Gå til innhold

Kvalifisering til Eliteserien onsdag 5. desember og søndag 9. desember


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Rart å se hvordan keeperen deres drøyde voldsomt allerede etter ti minutter, og enda rarere på 1-0 under. Ett mål til oss hos dem så må de ha 3. Synes dette var uforholdsmessig feigt av Bohinen og Aafk, og tror vi tar dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flaut å safe inn en 1-0 seier i en kamp vi er så mye bedre enn Aafk og kunne fint fått med oss mer om vi bare hadde forsøkt. Nå lever kampen i aller høyeste grad, vi kan fint tape 2-0 i neste.

Aafk var happy med å tape 1-0 og da må jo vi for faen prøve å få 2-0? Tydelig at Berg var happy ettersom han ikke gjør noen bytter. 

Få inn en ny trener til neste år a?  Orker ikke det pisse her, dette er ikke Stabæk! Stabæk som jeg kjenner det hadde kjørt på å forsøkt å få en 3-0 seier og avgjort det hjemme. Offensiv fotball - alltid uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden, Drosselmeyer skrev:

Én scoring på danskebåten så bør dette være grei skuring. AAFK var veldig svake, klart dårligste laget vi har møtt i år. 

Åpenbart, mange hakk under alle andre vi har møtt i år. Skummelt å si, men selv med kun ettmålsseier i dag bør dette være grei skuring der oppe. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, sexxes skrev:

Aalesund kommer neppe til å satse veldig offensivt fra start i returoppgjøret heller. Skulle vi derimot få det første målet kan det hende de vil satse litt mer hodeløst fremover, og gi våre spillere mer rom. Kan dog fort renne inn begge veier da.

Jeg tror det kommer til å bli målrikt I returkampen, heldigvis holdt vi nullen hjemme hvertfall.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var klart best i kveld, men jeg var redd dette skulle gå galt mot slutten. Vi glemte i perioder å presse ballfører. Mye rart kan skje i Ålesund fks. at de setter seg til en straffe. Skulle noe så galt skje at Ålesund får spille i ES, så er det noe galt med norsk fotball.  Snakket med en Ålesund-supporter som jeg kjenner, han sa det samme: Med sånt spill  hører vi ikke hjemme på øverste nivå.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-0 på hjemmebane er faktisk et supert utgangspunkt! Seier og nullen på hjemmebane - viktig. Kommer til å score i Ålesund. Da er Aalesund ferdig. Blir (som vanlig) mye rom og muligheter på danskebåten, og da viser flere av spillerne seg ved en enda farligere side. Et utgangspunkt som passer det offensive arsenalet godt. Trygghet bak viktig - kontrollere 1-0 istedenfor risiko ved å gå «ukritisk» for 2-0 og det isteden er høyere risiko for 1-1. Berg har kontroll. Kjenner dette gamet han. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter den underholdende 1. omgang ble det enda litt kjipere å fryse seg gjennom det vi fikk servert etter hvilen. Skulle gjerne hatt et mål til, men det er mulig å vinne det her. Ser Bohinen prate om at det ikke var de som skulle stå for festfotballen i dag. Det kan man vel trygt si at de ikke gjorde, men jeg er ikke så overbevist om at tangotrøyene er i stand til å servere en gnistrende oppvisning i vind og surt vestlandsregn heller.

Dette tar vi! Sikkert på hengende håret og med verken negler eller nerver igjen, men vi tar det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, III skrev:

Berg har kontroll. Kjenner dette gamet han. 

Problemet er jo nettopp at han gang på gang har vist at han ikke har det. Hvis han hadde kontroll så hadde vi ikke gang på gang gitt bort ledelsen pga innprentet defensiv tankegang som binder spillerne så fort vi leder. Hadde han hatt kontroll hadde vi ikke vært i den skiten vi er i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var faktisk viktigere å holde nullen enn å gå opp til 2-0 i dag. Selvfølgelig skulle jeg ønsket vi bare duret på og vant 3-0, men det er faktisk ganske imponerende at Aalesund ender opp med bare 2 skudd på mål og 2 utenfor. Vi ender opp selv med 6 skudd på mål og 7 ( 2 av disse i stanga) utenfor. Ikke gir vi dem en eneste corner heller. Det er ufortjent at vi bare vinner 1-0. 

 

Måten gutta jobbet hjem hver gang Aalesund fikk en overgang er noe av det beste defensive arbeider jeg har sett på Nadderud på lang lang tid. Før har vi vært bortskjemt med en Anthony Annan, eller en Lumanza som har fikset biffen selv. I dag var det absolutt alle mann over hele fjøla som jobbet livskiten av seg. Ikke rart Berg tenker at han ikke trenger å gjøre bytter da.Jeg tørr ikke felle noen dom før bortekampen er spilt, men Berg begynner virkelig å vise at han har klart å renske opp i den tafatte defensive kulturen som har ligget i klubben i lang lang tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vinner forøvrig helt latterlig sjelden 1-0. Mot Moss i cupen i år vant vi 1-0 etter ekstraomganger. Siste 1-0-seier innenfor ordinær tid, mot relativt likeverdig motstand, var hjemme mot Bodø/Glimt i 2016.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden, Andreas skrev:

Det var faktisk viktigere å holde nullen enn å gå opp til 2-0 i dag. Selvfølgelig skulle jeg ønsket vi bare duret på og vant 3-0, men det er faktisk ganske imponerende at Aalesund ender opp med bare 2 skudd på mål og 2 utenfor. Vi ender opp selv med 6 skudd på mål og 7 ( 2 av disse i stanga) utenfor. Ikke gir vi dem en eneste corner heller. Det er ufortjent at vi bare vinner 1-0. 

 

Måten gutta jobbet hjem hver gang Aalesund fikk en overgang er noe av det beste defensive arbeider jeg har sett på Nadderud på lang lang tid. Før har vi vært bortskjemt med en Anthony Annan, eller en Lumanza som har fikset biffen selv. I dag var det absolutt alle mann over hele fjøla som jobbet livskiten av seg. Ikke rart Berg tenker at han ikke trenger å gjøre bytter da.Jeg tørr ikke felle noen dom før bortekampen er spilt, men Berg begynner virkelig å vise at han har klart å renske opp i den tafatte defensive kulturen som har ligget i klubben i lang lang tid.

Befriende å lese. For vi til 1 omgang i 90 min blir dette meget bra. Uten defensiv trygghet som et grunnfjell blir vi alltid liggende i sumpa. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, Nr14 skrev:

Befriende å lese. For vi til 1 omgang i 90 min blir dette meget bra. Uten defensiv trygghet som et grunnfjell blir vi alltid liggende i sumpa. 

Time will show ... vi kommer til å møte et helt annet Aafk lag på Danskebåten ... så får vi se om Bergs innprentning av defensiv kultur på Nadderud holder for å holde oss i Eliteserien. Berg har vist en fantastisk evne til å ta ledelsen, blant annet grunnet en Boli on fire, men så fort vi har gjort det, nesten uten unntak, så slutter vi av en eller annen grunn å spille, og bare tenker sikkerhet, du kan se det på kroppsspråket til spillerne hvordan det låser seg. Skulle vi klare oss så får vi håpe Berg klarer å løse dette opp, og det blir en jubelsedong, slik at vi igjen blir et topplag. Rykker vi ned så bør det tas en diskusjon på styrerommet om hva slags klubb vi vil være, eller om vi bare skal legge ned all snakk om Annerledesklubben

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 29.11.2018 den 23.06, kkh94 skrev:

Vi tar Aalesund hvis vi våger å sette et press og gå for mål nummer to og tre. Som vi gjorde mot Odd. Verre trenger det ikke være.

Når vi valgte å ikke gjøre det så gjenstår det store spørsmålet; Kommer vi likevel til å klare det på søndag? Det blir noen uutholdelige dager.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke det var planen å ro inn 1-0.

Aafk justerte seg defensivt i pausen, vi (les Keita) slurvet veldig i pasningsspillet og vi fikk aldri det tempoet på kula vi trenger for å skape nok sjanser til å sette en ytterligere spiker i kista til AaFK. Derfor lever dette oppgjøret inn mot neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Offside skrev:

Når vi valgte å ikke gjøre det så gjenstår det store spørsmålet; Kommer vi likevel til å klare det på søndag? Det blir noen uutholdelige dager.

Valgte å ikke gjøre det? Hva mener du? Skulle sendt en av stopperne opp som spiss også eller? Ålesund skapte svært lite, Stabæk hadde ballen men bevegelsene fremover ble færre og færre etter hvert som spillerne merket på kroppen den harde innsatsen som ble lagt ned i det defensive arbeidet og gjenvinning av ball. 

Hva tror du hadde skjedd om man plutselig hadde sendt 8 mann opp i banen og mistet ballen som følge av det harde underlaget og en dårlig utført pasning? 

Vitner om lite fotballforståelse å poste ett innlegg der du mener vi ikke presset nok på for mål 2 og 3. Hadde vel to i stolpene hvor den ene ruller langs streken blant annet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overraskende lite optimisme å spore her. 1-0 er et veldig, veldig bra utgangspunkt. Scorer vi mål i Ålesund må de vinne med 2 mål. Det er et utrolig kjipt utganspunkt for Ålesund. De må vinne, samtidig som det nærmest vil være katastrofe for dem å slippe inn mål. Ikke enkelt for dem i det hele tatt det. Jeg tenker vi er et laaangt steg nærmere fornyet eliteseriespill. Vi klarer oss med uavgjort, vi kan til og med klare oss med et tap. Dette er jeg rimelig sikker på at vi klarer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, Mortimer skrev:

Valgte å ikke gjøre det? Hva mener du? Skulle sendt en av stopperne opp som spiss også eller? Ålesund skapte svært lite, Stabæk hadde ballen men bevegelsene fremover ble færre og færre etter hvert som spillerne merket på kroppen den harde innsatsen som ble lagt ned i det defensive arbeidet og gjenvinning av ball. 

Hva tror du hadde skjedd om man plutselig hadde sendt 8 mann opp i banen og mistet ballen som følge av det harde underlaget og en dårlig utført pasning? 

Vitner om lite fotballforståelse å poste ett innlegg der du mener vi ikke presset nok på for mål 2 og 3. Hadde vel to i stolpene hvor den ene ruller langs streken blant annet. 

Jeg hører du til stadighet gjentar påstanden om lite fotballforståelse hos kritikerne av Berg. Vi hadde en gyllen mulighet til å avgjøre kvaliken mot et veldig svakt Aafk. Vi kunne og burde satt flere i første omgang. I andre omgang så går vi ut og tar absolutt ingen risiko. Det var sikkert ikke planen, men har blitt kulturen. Håper det ikke blir skjebnesvangert søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, trond skrev:

Overraskende lite optimisme å spore her. 1-0 er et veldig, veldig bra utgangspunkt. Scorer vi mål i Ålesund må de vinne med 2 mål. Det er et utrolig kjipt utganspunkt for Ålesund. De må vinne, samtidig som det nærmest vil være katastrofe for dem å slippe inn mål. Ikke enkelt for dem i det hele tatt det. Jeg tenker vi er et laaangt steg nærmere fornyet eliteseriespill. Vi klarer oss med uavgjort, vi kan til og med klare oss med et tap. Dette er jeg rimelig sikker på at vi klarer

@ringo oppsummerer det nok greit. Jeg tror vi klarer dette, rett og slett fordi Aalesund så forferdelig lite farlige ut i går. Samtidig var det tydelig at det du sier "er et utrolig kjipt utgangspunkt" for dem var noe de levde veldig godt med, personifisert av en keeper som drøyde f.o.m. 20 minutter. Jeg er bekymret for hva som møter oss på søndag, og jeg er bekymret for hva slags gjeng som stiller i blaatt på søndag. Spiller vi som i går, derimot, da går dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden, joogs skrev:

Jeg er jævlig glad vi har en trener som forstår hvor katastrofalt et baklengsmål hadde vært. Stabæk spilte andre omgang med veldig lav risiko, selvom det ikke er «Stabækfotball», så er det 100% riktig i den situasjonen vi er i. 

Word!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden, Offside skrev:

Jeg hører du til stadighet gjentar påstanden om lite fotballforståelse hos kritikerne av Berg. Vi hadde en gyllen mulighet til å avgjøre kvaliken mot et veldig svakt Aafk. Vi kunne og burde satt flere i første omgang. I andre omgang så går vi ut og tar absolutt ingen risiko. Det var sikkert ikke planen, men har blitt kulturen. Håper det ikke blir skjebnesvangert søndag.

Men vi forsøkte da vitterlig å jage mål nummer to i går? Særlig i første omgang kjørte vi over dem og kunne/burde scoret 1-2 mål til. I annen omgang la AAFK seg enda lavere og det ble mindre rom å angripe i, men frem til ca 75 min gjorde vi da noen forsøk. At vi siste 15 setter alt inn på å unngå å slippe inn er da bare naturlig, ettersom det, som påpekt av andre her, vil være himmelvid forskjell mellom å starte søndagen med 1-0 eller 1-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kvalifisering til Eliteserien onsdag 5. desember og søndag 9. desember
×
×
  • Opprett ny...