Gå til innhold

Kamptråd: Mjøndalen-Stabæk


kkh94
 Del

Stabæks beste  

71 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste spiller?

    • Sandberg
    • Hernandez
    • Strømnes
    • Vihmann
    • Hanche
      0
    • Askildsen
      0
    • Børkeeiet
      0
    • Vetlesen
    • Brynhildsen
      0
    • Bohinen
      0
    • Boli
      0
    • Aga
    • Mohktar

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


6 minutter siden skrev AndersBD:

Kom igjen a.

OK. Den kan leses begge veier. Berg var på Eurosport svært kritisk til at det ble blåst, fordi det bare var et lite kakk i hodet. Om Berg vurderte situasjonen riktig, så var det jeg skrev riktig. Og motsatt, var det en ordentlig smell i hodet så gjorde dommeren det riktig. Som var det jeg egentlig prøvde å resonere meg frem til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev BelgiskBlaa:

Denne kampen kan best beskrives som å stirre inn i et hårete anus i 90 minutter, og når det endelig snart er over, så får du en sur promp i trynet.

Hadde kampen endt 0-0 hadde jeg vært fornøyd siden vi var det svakeste laget.

 Men når 1-0 først kommer er det like greit at den kommer 2 min før slutt, fordi det er en sann lidelse å se oss slite i 80 min uten å utligne på bortebane

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev odd:

OK. Den kan leses begge veier. Berg var på Eurosport svært kritisk til at det ble blåst, fordi det bare var et lite kakk i hodet. Om Berg vurderte situasjonen riktig, så var det jeg skrev riktig. Og motsatt, var det en ordentlig smell i hodet så gjorde dommeren det riktig. Som var det jeg egentlig prøvde å resonere meg frem til.

Hva Berg mener og ikke mener er fullstendig irrelevant. Ved hodeskade (signaliseres ved at en spiller ligger og holder seg til hodet, noe Madis gjorde) skal spillet avblåses umiddelbart. Heldigvis gikk det fint med den lange estlender.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig svak kamp. Vi er blitt brukbare defensivt, men vi må utvikle et større repertoar offensivt, det blir enten altfor forutsigbart eller for komplisert/marginalt.

Får håpe ikke sluttminuttene blir avgjørende i bunnstriden til høsten. Boli bør selvfølgelig runde keeper, men avslutningen i dag var egentlig grei, men keeper var dyktig og heldig. 

2 kamper til før en pause hvor det blir viktig å få i gang hele troppen til pausen er over. Har vi 10 poeng til pausen kan vi vel være brukbart fornøyde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev ingo:

Hørte første omgang på radio og så andre på TV. Synes vi var fullt på høyde med Mjøndalen i annen omgang, de har én stor sjanse før goalen fire minutter på overtid. Vi blir snytt for tidenes kontring (bare matchet av den mot BodøGlimt sist) når Boli er alene i gjennom og dommer blåser for hodeskade. Og så skal selvsagt Boli putte to minutter på overtid. Han må studere Nannskogs teknikk i slike situasjoner - slå ballen så langt til side for keeper at han ikke kan nå den og trill den inn. Men enig i at Hancke skulle vært byttet med Vogt etter smellen han fikk, det blir faktisk matchavgjørende da pasningsleggeren til målet kom altfor lett forbi. De som presterer å si at Mokhtar falt igjennom, må ta en grunnkurs i fotball. Hva gjorde han galt, egentlig? Kombinerte ok på kanten, kom til skudd og har trolig en pasnings/innleggs/frisparkfot vi trenger. Mjøndalen borte er ikke verdens enkleste match og jeg syntes vi sto opp bra både på innlegg og dødballer. Sandberg perfekt, Ronald god igjen, Strømnes og Vihmann duellerer godt, en del fint pasningsspill særlig i første halvdel av annen omgang, og utrolig surt å få baklengsmålet ett minutt før overtiden er over, rett etter at Boli skulle avgjort for oss. Jeg synes likevel laget og spillet er i ferd med å ta form, vi slipper til få sjanser i mot - tre på de siste to matchene? - skaper nok til å vinne i dag også og unggutta tar steg, selv om det selvsagt er en del å gå på. Bedre dét, enn at vi har viste frem vårt beste og likevel tatt 7 poeng på 6 kamper. Vi er en Boli-miss på overtid i dag fra å være topp seks. 

Seriøst Ingo? Dette er ikke den typen fotball Stabæk skal spille. Nitrist mot et nitrist lag. Og ja - jeg så kampen live på stadion. Dette blir bunnstrid i år også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mjøndalen har ballen mest (52%), har dobbelt så mange avslutninger og har 8 cornere mot våre 2. Antallet feilslåtte pasninger er nok en av de få parametrene vi slår bruntrøyene på. Savner likefullt å få stemme på vår bestemann. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Strømnes gjør en solid kamp. Kjemper bra og har god kontroll. Det samme kan dessverre ikke sies om Vihmann. Synes han har vært svak fra første kamp. Svak posisjonering og mangler tempo. I går var han egentlig skyldig i tre mål i mot, men dommer som ikke blåser straffe og dårlige avslutninger fra Mjøndalen gjør at han slipper med skrekken. Håper å se Demidov og Strømnes defensivt neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vogt har de ikke gjort seg bort de gangene han har vært på banen? Han virket også å være Bergs førstevalg som backalternativ i generalprøven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev amuoest:
8 minutter siden skrev FranckTheBank:

Hernandez rotet bort poenget i Går. Gi oss vogt istedet neste runde 

Kan ikke gi han all skyld for gårdagens tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

25 minutter siden skrev amuoest:
33 minutter siden skrev FranckTheBank:

Hernandez rotet bort poenget i Går. Gi oss vogt istedet neste runde 

24 minutter siden skrev amuoest:

Kan ikke gi han all skyld for gårdagens tap.

Her  er alt mulig - hvis kjøttbollene på pizzaen de serverte på brakka i overgangsvindu-kvelden hadde hatt litt bedre krydder, tror jeg helt klart vi hadde dratt hjem tre poeng i går. Kokken på Peppes har altså skylda.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev blaa_speider:

Korriger meg hvis jeg tar feil, men hva har skjedd med «Stabæk-stilen»!?

siden opprykket midt på nittitallet har Stabæk spilt på en underholdende måte, selv under mange forskjellige trenere. Var vel kun under Lennartsson at vi ikke spilte Stabæk-fotball. 

Personlig mener jeg har Henning Berg er langt unna å spille Stabæk-fotball. De er ikke i nærheten av å ha samme defensiv struktur eller offensiv flyt/rytme/kreativitet som Stabæk står for. For 3 året på rad lekker vi som en sil. 

Igjen, dette er kun min personlige mening, men ettersom jeg he fulgt Stabæk siden jeg var ballgutt i 4.div så sier det seg selv at jeg har sett en god del kamper ?

Stabæk spilte ikke Stabæk-fotball i fjor, og har er heller ikke i nærhet i år, selv med den mest spennende troppen i ES!

min konklusjon er selvfølgelig litt voldsom, men jeg mener Henning Berg bør sparkes, og at vi henter inn en trener som er villig til å spille fotball sånn som klubben alltid har gjort. 

Kampen i går var ikke i nærhet av Stabæk-fotball. 

 

Takk!

Det hjelper lite å sparke HB hvis det er denne veien IA ønsker at Stabæk skal spille fermover.

Altså, IA visste hva han fikk av HB. Hvis ikke har han gjort dårlig håndtverk.

Begge deler er vel da kritikkverdig mtp Stabæk-fotballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir helt feil å snakke om sparking av HB. Det klubben burde ha er en seriøs diskusjon om jobben iao har gjort de siste årene. Den er under en hver kritikk men her er Menigheten for samstemt så den type evalueringer kjøres vel ikke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev geirti:

 

Du synes det funka bra med "kynisme" i går, eller?

Det har jeg aldri sagt, men jeg føler det er den veien IA ønsker at spillet vårt skal gå mer, mtp ansettelsen av Berg. 

Heller lære oss kynisk fotball en romantisk ønskes det fra de som bestemmer... 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Nr14:

Det blir helt feil å snakke om sparking av HB. Det klubben burde ha er en seriøs diskusjon om jobben iao har gjort de siste årene. Den er under en hver kritikk men her er Menigheten for samstemt så den type evalueringer kjøres vel ikke. 

 

Helt enig med deg - det blir alt for snevert å bare kritisere Henning her, men jeg mener nok at det også kan være for snevert å bare kritisere IA også. Hva gjør øvrig ledelse? Hvordan fungerer akademiet (der kan det jo virke som alt ikke er like knirkefritt på skinner som for et par år siden) og hva med overgangen fra akademi til A-lag? Hva slags langsiktige planer har vi utover "alt løser seg når bare nye Nadderud kommer"? Og når vi først diskuterer hele klubben, hva i h** skjer med damelaget?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev geirti:

 

Helt enig med deg - det blir alt for snevert å bare kritisere Henning her, men jeg mener nok at det også kan være for snevert å bare kritisere IA også. Hva gjør øvrig ledelse? Hvordan fungerer akademiet (der kan det jo virke som alt ikke er like knirkefritt på skinner som for et par år siden) og hva med overgangen fra akademi til A-lag? Hva slags langsiktige planer har vi utover "alt løser seg når bare nye Nadderud kommer"? Og når vi først diskuterer hele klubben, hva i h** skjer med damelaget?

Tilslutter alle punktene dine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev nichb:

Det har jeg aldri sagt, men jeg føler det er den veien IA ønsker at spillet vårt skal gå mer, mtp ansettelsen av Berg. 

Heller lære oss kynisk fotball en romantisk ønskes det fra de som bestemmer... 

 

For å dra denne debatten helt ut sin klassiske ekstremitet: sammenligningen med Drillo-fotballen på landslaget på 90-tallet: vi har et helt annet spillermateriale, som i mindre grad er skapt for det jeg tror du mener med "kynisk" fotball. Vi har spiller som er best MED ball, ikke UTEN ball, for å si det veldig enkelt. Og vi har innprentet dette i årganger langt yngre enn de som i dag banker på døra til A-laget. Så hvis vi "legger helt om", så vil akademiet i flere år fore oss med spillere som i mindre grad passer inn enn de gjør i dag. Det vil i så fall virke negativt inn på både 1) å "gratis" få tak i mye talent som vi kan selge videre for en god penge og 2) tilskuertallet - alle de yngre lagene er så klart også en av faktorene som bygger grunnfjellet for tilskuertallene framover (hadde noen av ungene mine spilt på Stabæk hadde de nok oftere hvert med på kamp).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Mjøndalen-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...