Gå til innhold

Kamptråd: Molde-Stabæk


kkh94
 Del

Stabæks beste  

50 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste spiller?

    • Sandberg
    • Hanche
    • Strømnes
      0
    • Vihmann
      0
    • Hernandez
      0
    • Brynhildsen
      0
    • Vetlesen
      0
    • Børkeeiet
      0
    • Bohinen
    • Kassi
      0
    • Boli
    • Kirk
      0
    • Braaten
      0
    • Askildsen
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Molde har i vinter trent mye på å starte angrepene hos backer! Spesielt når keeper har ballen!

unngår lange utspill, kaster heller til backen som skal ta med ballen fremover, og plutselig er de doblet på kanten!

Det er noe vi må være veldig obs på, da ikke mange andre lag har den slagplanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


                               Sandberg

                      Demidov   Vihmann

Hernandez                                       Hanche

                 

                       vetlesen    Kassi

 

Bohinen                                          Brynhildsen

                             Mokhtar

                                Boli

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev TheDriver:

                               Sandberg

                      Demidov   Vihmann

Hernandez                                       Hanche

                 

                       vetlesen    Kassi

 

Bohinen                                          Brynhildsen

                             Mokhtar

                                Boli

 

Børkeeiet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg

                      Demidov   Vihmann

Hernandez                                       Hanche

                 

                       Børkeeiet    Kassi

 

Brynhildsen                                          Mokhtar

                             Vetlesen

                                Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tviler på at Mukthar starter hvis han ikke har spilt kamp siden desember?


Mitt ønske for lag: 3-5-1-1

                                        Sandberg

        Strømnes/Hanche  Sun/Demidov Vihmann

 Hernandez  Bohinen Børkeeiet  Kassi  Brynhildsen
                              
                                      Vetlesen

                                        Boli

+ Gir rom for to offensive vingbacker i lagoppstillingen. Hanche bidrar dessverre med null offensivt. 
+ Tre fysiske og duellsterke midtbanespillere sentralt. Bohinen imponerte meg veldig mot LSK. 
+ Vetlesen var meget bra mot LSK. Balanserte den kreative jobben med en enorm jobb i presset. 

? Jeg tviler på at Sun OG Demidov starter her grunnet manglende macthform. Borte mot Molde må vi ha gutter som henger med i tempoet. Samme med Mukthar og Kirk. 

- Problemet med Boli alene på topp, er at han er glad i å møte ball. Vi må være flinke nok til å skape bevegelser rundt og i bakrom når han tar ned ballen på kassa. 
                              

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Hushovd:

Jeg tviler på at Mukthar starter hvis han ikke har spilt kamp siden desember?


Mitt ønske for lag: 3-5-1-1

                                        Sandberg

        Strømnes/Hanche  Sun/Demidov Vihmann

 Hernandez  Bohinen Børkeeiet  Kassi  Brynhildsen
                              
                                      Vetlesen

                                        Boli

+ Gir rom for to offensive vingbacker i lagoppstillingen. Hanche bidrar dessverre med null offensivt. 
+ Tre fysiske og duellsterke midtbanespillere sentralt. Bohinen imponerte meg veldig mot LSK. 
+ Vetlesen var meget bra mot LSK. Balanserte den kreative jobben med en enorm jobb i presset. 

? Jeg tviler på at Sun OG Demidov starter her grunnet manglende macthform. Borte mot Molde må vi ha gutter som henger med i tempoet. Samme med Mukthar og Kirk. 

- Problemet med Boli alene på topp, er at han er glad i å møte ball. Vi må være flinke nok til å skape bevegelser rundt og i bakrom når han tar ned ballen på kassa. 
                              

Flytt Hanche til venstre midtstopper og behold demidov og vihmann så tror jeg vi har det beste alternativet uten mokhtar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 4.4.2019 den 15.59 skrev blaasoldat:

Molde har i vinter trent mye på å starte angrepene hos backer! Spesielt når keeper har ballen!

unngår lange utspill, kaster heller til backen som skal ta med ballen fremover, og plutselig er de doblet på kanten!

Det er noe vi må være veldig obs på, da ikke mange andre lag har den slagplanen.

Interessant. Dette er gode opplysninger som den jevne fotballsupporter ikke registrerer. Satser på at Stabæks støtteapparat får med seg denne. Noen som kan videresende denne til Berg? Stenge av Molde på kantene kan vise seg å bli avgjørende. Ellers: Har det noensinne vært et mer kvalmt lag oppført i Eliteserien? Her er det mye grå spillere det er betalt overpris for. Nevner: Bjørnbak, Ohi, Knudtzon, Haraldseid, Ellingsen. Dette holder ikke. Mye ressurser, men talentløs spillerlogistikk tatt i betraktning midlene. Disse kjøpene blir for enkelt. Passer Moldes kultur ellers; enkel, plastikk og sjarmløst. God jul. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


55 minutter siden skrev nichb:

Molde vs Stabæk

2016 : 3 - 0
2017 : 3 - 1
2018 : 3 - 0
2019 : ?
 

2015 : 3 - 3

 

Det virker som vi definitivt kommer til å slippe inn 3 mål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 4.4.2019 den 15.59 skrev blaasoldat:

Molde har i vinter trent mye på å starte angrepene hos backer! Spesielt når keeper har ballen!

unngår lange utspill, kaster heller til backen som skal ta med ballen fremover, og plutselig er de doblet på kanten!

Det er noe vi må være veldig obs på, da ikke mange andre lag har den slagplanen.

Dette høres ut som en high risk/high reward-strategi.

Det jeg leser fra Molde-fansen tyder på at de ikke helt har forstått at det kan være en sammenheng mellom at vi var mindre imponerende mot LSK, og at vi spilte på et håpløst underlag. Hvis det mot formodning er noe som har sneket seg oppover i rekkene er jeg godt fornøyd.

Poeng bør være mulig her, samtidig er det ingen katastrofe om det ikke kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Molde tippes som en av de sikreste H-ene på dagens tippekupong. Har en magefølelse på en blaa skrell i dag. Vi spiller ofte beste mot de beste og vårt fremste angrepsvåpen er kontringer. Vi spiller mot et Moldelag med mange nye spillere som kanskje trenger noen runder før laget setter seg, samtidig som Molde også har hatt en tendens til å være litt trege i serieåpningen senere år. Tør ihvertfall ikke sette Molde på oddsen i håp om å vinne penger, men kanskje som trøst...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper vi taper i dag og heller skreller (skikkelig) neste uke.

Men det hadde vært deilig å fortsatt vært ubeseiret etter to runder. Det er nok ikke mer enn ca. 5 lag som klarer det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi bør kanskje ta med at selv i fjor, da Molde havnet et stykke bak RBK, var de seriens sterkeste hjemmelag, både om vi ser på poengsnitt (2,3 per kamp) og målsnitt (+1,5 per kamp). Dette blir en utrolig tøff kamp.

De vant 11 hjemmekamper, spilte kun en uavgjort og tapte 3. De scorte hele 38 mål på disse kampene!

På de siste 10 hjemmekampene hadde de 8-1-1, eller et poengsnitt på 2,5. De hadde også 28 mål, altså 2,8 mål scoret i snitt! I samme periode slapp de inn nøyaktig ett baklengsmål per kamp.

 

I år har et flertall av ekspertene tippet Molde på topp, så det er ingen grunn til å tro at de er dårligere nå enn de var i fjor høst (og sommer). Jeg vil derfor legge lista lavt å si meg fornøyd med alt som er bedre enn 2-målstap, og synes at et 2-målstap er helt greit. Et 3-2-tap hvor vi ga dem kamp nesten til døra vil klinge særdeles godt i mine ører. Dette er sannsynligvis årets vanskeligste kamp. Selv et 3-4-målstap her må vi bare riste kjapt av oss og se videre. For april kan bli veldig tøff hvis vi lar depresjonen komme seilende bare fordi vi taper borte mot Norges beste lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Offside:

Har Erling Moe kvalitetene som skal til for å løfte Molde til Norges beste lag?

Kan fort bli  sånn, mtp så lenge Horneland styrer skuta mot land i Trønderlag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev Håvard:

Geirti, spørs hvordan de takler seriefavorittstempelet da... Får håpe på en liten undervurdering og mye bakrom for Boli og Brynhildsen

 

For all del, det er noen mentale faktorer som kan spille inn her. Forhåpentligvis har Molde litt høye skuldre, samtidig som gutta våre har en kombinasjon av "her har vi ingenting å tape"- og "her har vi alle muligheter"-innstilling. Da kan det komme en kjempeskrell på RGI-Arena!

 

Men for oss "på tribunen" (og her mener jeg ikke bare de som faktisk tar turen, men alle som ytrer meninger som på ett eller annet vis når klubben og spillerne) er det viktig at vi ikke begynner å klage; "dette er rævva", "vi rykker ned" osv., selv om vi skulle gå på en liten smell i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Håvard:

Geirti, spørs hvordan de takler seriefavorittstempelet da... Får håpe på en liten undervurdering og mye bakrom for Boli og Brynhildsen

Ohi har vært med på hele sesongoppkjøringen vår, så tviler på dette kommer overraskende på dem. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Molde-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...