Gå til innhold

Yaw Amankwah


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Aldri hyggelig at noen blir skadet, men kanskje det er det som skal til for at Yaw kan bygge overskudd til en ny sesong og at noen talenter får muligheten? Frykter et kjedelig valg som Solheim inn som stopper og Jonassen inn på backen, men håper på Vogt eller Pignatel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev StabækMykle:

Ettersom vi ikke har noe mer å spille for i år håper jeg Piggy og Vogt får prøve seg i de resterende kampene slik at de får erfaring til å ta en fast plass til neste år. Solheim, Valsvik og Jonassen er ikke fremtiden. 

Det er vel en del 100k det står om i forhold til plassering på tabellen. Kjenner jeg Janne rett blir det nok Jonassen på venstre og Solheim i midten. Jonassen har faktisk ikke vært så aller verst i det siste. Men personlig håper jeg Vogt og og Piggy kan få flere innhopp på slutten av sesongen. Og det er det vel større sjanse for nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Andreas:

Det er vel en del 100k det står om i forhold til plassering på tabellen. Kjenner jeg Janne rett blir det nok Jonassen på venstre og Solheim i midten. Jonassen har faktisk ikke vært så aller verst i det siste. Men personlig håper jeg Vogt og og Piggy kan få flere innhopp på slutten av sesongen. Og det er det vel større sjanse for nå. 

En 6. plass ser også mye bedre ut på papiret enn en 11. plass for potensielle signeringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev nichb:

Som sist han fikk i hamstringen, hvorfor tar vi ikke han av med engang? Istedet pushes han til han ikke kan gå mer og blir sikkert som sist lengre ute... 

JJ sa etter kampen at det var krampe og virket ikke veldig bekymret. Hvis ikke Yaw har varslet strekk er det vanskelig for benken å vurdere det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev odd:

JJ sa etter kampen at det var krampe og virket ikke veldig bekymret. Hvis ikke Yaw har varslet strekk er det vanskelig for benken å vurdere det.

OK, får håpe JJ har kontroll. Fra stadion så jeg tydelig at Yaw holdt seg til baksiden av låret...men får virkelig håpe JJ har rett i at det var en liten krampe og ikke det samme som sist han holdt seg til baksiden av låret... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev odd:

 Hvis ikke Yaw har varslet strekk er det vanskelig for benken å vurdere det.

Men er ikke det opp til det medisinske apparatet å finne ut av? Mtp skadehistorikk og hodet hans er jo fullt av adrenalin...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

JJ sa etter kampen at det var krampe og virket ikke veldig bekymret. Hvis ikke Yaw har varslet strekk er det vanskelig for benken å vurdere det.

iflg han selv så tror han det er en strekk. ref Budstikka

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du ser en mann som holder seg til baksiden av låret, er det lett å se om det er fordi han har krampe der eller at han har strekk? Da han sleit et minutt eller to før byttet, satte han seg ned og ville ha hjelp til å tøye. Jeg pleier å tenke at det er noe som skjer når en spiller har krampe. Så kan man legge til at vi her snakker om troppens mest erfarne spiller som, som du påpeker, akkurat har vært gjennom en strekkskade og bør vite hvordan det føles.

Hvis du vil kritisere noen her, så mener jeg virkelig det må være Yaw. Er han ikke i stand til å kjenne igjen en strekk, er han mindre bevisst på egen kropp enn en middels bedriftsspiller. Spiller han videre etter å ha merke den, tror jeg han skal justere ned studienivået et hakk. 

Men. Hele greia er jo basert på en spekulasjon om at han faktisk spilte videre med en strekk. Jeg tok en titt på TV-bildene. I den første situasjonen sitter han nede, og starter umiddelbart å tøye. Han får hjelp av en Viking-spiller og spretter opp ganske fort. Så går han og slår seg litt på baksiden av låret det neste minuttet. Alt dette er da symptomer på krampe?

Når strekken sitter legger han seg ned umiddelbart. Nå tøyer han ikke, og han ber heller ikke om hjelp til det. Alt dette tyder da virkelig på at det var en krampe i første situasjonen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må på stopperjakt før neste sesong. Helst to stykker rett inn hvis Valsvik ikke forlenger. Yaw kan vi ikke regne med lenger. En evig kjeks. 

Vi bør også kvitte oss med en del daukjøtt på topp. De har noen kamper til på å overbevise oss på, men jeg tviler på at særlig mange av Kino, Botheim, Antonsson og Maatsen er med videre. Er vel kun Maatsen som et vingalternativ som er aktuell per dags dato. Bør få inn 1-2 virkelig gode spisser. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn for ordens skyld, så har jeg kommentert nichb sin påstand om at vi lot han spille videre med strekk.

Den påstanden krever at

1) JJ & co visste at det var en strekk. Når JJ sa i et intervju like etterpå at det var krampe, så visste han nok ikke det. (Og at han på overtid ikke fokuserer så veldig på HVORFOR en spiller må gå av, men heller på hva som skal coaches, synes jeg er helt greit.)

2) Han faktisk hadde en strekk han spilte med. Hvis han sier til Budstikka at det hogg til i den situasjonen der han går av, så underbygger vel det at han ikke hadde en liten strekk fra tidligere.

Så SAU, arni: Vi er nok helt enige. Legen på tribunen må kanskje revurdere observasjonene ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Vi må på stopperjakt før neste sesong. Helst to stykker rett inn hvis Valsvik ikke forlenger. Yaw kan vi ikke regne med lenger. En evig kjeks. 

Vi bør også kvitte oss med en del daukjøtt på topp. De har noen kamper til på å overbevise oss på, men jeg tviler på at særlig mange av Kino, Botheim, Antonsson og Maatsen er med videre. Er vel kun Maatsen som et vingalternativ som er aktuell per dags dato. Bør få inn 1-2 virkelig gode spisser. 

Hente tilbake Daland og utvikle han mer + Nico Næss? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 timer siden skrev odd:

Sånn for ordens skyld, så har jeg kommentert nichb sin påstand om at vi lot han spille videre med strekk.

Den påstanden krever at

1) JJ & co visste at det var en strekk. Når JJ sa i et intervju like etterpå at det var krampe, så visste han nok ikke det. (Og at han på overtid ikke fokuserer så veldig på HVORFOR en spiller må gå av, men heller på hva som skal coaches, synes jeg er helt greit.)

2) Han faktisk hadde en strekk han spilte med. Hvis han sier til Budstikka at det hogg til i den situasjonen der han går av, så underbygger vel det at han ikke hadde en liten strekk fra tidligere.

Så SAU, arni: Vi er nok helt enige. Legen på tribunen må kanskje revurdere observasjonene ?

Fra legen på tribunen til soffalegen :)

Han holdt seg til baksiden av låret før situasjonen der han fikk hjelp fra vikingspilleren med krampa, det så man ikke på tv bildene. Men uansett om det er en strekk eller en hodeskade så bør man ta høyde for en spillers adrenalin som jeg nevnt tidligere og mtp skadehistorikk. Men som i Godset kampen så tok vi ikke av Yaw, der så vel alle (inkludert benken) at han burde være tatt av om ønsket var å ta hensyn til skadeproblematikken..uansett...water under the bridge...og alt det der... Får kryssse alt som kan krysses på at han ikke blir like lenge ute som sist...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev blaasoldat:

Herre, så mye synsing, rundt og omkring den skaden, til og med noen som avskilter han som evig kjeks som må bort?

Gi det nå litt tid!

Nå overdriver  du. Han er en evig kjeks. Derfor kan vi ikke regne med han. Han skal selvsagt være en del av laget når han er frisk 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Yaw Amankwah
×
×
  • Opprett ny...