Jump to content

Sammy Skytte

Ace
 Share

Recommended Posts

Ingenting ville vært bedre enn det Mortimer, men det er kanskje da enda et argument for å kvitte seg med svirebroren hans - Skytte? Hjelpe han til å fokusere på det som skal skje ute på banen og ikke utenfor?

Når det gjelder dette med å markedsføre spillere så er det desverre en gang slik at spillere på et nivå er som varer som kjøpes og selges - like det eller ikke så er det en viktig mekanisme i denne idretten. Har du spillere med kvaliteter eller potensial så holder det jo å si at spilleren er tilgjengelig for rett pris. I motsatt ende av skalaen, når du har en spiller som ikke har særlige kvaliteter eller potensial og i tillegg kanskje har noen utenomsportslige utfordringer så er det ikke sikkert det er så lett å finne noen som er villige til å kjøpe ut spilleren og da må man ty til andre virkemidler. Så skjønner jeg at man kan synes det er kiipt - men det er til klubbens beste.

39 minutter siden skrev @ringo:

Nja indirekte - jeg forventer at Skytte forlater klubben i neste vindu - sammen med Lumanza

Det er forsåvidt ikje uvanlig i fotballen å gå ut med informasjon om at spillere har fått beskjed om å finne seg en ny klubb.

så jo det går å svare på det.

Er du seriøs her? Kan du ingenting om arbeidslivets spilleregler? Selv om noen store egoer av noen managere har gått ut med den type informasjon til allmenheten betyr ikke det at man har anledning til å gjøre det, uten samtykke fra spilleren. 

Jeg sier ikke at man nødvendigvis skal gå ut med den informasjonen - men jeg sier at det slett ikke er uvanlig at den informasjonen kommer ut. Så kan man selvfølgelig være enig i at det ikke er ihht. gjeldende regelverk. Men om en spiller internt har fått beskjed om å finne seg en ny klubb så vil det i de fleste tilfeller være i den spillerens interesse å få ut informasjon om at de er ledige på markedet også. Du vil jo gjerne ha så mange muligheter som mulig, eller? - Så det er nok vel så ofte spiller/agent som lekker ut denne typen informasjon som trenere/klubbledere.

Det jeg sikter mest til er jo at det skjer en faktisk exit i neste vindu - det er jo i såfall en bekreftelse på at man har hatt en exit plan.

Jeg tror klubben gjør lurt i holde interne diskusjoner om personal langt unna alt av media, og forum. Det kan heller spiller/agenter ta seg av i etterkant hvis de ønsker, og da kan klubben bekrefte/avkrefte.

5 timer siden skrev Jon:

Nei, det gjør det ikke. Men du forstår sikkert at vi ikke kan kommentere saker/påstander som går på enkeltpersoner. Oppfordrer gjerne styret i $$ tii å invitere oss til et møte på Onkel Blaa hvor vi kan gi svar på mange av deres spørsmål. Jeg er stor tilhenger av en åpen dialog, men det kan ikke skje på et åpent forum. Det er helt sikkert ting både jeg, Torgeir og styret kan gjøre bedre, men mye av det som skjer har en forklaring. Om forklaringen er god eller dårlig får vi bare vite gjennom dialog. Det er ingen av oss som er fornøyd med prestasjonene vi har sett på banen det siste året og Janne skal på ingen måte ta det ansvaret alene. Vi som jobber i klubben søker mot økt profesjonalitet i alle ledd. Det gjelder alt fra styret og administrasjonen til trenere og spillere. Bodø-Glimt er et eksempel på at det er mulig å lykkes med relativt små midler og det er hva vi bør strekke oss etter. Vi er alle ganske langt nede nå med tanke pp den tabellsituasjon vi er i. Det er bekymringsfullt, men fullt mulig å snu med 20 kamper igjen. Som jeg innledet med, stiller jeg gjerne (og helt sikkert også Torgeir) til et medlemsmøte på Onkel Blaa. Der vil dere kunne få svar på «nesten» alt. Uten at jeg vil garantere at alle vil være enig i de beslutninger som er tatt i klubben. Meningene vil sannsynligvis være like mange som det er forslag til startoppstillinger her inne på forumet😉. At det kommer kritiske kommentarer mot oss som ledere må vi tåle når prestasjonene er så dårlige som nå. Men forståelse for beslutningene kommer best frem gjennom en toveis dialog.

Hei Jon. Du skriver at mye av det som skjer har en forklaring. Samsvarer den forklaringen med supporternes forståelse? Hvis det finnes forklaring, hvorfor ikke forklare?  (Jeg forstår at du ikke kan snakke om enkeltspillere?)

Personlig tror jeg klubben drives altfor naivt og snilt.

"Familieklubben"- Kanskje for mye omsorg for hverandre?

Jeg ser lite karakter igjen i Stabæk. Hva var vi-drømmmende, spennende og litt uforutsigbart! 

Sett utenfra er det helt ubegripelig at enkeltspillere får holde på som de gjør. Dette har vart i lengre tid.
Dette kan minne om en ledelse som ikke har tyngde og autoritet til å rydde opp.

Hvem er på spillerne med holdningsproblemer? Vi har jo alle sett hvordan noen bare får holde på uten noen som helst konsekvens. 

Håper på svar/ noen refleksjoner rundt dette Jon!

4 minutter siden skrev Oddan79:

@Jon har bedt folk på kaffe før, og jeg tror det er lurt at de som virkelig lurer på interne prosesser i klubben skal ta han opp på det snart.

Den støttes, er sikker på at @jon tar den kaffekoppen utenom arbeidstid og...

15 minutter siden skrev FranckTheBank:

Er skytte og lumanza en dårlig match? 

On topic! Hurra! Jeg mener begge takler for lite, og jogger for mye til tider. Presset på ballfører er også litt så som så. Å sette begge på midten sammen tror jeg hadde ført til flere baklengs enn det vi får i mot oss nå.

2 timer siden skrev @ringo:

Nja indirekte - jeg forventer at Skytte forlater klubben i neste vindu - sammen med Lumanza

Det er forsåvidt ikje uvanlig i fotballen å gå ut med informasjon om at spillere har fått beskjed om å finne seg en ny klubb.

så jo det går å svare på det.

Om klubben skal opp og frem, samt han en mulighet til å løse dette fort, så må begge de ovenfor bort!

Gir også betydelig mer midler i lønnsposten! 

Om styret ser til Glimt, så må de også lære av deres knallharde personalpolitikk og stille krav.

Litt usikker på den øvelsen daglig leder prøver seg på. Skjønner ønske om å rydde opp i misforståelser og feilinformasjon. Men forumet er en subjektiv tumleplass og åpent for personkarektristikker  og konspirasjoner som ikke ville være mulig mange andre steder. Ikke så lett å svare på det. Kanskje greit å la et fotballforum være et fotballforum.

59 minutter siden skrev Oddan79:

On topic! Hurra! Jeg mener begge takler for lite, og jogger for mye til tider. Presset på ballfører er også litt så som så. Å sette begge på midten sammen tror jeg hadde ført til flere baklengs enn det vi får i mot oss nå.

Jeg mente om de sosialt er en dårlig match for prestasjon kulturen. 

2 minutter siden skrev smart:

Litt usikker på den øvelsen daglig leder prøver seg på. Skjønner ønske om å rydde opp i misforståelser og feilinformasjon. Men forumet er en subjektiv tumleplass og åpent for personkarektristikker  og konspirasjoner som ikke ville være mulig mange andre steder. Ikke så lett å svare på det. Kanskje greit å la et fotballforum være et fotballforum.

Støttes, men når det er flere konspirasjoner enn QAnon så syns jeg også det er «greit» å melde fra ledelsens side også.  Feks at Skytte har en klausul om spilletid er det bare de involverte som har innsikt i. Da blir det fort en heksejakt, og det er ikke gunstig. 

Det er ikke så mange medlemsmøter der ledelsen er invitert til å snakke med supportere. Den kaffen på kontoret til @Jon blir aldri drukket, og enkelte meninger blir bare gjentatt til det kjedsommelige. Da er der media, og forum som er siste kanalene ut til fansen.

På en annen side må gjerne vi supportere utøve litt selvjustis innad på forumet. Det er lov for oss å si i fra når noe ikke er greit. 

14 minutter siden skrev FranckTheBank:

Jeg mente om de sosialt er en dårlig match for prestasjon kulturen. 

Kanskje.. kanskje ikke.. jeg omgås ikke dem privat, og har ikke sett så mye treninger heller. Jeg tror noen andre får svare på den der 😅

3 minutter siden skrev Oddan79:

Kanskje.. kanskje ikke.. jeg omgås ikke dem privat, og har ikke sett så mye treninger heller. Jeg tror noen andre får svare på den der 😅

Hadde vært deilig med litt tydelighet fea klubben..

2 minutter siden skrev bluemaster:

Hadde vært deilig med litt tydelighet fea klubben..

En tydelighet på om de to sammen er en dårlig match for prestasjons kulturen i Stabæk?
Det ser du indirekte på laguttak, spilletid, og om noen blir solgt/løst fra kontrakt. 

7 minutter siden skrev Oddan79:

En tydelighet på om de to sammen er en dårlig match for prestasjons kulturen i Stabæk?
Det ser du indirekte på laguttak, spilletid, og om noen blir solgt/løst fra kontrakt. 

En ting er tydelighet ovenfor spillegruppen. Men tydelighet og åpenhet overfor oss som betaler for moroa mener jeg også bør prioriteres. Hva er planene til Stabæk? Hva mener klubben er realistisk fremover? - Kjøp av spillere, spillestil?, er det sammenheng mellom budsjett, spillerstall og hva klubben har kommunisert ift tabellplassering? Tydelig over hele linja og åpenhet savner jeg.

Akkurat nå føler jeg at klubben lever på lykke og fromme/ tro og kjærlighet, men håper at det endrer seg...!

35 minutter siden skrev Oddan79:

Støttes, men når det er flere konspirasjoner enn QAnon så syns jeg også det er «greit» å melde fra ledelsens side også.  Feks at Skytte har en klausul om spilletid er det bare de involverte som har innsikt i. Da blir det fort en heksejakt, og det er ikke gunstig. 

Utfordringen er jo at det som ikke blir korrigert fra Jon eller andre i ledelsen ikke nødvendigvis er korrekt bare fordi det ikke blir korrigert... De får neppe med seg alt, og de det er mye de ikke kan kommentere på, heller.

17 minutter siden skrev Jon:

Mulig denne debatten burde vært flyttet fra tråden til Skytte, men for å gi et generelt svar på hvem som har  ansvar for holdningene til enkeltspillere. Det er hovedtreners ansvar. 

Så det er hovedtreneren sitt ansvar alene hvilke holdninger enkeltspillere har utenom treningsfeltet og utenom kamp også? Shit, det er myyyyye ansvar og oppfølging for en enkelt person som bør bruke fokuset på spillet.. 

2 timer siden skrev bluemaster:

Hei Jon. Du skriver at mye av det som skjer har en forklaring. Samsvarer den forklaringen med supporternes forståelse? Hvis det finnes forklaring, hvorfor ikke forklare?  (Jeg forstår at du ikke kan snakke om enkeltspillere?)

Personlig tror jeg klubben drives altfor naivt og snilt.

"Familieklubben"- Kanskje for mye omsorg for hverandre?

Jeg ser lite karakter igjen i Stabæk. Hva var vi-drømmmende, spennende og litt uforutsigbart! 

Sett utenfra er det helt ubegripelig at enkeltspillere får holde på som de gjør. Dette har vart i lengre tid.
Dette kan minne om en ledelse som ikke har tyngde og autoritet til å rydde opp.

Hvem er på spillerne med holdningsproblemer? Vi har jo alle sett hvordan noen bare får holde på uten noen som helst konsekvens. 

Håper på svar/ noen refleksjoner rundt dette Jon!

1 minutt siden skrev nichb:

Så det er hovedtreneren sitt ansvar alene hvilke holdninger enkeltspillere har utenom treningsfeltet og utenom kamp også? Shit, det er myyyyye ansvar og oppfølging for en enkelt person....

Nei, det er i utgangspunktet spilleren selv som har ansvar for dette. Så vil hovedtreneren følge opp avvikende holdninger, enten selv eller delegere til en i trenerteamet. Er det ting av mer alvorlig karakter vil sportsjef, daglig leder og styret kobles på. 

20 minutter siden skrev nichb:

Så det er hovedtreneren sitt ansvar alene hvilke holdninger enkeltspillere har utenom treningsfeltet og utenom kamp også? Shit, det er myyyyye ansvar og oppfølging for en enkelt person som bør bruke fokuset på spillet.. 

Oppgaver kan delegeres, men ikke ansvaret.

Om Skytte hadde lagt ned samme innsatsen som Kino hadde vi hatt en av ES beste.

Det har ikke akkurat vært mange på kamp i år. Hadde han hatt godt av at SS ga han en boost med å synge for han for å vise at vi ønsker at han presterer? 

Er ganske sikker på at innsatsen ikke øker ved å skrive hvor daff han er på forumet, selv om det er realiteten.

14 minutter siden skrev VicViper:

Om Skytte hadde lagt ned samme innsatsen som Kino hadde vi hatt en av ES beste.

Det har ikke akkurat vært mange på kamp i år. Hadde han hatt godt av at SS ga han en boost med å synge for han for å vise at vi ønsker at han presterer? 

Er ganske sikker på at innsatsen ikke øker ved å skrive hvor daff han er på forumet, selv om det er realiteten.

Det ville vært god supporter-kultur! Å single ut en på et helt lag som ikke presterer, er helt på trynet. Særlig når den unge dansken med minoritetsbakgrunn har scoret i kampene som har gitt oss 4 av hittil 6 poeng!