Jump to content

Tortol Lumanza

blaasoldat
 Share

Recommended Posts

2 timer siden skrev smart:

Jeg føler meg ikke krenket verken på egne eller andres vegne. Er bare lei av de som mener å kjenne spillernes motiver og holdninger.  Og avslutte en setning med tre prikker hjelper heller ikke. Det jeg vet er at Lumanza på sitt beste er en veldig god fotballspiller.

Hva er galt med å avslutte en setning med tre prikker? 

Helt enig at på det beste er Lumanza en veldig god fotballspiller, det er vi enige om. Men hvorfor er han milevis unna det nå? Har du noe å utfylle der? Så ting som ikke akkurat er en hemmelighet rundt Lumanza holdninger er ikke lov å ta opp? Kjenner du hans motiver og holdninger da? Nei sorry ass, dette er et fotballsupporterforum og selfølgelig innafor å ta opp..

Lumanza har hatt 2 år på å komme i form og han er ikke i nærheten. Hva er vitsen med å ha en spiller som Lumanza på benken? Han skal enten spille fast og dominere, ellers bør vi være tro til vår filosofi og slippe de yngre kreftene til. Spesielt siden vi har mange lovende sentrale midtbanespillere i troppen per idag. Ser ingen grunn til å beholde Lumanza inn mot høstsesongen, med mindre noe radikalt skjer. Dette må man kunne kreve.

58 minutter siden skrev nichb:

Hva er galt med å avslutte en setning med tre prikker? 

Helt enig at på det beste er Lumanza en veldig god fotballspiller, det er vi enige om. Men hvorfor er han milevis unna det nå? Har du noe å utfylle der? Så ting som ikke akkurat er en hemmelighet rundt Lumanza holdninger er ikke lov å ta opp? Kjenner du hans motiver og holdninger da? Nei sorry ass, dette er et fotballsupporterforum og selfølgelig innafor å ta opp..

Du glemte en prikk...

Janne og Belsvik får ta en "Glimt". Sett spørsmålstegn ved hans motivasjon, slik man gjorde hos Botheim. Krev endring eller vink farvel.

41 minutter siden skrev Slum:

Ballen blir vindskeiv, Lumanza…

A4BB5ED9-413F-4135-89CB-132E092F7E30.png

FCD3CE26-DC2B-4382-A25B-B64CB20D3A8A.png

Sånn satt han på flere treninger ifjor også, da på Tobbebanen... 

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

7 minutter siden skrev ingo:

Jeg kan ikke forklare dette, men så er det vel derfor jeg er hes supporter og ikke en klok hovedtrener. For meg er Lumanza i en klasse for seg når det gjelder pasningskvalitet og langpasninger i lengderetningen. Han er ingen løpsmaskin med kraftfulle taklinger, men han har noe ingen andre i vårt lag har (med mulig unntak for Kirkevold) har, nemlig et utsøkt blikk for spillet. Hvis spillvendinger, crossere og gjennomskjærere er viktige for å skape sjanser og mål - og det er de utvilsomt - kan du ikke sette pengene dine på verken Kostadinov, Solbakken, Høyland, Pedersen eller Yaw. De kan i beste fall være ballvinnere og gi kula til Lumanza så ofte som mulig når de får tak i den. Om Lumanza i dag ikke holder 90 minutter, holder han en omgang. Hvis de andre begynner å bli slitne, bør han byttes inn til pause. Jeg tror at Lumanza ville blomstret om han opplevde genuin tillit fra trenerapparatet: "Vi satser på deg i andre halvdel av sesongen, Tortol. Du må trene så mye og godt som du kan, og sette sammen trekanter og et pasningsspill slik at vi kan styre spillet. Vi tror på deg og elsker deg".  

Jeg er 100% enig. Når midtbanen som spiller i tillegg ikke fungerer er det komplett uforståelig at ikke Lumanza dyrkes. 

Når Lumanza er i god nok form til å klare idrettsmerket for sjetteklassinger så tipper jeg han starter. Kan dog virke som at det er litt i det meste laget