Jump to content

Sammy Skytte

Ace
 Share

Recommended Posts

23 minutter siden skrev StabækLegendePåFM:

Denne ølen på flyplassen i Stavanger var vel strengt tatt alkoholfri eller solo. Der har du et eksempel til iallefall

Hørt denne historien fra flere som var vitner til den, uten at de avviker fra hverandre. 
Aldri hverken sett eller hørt om alkoholfritt øl i 0,7 heller.. 
En pils her og der har jeg ingen problemer med at spillerne tar seg, med mindre man har en regel på at man ikke drikker alkohol i sesong (vet flere klubber som har hatt det). Men å banke nedpå flere 0,7 på en halvtime, på vei hjem fra kamp, som toppidrettsutøver, hører selvsagt ikke hjemme.

52 minutter siden skrev StabækLegendePåFM:

Denne ølen på flyplassen i Stavanger var vel strengt tatt alkoholfri eller solo. Der har du et eksempel til iallefall

Var du der? 

38 minutter siden skrev @ringo:

Oppfatningen bland medspillere var at det ikke var Skytte som skulle ta straffen - men det kan skyldes manglende kommunikasjon, eller at Kornelius ikke ønsket å ta den. Uansett så har Skytte nå ved et par anledninger vist at han er et usikkert kort - så jeg regner med at han ikke tar den neste.

Angående valg så skulle det bare mangle om han ikke gjorde gode valg innimellom også, men det er lenger mellom de og de dårlige/fraværende valgene.

Ja der blir vi nok ikke enige, jeg synes han stort sett tok gode valg etter innhoppet. Uansett en litt vanskelig oppgave for oss å bedømme valgene hans når vi ikke vet hvilke taktiske instrukser han følger.

Sannsynligvis ikke,  men nå snakket jeg ikke om kampen i går spesielt, men generelt.

Har ikke talt opp antall gode vs dårlige involveringer i gårsdagens match. Men gjort det i tidligere kamper og det er overveiende dårlige. 

Men klart du må gjerne mene at Skytte ikke er et problem. Men det kommer vi nok neppe til å bli enige om :)

Det blir din, som tilskuer, subjektive mening om hva som er gode og dårlige valg. Om valget er godt, men det går på utførelsen av valget hadde jeg satt pris på hva det var ved utførelsen som var dårlig. 

39 minutter siden skrev nichb:

Var du der? 

Jeg var der. Det var to 0,75 liter øl som ble banket ned på ti minutter rett ved gaten. Han satt lett synlig ved disken på serveringsstedet mens vi satt fem supportere på et bord rett i nærheten. Jeg vet forøvrig ikke om noen skjenkesteder som selger alkoholfritt øl på fat…

7 minutter siden skrev Bebe:

Jeg var der. Det var to 0,75 liter øl som ble banket ned på ti minutter rett ved gaten. Han satt lett synlig ved disken på serveringsstedet mens vi satt fem supportere på et bord rett i nærheten. Jeg vet forøvrig ikke om noen skjenkesteder som selger alkoholfritt øl på fat…

Her er forøvrig mitt bevis på at jeg var der. Belastningen av mitt kredittkort for min øl av samme størrelse som Skyttes. 

CAA4AE22-BAF2-4A87-92FC-29A92C584D5B.jpeg

18 minutter siden skrev O store:

Det blir din, som tilskuer, subjektive mening om hva som er gode og dårlige valg. Om valget er godt, men det går på utførelsen av valget hadde jeg satt pris på hva det var ved utførelsen som var dårlig. 

I motsetning til din subjektive mening om hva som er gode involveringer mener du?

Et balltap eller en feilpasning er stort sett negative involveringer uavhengig av utførelse. 

1 time siden skrev O store:

Mulig jeg var for rask med å si at dette var nok en gang, men ringo sier for eksempel at skytte tar dårlig valg, noe som har smittet over på fler på forumet. Her er jeg uenig, synes kampen i går viser at han ta mange gode valg, finner spillere i gode posisjoner og utfører det også bra. Ser det blir den defensive innsatsen blir kritisert ved et klipp også, men da Stenevik dribler hele venstre siden vår er det Skytte som forstyrrer han før Pignatel blokker, hvorfor blir ikke det nevnt? 

Skrev forrige innlegg som at jeg hadde fasiten på at han skulle ta, den har jeg ikke. Men han tok og scoret på vår forrige straffe, så ikke unaturlig at det er han som er satt opp denne gangen?

Jeg mener han må ta en stor del av ansvaret for 2-1 målet. Ref linken til YouTube-klippet som viser situasjonen.

Man skulle jo tro at han på det tidspunktet var opptatt av å reparere inntrykket etter den dårlige straffen. Så ærgjerrig er han ikke. Noe klippet også viser. Han legger seg ned på banen i "fortvilelse" etter kampen, men da er det liksom forsent.

Når du spiller i et profesjonelt orkester/band, hjelper det ikke at du spiller noen takter bra. Det hjelper ikke engang om de taktene er dritbra, så lenge du ødelegger resten av konserten. 

1 time siden skrev Mikkel:

Skytte kommer til å resie seg og bli en viktig spelare i kampen mot nedrykk.

Kommer litt an på hva han gjør etter at han har reist seg opp.

2 timer siden skrev Bebe:

Slutt å spre løgner. Vi som var på flyplassen etter kampen vet hva vi så. 

Nå er det vel jeg som tidligere prøvde å ha litt satire på kildekritikk ved å skrive at jeg leste det var solo ett sted og alkofritt ett annet. Mest for å gjøre ett poeng ut av at man skal ikke tro på alt som skrives her inne. Nå tror jeg brukeren du svarer dro frem dette som ett humoristisk poeng, men siden jeg og du blir usikre og føler vi må svare for oss viser jo egentlig bare hvor fort ting kan bli feiltolket her inne. Og plutselig blir en usannhet en sannhet for noen. 

5 timer siden skrev @ringo:

Oppfatningen bland medspillere var at det ikke var Skytte som skulle ta straffen - men det kan skyldes manglende kommunikasjon, eller at Kornelius ikke ønsket å ta den. Uansett så har Skytte nå ved et par anledninger vist at han er et usikkert kort - så jeg regner med at han ikke tar den neste.

Du har jo vært innom poenget noen ganger: Det er ikke Skytte som bestemmer at han skal spille. Det er treneren. Så om problemet er at Skytte spiller, så er det treneren som skal kritiseres. 

Og da til neste punktet å sette på treneren: Har vi ikke avtalt hvem som tar straffer? Hvis avtalen var Kornelius, hvordan i hule kom vi på den planen når han (i så fall) feiger ut på 1-1 midt i andreomgang? Åpenbart var han jo ikke så sliten at han ikke kunne spille resten av kampen. 

(Hvis greia var at Skytte klarte å bølle seg til å ta den, kan både han og Kornelius ta en måned på benken.)

5 timer siden skrev @ringo:

I motsetning til din subjektive mening om hva som er gode involveringer mener du?

Et balltap eller en feilpasning er stort sett negative involveringer uavhengig av utførelse. 

Absolutt ikke, derfor jeg i et tidligere innlegg prøvde å si at det er vanskelig for oss å si hva som er bra og dårlig innvolvering. Noe du svarte med å si at du hadde gjort en opptelling. Et balltap eller en feilpasning kan være like mottaker sin feil som avsender. Om en spiller som ønsker ballen viser at han ønsker ballen i bena for så å stikke på løp er det etter min mening ikke avsender sin feil. Om den taktiske instruksen for eksempel er å spille å feilvendt spiss for at han igjen skal legge igjen til rettvendt midtbanespiller, men spissen ikke kommer foran midtstopper eller har dårlig timing i bevegelsen trenger ikke det å være avsender sin feil. Dette er selvfølgelig fiktive eksempler, men det er flere som kan være skyld i et balltap.

8 timer siden skrev Jan Fredrik:

Hvorfor Kornelius?

Hvis det er avtalt at du skal ta straffen, og du gir den bort fordi noen andre vil ta den, da har du ikke vært moden nok for jobben du påtok deg. Da får du heller feige ut feige ut på trening, og la treneren velge en annen på forhånd. Og så mener jeg altså at det kanskje kan være greit å la han fokusere på å utvikle seg en stund, hvis han er der at han ikke tør å si i mot en annen spiller, selv i en situasjon der han vet at han har rett.

Var dette virkelig så synlig for alle (man ser ikke noe på TV-bildene), kan man jo også stille spørsmål rundt Wangbergs rolle som kaptein.

9 timer siden skrev O store:

Absolutt ikke, derfor jeg i et tidligere innlegg prøvde å si at det er vanskelig for oss å si hva som er bra og dårlig innvolvering. Noe du svarte med å si at du hadde gjort en opptelling. Et balltap eller en feilpasning kan være like mottaker sin feil som avsender. Om en spiller som ønsker ballen viser at han ønsker ballen i bena for så å stikke på løp er det etter min mening ikke avsender sin feil. Om den taktiske instruksen for eksempel er å spille å feilvendt spiss for at han igjen skal legge igjen til rettvendt midtbanespiller, men spissen ikke kommer foran midtstopper eller har dårlig timing i bevegelsen trenger ikke det å være avsender sin feil. Dette er selvfølgelig fiktive eksempler, men det er flere som kan være skyld i et balltap.

Nå overkompliserer du, alternativt undervurderer evnen til å lese og forstå hva som faktisk skjer på banen.

Men samma det, regner med at dette problemet snart er løst.

50 minutter siden skrev @ringo:

Nå overkompliserer du, alternativt undervurderer evnen til å lese og forstå hva som faktisk skjer på banen.

Men samma det, regner med at dette problemet snart er løst.

Jeg er helt uenig i at jeg overkompliserer. Er du ikke enig i min beskrivelse av hvordan balltap kan oppstå og at det ikke trenger å være avsender som har skylden for balltapet?

Jeg tror også problemet med for mange balltap for hele laget snart løser seg med en ny trener med tydeligere taktiske prinsipper. 

1 minutt siden skrev O store:

Jeg er helt uenig i at jeg overkompliserer. Er du ikke enig i min beskrivelse av hvordan balltap kan oppstå og at det ikke trenger å være avsender som har skylden for balltapet?

Jo men jeg mener det er langt på vei mulig å se om det er avsender eller mottager som er problemet. Noen ganger kan det være hverken eller - en godt utført pasning kan leses og avskjæres av en god motspiller.

4 minutter siden skrev @ringo:

Jo men jeg mener det er langt på vei mulig å se om det er avsender eller mottager som er problemet. Noen ganger kan det være hverken eller - en godt utført pasning kan leses og avskjæres av en god motspiller.

Jepp, hvis valget og utførelsen er god, med pasningen blir brutt går det vel mer på godt forsvarspill. Mange situasjoner er veldig komplekse uten at det det trenger å være spilleren som mister ballen sin skyld, hvertfall ikke bare den spilleren sin skyld. 

2 minutter siden skrev @ringo:

Enig men det tar jeg høyde for når jeg vurderer

Jeg har ikke gjort noen vurdering selv, så det skal jeg ikke si noe på. Tror bare på generelt grunnlag at det er vanskelig for oss vurderer når vi ikke vet forutsetningene til valget som blir gjort av spilleren

7 minutter siden skrev O store:

Jepp, hvis valget og utførelsen er god, med pasningen blir brutt går det vel mer på godt forsvarspill. 

En brutt pasning er en dårlig pasning og ofte også godt forsvarsspill.

33 minutter siden skrev kuk:

En brutt pasning er en dårlig pasning og ofte også godt forsvarsspill.

Enig i at det ofte kan være sånn. Dette gikk mer på om man mente valget og utførelsen var god, men pasningen fortsatt ble brutt

18 minutter siden skrev O store:

Enig i at det ofte kan være sånn. Dette gikk mer på om man mente valget og utførelsen var god, men pasningen fortsatt ble brutt

Det som er vanskelig i fotball, er for spilleren å holde full oversikt der og da, ta en god avgjørelse, og utføre dette på en god måte (f.eks. en presis pasning). Det som ikke er vanskelig, er å se det på video etterpå og vurdere om det var gjorde var spesielt bra, spesielt dårlig eller helt spesielt.

Dette vet jeg også fra egen jobb (lærer), det er ikke så lett når du står midt oppi det, men hvis du får se deg selv på film i etterkant, så er det lett å se når du gjør noe bra eller dårlig.

4 timer siden skrev geirti:

Det som er vanskelig i fotball, er for spilleren å holde full oversikt der og da, ta en god avgjørelse, og utføre dette på en god måte (f.eks. en presis pasning). Det som ikke er vanskelig, er å se det på video etterpå og vurdere om det var gjorde var spesielt bra, spesielt dårlig eller helt spesielt.

Dette vet jeg også fra egen jobb (lærer), det er ikke så lett når du står midt oppi det, men hvis du får se deg selv på film i etterkant, så er det lett å se når du gjør noe bra eller dårlig.

Vi trenger en sånn https://fcbayern.com/fcbayerntv/en/videos/2021/01/03/the-new-skills.lab-at-the-fc-bayern-campus

23 timer siden skrev geirti:

Absolutt! Regner med at Kjønø og alle spillerne ser på video og analyserer. Men det er vanskelig for en tilskuer å vurdere når vi ser det på video i etterkant. Vi mangler så veldig mye informasjon. 

Det er ikke sikkert en forelder hadde vært enig i hva som var bra og dårlig hvis de så opptak av en lærer på video. Men de har jo som regel hverken utdannelsen eller kunnskapen til å bedømme det

• 3 weeks later...