Jump to content

Recommended Posts

• Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

4 år, den så jeg ikke komme! Kudos til IA og velkommen hjem Jonathan!

Ta vare på korken!!  Velkommen Lumanza - et veldig tiltrengt og gledelig gjensyn. Bra jobbet av alle som har vært involvert i dette og at man klarer å oppføre seg som folk selv om man har vært ue

Ingen juleferie på Lumanza. Jobber beinhardt fysisk ref. Instagram. Tenk en Lumanza 2017 versjon i 2020. Det kan bare bli bra det her!

IAO til Budstikka:

Stabæk-lederen legger heller ikke skjul på at han mener spilleren ikke har oppført seg bra mot Stabæk i det siste, uten at han ønsker å utdype dette utad.

- Vi har kommet i mål, det har tatt mye lenger tid enn vanlig. Dette er ikke en overgang vi har tvunget frem, men mer spilleren som har trodd at veien var å prøve å pushe det gjennom.

Olsen gjentar at betingelsene i overgangen blir ok for Stabæk ettersom det er en spiller som er i sitt siste år i kontrakten og at han ikke ville signere ny kontrakt med Stabæk.

Faen ass... jævlig kjipt! Og kjipt å se at Lumanza plutselig er så utakknemlig. Det hadde jeg ikke trodd eller en gang fryktet... trodde han var veldig fornøyd...

Tror det er mer at Lumanza ble utålmodig enn noe annet. Utfra Twitter-kontoen sin ser det ut som at han er svært takknemlig for Stabæk.

IAO til Budstikka:

Stabæk-lederen legger heller ikke skjul på at han mener spilleren ikke har oppført seg bra mot Stabæk i det siste, uten at han ønsker å utdype dette utad.

- Vi har kommet i mål, det har tatt mye lenger tid enn vanlig. Dette er ikke en overgang vi har tvunget frem, men mer spilleren som har trodd at veien var å prøve å pushe det gjennom.

Olsen gjentar at betingelsene i overgangen blir ok for Stabæk ettersom det er en spiller som er i sitt siste år i kontrakten og at han ikke ville signere ny kontrakt med Stabæk.

Faen ass... jævlig kjipt! Og kjipt å se at Lumanza plutselig er så utakknemlig. Det hadde jeg ikke trodd eller en gang fryktet... trodde han var veldig fornøyd...

Tror det er mer at Lumanza ble utålmodig enn noe annet. Utfra Twitter-kontoen sin ser det ut som at han er svært takknemlig for Stabæk.

Når IAO sier at han ikke har oppført seg bra mot Stabæk i det siste, så regner jeg med at det ligger noe som gir han grunn til å si det bak. Og ved å ikke oppføre seg bra mot Stabæk mener jeg at Lumanza fremstår utakknemlig!

Edited by Jan Fredrik

Dette viser seg å være ille...

Lumanza har streiket i en uke!

Mer i VG: https://www.vg.no/sport/fotball/i/VR1QMr/full-konflikt-etter-streik-og-stabaek-overgang-lavmal

Han deltok på årets første Stabæk-trening, onsdag i forrige uke, men har siden den gang nektet å trene med klubben fordi han ønsket å dra til Tyrkia.

- Svært dårlig. Jeg vil beskrive den som et lavmål, svarer Olsen på spørsmål om hva han synes om Lumanzas oppførsel i forkant av overgangen.

- Jeg opplever at det er en spiller som ikke har hatt respekt for prosessene som har pågått i klubben. Det er veldig mange mennesker i og rundt Stabæk som har hjulpet ham og gjort mer enn man kan forvente. Da er det skuffende. Det er veldig mange som har stilt opp for ham døgnet rundt for at han skulle få karrieren og livet på skinner, sier Stabæk-sjefen.

Olsen ønsker ikke engang å komme med noen avsluttende ord til Lumanza: «Han er ferdig. Jeg har ikke noen flere tanker rundt ham», sier han bare.

VG har også intervjuet Lumanza:

Hvorfor valgte du å streike?

- Fordi det kom inn et bud fra en klubb som ville være en god mulighet for meg, men Stabæk nektet å selge meg. Jeg er ikke en dukke. Jeg synes ikke jeg ble behandlet på en ærlig måte. Det har ingenting med treneren eller lagkameratene mine å gjøre, de støttet meg og var glade på mine vegne. Men jeg er en sentimental fyr, så jeg ville heller være hjemme i fred og ro enn å være på trening og prøve å late som alt er bra, sier belgieren.

Virker som han bare ville at Stabæk skulle si ja til første budet som kom, fordi det ga han en bedre personlige avtale... Var det virkerlig det han trodde Stabæk mente med at man ønsket å la han gå videre hvis det dukket opp en mulighet?

- Det har gjort det enda vanskeligere for ham. I stedet for å være pragmatiske, som vi pleier å være, har vi kjørt knallhardt og fått den avtalen vi ønsket, sier sportssjef Inge André Olsen til VG.

Edited by Jan Fredrik

Virker som en overilet avgjørelse fra Jonathan sin side, det må finnes mer sexy klubber for han enn en tyrkisk klubb i nedrykksfare. Mtp han forhistorie tror jeg han hadde hatt bedre av en god forsesong i Stabæk og et salg til en belgisk eller nederlandsk klubb

Virker som en overilet avgjørelse fra Jonathan sin side, det må finnes mer sexy klubber for han enn en tyrkisk klubb i nedrykksfare. Mtp han forhistorie tror jeg han hadde hatt bedre av en god forsesong i Stabæk og et salg til en belgisk eller nederlandsk klubb

Kommer helt an på betingelsene i den personlige kontrakten. Er mulig han fant dette veldig attraktivt. Har sikkert ikke tjent store summer hos oss.

Liker Inges svar til VG på hvordan Stabæk håndterte LumanzaS streik:

« Det har gjort det enda vanskeligere for ham. I stedet for å være pragmatiske, som vi pleier å være, har vi kjørt knallhardt og fått den avtalen vi ønsket, svarer sportssjef Inge André Olsen.»

Kommer helt an på betingelsene i den personlige kontrakten. Er mulig han fant dette veldig attraktivt. Har sikkert ikke tjent store summer hos oss.
Joda, det er noen som tisser på seg for å holde varmen på vinteren. Kanskje godt der og da, men ikke spesielt lurt i lengden. Bankkontoen vil helt sikkert få det bedre i Tyrkia (gitt at klubben har det økonomiske på stell), men jeg må innrømme at jeg ikke aner hvordan klubben sin salgspolicy er, og hvor lett det er for han å komme seg videre 2 år når han bør nærme seg toppen...

Joda, det er noen som tisser på seg for å holde varmen på vinteren. Kanskje godt der og da, men ikke spesielt lurt i lengden. Bankkontoen vil helt sikkert få det bedre i Tyrkia (gitt at klubben har det økonomiske på stell), men jeg må innrømme at jeg ikke aner hvordan klubben sin salgspolicy er, og hvor lett det er for han å komme seg videre 2 år når han bør nærme seg toppen...

Helt enig. Virker dessverre som en ung fyr som ikke har hodet helt på plass. Etter flere mislykkede forsøk på å få ut potensialet sitt ble det til slutt næret fram med omsorg her i Stabæk. Med en gang han har noen bra måneder bak seg så kaster han alt av lojalitet for litt raske penger i en middels ræva tyrkisk klubb. Klarer ikke å se at han skal få støtten, tålmodigheten og kjærligheten han trenger der for å ta nye steg, som han helt klart har potensiale til. Håper faktisk jeg tar feil, at han lykkes, vokser som menneske, beklager til Stabæk og skaffer klubben masse penger når han selges til Inter for 15 mill euro i 2020.

Synd vi bare fikk 5 mill, men sånn er det når han bare hadde kontrakt 1 år til. Helt riktig å selge han nå særlig sånn som han oppførte seg på slutten. Forhåpentligvis trenger vi ikke å selge flere nå mm det kommer inn veldig gode bud! Få inn en som er sterkere defensivt, så kan det hende vi kommer styrket ut av det faktisk.

Av og til må man huske på det gode ordtaket om at

én fugl i hånden er bedre enn ti på taket.

Vi hadde en spiller som var alt for god for norsk fotball på en lønn som sikkert ikke sprengte noe lønnstak.. Man vil jo ønske at spillere har hjerte for klubben som hjalp han på beina igjen,men man kan ikke forvente sånt.

Av og til må man huske på det gode ordtaket om at

én fugl i hånden er bedre enn ti på taket.

En Vetlesen er bedre enn ti Lumanzaer...

Men hele saken er en bra reality check hva gjelder nivå. En av våre aller beste spillere ender i bunnlaget i den tyrkiske ligaen.

Å forvente at en spiller skal respektere både klubben og kontrakten er ikke for mye forlangt. Det hadde jeg forventet selv om vi hadde Lionel Messi i klubben.

Men vi hadde jo Messi i klubben.....

Vi hadde han gode. Jeg tenkte på han lille fyren i Spania.