Gå til innhold

Yaw Amankwah


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev GeirSJ:

Syns huske noen på forumet som etterlyste feiring av gode forsvarsprestasjoner. Yaw har tydeligvis fått memoet for han jublet skikkelig på flere redninger og gode forsvarsprestasjoner i går👍 

Jepp, jeg har etterlyst det flere ganger! Lagt merke til at dette har bedret seg gradvis etter Kjønø tok over! Det er slikt som bygger ett lag, og det er ett viktig steg i lagets videre fremgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

3 timer siden skrev odd:

Svarer på et innlegg fra en annen tråd her:

Hva skyldes denne tiltroen det virker som så mange har til Yaw?

Joa, han virker som en trivelig og likanes kar, og driver etter sigende med noe forskning på idrettshøyskolen. Samtidig kan jeg ikke helt skyve fra meg tanken om at han sitter som ekspertkommentator på TV og snakker om kroppsspråk, samtidig som garderobekulturen i Stabæk har gått jevnt nedover under hans tid som kaptein.

 

Yaw Gikk god for messias mål Pål i sommer også . 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Yaw var ok den første høsten han kom, men deretter har spillet dalt. Noe statsene hans viser også.

Han har uansett aldri vært mer en squadplayer i karriæren. Men det virker som om han her hodet skrudd rett på - så er jeg helt enig med Odd - det er på hans vakt at ukulturen har fått spre seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden skrev odd:

Svarer på et innlegg fra en annen tråd her:

Hva skyldes denne tiltroen det virker som så mange har til Yaw?

Joa, han virker som en trivelig og likanes kar, og driver etter sigende med noe forskning på idrettshøyskolen. Samtidig kan jeg ikke helt skyve fra meg tanken om at han sitter som ekspertkommentator på TV og snakker om kroppsspråk, samtidig som garderobekulturen i Stabæk har gått jevnt nedover under hans tid som kaptein.

 

Typisk eksempel på at det er stor forskjell på teori og praksis.

Ja- han virker som en fin og reflektert fyr, men har tilsynelatende ikke klart å påvirke garderoben i riktig retning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

Yaw var ok den første høsten han kom, men deretter har spillet dalt. Noe statsene hans viser også.

Han har uansett aldri vært mer en squadplayer i karriæren. 

Som spiller tror jeg definitivt Yaws karriere i Stabæk er over. Han er bra på å stange ut innlegg, men faller gjennom på veldig mye annet. Spesielt har han svakheter som ballspiller. 

I Obos må vi være forberedt på å styre kamper, og da kan vi ikke ha en midtstopper som ikke har andre varianter enn "tilbake til keeper" og "sparker langt og ser hva som skjer" i repertoaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hører på Yaw på Heia fotball nå, lang episode, men godt ute i podcasten snakker han utrolig inspirerende om idrettspsykologi og hvordan jobbe individuelt med prestasjoner og treningskultur. Han har mange gode og reflekterte poenger og ideer, og han er også en veldig god muntlig formidler.

Vi har denne kapasiteten i klubben og vi har mange unge spillere som trenger veiledning og inspirasjon - håper virkelig vi bruker Yaw for det han er verdt internt i klubben!

Han har kontrakt til sommeren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev M-A-N:

Hører på Yaw på Heia fotball nå, lang episode, men godt ute i podcasten snakker han utrolig inspirerende om idrettspsykologi og hvordan jobbe individuelt med prestasjoner og treningskultur. Han har mange gode og reflekterte poenger og ideer, og han er også en veldig god muntlig formidler.

Vi har denne kapasiteten i klubben og vi har mange unge spillere som trenger veiledning og inspirasjon - håper virkelig vi bruker Yaw for det han er verdt internt i klubben!

Han har kontrakt til sommeren. 

Jeg håper Yaw er vurdert til å gå inn som spillende/ mental trener!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev blaasoldat:

Jeg håper Yaw er vurdert til å gå inn som spillende/ mental trener!

Ville prøvd om vi fikk tak i Bjørn Mannsverk først. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev blaasoldat:

Jeg håper Yaw er vurdert til å gå inn som spillende/ mental trener!

Han har jo vært kaptein i klubben, burde han ikke ha klart å få ut noe av dette i kraft av den rollen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

Han har jo vært kaptein i klubben, burde han ikke ha klart å få ut noe av dette i kraft av den rollen?

Jo, my bad! Jeg tenkte at om han har så gode tanker at han er ett varp! Men så kom det meg noe for øret, som gjorde at jeg bøyer hode og tar på meg at det var ett dårlig forslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev blaasoldat:

Jo, my bad! Jeg tenkte at om han har så gode tanker at han er ett varp! Men så kom det meg noe for øret, som gjorde at jeg bøyer hode og tar på meg at det var ett dårlig forslag.

Med fare for å krenke skallete: Nå var du overdrevet hårsår 🙂

Hva tenker du om hvilke muligheter han vil ha som del av støteappartet? Selv tenker jeg kanskje han ville hatt MER autoritet som kaptein enn i litt udefinert rolle på siden av en hovedtrener. For all del, kanskje han feks fungerer bedre med yngre spillere? Kanskje han kan sitte og hviske teorier i øret på en som bedre klarer å formidle det i praksis? Hvem vet. Men det virker som vi aldri siden 1995 har hatt dårligere moral i troppen enn akkurat den perioden Yaw har vært kaptein.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev odd:

Med fare for å krenke skallete: Nå var du overdrevet hårsår 🙂

Hva tenker du om hvilke muligheter han vil ha som del av støteappartet? Selv tenker jeg kanskje han ville hatt MER autoritet som kaptein enn i litt udefinert rolle på siden av en hovedtrener. For all del, kanskje han feks fungerer bedre med yngre spillere? Kanskje han kan sitte og hviske teorier i øret på en som bedre klarer å formidle det i praksis? Hvem vet. Men det virker som vi aldri siden 1995 har hatt dårligere moral i troppen enn akkurat den perioden Yaw har vært kaptein.

Nope da legger du ord og følelser hos meg som ikke var der! Jeg fikk høre noe som gjorde at mitt forslag var dårlig! Og jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren! Så det var faktisk så enkelt. 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig i at Yaw har mange gode tanker og at han er en reflektert mann, men han er også kapteinen i laget som har hatt en del rot (Skytte, Lumanza, nedrykk, treningskultur). Nå vet jeg ingenting om hvordan stemningen i spillergruppen har vært, men om ryktene rundt skytte, lumanza og hvordan treningskulturen i klubben har vært stemmer, og man som kaptein ikke har tatt ansvar, er man kanskje ikke den lederen laget og klubben trenger? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 27.1.2022 den 11.52 skrev Torres:

Jeg er enig i at Yaw har mange gode tanker og at han er en reflektert mann, men han er også kapteinen i laget som har hatt en del rot (Skytte, Lumanza, nedrykk, treningskultur). Nå vet jeg ingenting om hvordan stemningen i spillergruppen har vært, men om ryktene rundt skytte, lumanza og hvordan treningskulturen i klubben har vært stemmer, og man som kaptein ikke har tatt ansvar, er man kanskje ikke den lederen laget og klubben trenger? 

Mye gode tanker i siste Heia Fotball podcast, men de kunne vi kanskje trengt i sesongen som var....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her mister vi virkelig en fyr jeg tror alle i Stabæk, både i og rundt, har satt veldig pris på. Takk for alt Yaw, for en hedersmann. Fantastisk intervju på nettsiden! Kommer til å savnes. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Yaw Amankwah
×
×
  • Opprett ny...