Jump to content

Sammy Skytte

Ace
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden skrev mbh:

Et par runder med Kombaya, My Lord hadde nok gjort susen, tenker jeg.

Et par runder med Daniel Nannskog tenker jeg hadde gjort susen....

Mener forøvrig Daniel selv påpekte at han hadde noe av samme utfordringen som yngre.  Så det er enda håp, men det kan virke som det avhenger av at Skytte tar seg selv i nakken om han virkelig vil spille fotball på et visst nivå.

1 time siden skrev Jon:

Mulig denne debatten burde vært flyttet fra tråden til Skytte, men for å gi et generelt svar på hvem som har  ansvar for holdningene til enkeltspillere. Det er hovedtreners ansvar. 

Når det gjelder de mer overordnede spørsmålene dine er det noe vi som klubb må svare ut den nærmeste tiden. Når ting går dårlig på banen betyr ikke det at alt annet er galt, men vi må hele tiden evaluere alt vi gjør. Heldigvis er det veldig mange flinke folk i og rundt klubben som kan bidra til at vi løfter oss igjen.

Takk for at du tok deg tid til å svare Jon!  Det settes pris på- også forstår jeg det slik at det jobbes systematisk med de utfordringene som ligger der.

Også er det deilig å være supporter som kan svartmale i dårlige tider og juble i gode tider. 

Lykke til med sommervinduet og arbeidet ellers, også ser jeg veldig frem til at vi kan se bedring i spillet etterhvert! 

Messi er forresten kontraktsløs! 
Tenk stort som da vi hanka inn Bradley!!

2 timer siden skrev @ringo:

Jada det er klart det er litt harde tak vis-a-vis Skytte her nå. Særlig fra meg - men jeg velger bevist å være overtydelig - fordi den innsatsen som legges ned på bane som vi alle kan se, samt de utenomsportslige utfordringene som har dukket opp i det siste er sett fra et supporterståsted helt uakseptabel.

Jeg har mye mer toleranse med en spiller som KInoshita som legger ned innsats, men ikke får det helt til - enn til en som har hybris i forhold til egene ferdigheter og slik jeg ser det ikke gidder å legge ned innsatsen.

Så er det slik at om en utenforstående kommer inn på et supporterforum og leser dette så kan sjargongen være i overkant røff og ikke så veldig medmennsklig. Men vi er ikke her for å koseprate om spillere som ikke leverer. Vi er her for å diskutere hva som skal til for å gjøre klubben vår bedre og da må vi noen ganger være litt hard i klypa.

Tenkte akkurat på det samme. I tillegg hadde det vel vært mer toleranse overfor Skytte om det ikke hadde vært for noen utenomsportslige hendelser (og som man har inntrykk av har fått lite konsekvenser for han). Kinoshita har vel såvidt jeg har fått med meg ikke gjort noe galt utenfor banen. 

Selvfølgelig kan ikke en arbeidsgiver gå ut og si "person X er en utfordring for bedriften og vi ser på muligheter for å kvitte oss med ham". Sjeiker fra Qatar kan kanskje holde på sånn med fotballagene de eier. Det kan sikkert enkelte usedvanlig usympatiske hovedtrenere i utland vi ikke ønsker å sammenligne oss med også. Men ikke her på berget, og spesielt ikke i Stabæk. Den klubben vil jeg ikke være en del av.

Det man derimot kan gjøre, er å trekke opp noen tydelige, generelle linjer; "vi har bestemt oss for å være tydeligere ovenfor spillergruppa med hva vi forventer av innsats på banen, og hva vi forventer av oppførsel utenfor banen: 1) det er ikke greit å drikke mens du er på jobb for Stabæk Fotball 2) personer som ikke bidrar positivt inn i spillergruppa, får ikke spille 3) alle skal lojalt følge det man blir enige om før kamp, og yte maks under kamp" og så videre. Man kan fortsette med å utelate enkelte A-lagsspillere fra troppen basert på disse nye linjene. DET vil være ekstremt tydelige signaler, men fortsatt helt innafor, fordi det er så selvsagte regler. Så må noen - sannsynligvis hovedtrener Kjønø - ta samtalen med den/de som rammes av disse innstramningene, og så får vedkommende enten reagere med raseri og nekte å akseptere det hele, eller innfinne seg med det og jobbe for å komme inn på laget igjen. Slik jeg har forstått det, var det omtrent dette som skjedde i Glimt, og Skytte hadde særdeles liten forståelse for det. Da er det selvfølgelig rett ut. Glimt klarte jo utrolig nok å finne noen nyttige idioter som var villige til å kjøpe kranglefanten, kanskje vi gjør det samme. Det bor jo mye teknikk og fysikk i fyren, bare han får huet på rett sted.

For at en helt fersk trener som Kjønø (som riktignok har blitt kjent med gutta de siste månedene) skal kunne gjøre noe slikt, må han ha full backing fra klubben; Bjarmann, Tunold og Moe. Det enkleste måten å gi han denne backingen på, er at man felles går ut med dette, som et av grepene man nå vil ta for å bedre prestasjonene. Samtidig må det selvfølgelig komme et løfte om midler til å hente nye spillere. Dette kan bli bra, og vi kan få de signalene vi trenger, uten at alle regler i arbeidslivet brytes på veien.

• 2 weeks later...

1 minutt siden skrev Posse:

Benken ved nedlagte Egne Hjem t-banestasjon.

Fortjener ikke å få sitte. Måtte han stå og vente i evigheter. Gjerne i regnvær. 

Jeg har ikke ord. Det er den dårligste straffen jeg noensinne har sett. Kombinert med sedvanlig dassing, regner jeg med at det ikke blir flere innhopp, eller kamper på benken. 

Klovn 

Provoserende og elendig straffe, og er sykt irritert på Skytte. Men jeg må si at spillemessig var det faktisk bedring å spore hos Skytte. Hadde både returløp og kontante, gode pasninger fremover og fikk tidvis brukt styrken sin. Men han kan godt bytte klubb, den straffebommen ødela kvelden her i heimen.

13 minutter siden skrev Posse:

Jeg prøver å unngå å kritisere spillere for mye, men det straffesparket der er så ræva at det burde være klausuler som umiddelbart ga klubben mulighet til å si opp kontrakten. Etter en EM-finale der man ser at tripping og annet kødd bare roter det til. Altså. Pasning midt på keeper. Det er verre enn å skyte over. Det koster oss antakelig 3 poeng. Nå ligger vi helt sist. Jeg mister det altså. Han kan sitte på benken resten av kontrakten. Benken ved nedlagte Egne Hjem t-banestasjon.

Skytte skal da selvsagt ikke ha en egen benk i Bærum. Han skal sendes langt utenfor fylkesgrensa. 
Nå skuffer du Posse! 😜

For min del står det litt og faller på om ryktene stemmer angående dårlig påvirkning på spillergruppa og generelt dårlig holdninger/uproff innstilling. I så fall er det bare å shippe han ut, men hvis ikke det er noe problem på den fronten så burde man kunne få noe ut av han på sikt (iom kontrakt 2,5 sesonger til). Han burde jo f.eks kunne fungert som en Sondre Liseth-type om arbeidskapasiteten ble bedre. 

11 minutter siden skrev M-A-N:

For min del står det litt og faller på om ryktene stemmer angående dårlig påvirkning på spillergruppa og generelt dårlig holdninger/uproff innstilling. I så fall er det bare å shippe han ut, men hvis ikke det er noe problem på den fronten så burde man kunne få noe ut av han på sikt (iom kontrakt 2,5 sesonger til). Han burde jo f.eks kunne fungert som en Sondre Liseth-type om arbeidskapasiteten ble bedre. 

Du kan ikke sammenligne Sondre Liseth med Sammy Skytte. Liseth har spilleforståelse og ferdigheter som ligger milevis utenpå Skyttes potensial.

3 minutter siden skrev @ringo:

Du kan ikke sammenligne Sondre Liseth med Sammy Skytte. Liseth har spilleforståelse og ferdigheter som ligger milevis utenpå Skyttes potensial.

Var mer som en tanke på hvordan type rolle han kunne fylle med hans ferdigheter, men Liseth er en arbeidshest så enig i at Skytte ikke kan bli som han. Men et oppspillspunkt høyt i banen som river og sliter i motstanders forsvar er noe man som trener kunne prøvd å få ut av han. Om Skytte hadde hatt innstillingen så ville det vært en måte å bruke hans ferdigheter.

Sammy, jeg tar det for gitt at det ikke stemmer at det var bestemt i laget at Kornelius skulle ta staffen, men at du rappet den fra ham. Jeg tar det for gitt at det bare så sånn ut fra sidelinja, men at du ikke faktisk tok fra en lagkamerat ballen, brøt en intern avtale, for å ende opp med å sette en straffe dårligere enn jeg ville satt den selv (og det sier ganske mye). Jeg tar dette for gitt, for dersom det skulle stemme, så forventer jeg at du aldri får sette dine ben på et STB-treningsfelt igjen. Jeg tar det for gitt, for så jævla dum går det ikke an å være.

Ellers synes jeg det tidligere var prov på langt mer innsats enn vanlig fra Skytte, sklitaklinger og tøffe dueller. Men i likhet med resten av laget holdt jo ikke denne andreomgangen mål. Jeg fikk dog ikke med meg at du var så provoserende nonsjalant i returjobben som jeg har sett deg tidligere i år, så (med et gigantisk unntak for straffen), så vil jeg si dette var et steg i riktig retning.

Det betyr dog ikke at vi trenger dine tjenester i 3 år til. Det samme gjelder for øvrig den personen som bestemte at du skulle få en treårskontrakt. Men det var kanskje Janne?

1 minutt siden skrev geirti:

. Det samme gjelder for øvrig den personen som bestemte at du skulle få en treårskontrakt. Men det var kanskje Janne?

Var vel styret/noen i styret som var pådriverne å få han tilbake iklubben...tvilrr sterkt på at det var Janne som bestemte hvilken type kontrakt han skulle ha. Sportssjefen? 

Skjønner at dagen idag var en forvirrende dag for alle Sammyhatere, man får vann på mølla for at han bomma på straffen, men liker ikke tillitserklæringen han får fra Kjølø den siste halvtimen. Synes Skytte leverte på de nye kravene, og synes ikke det er veldig merkunderligt om Kjølø kommer til løfte Skytte til et nivå vi kommer til å snakke om fremover