan medføre sanksjoner fra NFF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var vakt for to år siden

1. Medlemmer av Stabæk Support forlot tribunen og tok seg inn på banen både ved 2-0 scoringen og ved kampslutt.

2. Ved kampslutt forlot alle tribunen og løp/gikk inn på banen, ved 2-0 scoringen var det kanskje 30 som forlot tribunen og 5-10 som tok seg (såvidt) inn på banen. Altså to helt forskjellige situasjoner i praksis, selv om de prinsipielt er like.

Kan dere ikke være enige om at begge har rett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden, Ace skrev:

Det er helt utrolig at noen tror det er lov for tilskuerne å løpe ned til spillerbenken. Ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen, så lar hvertfall dette bli mitt siste ord. Kan legge ved det som står i sikkerhetsbestemmelsene siden du ikke gadd å sjekke selv:

ADGANG TIL SPILLEBANEN
Tilskuere har ikke adgang til spillebanen, garderobeområdet, teknisk sone eller pressesone.
3.1.4 Dette gjelder før, under og etter kamp. Eventuelle brudd på bestemmelsen kan medføre sanksjoner fra NFF.

Og hvor står det noe om «banestorming» der? Virker som om du tror det er et begrep som er definert i NFFs regelverk, det er jeg 99% sikker på at det ikke er. Hvis supportere beveger seg inn i teknisk sone, pressesone eller garderobe er det veldig lite naturlig å omtale det som «banestorming», og det var altså dette som skjedde etter 2-0 scoringen mot Jerv (teknisk sone).  Men brudd på NFFs regelverk var det selvsagt. Om du ikke klarer å se forskjell mellom «spillebanen» (som det altså heter i NFFs regelverk) og de øvrige områdene som er nevnt, har du usedvanlig tungt for det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Godset
×
×
  • Opprett ny...