Gå til innhold

2019 - Hva ønsker vi å se? Hva vil vi oppleve?


ingo
 Del

Anbefalte innlegg


1.Hva vil vi se rent sportslig? 
Frem til ny stadion: Med den troppen vi har nå + det veldig gode akademiet, mener jeg at ambisjonene til Stabæk bør ligge rundt 6-10 plass. Jeg rangerer RBK, Brann, Molde, Sarpsborg og en av Enga/Godset som topp fem i eliteserien. Vi får kjempe i den pulja bak med Odd, Haugesund osv. 
Jeg er ikke så negativ til spillestilen til HB som alle andre, siden vi måtte helt klart spille mer kynisk og "kjedelig" når vi har vært så ufattelig svake i år. Jeg syntes trekket til HB med å flytte ned Børkeeiet når motstanderen har ballen har fungert ganske bra (5-4-1) og jeg syntes han har fått mye ut av rollefordelingen til Ohi/Boli. Det minner litt om Wilson/King i Bournemouth. King/Ohi har blitt trukket ned lenger i banen (siden de er bedre ballspillere, bedre feilvendt og har en større evne til å gå gjennom ledd) enn målsnikene Wilson/Boli. 
Sammensetningen av spillergruppen trenger 2-3 nye rutinerte fjes. Vi har veldig få spillere i aldersgruppen 25-32 år. Selv om våre unggutter får uvurderlig læring med å spille mye i ung alder, kan vi ikke forvente at de skal bære oss gjennom Eliteserien til den nye stadion står klar. 

2. Hva skal være klubbens viktigste budskap? 
Jeg syntes at Stabæk har mange fine budskap. Tenker en jevn balansegang mellom alle budskapene du nevner, men kanskje mest på sportslige ambisjoner. 

3. Hva er det ene og aller viktigste grepet vi kan gjøre for å trekke flere tilskuere? 
I mine øyne er det viktig å ha kontunitet i spillergruppen, slik at publikum ikke opplever at de må lære seg "10 nye navn" foran hver sesong. Stabæk må skape en relasjon mellom publikum og spillerne og da er lite gjennomtrekk i spillerstallen en fin start. Dette har klubben blitt bedre på i løpet av de siste årene. 
Vi hører ofte om at det er så mange spillere som er født og oppvokst et steinkast unna Nadderud stadion. Kunne det vært en ide å hatt sånn "hjemme hos" reportasje hos de lokale spillerne slik at publikum får se selv hvor lokale de er + bli litt bedre kjent med de?
Klubben må fortsette å dra rundt å besøke barneskoler. Her ligger det masse uforløst potensiale. Jeg som har jobbet en del år i skolen, ser at det er færre og færre barn som går rundt med Stabæk effekter nå enn tidligere. Del gjerne ut masse gratisbilletter. 
Avklare situasjonen rundt Stabæk-hjørnet på Anton sport. Hvis vi skal være en seriøs eliteserieklubb må vi ha litt supportereffekter til store og små. 

4. Hvordan vil supporterne oppleve å bli sett, involvert og lyttet til  - og på hvilke områder? 
Overnevnte punkt om Anton sport og supportereffekter. 
Fortsett med Q&A med Jon/Inge på Facebook
Noen fra ledelsen tar imot spørsmål fra oss supportere på Blaa. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1.

Samspill mellom ledd. Midtbane må backe angrep, forsvar på backe midtbane i angrep og omvendt hjemover. Det har vi åpenbart vært for dårlige på i år. Relasjonsbygging i spillet. Da kan vi kanskje begynne å spille på høyresiden også. 

 

2.

Det er vanskelig å komme unna åpenhet her. Litt mer transparent styre som kommuniserer bedre hva som foregår i og rundt klubben. Også syns jeg, det blir sikkert litt flåsete, at det mangler stolthet i klubben. Her er det vanskelig å finne en løsning - men mye av praten "vi skal bygge spillere for å selge" er jeg redd for at ødelegger for "når jeg blir stor skal jeg spille for Stabæk". En viktig del av idrett er symbolisme - det mangler det på nå. I min drømmeverden kan jeg ikke snu på hodet uten å se en Stabæklogo. En konsekvens av talentsatsingen er at laget føles mer som en industri enn en klubb. Det henger og sammen med relasjonsbygging. Her vet jeg ikke hvordan det faktisk fungerer i Stabæk, men A-lagsspillere bør kunne navnene på B-lagsspillerne, og gjerne få med seg flere yngre spilleres kamper. Det er også blitt vist som en åpenbar svakhet hos andre lag at A-laget ikke vet hva som rører seg i klubben. 

 

3. 

Punkt 1 og 2. Å heve klubben fra springbrett til klubb, og selvfølgelig sportslige resultater. I det hele tatt synliggjøre klubben gjør nok mye for at de som driter i Stabæk kommer på kamp og driter litt mindre i det. Samtidig tror jeg alle som følger norsk fotball har et ansvar om å snakke opp Eliteserien, så her ligger det ikke bare på klubben. Jeg møter så mange "anglofile tapere" som ikke gidder å se norsk fotball for det "går så tregt og er så dårlig" uten å ha sett en kamp de siste 3 årene. Når kampene ligger på en annen abonnementskanal enn PL må alle dra med seg de de klarer både på stadion og foran TVen. Ølservering på stadion hadde og vært prima. 

 

Samtidig er det en tendens i norsk fotball at når det går dårlig på landslaget er det barnefotballen vi må gjøre noe med. Jeg ønsker ingen revolusjon basert på fjoråret. Da må vi se på flere år i sin helhet. Punkt 4 har noen andre bedre forutsetning å svare på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig mye av det S-Simen sier, og så føler jeg at punktene 2 og 3 henger sammen - med vekt på åpenhet. Få klubben ut til folket. Flere skolebesøk (og ikke glem at Chixa også er kule for kidsa), utvid gjerne medieavdelingen hvis det er mulig - Oddbjørn er voldsomt overarbeidet. Få unga hekta på Stabæk før engelskmennene tar dem.

For meg henger også disse punktene mye sammen med punkt 4. For meg som supporter holder det ofte bare jeg får en brukbar forklaring på hvorfor klubben gjør som den gjør. Når man ikke gir slike forklaringer brygger det også opp til spekulasjoner som fort blir til vedtatte sannheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Ønsker å se positivt fotball og spilleglede. Regner med at Berg fremover vil se mer på det offensive, når en defensiv grunnmur er bygd. Trodde Stabæk-publikummet heller ser feiende flott angrepsfotball og en ny 5. plass enn å parkere bussen frem til medalje (jmf Mourinho/Solskjær)

2. Anderledesklubben der du er gammel nok når du er god nok

3. Spillerbesøk på skoler/klubber tror jeg er bra. Kunne man gitt 1-2 lag fribilletter til en kamp tror jeg man kan verve nye blaa supportere. Ofte er det litt tilfeldig hvem man velger å holde med, og å gå på sin første ES-kamp på Nadderud er utvilsomt noe som kan verve nye supportere. Kanskje kunne man kjørt noe kampanjer i sosiale medier der 2 barnelag kan vinne gratisbilletter til en kamp. Da er det større sjanse for at vedkommende maser på sine foreldre om å gå på kamp og da har man plutselig mange flere på kamp. Om man gir bort 50 billetter pr kamp (betalt av en sponsor??) har man potensielt 750 nye supportere og tar de med seg et familiemedlem et det 1500 nye som kanskje vurderer å gå på hjemmekampene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk Ingo for et MEGET  bra initiativ. Før jeg går inn på forslagene ønsker jeg å fremme noe som må gjennomsyre klubben fremover. Det er full transperans og åpenhet i alt det vi driver med. Vi sier som klubb alle de riktige tingene, vi støtter de riktige sakene men folket kjenner ikke på den ektefølte ærligheten med det. Vi kan mene at vi har rett og folket feil men ikke undervurder dette.

1: Ønsker direkte fremoverrettet spill, se bare forvandlingen til Man United og LFC. Det er mulig ved å trykke på de rette knappene. I 2019 skal vi være det laget som legger ned flest kilometer og har den høyeste intensiteten og vi skal ha moderne backer som er fremoverrettet. Dette betyr tøffere sesongoppkjøring enn tidligere. Få gjerne Gjert Ingebrigtsen på en liten seanse i starten av sesongoppkjøringen.

2: Flere av våre slagord og mantraer har gått ut på dato. Finn noe annet en Anderledels klubben og at vi skal selge spillerene før de knapt har etablert seg på a-laget. Bygg et lag med en stamme på 7-8 spillere som vi garantert har med til ny stadion. Lær av andre klubber som har gjort noe bra de siste årene som feks S08 og få ungdommen tilbake til stadion.

3: Det er snakk om å få Stabæk i gang som en breddeklubb på yngre årsklasser for både jenter og gutter. Legg inn billig årskort for de som ønsker det i medlemskontingenten. La de yngre lagene  få spille kamper på Nadderud i tilknytning til ES kamper. Det skaper stolthet nærhet til klubben og noen ekstra tilskuere.

4: Supporterne bør tas med i etableringen av en åpenhetskultur som vi alle bør leve og ånde for hver dag. Det må være takhøyde for innspill selv på saker der man kan tråkke på noen ømme tær. Vi ønsker alle å kjenne på entusiasmen og den kollektive gleden av et fullsatt Bekkestua Sentrum en kald høstkveld men dit kommer vi ikke hvis klubben blir sett på utenfra for å være en lekegrind for de få.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden, Nr14 skrev:

3: Det er snakk om å få Stabæk i gang som en breddeklubb på yngre årsklasser for både jenter og gutter. Legg inn billig årskort for de som ønsker det i medlemskontingenten. La de yngre lagene  få spille kamper på Nadderud i tilknytning til ES kamper. Det skaper stolthet nærhet til klubben og noen ekstra tilskuere.

 

Det grunnleggende i det Nr14 skriver her er utrolig viktig:

Hvis man neste år skal øke tilskuersnittet med 1000 eller mer altså stort sett utsolgt), så må det komme fra av at vi hever oss betraktelig på banen og/eller får inn en spiller med skikkelig x-faktor (tenk Alan eller Nannskog), men det er også tilskuere som forsvinner igjen når det som trakk dem ikke lenger er der.

Dersom man VARIG vil ha en økning i tilskuertallet, så må man bygge opp flere supportere. Ikke nødvendigvis stående og syngende, men folk som har humør på mandag ut fra hvordan det gikk med Stabæk på søndag, og som ikke mister interessen nevneverdig om vi skulle gjøre det skikkelig dårlig noen år. Det beste stedet å begynne da er blant de unge - voksne har ofte bestemt seg for lengst. Besøk barnehager og skoler (alle trinn) og øk antall Stabækspillere ved å satse stort på bredde. La oss utnytte banekapasiteten maksimalt, og la oss skaffe så mange lag at det må bygges enda en kunstgressbane på Nadderud. Og gjør alle disse til varige Stabæksupportere. Disse spillerne gjør også foreldre, søsken, onkler, tanter og besteforeldre til potensielle tilskuere, og vips* har man langt flere tilskuere på hver kamp.

* vips = en tidsperiode på kanskje 10 år ;)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk til seks gode bidragsytere, jo flere stemmer, jo flere kloke innspill og jo mer å ta tak i!

Foreløpig fester jeg meg ved et helt konkret kommunikativt grep som jeg ikke har tenkt på før, men nå føler er både riktig og  viktig: Vi utvikler ikke unge spillere for å SELGE dem, men for å få et lag som om noen år VINNER Eliteserien. Så må vi sikkert selge innimellom, men det er ikke vårt overordnede mål, snarere en dyd av nødvendighet.

I tillegg er det tydelig at vi bør prioritere skolebesøk, nabotreff etc. i enda større grad enn i dag når det gjelder prublikum. Og en sjappe med supporterutstyr lett tilgjengelige og med nok utvalg, må se dagens lys hurtig.

Kom igjen alle som har synspunkter!

 

 

Endret av ingo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettopp. Vi lader, skyter oss selv i foten, lader igjen og skyter oss i den andre foten når vi fremstår som utelukkende en farmerklubb for Europa. Det er ikke interessant for publikum at det så tydelig står "til salgs" på alle spillere, og det kan umulig være positivt for markedsverdien på spillerne. La heller handling tale for seg selv - fortell både nåværende og fremtidige spillere at vi ikke skal stå i veien for utenlandseventyr, og selg. Så får vi heller ha samme strategi men at det uttalt er "unge lokale spillere som skal vinne Eliteserien og kjempe om Europaspill for Stabæk".

 

Enig med alle over at spillerne med ut i på besøk i skoler, stille opp på dugnadsfjas osv. Vi må få logoen synliggjort. Samtidig tror jeg vi trenger noe å "glede oss til". Før Telenor Arena var det flere år med tegninger, "bli med oss til Fornebu" på drakta og mer - det savner jeg. Jeg er nogenlunde blank på lokalpolitiske prosesser men at vi må bruke Nye Nadderud til noe aktivt å glede seg til. Nå bærer det litt preg av å fremdeles være en nødløsning ift Blue Dream Arena - selv om VI vet at dette er den desidert beste løsningen, den vi i etterpåklokskapens navn burde higet etter for 15 år siden.

 

Sportslig tror jeg også vi burde ha en kritisk vurdering av medisinsk apparat - eller finne ut av hvorfor vi får så mange (unge) spillere med lengre skader. Det koster oss dyrt på mange måter: vi må erstatte spillerne, vi bruker fremdeles ressurser på dem, de faller i verdi, vi faller på tabellen, vi hindrer utviklingen til spillerne osv. Her er jeg en forkjemper for GPS-tracking og mengdestyring.  

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for bra tiktak Ingo!

 

Sportslig må vi ha en erkjennelse av at det vi har gjort de siste sesongene ikke holder. 2 kvalifiseringsspill på 3 sesonger sier sitt - det er ikke tilfeldig, det er ikke uflaks! 

 

Vi har en for svak spillertropp. Det gjelder både i bredde og dybde. 

 

Vi kan ikke fortsette å være avhengige av at IA skal «trylle» i hvert vindu. Tryllekunster er som kjent bare illusjoner og lureri uten substans og over tid blir man avslørt.

 

Vi blir for sårbare når IA ikke får det til, og slik vi har holdt på de siste 5 sesongene er vi er helt avhengig av at de spillerene vi henter slår til umiddelbart. Det fordrer scouting i verdensklasse og gode lønninger - det har vi hverken eller.

 

Den kursen ER feilslått og MÅ endres!

 

Jeg vil se at vi bruker de neste sesongene til å bygge og utvikle en kjerne med gode klubbspillere som kan stabilisere de sportslige prestasjonene våre over tid. Samme typen spillere som IA selv var i sin tid - spillere som Holter, Flem, Skistad, Stenersen og Stenvold osv.

 

  1. Vi må ha en plan for hvordan stallen skal se ut, i morgen, om 6 måneder om 1, 2 og 3 år. Hvilke ferdigheter, hvilke personligheter og med en riktig balanse mellom rutine og talent. 
  2. Hvilke spillere skal utvikles for å selges videre, hvilke skal utvikles til å bli en del av kjernetroppen i klubben. Begge deler er like viktige - den ene gruppen skal skaffe inntekter gjennom spillersalg. Den andre skal stabilisere det sportslige nivået slik at vi får arbeidsro.
  3. Vi må bli bedre på å rekruttere de riktige spillerene. Det betyr at vi må bruke mer ressurser på kartlegging. Om spiller X blir solgt - hvor finner vi spiller Æ, Ø eller Å som kan erstatte spiller X sin rolle.
  4. Her må det også ligge en erkjennelse om at ting tar tid. Vi må kanskje lære oss å finne spillere som kan bli gode om 2-3 år og aller helst bør vi jo ligge i forkant og hente erstatterne før vi selger spillere, slik at de får tid til å akklimatisere seg.Men selv jeg erkjenner at det er vrient.

 

Svak økonomi brukes ofte som argument mot langsiktighet. Men jeg mener det er stikk motsatt som gjelder. Jo dårligere råd du har - desto viktigere er det å planlegge!

 
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1.Hva vil vi se rent sportslig? 
Et ungt ambisiøst Stabæklag som sikter mot intet mindre en et nytt seriegull. Spillerne har blitt mer kjent med Berg, og Berg har blitt mer kjent med Stabæks historie, filosofi og kultur, som bl.a. nettopp har vært Annerledeslaget; klubben som så mer til Cruyff/Barcelonafotball når Drillohysteriet sto på sitt verste her i landet. Et lag som jobber knallhardt, med et brennende ønske om å gjenvinne ballen så fort de har mistet den. Et lag som ønsker å dominere kamper ved helt enkelt ikke tillate motstanderen å ha ballen (Bortekampen mot Odd i 2017 er en fin benchmark i så måte). Et pasningsikkert lag som kan variere mellom å være direkte og å holde på ballen. Som med ro og selvtillit spiller seg ut av trange, vanskelige situasjoner. Et lag med tro på egne ferdigheter, som får mulighet og lov til å angripe og spille fotball selv om vi skulle ha tatt ledelsen. Har tro på Berg vil det, og at det bare var en dyd av nødvendighet at Berg til stadighet dro Mourinhokortet i høst. Klubben må forsterke, særlig da defensivt. Men vi har tre spennende spillere i U-20 landslag, som i 2019 har verdens beste motivasjon til å trene godt og ta ytterligere steg, vi har en kulturbærer og kvalitetsspiller i Kassi tilbake, and the list goes on and on ... så jeg deler ingos optimisme, men mulig jeg overvurderer Bergs treneregenskaper og evne til å ta signaler og bygge videre på et lags identitet (har merket meg at de skarpeste kritikerne av Berg i høst var tidligere Stabæk-spillere som klagde over at vi nettopp ikke spilte som Stabæk).

2. Hva skal være klubbens viktigste budskap? 
Stabæk er en fotballklubb, og har vel strengt tatt ikke noen forpliktelser utover å la beina snakke. Men når det er sagt så bør klubbens verdier skinne igjennom i ord og handlinger. Hvordan klubben sto opp for IA, der Enga kastet Truls Haakonsen under bussen, i Veigarsaken er et godt eksempel. Hårete mål er stabæksk. Noen vil garantert protestere mot en uttalt målsetning om seriegull. Til dem vil jeg minne om at Eliteserien er en Bingoliga. Vi har first hand sett hvordan Bradley på kort tid brakte oss til toppen av norsk fotball. Berg rår imidlertid over en vesentlig bedre stall enn Bradley gjorde når han kom, med mange meget gode egenutviklede spillere.

3. Hva er det ene og aller viktigste grepet vi kan gjøre for å trekke flere tilskuere? 
Så Stabæk i hjertet til barn. Fordrer skolebesøk etc

4. Hvordan vil supporterne oppleve å bli sett, involvert og lyttet til  - og på hvilke områder? 
Dette er et utmerket eksempel. En fra ledelsen bruker forumet og utfordrer supporterne ... mer av det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mtp skolebesøk tror jeg man skal sikte utover hva som er "Stabæk-land", hele Asker og Bærum bør være en naturlig målgruppe, i tillegg der vi har spillere fra (kanskje med unntak av der de har en klar tilhørighet til andre ES-klubber). F.eks kunne man ha sendt Hedenstad og et par spillere til på oppdrag til Elverum den gang han var i klubben...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden, Håvard skrev:

Mtp skolebesøk tror jeg man skal sikte utover hva som er "Stabæk-land", hele Asker og Bærum bør være en naturlig målgruppe, i tillegg der vi har spillere fra (kanskje med unntak av der de har en klar tilhørighet til andre ES-klubber). F.eks kunne man ha sendt Hedenstad og et par spillere til på oppdrag til Elverum den gang han var i klubben...

 

Synes kanskje Elverum er litt langt unna, men vi bør definitivt strekke ut Stabækland. Hele nye Asker bør regnes inn. Og vestre Oslo, hvertfall de delene som er nærmere Nadderud enn Infidelity Arena. Da er det ikke bare Røa og Ullern som gjelder, men også aksen Bygdøy-Smestad-Skøyen-Slemdal er geografisk nærmere Stabæk enn Vålerengen...

Store områder hvor man kan bytte på hvilke som får billige billetter - hvis 11 på laget kjøper billett, kommer 11 andre inn gratis for eksempel - og store områder hvor man kan dra på skolebesøk - ikke nødvendigvis alle skoler hvert år, elevene går jo stort sett 7 år på samme barneskole...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


enda en jævla islending !!! For et innlegg !!!!

Kun en ting til: det er utrolig viktig at folk blir klar over at Stabæk er mange, mange flere enn de få som stikker hodet frem hver gang det lukter applaus. Ildsjelene som organiserer fyrverkerisalget er gode eksempler. Der finner man flere som i mange år har bidratt med langt mer enn snakk. Det skulle bare mangle at supporterne fikk langt mer å si fremover!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3. Hva er det ene og aller viktigste grepet vi kan gjøre for å trekke flere tilskuere?

Vend blikket mot nye Asker. Det er for lite fokus på folket i nabokommunen vår. På ståplass er det et ikke ubetydelig antall supportere fra Røyken og Hurum kommune. Det er minst like mye potensiale her som på Ullern og Vækerø.

Når det gjelder skolebesøk tror jeg det er et uforløst potensiale i ungdomsskolene. Her går det elever som er gamle nok til å gå på kamp selv, elever som tjener sine egne penger, elever som snart er voksne og som fortsatt har noen år i bygda før de blir studenter.

4. Hvordan vil supporterne oppleve å bli sett, involvert og lyttet til  - og på hvilke områder?

Ta med Stabæk Support på planlegging av ny stadion så tidlig som mulig. De stiller opp gratis og utgjør en viktig kunde- brukergruppe, og er også leverandører av stemning, visuelt snop og lyd som i seg selv er med på å forbedre kampdansproduktet betraktelig for alle som går på kamp. Stabæk Support ønsker seg optimalt sett følgende: Ståplasser uten seter og med god akustikk - se på VIF og Klanen samarbeid på Intility som referanse. Lagerrom til flagg, bannere og annet utstyr. Plass til å arbeide med tifo - her er stikkordet STOR plass. Dette kan være så enkelt som å gi Stabæk Support tilgang til garasjearealer eller andre store arealer etter avtale. Dette kommer til å gi klubben mye verdifull stemning i retur.

Med den utrolig dårlige utviklingen handelsbransjen opplever for tiden bør det være mindre fokus på næringslokaler i arenaen - det er antageligvis ikke liv laga. Det gikk jo også ganske dårlig da man forsøkte med næring- og handelsarealer på Telenor Arena, og det går vel fortsatt så som så. Jeg vet at dette er kommunens bord, men Stabæk har en hånd på rattet, og bør forsøke å få inn leietakere/brukere i bygget som gjør et nytt stadion levende

Man må for all del unngå den stemoderlige behandlingen Stabæk Support opplevde da Telenor Arena ble designet og bygget.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, Blaatann skrev:

Jeg har nettopp lest boken din fra 2008, Ingo. Ble helt frelst da du skrev om hvordan Stabæk satt seg et hårete mål og jobbet mot det. Det er artig hvordan alle utfordringer som måtte oppstå er mulige å løse så lenge man har et overordnet mål man kan rette seg mot hele veien. En rød tråd i alt vi gjør. Her ønsker jeg å utfordre Stabæk på å gjenta dette. Hva er vårt sportslige, hårete og, ikke minst, konkrete mål for tiden? Hvilke kortsiktige mål må vi oppnå for å nå det store målet?

Dette tror jeg faktisk går litt hånd i hånd med engasjement rundt klubben. Når verden er enkel er det lett å ta stilling til om man skal på kamp eller ikke. Kvalik ble spilt i desember, det er klart det mobiliserer publikum! Er det nøkkelkamper i løpet av en sesong i forbindelse med våre mål/delmål? Da må vi kommunisere for å engasjere så vi ser at mobiliseres!

Vi er litt i limbo akkurat nå, vi venter på ny stadion, vi satser på å være en middelhavsfarer inntil videre, det virker litt som at vi kjemper for å bevare status quo. Dette er ikke Stabæk, vi skal være de idiotene som tror at vi kan nå cupfinalen om 5 år selv om vi er langt nede i divisjonssystemet. Vi gir faen i om det er Mjøndalen som skjelver i buksene på Naddis eller om det er RævBK på Lerkendal, fuck dem, null respekt for deres kvaliteter, vi skal valse over dem uansett!

Jeg har derfor et forslag til mål: I 2020 skal vi spille Europacup. Da må enten cupfinalen vinnes eller medalje i ES. Alle kamper mot Særp, Brann, Haugesund, Enga etc er sekspoengskamper for vi skal ta Europaplassen fra dem! Cupen er vinn eller forsvinn hver eneste match, hver kamp er som forrige kamp mot Godset, hver kamp er som kvaliken mot Ålesund. Kommuniser på sosiale medier om når man må begynne å kjøre hjem fra diverse hytteområder for å nå fram til Naddis til kampstart, for alfa omega den helgen er å rekke kampen på søndagen!

Herlig energi, Blaatann! Vi diskuterer dette i styret nå. Om det blir Europaliga 2020 som kortsiktig mål er jeg ikke sikker på, selv om du har rett i at det selvsagt er mulig. Viktig å finne balansen mellom hårete mål og et (lite, men godt) anstrøk av realisme. At vi må bli mye tydeligere på ambisiøse, sportslige mål fremover er helt klart. Trust me.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden, ingo skrev:

Herlig energi, Blaatann! Vi diskuterer dette i styret nå. Om det blir Europaliga 2020 som kortsiktig mål er jeg ikke sikker på, selv om du har rett i at det selvsagt er mulig. Viktig å finne balansen mellom hårete mål og et (lite, men godt) anstrøk av realisme. At vi må bli mye tydeligere på ambisiøse, sportslige mål fremover er helt klart. Trust me.

Vi bør ha som mål å kjempe om Europaliga spill første sesong på ny stadion. Blir spennende å høre hva som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden, ingo skrev:

Herlig energi, Blaatann! Vi diskuterer dette i styret nå. Om det blir Europaliga 2020 som kortsiktig mål er jeg ikke sikker på, selv om du har rett i at det selvsagt er mulig. Viktig å finne balansen mellom hårete mål og et (lite, men godt) anstrøk av realisme. At vi må bli mye tydeligere på ambisiøse, sportslige mål fremover er helt klart. Trust me.

Takk for svar, Ingo! Dette var som sagt bare et forslag, men tror slike mål og delmål kan skape engasjementet vi alle ønsker. Ting blir viktigere når alle, inkludert publikum, vet hva det spilles for. Gleder meg til å se hva som kommer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skyter inn et praktisk forslag i forhold til punkt 1 på Ingos liste. Vi bør ha mye å hente på å bli bedre på dødballer. I 2018 var min opplevelse at vi var veldig lite farlige på offensive dødballer, vi kan ikke ha scoret mer enn 3-4 mål frispark/cornere. De beste dødball-lagene scorer vel 10-20 mål på dette i løpet av en sesong. Vi spilte mange uavgjorte kamper og hadde mange ettmåls-tap, så om vi kan forbedre dette ene punktet vesentlig kan det bety mye for poengfangsten. Det burde også være mulig å forbedre seg på defensiv dødball, selv om jeg tror vi var bedre der i 2018 enn i 2017. Alt dette vet sikkert HB og de andre, men det virker som det er vanskelig å forbedre det.

Forslag: Inviter et lokalt OBOS lag eller 2. divisjonslag til ukentlig dødballtrening noen uker i vinter. Gjør det så likt kamp som mulig. Jeg ser aldri treninger så jeg aner ikke hvordan man trener dødball, men jeg har aldri hørt om noen som trener på dette sammen med et annet lag. Det bør vel være en klar fordel å trene med fulle lagoppstillinger med «voksne» spillere? Det beste hadde vært om man kunne trent mot et bra dødball-lag som f. eks. Mjøndalen, men det er vel ikke aktuelt når vi spiller i samme divisjon. Jeg tenker at det også er av stor betydning å ha en eller to spillere med ekstremt god dødballfot i laget. Vi bør enten satse på å utvikle noen av våre spillere på dette eller målrettet se etter noen. Kanskje burde vi til og med lære opp et par backer til å ta lange innkast, det bør vel være mulig å lære?

Jeg mener absolutt ikke at vi skal bli et klassisk dødball-lag som bruker 3-4 minutter på å flytte opp midtstopperne hver gang vi får et frispark på midtbanen, men frispark i god posisjon og cornere bør kunne utnyttes bedre. Lange innkast vil jeg som hovedregel ikke se før eventuelt i et desperat forsøk på å få mål på slutten av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt tiltak - Blir spennende å se om vi har noen felles forventninger

1.Hva vil vi se rent sportslig? 

Jeg mener at ambisjonene må stå i forhold til ressursene og spillestil må i tillegg tilpasses motstander. Det eneste jeg krever er at spillere og trenere viser innsats og glede av å være en del av klubben.  Spillestilen bør ikke hemme utviklingen av spillergruppen eller til den enkelte spiller, med andre ord bør det være plass til alle typer spillere i Stabæk. Med dagen ressurser tror jeg ikke vi har råd til andre sportslige ambisjoner enn at vi ved alle tilgjengelige midler skal forsøke å holde oss i Eliteserien, men på lengre sikt er et seriemesterskap et selvfølgelig mål (og da helst med et offensivt, ungt lag som klarer å holde på ballen og spille ut motstander)

2. Hva skal være klubbens viktigste budskap? 

Alle ønsker å være et vinner-lag. Jeg ønsker at Stabæk skal være best på åpenhet og utvikling (samt sportslige resultater). Unge skal utvikles som gode fotballspillere så vel som bra mennesker, Eldre spillere skal hjelpe de unge samtidig som klubben skal hjelpe de som er ved karrièreslutt til et liv etter fotballen. Klubben skal gi av seg selv samtidig som vi rundt skal oppfordres til å bidra med det vi er best på. Dette vil kreve åpenhet om både positive og negative forhold. Det å måtte selge spillere er negativt, men kan til dels kompenseres ved å fortelle om hvor mange spillere vi har levert til resten av verden (og hvor lyst de har til å komme tilbake til Stabæk). Jeg ønsker å være stolt av å tilhøre Stabæk og jeg blir stolt når klubben innfrir forventningene de har lagt.

3. Hva er det ene og aller viktigste grepet vi kan gjøre for å trekke flere tilskuere? 

Er det flere tilskuere eller større inntekter på kampdag, som etterlyses? Økt markedsføring av klubben og kamper kan nok hjelpe på etterspørselen, men er usikker på om mye annet enn sportslige resultater øker betalingsvilligheten. Vi andre kommer jo uansett (så fremt været ikke er for dårlig eller noe mer attraktivt foregår)

4. Hvordan vil supporterne oppleve å bli sett, involvert og lyttet til  - og på hvilke områder? 

Det å lytte til og involvere personer krever åpenhet samt en reell vilje til å la disse personene påvirke beslutninger. Supportere er ingen ensartet gruppe med en felles mening, bortsett fra at vi alle blir skuffet dersom vi ikke får viljen vår. Men det å velge Stabæk Support som talerør for alle supportere (også for oss som har sesongkort på hovis), vil kunne bidra til å styrke supportermiljøet og dialogen med supporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden, blaasoldat skrev:

Ønsker meg sterkt:

1) mer åpenhet fra klubben, ta oss med!

2) MYE bedre innsats på nettsiden, så klart en skal fokusere på sosiale medier, men nettsiden er alt alt for dårlig.

3) En ordentlig sjappe med utvalg, gjerne nett salg. Sånn som nå så må man bo på Bekkestua og være supporeter fra før for å kunne kjøpe no.

Endret av nichb
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 6.1.2019 den 14.32, nichb skrev:

3) En ordentlig sjappe med utvalg, gjerne nett salg. Sånn som nå så må man bo på Bekkestua og være supporeter fra før for å kunne kjøpe no.

Amen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 6.1.2019 den 14.32, nichb skrev:

3) En ordentlig sjappe med utvalg, gjerne nett salg. Sånn som nå så må man bo på Bekkestua og være supporeter fra før for å kunne kjøpe no.

Litt off topic, men vi skal prøve å få til en form for nettløsning for salg av våre effekter før sesongstart.

Og når det gjelder klubben så videreføres ikke avtalen med Anton (som nevnt tidligere her inne), så det blir en ny og forhåpentligvis bedre løsning. Regner med at de kommer til å offentliggjøre et eller annet rundt dette etter hvert. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2019 - Hva ønsker vi å se? Hva vil vi oppleve?
×
×
  • Opprett ny...