Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2019


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Kan vi være enige om at det er viktigere å ikke gjøre sånne tabber som nå både Boli og Børkeeiet har gjort mot Tripic, enn hvor mange kameraer som fanger eller ikke fanger opp opp forseelsen? Her må gutta rett og slett være litt mer proffe.

Det føles jævla urettferdig med en utvisning som ingen av oss fikk med oss i dag. En utvisning som ødelegger en kamp etter en omgang hvor vi ikke blir så rundspilt av Viking som vi hadde grunn til å frykte, spesielt med tanke på at vi sparte flere sentrale spillere. Men hadde det virkelig hjulpet på den følelsen av urettferdighet å fått se bildene Boli sette inn en idiotisk takling? Selvfølgelig ikke. For dette var uflaks (for alle andre enn Boli). Og det finnes det ingen kameraer mot.

Jeg synes vi derimot skal prøve å huske hva vi fikk til offensivt uten Boli i dag, sette et bedre forsvar til søndagen, og ta tre poeng mot Ranheim. Da kan vi synes skikkelig synd på Godset som ligger langt bak oss og er i fritt fall, før vi drar til Drammen og knuser dem også. Dette kan fortsatt bli en god start på sommeren.

 

 

 

Er det f.eks. noen som tør vedde mot at Hammy får sin første goal i løpet av de neste fem seriekampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Blanzinho:

Nei, fy faen. Sånn dritt ønsker jeg ikke i min klubb.

Vi trenger litt galskap, noen har nevnt Persson og Andresen. Spillere som motstanderne gruer seg til å møte, som provoserer og skaper temperatur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


– Det var avgjort da jeg kom inn, jeg fikk bare ta sjarmøretappen. Zlatko (Tripic) hadde jo allerede gjort det han kan best: å få en mann utvist. Som spiss er det deilig å spille mot ti mann, sier Høiland og smiler lurt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutter siden skrev kallmyr:

Irriterer meg noe jævli at vi ikke satsa på Thorstvedt. En unggutt, som i tillegg har sluttprodukt, vokser ikke på trær. 

Meg bekjent ga vi han tilbud om kontrakt, men han ønsket college-fotball i USA. Da han etter hvert ombestemte seg tok pappa Erik kontakt med Viking (mens vi sov?) og slik glapp han. 

Correct me if I’m wrong, please

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har en hel gjeng med unge spillere som vil se ut som stjerner når de kommer inn i lag med mere jevn kvalitet. Thorstvedt blir nok bare en av mange. Dessverre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev jensemann:

Meg bekjent ga vi han tilbud om kontrakt, men han ønsket college-fotball i USA. Da han etter hvert ombestemte seg tok pappa Erik kontakt med Viking (mens vi sov?) og slik glapp han. 

Correct me if I’m wrong, please

Kissa har selv fortalt meg at han ikke fikk tilbud fra Stabæk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Bebe:

Kissa har selv fortalt meg at han ikke fikk tilbud fra Stabæk. 

Mye mulig, men jeg har fått inntrykk av han selv ga klart uttrykk for at han ønsket å dra til statene, og at det derfor aldri var reelle samtaler om proffkontrakt i STB. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev jensemann:

Mye mulig, men jeg har fått inntrykk av han selv ga klart uttrykk for at han ønsket å dra til statene, og at det derfor aldri var reelle samtaler om proffkontrakt i STB. 

Det stemmer ikke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev Håvard:

– Det var avgjort da jeg kom inn, jeg fikk bare ta sjarmøretappen. Zlatko (Tripic) hadde jo allerede gjort det han kan best: å få en mann utvist. Som spiss er det deilig å spille mot ti mann, sier Høiland og smiler lurt.

Skulle tro gutta hadde snakket om dette etter at Tobbe gikk rett i fella i forrige kamp, og det har de helt sikkert gjort, men Tripic er tydeligvis en så profesjonell kødd at han likevel makter å få det til å svartne for Boli. Det positive jeg likevel drar ut av denne kjedelige misæren , er at det virker som om Franck, og Luc, som kjenner og er en viktig del av den moderne Stabækhistorien, virkelig har lyst til å vise seg frem for JJ. Det virker som de virkelig brenner for dette prosjektet, og denne Stabæklegenden, og they don’t take shit from anyone. Luc har fått sin skrape, Boli har fått og kommer til å få sin. Jeg er overbevist om at den skrapen blir gitt med stor varme og klokhet. Gleder meg til fortsettelsen! Vi sitter på gull, og passe strenge Jönsson kommer til å få den fram og får den til å skinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror poenget er hvordan spillerne som går videre føler jeg behandlet. Det må jo nesten være et mål at de skal ha lyst til å komme tilbake en gang. I det minste at de snakker pent om oss til flest mulig andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev mbh:

Jeg tror poenget er hvordan spillerne som går videre føler jeg behandlet. Det må jo nesten være et mål at de skal ha lyst til å komme tilbake en gang. I det minste at de snakker pent om oss til flest mulig andre.

Absolutt. Men så vil det alltid være noen spillere som ikke får spilletiden de trenger. Dem kan vi enten, gitt at vi har nok penger, signere på lange kontrakter og la dem bli misfornøyd når de ikke får spilletid (som noen hintet om at Renå Olsen var). Eller vi kan si det rett ut at dessverre er "Hugo, Tobbe, Emil og Kristoffer foran deg slik vi ser det". Da vil noen takke for ærligheten og søke andre muligheter, mens andre vil bli forbanna over å ikke bli sett på som god nok. Fair enough. Det er jo få fotballspillere som mener de ikke fortjener spilletid.

Så kan man alltid diskutere om vi satset på riktig hest. Som det har blitt kan det se ut som Thorstvedt pr nå ligger et lite hakk foran Bohinen. Den avgjørelsen tror jeg uansett det er vanskelig å ta. Og kanskje kommer da en sånn marginale ting som at Thorstvedt oppfører seg som en drittunge i media inn i bildet. At man så bedre holdninger hos andre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev Håvard:

– Det var avgjort da jeg kom inn, jeg fikk bare ta sjarmøretappen. Zlatko (Tripic) hadde jo allerede gjort det han kan best: å få en mann utvist. Som spiss er det deilig å spille mot ti mann, sier Høiland og smiler lurt.

Send det til NFF og media. Samma om det er et tenkt eller ekte sitat - sånne typer trenger vi å sette søkelyset på uansett. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og som vi ser på våre egne unggutter; Neste år er det kanskje Bohinen som putter masse mål, mens Thorstvedt er den som bommer. 

Sånn som Thorstvedt har prestert denne sesongen skulle jeg selvfølgelig ønske han var hos oss. Men i går var faktisk Bohinen bedre i det meste han foretok seg. Assisten til Gyasi var høy, høy klasse. Den nye Tommy Stenersen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev @ringo:

Ikke sikkert Thorstvedt hadde hatt samme utviklingen hos oss heller.

Må innrømme at det jeg så Thorstvedt spille i Stabæk var ikke han av de yngre jeg så størst potensiale i. Så i dette tilfelle føler jeg ikke for å kritisere klubben. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev mbh:

Jeg tror poenget er hvordan spillerne som går videre føler jeg behandlet.

Er det noe som tilsier at Thorstvedt har blitt dårlig behandlet? For meg virker han snurt for at han ikke fikk kontrakt her. Gamet er som det er. Det er en masse talent i Akademiet, men når alt kommer til alt er det et fåtall som kan få a-kontrakt. Da er det nødvendigvis sånn at noen glipper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er i en ny situasjon fremover, på grunn av akademiet bestående av spillere med mer lokal tilhørighet enn det som har vært vanlig til nå. Den nye situasjonen er at bekjente, venner og familie går rundt blant oss og har en mening om hvordan spilleren blir behandlet. Deres oppfatning vil ha en direkte betydning for deres fremtidige forhold til Stabæk. Da er jeg sikker på at vi må tenke litt annerledes enn at "dette er kun business, lik det eller ei". Det finnes både gode og dårlige måter å formidle et budskap på. Ta for eksempel Mike Kjølø; vi har vel ikke hatt mye glede av hvordan han "følte" seg behandlet hos oss.

Det er aldri dumt å være litt smart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev mbh:

Vi er i en ny situasjon fremover, på grunn av akademiet bestående av spillere med mer lokal tilhørighet enn det som har vært vanlig til nå. Den nye situasjonen er at bekjente, venner og familie går rundt blant oss og har en mening om hvordan spilleren blir behandlet. Deres oppfatning vil ha en direkte betydning for deres fremtidige forhold til Stabæk. Da er jeg sikker på at vi må tenke litt annerledes enn at "dette er kun business, lik det eller ei". Det finnes både gode og dårlige måter å formidle et budskap på. Ta for eksempel Mike Kjølø; vi har vel ikke hatt mye glede av hvordan han "følte" seg behandlet hos oss.

Det er aldri dumt å være litt smart.

Og det er ikke alltid lett. Man hører utrolig mye rart fra bekjente, venner og familie av mange spillere. Det stemmer ikke alltid med virkeligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev sexxes:

Og det er ikke alltid lett. Man hører utrolig mye rart fra bekjente, venner og familie av mange spillere. Det stemmer ikke alltid med virkeligheten.

Helt sikkert ikke, men det endrer uansett ikke utfordringen hvis det er slik de opplever det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Andreas:

Og som vi ser på våre egne unggutter; Neste år er det kanskje Bohinen som putter masse mål, mens Thorstvedt er den som bommer.

Det blir jo bare regn synsing, Thorstvedt har faktisk lever veldig bra med målpoeng 2ndre sesongen på rad for 1 laget, hadde heller trodd han skulle falle igjennom i ES. Men det gjorde han langt ifra. Bohinen hever seg hver kamp og blir bare bedre og bedre, men er langt fra den samme spillertypen som Thorstvedt. Tror ikke han kommer til å putte 2siffret for oss, nærmer han seg blir han vel solgt også... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja. NM 2019 VAR jo en stor opplevelse, med de gode bortekampene på Hemingbanen og Elverum Stadion som naturlige høydepunkter. På Elverum fikk vi tilogmed gratis boller og kaffe. Mens det var rørende å se hvor mye fotball Mokhtar hadde i kroppen på Hemingbanen (fantastiske ord lånt fra forumet). Kjipt at han fikk tilbakefall på podagraen og måtte forlate oss så alt for tidlig.

Uansett. Alltid. Minner for livet! Utvilsomt! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2019
×
×
  • Opprett ny...