Jump to content

Recommended Posts

• Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Velkommen! Dette gjør meg veldig glad! Ok, vi har tre gode spillere på sentral midt fra før. Ok, det er kanskje ikke akkurat spillertypen vi savner mest. Men det jeg tar med meg først og fremst e

Det der Sammy driver med for å drøye ut tiden nede ved cornerflagget idag, damn!!!!!

Posted Images

26 minutter siden skrev odd:

Det er svært vanskelig for en spiller å skape noe effektivt midt på egen banehalvdel. For meg så det ut som om Skytte stort sett brukte teknikken til å komme seg ut av trøbbel på egen halvdel. Skjønner ikke at det skal holdes mot han at det ikke blir mål av det. Det han oppnår er jo:

1) Medspillerne har en å spille til, selv om han er veldig presset

2) Vi unngår å måtte kælke langt så snart vi møter press

3) Vi unngår balltap i farlig posisjon, evt å måtte gi bort ballen til innkast for å unngå det

OK, de tre går litt inn i hverandre. Hovedpoenget er uansett at det er forsøk på å drible seg fri fra press på egen halvdel og å skulle drible halve forsvaret på egen hånd. 

Spot on! 

Noe slikt var aldri Børkeeiet i stand til. Ei heller Hou Sæter. 

Utrolig hvor mye styrket vi har blitt i løpet av kort tid, og samtidig rikere. 

Man kunne nok tenkt seg opsjoner av typen x millioner, økende til y millioner dersom han i løpet av sesongen scorer z mål eller noe slikt. Men for Junker er det visst snakk om en fast pris. Kanskje litt merkelig å ta denne diskusjonen i Skyttes tråd? Klubben har vel bare sagt at vi har opsjon på Junker og "Totto". Skytte må vi nok - unnskyld - skyte en hvit pil etter.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ny god kamp. Virker som resten av laget rundt er tryggere også. Uansett hvor trangt det er, får de ballen til Skytte klarer gan å holde unna et par-tre mann og finne en løsning. Mye gode vendinger, spesielt da Hernandez hadde motorvei på høyresiden. Og et mål trekker jo ikke ned... 

Dessverre ingen opsjon på han, eller hvordan var der? 

• 1 month later...

1 time siden skrev Øistein:

Fantastisk om vi kunne beholde han neste sesong. Holder lekestue der ute

Skytte er fantastisk, har en ballbehandling og fysikk få matcher ham på. Eneste som ligger bak er produktiviteten, men hadde den vært like god så ville han spilt for FCK og ikke oss.

Jeg vedder på at Skytte ikke spiller i København neste sesong. For FCK, må jeg legge til. Han fikk det til i dag, men spiller på en måte som ikke er spesielt effektiv, i tillegg til at den straffer seg mot bedre motstand. Han er ikke hos oss fordi Ståle Solbakken er en dust, mens IA er et geni. Tror jeg.

Jeg håper han tar et år til hos oss for å utvikle seg videre.

DUSTEINNLEGG (bortsett fra det om et år til). Jeg legger meg flat i skam!

Med tanke på at han er på lån fra Midtjylland, ville det vært overraskende om han spiller på FCK neste år.

Tipper han har vist nok til at Midtjylland ikke har gitt han opp, og da blir han for dyr for oss. Tipper nytt utlån, men til en større klubb enn oss. Rosenborg?

Synes han har vært veldig god for oss. Kanskje er han ikke den mest effektive kontringsspilleren når montorveien er åpen, men han er jo alltid spillbar for medspillere, og kommer ut av vanskelige situasjoner med ballen i beina. Det gjør at vi feks kan dytte Jeppe og Hernandez 10 meter høyere uten at risikoen blir for stor.