Gå til innhold

Kamptråd: Mjøndalen-Stabæk


kkh94
 Del

Stabæks beste  

71 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste spiller?

    • Sandberg
    • Hernandez
    • Strømnes
    • Vihmann
    • Hanche
      0
    • Askildsen
      0
    • Børkeeiet
      0
    • Vetlesen
    • Brynhildsen
      0
    • Bohinen
      0
    • Boli
      0
    • Aga
    • Mohktar

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


1 minutt siden skrev geirti:

For å dra denne debatten helt ut sin klassiske ekstremitet: sammenligningen med Drillo-fotballen på landslaget på 90-tallet: vi har et helt annet spillermateriale, som i mindre grad er skapt for det jeg tror du mener med "kynisk" fotball. Vi har spiller som er best MED ball, ikke UTEN ball, for å si det veldig enkelt. Og vi har innprentet dette i årganger langt yngre enn de som i dag banker på døra til A-laget. Så hvis vi "legger helt om", så vil akademiet i flere år fore oss med spillere som i mindre grad passer inn enn de gjør i dag. Det vil i så fall virke negativt inn på både 1) å "gratis" få tak i mye talent som vi kan selge videre for en god penge og 2) tilskuertallet - alle de yngre lagene er så klart også en av faktorene som bygger grunnfjellet for tilskuertallene framover (hadde noen av ungene mine spilt på Stabæk hadde de nok oftere hvert med på kamp).

Det er akkurat det du beskriver perfekt over som bekymrer meg, eller har IA ansatt HB kun pga navnet? Må jo være en nøye gjennomtenkte beslutning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ser ut som et generelt problem i norsk fotball at "alle" klubber prøver å være best på å ikke styre kampene. I dag så jeg på Brann mot Ranheim. Brann har pøst inn penger på spillere. De siste par årene har de kunnet hente Wormgoor, Rismark, Grøgaard, Strand, Bamba, Holmen Johansen, Yttergård Jensen, Løkberg og Berisha (raskt listet sammen fra Wikipedia). Likevel har de et lag som er helt ute av stand til å spille ned Ranheim på hjembane.

Toni prøvde. Det fungerte sånn passe, men det var gøy å se på Stabæk. Jæ** frustrerende, men gøy. Kanskje trengte vi motreaksjonen Henning Berg for å snu fjoråret. Og kanskje har det vært nødvendig å drille det defensive gjennom vinteren, på bekostning av planer offensivt. Skulle jeg ønsket en "Best of" av det vi har hatt etter BB, må det være Toni som manager og leder, med Henning Berg som sterk høyre hånd på feltet og fotballfaglig sparringpartner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev odd:

Det ser ut som et generelt problem i norsk fotball at "alle" klubber prøver å være best på å ikke styre kampene. I dag så jeg på Brann mot Ranheim. Brann har pøst inn penger på spillere. De siste par årene har de kunnet hente Wormgoor, Rismark, Grøgaard, Strand, Bamba, Holmen Johansen, Yttergård Jensen, Løkberg og Berisha (raskt listet sammen fra Wikipedia). Likevel har de et lag som er helt ute av stand til å spille ned Ranheim på hjembane.

Toni prøvde. Det fungerte sånn passe, men det var gøy å se på Stabæk. Jæ** frustrerende, men gøy. Kanskje trengte vi motreaksjonen Henning Berg for å snu fjoråret. Og kanskje har det vært nødvendig å drille det defensive gjennom vinteren, på bekostning av planer offensivt. Skulle jeg ønsket en "Best of" av det vi har hatt etter BB, må det være Toni som manager og leder, med Henning Berg som sterk høyre hånd på feltet og fotballfaglig sparringpartner. 

I det hele tatt er det nok en motreaksjon på det som skjedde i norsk fotball fram til for 1-2 år siden - at *alle* prøvde å være "spillende" lag som skulle styre kampene, og lot mer kyniske trenere herje med dem.

Stabæk skal aldri være laget som blindt følger trender. Henning Berg var kanskje det vi trengte i fjor, og kan fort være det samme i år, men er intet langtidsprosjekt. Vi får håpe IAO er i gang med jakten på kombinasjonen du peker på - finner vi det har vi fort funnet gull!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev kkh94:

I det hele tatt er det nok en motreaksjon på det som skjedde i norsk fotball fram til for 1-2 år siden - at *alle* prøvde å være "spillende" lag som skulle styre kampene, og lot mer kyniske trenere herje med dem.

Stabæk skal aldri være laget som blindt følger trender. Henning Berg var kanskje det vi trengte i fjor, og kan fort være det samme i år, men er intet langtidsprosjekt. Vi får håpe IAO er i gang med jakten på kombinasjonen du peker på - finner vi det har vi fort funnet gull!

Han burde i det minste orientere seg i retning Sandefjord sin trener hvis Berg ikke ønsker forlenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kontrakten med HB går ut etter sesongen. Blir den første trenerkontrakten han fullfører, så en fjær i hatten der altså. En forlengelse er vel foreløpig førstepri for IA, hvis HB selv vil. Cifuentes hadde vært veldig spennende. Nesten så man håper Sandefjord holder seg i OBOS så Stabæk hadde føltes som et steg opp karrieremessig. Hadde forøvrig vært spennende med TO tilbake ... og da gjerne i spann med en komplimenter assistenttrener. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev blaa_speider:

Korriger meg hvis jeg tar feil, men hva har skjedd med «Stabæk-stilen»!?

siden opprykket midt på nittitallet har Stabæk spilt på en underholdende måte, selv under mange forskjellige trenere. Var vel kun under Lennartsson at vi ikke spilte Stabæk-fotball. 

Personlig mener jeg har Henning Berg er langt unna å spille Stabæk-fotball. De er ikke i nærheten av å ha samme defensiv struktur eller offensiv flyt/rytme/kreativitet som Stabæk står for. For 3 året på rad lekker vi som en sil. 

Igjen, dette er kun min personlige mening, men ettersom jeg he fulgt Stabæk siden jeg var ballgutt i 4.div så sier det seg selv at jeg har sett en god del kamper ?

Stabæk spilte ikke Stabæk-fotball i fjor, og har er heller ikke i nærhet i år, selv med den mest spennende troppen i ES!

min konklusjon er selvfølgelig litt voldsom, men jeg mener Henning Berg bør sparkes, og at vi henter inn en trener som er villig til å spille fotball sånn som klubben alltid har gjort. 

Kampen i går var ikke i nærhet av Stabæk-fotball. 

 

Takk!

Du tar overhodet ikke feil. Jeg stilte spørsmålet om vi spiller den kjedeligste fotballen i serien tidligere i dag i en annen tråd. Kjedeligste eller ikke, vi spiller ikke attraktiv fotball lenger og det er mange som reagerer på retningen vi har tatt. Klubb og spill klarer knapt begeistre egne supportere lenger, og da tør jeg påstå at fremtiden ikke ser lys ut. Jeg støtter deg 100% i konklusjonen også, så er det sagt.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var usigelig trist å se 4 u-20 VM spillere i god form så ukomfortable. Hugo var best av de, og ble uforståelig tatt av, Emil ble ikke tatt av et sekund for tidlig, og det var uforståelig at Ola fikk 90 minutter, og skipper Tobbe var sjelden svak, og slo urovekkende mange naive og uinspirerte feilpasninger. Utrolig at så mange klassespillere kan prestere så svakt mot en meget middelmådig motstander. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er til noen trøst synes jeg vi spilte bedre mot Mjøndalen i går enn vi gjorde mot dem i cupen ifjor.. og 6 av de samme spillerne startet. 

Jeg synes forøvrig det er mange her som mener det er treneren sin feil når en spiller slår en feilpasning, ikke klarer å drible, har ett dårlig mottak eller bommer alene med keeper. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er trenerens oppgave å få det beste ut av spillerne. Coache dem taktisk, og kanskje til og med få dem til å øve teknisk på noe. Treneren har oppgave å bruke de spillerne som dribler best, har best teknikk, slår få feilpasninger. 

Aga hadde forresten et fint gjennomspill til Boli i går. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har vært offline og ingen andre med moderatortilgang har lagt til noen avstemning på beste spiller, men nå er den i hvert fall på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 timer siden skrev Offside:

Kontrakten med HB går ut etter sesongen. Blir den første trenerkontrakten han fullfører, så en fjær i hatten der altså. En forlengelse er vel foreløpig førstepri for IA, hvis HB selv vil. Cifuentes hadde vært veldig spennende. Nesten så man håper Sandefjord holder seg i OBOS så Stabæk hadde føltes som et steg opp karrieremessig. Hadde forøvrig vært spennende med TO tilbake ... og da gjerne i spann med en komplimenter assistenttrener. 

Cifuentes er spennende, men min mening er at vi bør hente Norges største trenertalent, Steffen Landro fra Nest-Sotra! 

Ung up&coming trener som har gjort en fantastisk jobb i Nest-Sotra. Samtlige «eksperter» i Norge sier han er den spennende og besitter kvaliteter som er langt bedre enn de fleste av dagens ES trenere. 

Landro pluss våre unggutter kan bli gull, funker i Ajax ? 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde ikke tid til å se kampen på nytt før i går kveld (eller utsatte jeg det hele fordi det var med ulyst ?).  Uansett dette var litt triste saker.  For å ta noe positivt - vi slapp ikke Mjøndalen mye til foran mål og Sandberg virker veldig solid.  Mjøndalen spiller med veldig direkte press på ballbører og vi fikk dårlig plass med ballen. Dette fører vanligvis til to ting - feilpasninger fra oss, men også at motstander blir slitne. Jeg hadde derfor forventet at vi ville få en lettere 2. omgang, men det gjorde vi ikke. Grunnen til dette var nok at Mjøndalen gjorde noen taktiske bytter av spillere som var utkjørte.  I cupkampen Hønefoss - Mjøndalen startet Bojang og fikk lite til.  Hønefoss var oppe i press hele tida og hadde mann bak som tok ballen når han løp igjennom i 1 til 1 situasjoner. Først da Vegard Hansen la om takktikken og satte inn Brustad før slutt med klikkklakk med Brochmann fikk Mjøndalen mål på Hønefoss. Mot oss kom Bojang inn da vi var slitne og var en trussel fra han entret gresset. Jeg er fristet til å si at mot Glimt så vant vi på bedre taktikk - mot Mjøndalen tapte vi på feil spilleopplegg. Jeg synes ellers fortsatt ikke Mokthar er en styrking av laget - men det kan jo ennå komme. Han virker litt redd og usikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Mjøndalen-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...