Jump to content

Recommended Posts

• Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

4 år, den så jeg ikke komme! Kudos til IA og velkommen hjem Jonathan!

Ta vare på korken!!  Velkommen Lumanza - et veldig tiltrengt og gledelig gjensyn. Bra jobbet av alle som har vært involvert i dette og at man klarer å oppføre seg som folk selv om man har vært ue

Ingen juleferie på Lumanza. Jobber beinhardt fysisk ref. Instagram. Tenk en Lumanza 2017 versjon i 2020. Det kan bare bli bra det her!

Jeg er bekymret for backup for Lumanza. Synes dette låret er et tilbakevendende problem for ham.

Gitt at vi ikke kan handle, hvem kan da brukes bortsett fra Kassi?

Granli, Bohinen, Børkeeiet, Østvold? Ikke akkurat rutine som preger navnene...

Jeg er bekymret for backup for Lumanza. Synes dette låret er et tilbakevendende problem for ham.

Gitt at vi ikke kan handle, hvem kan da brukes bortsett fra Kassi?

Granli, Bohinen, Børkeeiet, Østvold? Ikke akkurat rutine som preger navnene...

Synes vi burde rendyrke Granli på DM. Alle syntes Tommy Stenersen var like håpløs da han ble omskolert fra back til DM, endte opp som en av våre aller beste før han la opp.

• 1 month later...

Når man har kommet seg gjennom en depresjon er det mange som forstår at livet ikke bare handler om det største og mest luksuriøse . Men at man kan finne lykken selv i de "små" ting. Noen ganger holder det med trygge omgivelser og gode menneskelige relasjoner, selv om det kanskje ikke er det som gir deg mest penger og ting. Fantastisk å se at han har funnet tilbake til gleden med fotball.

Edited by LexaR

Når man har kommet seg gjennom en depresjon er det mange som forstår at livet ikke bare handler om det største og mest luksuriøse . Men at man kan finne lykken selv i de "små" ting. Noen ganger holder det med trygge omgivelser og gode menneskelige relasjoner, selv om det kanskje ikke er det som gir deg mest penger og ting. Fantastisk å se at han har funnet tilbake til gleden med fotball.

Stolt over å følge en klubb som gjør slikt mulig!

• 1 month later...

Lumanza var konge igjen i dag, suverent BB. Finner de andre gang på gang, og evner å finne alternativer fremover som gir målsjanser stadig vekk. Kamonkamp og uhyre viktig for oss!

Likte unnskyldningene til Rekdal på hvorfor de ikke signerte han til VIF! Merket han angret bittert på det i går!

Vi derimot tar sjansen på spillere som ligger nede med brukket rygg og lar de få tiden de trenger!

Det er en av mange grunner til å elske denne klubben vår.

Hva sa Rekdal?

Herlig spiller, og herlig duo med Hugo når de får småspillet til å sitte. De to kan jo spille seg ut fra nesten hva som helst.

han sa vel noe som:

Litt utenomsportslig tull, litt dårlig form, og for dyr.

Høres ut som Stengel.

Vi kan vel være såpass ærlige at vi innrømmer at Lumanza var gambling fra vår side. En klubb i en litt tryggere posisjon, som Enga, kan forsvare at de ikke gikk for ham. Men så er IAO jævlig flink til å spille kort, og denne gangen som så ofte før satt han med fullt hus mens Enga og Rekdal hadde to par. :)

Det var et år tidligere han var på prøvespill i enga så situasjonen var nok en del annerledes, men der enga kaller situasjonen hans for utenomsportslig tull så tok vi han inn i varmen og hjalp han. Karma!!

Var han i en posisjon der han kunne være dyr? Trente da med oss uten kontrakt hele høsten?

Meg bekjent var han under kontrakt med oss, hele høsten! Men ville selv ikke at det skulle være offentlig!

Rekdal sa han hadde utenomsportslige problemer, var langt fra kampklar og la til som ett forsvar at han også var en dyr spiller, som ikke vålerengen hadde råd til, men under idag virker det som de har råd til alt og kaster om seg med penger!

Så han forsvarte seg selv, og sendte stikk til deila og enga! I kjent reka stil

• 4 weeks later...

Takknemlig Lumanza: – Stabæk mer enn en klubb for meg
1508701635674.jpg?chk=57BABA

MÅLGIVENDE: Tortol Lumanza har fått fart på karrieren i Stabæk. Mot Tromsø hadde han en målgivende pasning, men det var ikke nok til å sørge for Stabæk-seier. Foto: TRINE JØDAL

Publisert: 23. oktober 2017, kl. 19:16

Da smilet kom tilbake for Tortol Lumanza ble også prestasjonene på banen bedre.

STABÆK - TROMSØ 1-2

Nå takker belgieren Stabæk for hjelpen. Lumanza ankom Stabæk i fjor høst etter et tungt år. Bestekamerat og Wolfsburg-talent Junior Malanda mistet livet i en bilulykke januar 2015, og Lumanza spilte ikke mye for den belgiske klubben Standard Liege etter det.

I for høst ønsket Stabæk Lumanzas tjenester, og gjennom det siste året har han gradvis bygget seg opp – både som spiller og person. Mot Tromsø søndag kveld bidro belgieren med en målgivende pasning, men kunne ikke hindre at vertene gikk på et tap hjemme i eliteserien. Karrieremessig går det uansett rett vei.

LES MER: Tap i striregnet

– Jeg trengte noe nytt, men jeg visste ikke hva. Stabæk klarte å få meg tilbake på rett spor. Jeg har vokst både som spiller og person, og jeg presterer bedre og bedre desto gladere jeg er, sier Lumanza.

Fokus på Stabæk

Denne sesongen har han vært en stor bidragsyter til at Stabæk etter alt å dømme slipper å tenke på nedrykksstrid når det nærmer seg november.

Midtbanespilleren tenker likevel ikke på å flytte på seg til en større klubb i utlandet. alt handler om Stabæk.

– Det er mer enn bare en klubb for meg. Det føles som hjemme for meg, sier Lumanza.

SPILLERBØRSEN: Slik spilte Stabæk

Han legger ikke skjul på at selvtilliten var på bunn da han ankom Stabæk. Den har også kommet tilbake, blant annet takket være lokale supportere.

– Livet er bedre, fordi jeg spilte ikke da jeg kom hit. Nå spiller jeg, og det er artig å høre ungene rope navnet ditt når du kommer på trening. De vet ikke hvor mye det betyr for meg som tidligere hadde dårlig selvtillit, forklarer Lumanza.

Svak 1. omgang

Etter 23 minutter i søndagens kamp fikk Tromsø frispark. Ballen endte på hodet til Jostein Gundersen som stusset ballen i mål, men linjedommeren vinket for offside. Hoveddommer Svein Oddvar Moen konfererte med sin assistent, og til slutt blåste han i favør Tromsø. Dermed ledet gjestene 1–0 på Nadderud.

LES MER: Stabæk rykket opp etter høydramatisk slutt

34 minutter ut i kampen spilte Tromsø seg meget enkelt gjennom Stabæk-forsvaret, og plutselig var Mushaga Bakenga alene med keeper John Alvbåge. Han fikk en enkel jobb med å score 2–0 for gjestene, noe som til da var fortjent.

Bedre 2. omgang

Det tok ikke lang tid før Stabæk var inne i kampen igjen i 2. omgang. Tortol Lumanza dro seg forbi sin oppasser og sendte ballen til en umarkert Franck Boli som satt inn 1–2 for Stabæk. Da var det spilt i 48 minutter.

LES MER: Derfor ønsket Stabæk opprykket

Stabæk fortsatte å styre kampen, men utligningen lot vente på seg. Gjestene fra Tromsø hadde lite å by på bortsett fra et farlig skudd like til side for mål etter reduseringen til Stabæk. Vertene kom ikke nærmere og dermed ble det tap.

LES MER: Dette spiller Stabæk om i sesonginnspurten

– Jeg synes Tromsø er mye bedre enn oss i 1. omgang. Vi var passive, hadde både få løp og var ikke skrudd på offensivt – men fikk rettet på det i 2. omgang. Vi scoret raskt og skapte muligheter. Likevel var det ikke nok i dag, og vi må innrømme at Tromsø fortjente seieren, sier en skuffet Stabæk-trener Toni Ordinas.

1508701633665.jpg?chk=302471

TAP: Stabæk måtte skuffet konstatere at det ble tap i søndagens kamp. Nedturen ble komplett med Andreas Hanche-Olsens røde kort. Foto: TRINE JØDAL

Edited by Sortebillen