Jump to content

Oliver Valaker Edvardsen

arni
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden skrev WilliamStabæk4eva:

Lurer på hva f.eks Luc ville synes om han hørte det. 

Nå tolker du meg i verste mening. Nasjonalitet var ikke poenget. Med "fra utlandet" mente jeg de gutta med (for) høyt nivå som med all sannsynlighet skulle bli her i kort tid. Jeg er Luc sin største fan, det har jeg sagt flere ganger. Mande, Luc og Franc har vært tre av våre beste overganger noensinne.

Hva er det som tilsier at Oliver skal bli her noe lengre enn klubbspillere som Ola Brynhildsen? Jeg håper da virkelig for hans del at han ender som en Tobbe eller Askildsen, snarere enn en Tom Stenvoll.

Nå var det mange som tolket Joakkkim i verste mening, blir forulempet på andres vegne og så videre. Dere har selvfølgelig alle rett til å gjøre det, selv om jeg ikke ser at det tar forumet videre i riktig retning.

La oss enes om at lokale gutter som er oppvokst i området og har gått gradene i Stabæk bidrar til lokalt engasjement, særlig hvis de blir i klubben, signerer flere kontrakter, gjør det bra, scorer mål, oppfører seg ordentlig og smiler pent til kameraet.

For min egen del kunne jeg ikke brydd meg mindre om hudfarge eller opprinnelse, det viktigste er at man bidrar og blør for drakta. Jeg har selv ingen tilhørighet til Bærum, men likevel elsket klubben siden 2004. Derimot skal ingen ta fra Edvardsen det han gjør i dag og det han egentlig alltid gjør - for en spiller. Jeg tror vi har noe på gang jeg!

30 minutter siden skrev Bjornh:

Nå var det mange som tolket Joakkkim i verste mening, blir forulempet på andres vegne og så videre. Dere har selvfølgelig alle rett til å gjøre det, selv om jeg ikke ser at det tar forumet videre i riktig retning.

Det som virkelig tar både forumet og klubben i feil retning er hvis innlegg som kan tolkes som om de hever Stabæk-spillere med norsk pass over andre Stabæk-spillere forblir uimotsagt. Eller?

Men joakkkim har nå forklart at det ikke var slik ment, og da er det selvfølgelig greit.

17 minutter siden skrev hoffisking:

Helt uenig. Jeg anbefaler heller å tolke ting i beste mening, så slipper vi i å skulle gå på nåler til enhver tid. 

Tror ikke man kan beskrive det som å måtte gå på nåler å ikke skrive ting som kan tolkes som om de hever norske spillere over andre. 

Det diskusjonen startet med var fordelen med lokale talent over utenlandske leieknekter. Hvor nøkkelordene er talent og leieknekt, og ikke språket i passet. 

Ulike språk og kultur kan være både en styrke og en ulempe i en spillergruppe, det hele avhenger av klubbens preferanser,  ressurser og kompetanse. 

Det handler ikke om grums eller ikke-grums. Perosnlig har jeg aldri tenkt på innlegget som grums, men det må være lov til å argumentere for at en klubb også blir bygget av markante spillere uavhengig av hvor de kommer fra. Som Daniei, Veigar, Somen, Lumanza, Mande, Boli og Luc for å neven noen. Det skriver joakkkim fint. 

Men selv Ringo klarte å tolke at "spillerne vi var avhengige av for å overleve" var lånespillere som av forskjellig grunner er tilgjengelige. Ikke Ackon, Chippen, Veigar, Alan, Kassi etc som kom for å være hos oss. 

Herlig å se Oliver jobbe og slite der på topp og bruke styrkene sine til å uroe motstanderens forsvar. Lekkert og ukomplisert forarbeid på 1-0 målet, den typen besluttsomhet er det vi behøver for å få kontringsspillet vårt til å sitte. 

• 3 weeks later...

Ser at noen på forumet kaller Oliver for «Eddie» mens gutta på laget og støtteapparat kaller ham for «Olli». Hvor kommer Eddie navnet fra? Skjønner jo at det er fra etternavnet, men er det et kallenavn som kun bare har oppstått her?

Syntes vi her på forumet skal kalle han for Olli, som spillerne gjør!

12 minutter siden skrev guttensindet:

Ser at noen på forumet kaller Oliver for «Eddie» mens gutta på laget og støtteapparat kaller ham for «Olli». Hvor kommer Eddie navnet fra? Skjønner jo at det er fra etternavnet, men er det et kallenavn som kun bare har oppstått her?

Syntes vi her på forumet skal kalle han for Olli, som spillerne gjør!

Enig!

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nok en kanonkamp fra Edvardsen. Synes han forsvinner offensivt når han blir dyttet helt frem, samtidig som vi mistet noe defensivt.

Bør absolutt være bankers på venstrekanten når vi planlegger neste år, og det bør være klart for Bjarmann & co at vi heller må se etter en ny spiss enn å fortsette å bruke Edvardsen som alternativ på topp.

Akkurat nå skrev odd:

Nok en kanonkamp fra Edvardsen. Synes han forsvinner offensivt når han blir dyttet helt frem, samtidig som vi mistet noe defensivt.

Bør absolutt være bankers på venstrekanten når vi planlegger neste år, og det bør være klart for Bjarmann & co at vi heller må se etter en ny spiss enn å fortsette å bruke Edvardsen som alternativ på topp.

Hvor lang er kontrakten hans egentlig?