Gå til innhold

Realisme


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Historikken har ofte mer å si enn tabellsituasjonen i enkelte oppgjør, jmf Moldes kompleks i Skien og VIF sitt nesten evigvarende Lyn-kompleks. Det er vel også kamper i England og Spania som ofte ender med litt uventede resultater enn hva tabellen skulle tilsi... Således var poeng i Skien høyst oppnåelig, også mtp at vi ofte gjør det bedre mot antatt bedre lag enn "møkka-fotball-lagene". Sett i ettertid hadde det vært et ran, men vi hadde mulighetene. 

Hadde vært langt mer bekymret om vi hadde vært helt sjanseløse og tapt med flere mål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev arni:

Midt på tabellen? Mye skal klaffe da, nesten så du tenderer til positivisme-tråden?

Tror ikke det er så mye som skal til for havne midt på tabellen, det gjelder å fortsette den gode trenden som er blitt nå under JJ, også oppretteholde/forbedre spillet som i de siste 4 eliteseriekampene noe jeg tror vil bli forbedringer også muligens forsterkninger inn også. JJ har ambisjoner høyere enn HB hadde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enga er jo alltid opp og ned. 3 gode og 3 ræva. Vedder lønna mi på at enga får en støgg periode innen et par runder. Håpløs ballklubb

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

53 minutter siden skrev arni:

4 hjemmekamper i august, blir fort avgjørende for sesongen. Stor jobb med å få nye spillere inn i systemet fort som f..

Dette er realismetråden, så da får vi være realistiske; vi blir ikke et mye bedre lag til 4. august bare fordi det dukker opp nye fjes. Det kommer til å ta tid enten de er her allerede eller kommer litt etterhvert gjennom vinduet før et nytt lag setter seg, enten det er midtbanegeneral, forsvarsgeneral eller noe annet vi snakker om. Vi hadde et elendig overgangvindu i vinter (Mohktar, Madis, Sun, Kirk - det er jo faen nesten ingen igjen av det sjokkerende dårlige vinduet) og lider fortsatt for det.

MEN, vi "lider" ikke mer enn at hvis vi tenker på f.eks. førsteomgangen mot Brann, og store deler av kampen mot Sarp, så er vi gode nok til å slå Haugesund på Nadderud. Får vi første målet, tror jeg dette kan gå veien. Og det hadde vært utrolig deilig å få en hjemmeseier igjen. Vi må ikke falle tilbake på en tro at et overgangsvindu skal redde alt. Overgangsvinduene er ingen frelser som frir oss fra alt det onde. Det er en liten justering som ikke alltid funker, og hvertfall ikke fra dag én. Kanskje starter Skytte, Yaw eller hr. general for oss mot FKH, kanskje er de ikke klare enda. Litt tålmodige får vi være, og litt tro er vi pent nødt til å ha på de som har spilt hittil. Sandberg har hatt en kjempesesong. Kassi begynner virkelig å finne formen. Vadim, Hanche, Boli, Braaten, Bohinen. Vi har gode spillere i sentrallinja vår, så de nye skal overbevise Janne på treningen før de skyver noen ut.

Samtidig bør vi få såpass konkurranse om plassene etter dette overgangsvinduet at noen blir skjøvet ut - ikke i kulden, men til en litt mindre fast plass. Det er ikke alle som har startet de siste kampene som holder nivået som kreves for å berge plassen. Vi får se hva de duger til, IAs nyeste fangst. Jeg ble såpass lurt i forrige overgangvindu (hvertfall mtp. Sun og Mohktar) at jeg uansett vil velge å styre begeistringen inntil jeg eventuelt ser de nye herje på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev geirti:

Vi hadde et elendig overgangvindu i vinter (Mohktar, Madis, Sun, Kirk - det er jo faen nesten ingen igjen av det sjokkerende dårlige vinduet) og lider fortsatt for det.

Er den noen igjen av de fire? Sun og Kirk har vel også reist?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev mbh:

Er den noen igjen av de fire? Sun og Kirk har vel også reist?

Jeg ramset opp de fire som har reist, men Rusike er jo igjen fra det vinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20% treff er jo ikke så verst. Litt urettferdig, for Madis fikk jo noen kamper, scoret et mål og ga bort et par straffer (hvis jeg husker rett). Mokhtar var god på Hemingbanen (og sikkert også på bunn). Kirk var dansk og Sun kinesisk. Godt vi har stb.guru, slik at vi kan gå tilbake og minnes disse i årene som kommer.

Nysigneringene er ofte best før vi har sett dem spille. Opp som et skinnfell, ned som en kanin (eller noe slikt). Det begynner å bli en vane :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


58 minutter siden skrev Øistein:

Realistisk start11 neste uke?

sandberg 

hernandez vadim Yaw Hanche 

bohinen lumanza kassi rusike

Daniel Boli

 

Sitter du på ukjent informasjon?

Har Lumanza signert for oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke et godt tegn at der trekker ut så mye hvis begge parter i utgpkt er positive. Det skal landes en økonomisk enighet også, og det kan fort være mismatch mellom våre muligheter og Lumanzas forventninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Realisme
×
×
  • Opprett ny...