Wilmar 1,601 Share Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 Velkommen, tror dette er knallbra for oss og skal bli knallbra for ham. 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Potter 2,430 Popular Post Share Posted June 26, 2019 Popular Post Share Posted June 26, 2019 Sitat Yaw Amankwah stopper i Hobro IK, og han har i den anledning skrevet et åbent brev til Hobro IK's supportere: Åbent brev til Hobro IK’s supportere ✉️ Til den lille klub med det store hjerte. Så er det tid til at stoppe. Nu er tiden kommet, hvor jeg vender hjem til Norge. Jeg har allerede taget afsked med mine holdkammerater, trænerne, staben og de andre i klubben. Men jeg vil også benytte denne anledning til at sige nogle ord til jer - klubbens trofaste supportere. Da jeg kom til Hobro, var det efter en svær og vanskelig periode i min karriere og i mit liv. En korsbåndsskade og påfølgende kontraktudløb i den bedste række i Norge gjorde, at jeg var nødt til at spille en sæson på tredjebedste niveau, og mange havde på det tidspunkt afskrevet mig på topniveau. Gennem min gode ven Pål fik jeg muligheden for at prøvetræne med Hobro IK i januar 2017, og siden er det bare gået slag i slag. Noget af det første, der slog mig i min tid her, var den unikke kultur og miljøet. Her tog man vare på hinanden. Det er ikke tale om at gå rundt i hver sin egen lille boble. Skulle man opnå noget i Hobro, kunne det kun ske på en måde. Sammen. Der eksisterede en omtanke og empati her, som jeg aldrig har oplevet i mine tidligere klubber. På samme tid var der heller ingen tvivl om, at Hobro IK var og er en klub for rigtige mandfolk. Man skal tåle at kæmpe mod alle odds mod de større og mægtigere. Man skal tåle at blive afskrevet og latterliggjort. Man skal tåle at leve under en forventning om at skabe resultater, som egentlig strider imod alle fodboldverdenens økonomiske og sportslige naturlove. ”Hobro er en lorteklub, der slet ikke hører hjemme i Superligaen.” ”Deres stadion er for lille og deres spillere for ringe til det her niveau.” ”De magter ikke at trække folk på stadion og skabe indtægter for dansk fodbold.” Og så videre, og så videre... Bla, bla, bla… Fuck them all. De aner ingenting. Sandheden er, at det er de allerfærreste, hvis nogen i det hele taget, af de andre klubber i Superligaen, som magter at få så meget ud af hver enkelt krone, hver eneste person og hver eneste ressource, som man gør i Hobro IK. Det klarer man ved at være bedst på nogle af de parametre, som ikke kan måles i penge. Disciplin, ydmyghed, sammenhold og stor respekt for hinanden. Og selv om jeg har haft nogle sprogproblemer i min tid her, er det et fantastisk udtryk på dansk, som bedst af alt beskriver, hvorfor man i Hobro IK nu kan se frem til sin tredje Superliga-sæson i træk. Det handler mest af alt om en ting: ”at knokle røven ud af bukserne!”. Jeg skriver det her brev med tårer i øjnene, fordi det er trist at forlade en klub, en by og en masse mennesker, som jeg har nået at blive så glad for i mine to og et halvt år her. Men samtidig er det med et smil på læberne, fordi vi har skabt så mange gode minder sammen. Den følelse af anerkendelse, accept og respekt, I har givet mig, er en følelse, jeg kommer til at bære med mig resten af livet. Den opbakning, vi har fået hele vejen, men især de seneste par uger, er en af hovedårsagerne til, at min karriere i Hobro IK fik en lykkelig slutning. Til jer alle, det har vært en stor ære at få lov til at repræsentere den gule trøje og repræsentere Hobro IK, og jeg er evigt taknemlig. Kærlig hilsen Yaw Ihle Amankwah Det er noen gjenkjennbare elementer her. 27 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Flexi Knut 2,366 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Herlig brev fra en fyr som åpenbart har hjerte og sjel for det han driver med. Og måtte du knokle røven ut af bukserne i Eliteserien også! Velkommen! 5 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mikkel 1,749 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Herlig brev. Kanskje hans tur til å ta med Pål tilbake andre veien ? 4 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nichb 5,534 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 11 minutter siden skrev Mikkel: Herlig brev. Kanskje hans tur til å ta med Pål tilbake andre veien ? Den er jeg veldig positiv til ! Eller Julian Kristoffersen, han er også en norsk spennende spisstype, på 1,95 som rykker ned med Hobro... 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nichb 5,534 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 edit: som beholdt plassen 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sexxes 3,271 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 1 time siden skrev nichb: edit: som beholdt plassen Du er tilgitt den feilen. Ikke lett å bli klok på det danske seriesystemet. 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sexxes 3,271 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Er det ikke enklere å kalle han Eystein Ihle? Lettere for vår og andres speaker. 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Leskur 924 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 "Jeg er veldig glad for å være i en så tradisjonsrik klubb som det Stabæk er" Velkommen! 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
boie 1,798 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 3 timer siden skrev Potter: Det er noen gjenkjennbare elementer her. Søk og erstatt «Hobro» med «Stabæk»... Høres ut som en veldig bra fyr! 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann 2,266 Share Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Virker som en veldig riktig TYPE å få inn i laget. Med Yaw og Vadim bakerst hadde i alle fall ikke jeg turt å drive med unnasluntring i returløpene lenger fram..! 3 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Håvard 3,190 Share Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Dobbelside i Stikka papirutgave i dag om Yaw og om mental trening som han har benyttet mye og som han mener er undervurdert. Jmf B/G-artikkelen i "Nye spillere". Spennende om han kan hjelpe unggutter til å få rett fokus/tenningsnivå 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morriz 860 Popular Post Share Posted July 3, 2019 Popular Post Share Posted July 3, 2019 1 time siden skrev Håvard: Dobbelside i Stikka papirutgave i dag om Yaw og om mental trening som han har benyttet mye og som han mener er undervurdert. Jmf B/G-artikkelen i "Nye spillere". Spennende om han kan hjelpe unggutter til å få rett fokus/tenningsnivå Fant den ikke på nettsiden 15 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ace 8,927 Popular Post Share Posted August 4, 2019 Popular Post Share Posted August 4, 2019 Så veldig solid ut! Akkurat det vi trenger på stopperplass, og en massiv oppgradering fra Vihmann. Strekk eller krampe på overtid? Vi trenger absolutt ikke Yaw ute flere uker nå. 12 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TheDriver 782 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Leverte en god søknad til fast plass, håper han forsetter på det som han viste i dag og blir enda bedre 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Torres 2,985 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Noen som vet hvorfor han gikk av idag? 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morriz 860 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 19 minutter siden skrev Torres: Noen som vet hvorfor han gikk av idag? Han holdt seg til låret da han gikk av, så mulig det var noe strekk. Håper det er kortvarig og ikke alvorlig 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Torres 2,985 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Igår var det vel faktisk. Men ja, jeg la også merke til at han holdt seg til låret, derfor jeg spurte. 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Latmann 3,366 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Jeg så ikke noe tøying e.l. som han vel ville prøvd ved krampe. Nå så det ikke veldig alvorlig ut heller 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Flexi Knut 2,366 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Han så ikke helt happy ut og ristet litt på hodet. Og selv om det bare er en liten kjenning i låret, er det vel uansett litt risikabelt å la ham spille i neste match. Krysser fingrene for at det var en smell. 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nichb 5,534 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 En og en halv uke til neste kamp, tenker han er klar jeg ! 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
HenrikM 286 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Han tok seg til låret og gjorde bytte tegn retning benken flere ganger før han faktisk ble byttet ut. Tydelig en kjenning på baksiden av låret. Håper det ikke er for alvorlig og at han er klar til kampen mot VIF. En klar forsterkning i den bakre rekka. 2 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Torres 2,985 Popular Post Share Posted August 5, 2019 Popular Post Share Posted August 5, 2019 Klar til engamatchen 19 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Andreas 2,812 Share Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 3 timer siden skrev Torres: Klar til engamatchen Herlig! Han var veldig god mot Haugesund, og jeg regner med det blir bedre for hver kamp. Med han, Demidov og Sandberg bak føler jeg meg ganske trygg på at vi kommer til å slippe inn lite mål på høsten. Få sving på det offensive nå så er vi der! 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BelgiskBlaa 2,925 Share Posted August 12, 2019 Share Posted August 12, 2019 Litt skuffet over at du ikke sa Bekkestuen og Vålerengen i promoen til #sofapatrioten, Yaw ? 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nichb 5,534 Share Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Veldig god kamp av Yaw idag! Kommer til å være veldig viktig for oss fremover. Knallsignering!! 6 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
geirti 12,273 Share Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Oser trygghet og sindighet av Amankwah. Dette blir et deilig bekjentskap! 2 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
frilin 2,338 Share Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Synes han er generelt trygg, men det er en del ting han må luke bort. Den taklingen han gjør er for meg minimum oransje. I tillegg er frisparket i en farlig posisjon. Med for mange slike blir vi straffet etterhvert. 1 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
geirti 12,273 Share Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Taklingen er ikke pen, men han må gå inn i den duellen. Er ikke helt sikker på at Demidov klarer å plukke han opp hvis Amakwah slipper han forbi. Men han skaper situasjonen selv med en dårlig klarering, og er deretter ørlitegrann for treig til å støte ut på spilleren. Hadde han vært litt kjappere hadde han sannsyligvis avverget situasjonen heller enn å lage frispark. Så det er mye han gjør feil akkurat der, men han er nødt til å fullføre taklingen når han først har gjort de første feilene sine... 0 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
superblaa 1,335 Popular Post Share Posted August 18, 2019 Popular Post Share Posted August 18, 2019 Forsvaret vårt er mye tryggere enn på lenge, takket være Yaw, en AHO på sitt beste, og helt sikkert JJ. Han børstet jo også støv av Vadim. Småplukk er ikke noe å bry seg om i den sammenhengen, særlig ikke når en sammenlikner med situasjonen for et par måneder siden. 10 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts