Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm


kkh94
 Del

Stabæks beste  

153 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste?


Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Ingen er bedre enn deg til å dra igang positive vibber, Ingo, og jeg elsker at du er her inne og pumper opp stemningen nå og da.

 

Men noen ganger føler jeg vi ikke er helt på samme planet. Er vi virkelig "betydelig forsterket"? For det første tenker jeg at vi kan sammenligne med det vi hadde i november, som med et nødsskrik (selv om det var fullt fortjent to kamper sett under ett) berget plassen takket være et selvmål fra oransjetrøyene. Vi har mistet Njie, Ohi og Sæter offensivt. Det har vi på ingen måte klart å veie opp for. Det er vel kun Rusike inn i den delen av laget?

Vi har mista Granli og Keita i den delen av laget som skal prøve å unngå baklengs. Førstnevnte er erstattet med tilsammen 4 meter med utlending i Sun/Vihmann. Hvorav jeg ikke føler meg særlig sikker på at Vihmann vil klare å utkonkurrere f.eks. Strømnes. Sun kan vel ikke spille på mandag (eller?), men han anser jeg for å være en spiller som kan gå rett inn i førsteelleveren - riktignok med et digert usikkerhetsmoment: kommunikasjon. Hvordan skal han kommuniserer med midtstoppermakker og resten av forsvaret? Kan han nok engelske uttrykk til å klare seg, eller blir det kun kroppsspråk? Keita, altså sentral defensiv midtbane, har vi ikke klart å erstatte i det hele tatt. Det er selvfølgelig poteten Kassi, men spillere som har vært ute så lenge som han må få god tid på seg før dem eventuelt er fullt tilbake. Her har vi et skrikende behov for en forsterkning, men vi begynner vel alle å innse at det sannsynligvis ikke kommer.

Min konklusjon: vi er heller svekket enn styrket sammenlignet med i fjor. Det er ikke sikkert vi rykker ned, men vi skal jaggu få prøvd nervene våre. I år igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev geirti:

For det første tenker jeg at vi kan sammenligne med det vi hadde i november, som med et nødsskrik (selv om det var fullt fortjent to kamper sett under ett) berget plassen takket være et selvmål fra oransjetrøyene.

Du tror jo at vi rykker ned. Da er det kanskje mer relevant å sammenlikne med det laget som startet, og som lå på kvalikk etter ti runder, enn det laget som de siste 12 kampene isolert sett var på 9. plass?

PS: Du veddet jo på at vi rykket ned hvis vi ikke fikk inn forsterkninger. Tenker du å bruke Sun for å komme deg ut av det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sesongstarten i år blir nesten viktigere enn på flere år fordi programmet vårt er såpass tøft som det er. Fotball er i kontinuerlig utvikling så det å sammenligne dagens lag  med de som startet i fjor blir litt underlig og ikke minst når man kobler det opp mot diskusjon rundt forsterkning av laget. Siden vi nå ikke har Keita og fikk han inn først til sommeren i fjor trenger vi ikke ha en sånn spiller inn før sommervinduet virker i beste fall som en underlig argumentasjon. La oss håpe det ikke har vært grunnlaget for strategien vår på spillerfronten gjennom vinteren. Nå får de spillerne vi har bevise hva de duger til i en tøff match. Vi krysser alt vi har for en god start så kan vi oppsummere på tirsdag hvor vellykket overgangsvinduet har vært i vinter og om laget ser sterkere ut enn de som avsluttet i desember.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om dette er av interesse, men her er "Før kampen" til mandagens match: https://www.stabak.no/nyheter/for-kampen-stabaek--lillestrom2019

Jeg tar gjerne til meg ønsker om hva som kan tas med her i fremtiden. (Kommer så klart til å få inn toppscorer, assist, kort osv. når sesongen er kommet i gang. Ikke så lett å fylle inn dette til første match. 

Ser også at jeg har glemt å komme med et kort sammendrag av tidligere resultater mellom lagene som jeg har hatt tidligere, så dette kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker å se denne oppstillingen på mandag i 4-2-3-1: 

                 Sandberg 

Hanche - Demidov - Vihmann - Moe 

          Tobbe - Kassi

    Ola - Hugo - Rusike 

               Boli 

Vi har god bredde og jeg tenker de mest nærliggende alternativene er Ronald og Strømnes inn bak. (Sun er vel ikke spilleklar enda?). Kanskje Bohinen inn på def. midt. Gyasi inn på kant og en Braaten inn bak Boli ... 

HB kommer nok ikke til å stille med en 4-3-3. Men jeg tenker formasjonen kunne passe med de spillerne vi har:

Hanche - Demidov - Vihmann - Moe 

          Kassi - Tobbe - Bohinen/Hugo

   Ola/Gyasi -  Boli  - Rusike/Braaten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mundus vult decipi, ergo decipiatur...

Jeg tror det er fornuftig å vente å se om sesongarbeiderene vi har hyrt inn for å redde stumpene viser seg å være bedre enn de spillerene de er tenkt å erstatte. Det er lov å håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev ingo:

Nesten utrolig at det går an for en ekte Stabæksupporter som deg, Ringo, å bruke enhver anledning til å spre negativitet og dårlig skjult kritikk av klubbens spillere og ledere (tenker ikke på meg selv her). "Redde stumpene" er jo et oppløftende begrep på et lag fullt av unge landslagsspillere, fjorårets toppscorer i Eliteserien, en av landets beste midtbanespillere (Kassi), en bunnsolid keeper og talent over hele banen. "Sesongarbeiderne" er også en kjip betegnelse på spillere som har valgt oss som klubb fordi de ønsker utvikling, ønsker å bidra og ønske å få lengre kontrakter med klubben - enten de kommer fra Zimbabwe, Estland, Kina eller Nordre Åsen. Prøver å forstå hva du ønsker å oppnå?  At Inge må jobbe hardere? At styret og administrasjon burde få "noen" til å gi oss penger? Ser man noen sesonger frem i tid vil vår virkelighet være en helt annen. Vi vil ha fått ny egenkapital så vi ikke må selge hver gang det kommer et decent  bud. Vi vil ha midler til å signere talentene våre på virkelig lange kontrakter. Vi får en arena og en møteplass for lokalsamfunnets viktigste verdiskaper. Som har tusen barn i breddefotballen, landets trolig beste Akademi, et gatelag som får folk vekk fra gata og en en energiskaper som har bidratt til etablering av over tusen arbeidsplasser - deriblant Bærums blåeste, kuleste pub. Og det eneste man har å by på er nedlatende kritikk? Det er uforståelig for meg - og jeg tror faktisk det er negativt for supporten og fansen vår. Du nyter stor og vel fortjent respekt for dine kunnskaper både om fotball generelt og Stabæk spesielt. Bruk dem på å bygge opp, Ringo!

Hyll, hyll! Her får du 100% støtte Ingo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen ganger kan realiteten være hard. Synes det er på sin plass at Ringo og mange andre her stiller seg kritisk og avventende til det som skjer om dagen. Men godt det finnes noen som deg ingo som veier opp i ny og ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er realisme, en annen er hakk i plata. Å dra inn uttrykket "verden vil bedras, så la den bli bedratt" og kalle innlånte spillere for "sesongarbeidere" i forsesongens 96. innlegg om IAOs disposisjoner i overgangsvinduet er hakk i plata.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er kanskje en stund for å ta en titt i speilet hvis det eneste man bidrar med er samme oppgulp - uavhengig av avsender.

At Ingo sprer galskap og forventninger fram mot sesongstart er ikke noe nytt. Han har faktisk moderert seg betraktelig de senere årene. Dessuten er bidragene hans her sporadiske og sjeldne.

Selvsagt KAN man fortsette på samme greia, men hvilken verdi har det? Ingen vits å piske en steindau hest. Diskusjonen ender bare med å bli mer polarisert og kjedelig.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan klage så mye man vil på Ingo og IAO. Hjelper ingenting. De gjør så godt de overhodet kan med de ressursene de har tilgjengelig. Pdd. er ikke Stabæk verdens, Europas eller Norges mest attraktive klubb. Selvsagt ønsker man å spre optimisme. Alternativet gagner ingen.

Personlig er jeg optimistisk mtp. utviklingen Børkeeiet, Brynhildsen og Vetlesen mfl. viste høsten 2018, og jeg tror de er modne nok til å kunne bygge videre på dette i 2019. Sandberg, Kassi, Boli og flere andre bør også kunne bygge videre på kvaliteten de tidligere har bevist at eksisterer. På tross av salg tror jeg faktisk ikke vi står så alt for mye tilbake fra fjorårssesongen kvalitetsmessig. Den knallharde sesongåpningen kan føles som make or break i så måte. Vi har (bør hvert fall ha) penger på bok til sommeren om alt skulle skjære seg, og dermed kunne redde høstsesongen og eliteserieplassen allikevel. Gi HB og gutta en sjanse, og IAO en second chance hvis det går åt skogen. Han har tryllet før...

Summa summarum: slutt å syt, erkjenn hvor vi står pdd., og støtt laget alltid. uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev jensemann:

Kan klage så mye man vil på Ingo og IAO. Hjelper ingenting. De gjør så godt de overhodet kan med de ressursene de har tilgjengelig. Pdd. er ikke Stabæk verdens, Europas eller Norges mest attraktive klubb. Selvsagt ønsker man å spre optimisme. Alternativet gagner ingen.

Personlig er jeg optimistisk mtp. utviklingen Børkeeiet, Brynhildsen og Vetlesen mfl. viste høsten 2018, og jeg tror de er modne nok til å kunne bygge videre på dette i 2019. Sandberg, Kassi, Boli og flere andre bør også kunne bygge videre på kvaliteten de tidligere har bevist at eksisterer. På tross av salg tror jeg faktisk ikke vi står så alt for mye tilbake fra fjorårssesongen kvalitetsmessig. Den knallharde sesongåpningen kan føles som make or break i så måte. Vi har (bør hvert fall ha) penger på bok til sommeren om alt skulle skjære seg, og dermed kunne redde høstsesongen og eliteserieplassen allikevel. Gi HB og gutta en sjanse, og IAO en second chance hvis det går åt skogen. Han har tryllet før...

Summa summarum: slutt å syt, erkjenn hvor vi står pdd., og støtt laget alltid. uansett!

Med andre ord: På tross av "nedgradering" av spillerstall, tror jeg vi er bedre rustet før sesongstarten 2019 enn 2018. Det kommer vi også til å merke når vi skriver juni, og IAO har funnet ut hvor han skal og kan bruke Ohi- og Houpengene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Alltid:

Ref. artikkel i Budstikka om “skøytebane” på Nadderud i dag, noen som vet noe om forholdene nå og hva vi kan forvente mandag med kaldere vær i vente..?

Organisk grønnmaling gjør da susen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev stephanois:

Utrolig å slippe damene utpå der idag, 2 dager før det braker løs

Venta på det. Du kan like gjerne klage på at det regna i dag, det er ca. like produktivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shir ass jeg skulle ønske jeg hadde fulgt betre med i latintimene på skolen....vent, jeg hadde ikke latin på skolen...

 

Det er drøyt 24 timer igjen. Det må være lov å være både optimistisk og pessimistisk uten å bli hugga huet av.

 

Forza gutta. Og måtte begge A-lagene berge plassen i år også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev mbh:

Jada. Ikke stå i båten. Sitt stille og ro.

Jeg mener troverdighet er viktig. Troverdighet oppnås ved at det som oftest er samsvar mellom det som sies og virkelighvirkeligheteneten. At man sier noe mange ganger på en morsom måte fungerer for man ty tege, men ikke for alle. Historiene fra vekkelsesmøtet i februar var tydeligvis fortsatt fengende for mange. Jeg synes dessverre det minner om Dr. Gerhard i Kongsvik-klinikken, som for hundrede gang forteller om da han opererte ut en blindtarm med lommekniv.

Min fasit sier at @ringo har hatt langt oftere rett i sine spådommer de siste årene, enn Ingos mange motivasjonsposter (den største feilen var at LSK ikke rykket ned i fjor). Jeg klarer ikke å bli satt i hallelujastemning av noe jeg ikke tror på, selv om jeg VET at intensjonen er den aller beste.

Sesongarbeidere er vel en grei (tilogmed morsom) beskrivelse av spillere som er innom en kort periode. Uavhengig av om de er her for å redde stumper eller annet.

 

" en energiskaper som har bidratt til etablering av over tusen arbeidsplasser "

P.s. sitatet er ikke fra Donald Trump

Du misforstår nesten med vilje, eller? "Sitt stille og ro" er selvmotstridende, og det var ikke det jeg skrev. Du kan jo ikke sitte stille OG ro. Med teskje; Når du står i båten skaper du bare bølger og uro, men du kommer ingen vei. Når du setter deg ned og tar tak i årene og ror, så skaper du framdrift.

Ringo er nok den som for mange er nærmest i å representere (med fare for å banne i kirken) " hvis jeg sier noe mange nok ganger, så blir det sannheten", selv om du prøver å vri det over på ingo. Trump-referansen din er her også temmelig frekk (les: provoserende). Og "sesongarbeidere" ER respektløst i denne sammenhengen, selv om du synes det er humoristisk og legitimt. De sistnevnte er vel mest fordi det passer din egen agenda. 

Er det så hardt å forstå at kanskje ikke alle ballene har trillet ned i kurven til IA slik han eller styret hadde ønsket, og at aktuelle spillere underveis har sagt "takk, men nei takk.", og at slikt er vanskelig å gardere seg mot? Jeg synes ikke at man kan klage på IA for at disse spillerne til slutt ikke ville signere av en eller mange grunner. Folk som klager på manglende resultater her blir for meg litt som de som spør ""hva koster fisk/hvor langt er et tau?), men som allikevel blir forbannet når når de får regningen. Slike er vanskelig å tilfredsstille.

Mitt ønske er slik: ta med deg inspirasjonen fra @ingo , og sett kursen etter @ringo, så er du på god vei. De er ikke nødvendigvis motstridende, og det vet du også. Alle vil STB det beste. Og det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Surmuling får deg i hvertfall ingensteds. Og ja, jeg er skyldig i at jeg slenger meg på "hallejula-koret" så fort @ingo legger inn et godt ord. Hvis ikke hadde jeg trukket inn årene for lengst...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...