Jump to content

Oliver Valaker Edvardsen

arni
 Share

Recommended Posts

7 timer siden skrev odd:

Verdt å ta med seg det han sa i intervjuet etter kamp: Analyseteamet vårt hadde preppet dem på at Makani har en tendens til å komme tidlig ut av målet. Med andre ord: Han var forberedt på situasjonen og trengte ikke å vurdere noe uventet på et brøkdel av et sekund.

Tilfeldig at dette er noe vi får uttelling for nå, eller var vi like godt forberedt under JJ?

Interessant! Kjønø har jo beskrevet seg selv som en trener som tar mye hensyn til motstander og er svært opptatt av analyse. Det er vel ikke det som var Jannes styrke. Så tipper vi er bedre forberedt på sånt nå…

Men Kjønø var assistent og ble vel bla solgt inn for å være til hjelp med nettopp analyse - så det samme burde ha vært på plass under JJ også eller så gjorde ikke Kjønø jobben godt nok. 

MEN selvsagt JJ kan ha valgt å ikke fokusere på det - men tilgjengelig det bør det ha vært.

1 time siden skrev @ringo:

Men Kjønø var assistent og ble vel bla solgt inn for å være til hjelp med nettopp analyse - så det samme burde ha vært på plass under JJ også eller så gjorde ikke Kjønø jobben godt nok. 

MEN selvsagt JJ kan ha valgt å ikke fokusere på det - men tilgjengelig det bør det ha vært.

Blir jo bare synsing fra min side, men tenker liksom at det ikke var det Janne var mest opptatt av på detaljnivå.

Man ser jo også endringer etter Kjønø kom inn, og jeg har også tenkt i den sammenheng på hvorfor ikke Kjønø bidro med å f. eks få orden på det kollektive presspillet eller kontringsmønstre mens han var assistent - som tydelig er ting han nå har tatt tak i.

Det er nok ikke så svart hvitt. Det kan også være at spillerne hadde mistet respekten for Janne og ikke fulgte skjema. Kanskje kommunikasjonen var mindre tydelig, det finnes mange mulige forklaringer

Ja, det er klart. Men noen av uttalelsene til Kjønø tyder jo på at han ikke har vært helt fornøyd/enig med hvordan ting har vært. Så man lurer jo litt på hvordan dynamikken var i trenerteamet.

Men nå er det Kjønø og jeg har skikkelig troa på dette på sikt!

1 time siden skrev @ringo:

Enig jeg liker de konkrete kommentarene hans - Jannes mer flummige svar begynte å irritere meg.

Meg også, derfor har det vært en fryd å høre på Kjønø hittil. Konkret og ingen unnskyldninger. 

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...