Gå til innhold

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?


jensemann
 Del

Anbefalte innlegg


Lukkede tribuner er et krav for at Eliteserien får lov til å gå i gang.

Man kunne sikkert hatt egne isolerte arrangementer på tribunene, men da hadde de ikke fått lov til å spille fotball ute på matta.

Dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev odd:

I Tyskland har de varslet at hjemmelaget kan dømmes til tap om supportere samler seg utenfor stadion. (Det så vi vel bl.a. i Paris i CL rett før fotballen stoppet?)

?

Da er det bare å samle masse bortesupportere forkledd som hjemmesupportere da. 

Dette er ikke veien å gå. Fotballkamper skal avgjrøes på banen, ikke utenfor stadion. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

I Tyskland har de varslet at hjemmelaget kan dømmes til tap om supportere samler seg utenfor stadion. (Det så vi vel bl.a. i Paris i CL rett før fotballen stoppet?)

Vi kan vel rolig anta at alle forsøk på å være "smarte" rundt stadion kommer til å bli stoppet i Norge også.

De med leilighet på Åråsen kan jo glede seg over eksklusivitet nå, de er blant de få som får sett eliteseriefotball live. Eller vent... Det er fortsatt like morsomt ?

Er vel i Haugesund og Mjøndalen man vil kunne se eliteseriefotball fra leiligheter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Posse:

Den som forteller meg at det er greit å ha folk inne i en kinosal, men ikke på en utendørs tribune, må bruke helt konkrete og faglige begrunnelser for hvorfor det første er mindre farlig enn det andre. 

Det handler ikke bare om at jeg har lyst til å gå på fotballkamp. Det handler om at regjeringen har gjort flere grep som er i strid med eller strengere enn det FHI og Helsedirektoratet har lagt til grunn. Avgjørelsen om å nekte klubber å ta de samme inngangspengene som en kino kan ta, være faglig og ikke politisk.

Det nærmest komisk ironiske i dette er at en klubb kan ha tilskuere på tribunen og se på storskjermsoverføring fra bortekamp, men de samme folkene kan ikke være der når det er ekte fotballspillere på banen. 

Jeg håper klubbene trykker det de kan for å få jevnet ut denne helt unødvendige forskjellsbehandlingen. Så skal vi selvsagt gjøre mange grep for at folk kan være like trygge på stadion som de er i butikken og alle andre steder de ferdes. 

Jeg mener at skal en følge gjeldene råd og regler, så kan en ha 50 personer pr inngang. Dette forutsetter at en har helt enge områder hvor 1 meters regelen gjelder. Hvert område må vel også ha sitt eget toalett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Når på lørdag trekkes de?

I spesialsendingen på Dplay og Eurosport Norge 16. mai klokken 18.00 trekkes terminlisten for gruppespillet. Spilleplanen for resten av sesongen vil bli fastsatt ved et senere tidspunkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev blaasoldat:

I spesialsendingen på Dplay og Eurosport Norge 16. mai klokken 18.00 trekkes terminlisten for gruppespillet. Spilleplanen for resten av sesongen vil bli fastsatt ved et senere tidspunkt.

Hvordan vil denne trekningen foregå? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Tør man å kjøpe årsabonnement på eurosport player i år? 

Dra på onkel blaa. Slipp abonnent og støtt en lokal bedrift vi alle er glad i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Stairs:

Dra på onkel blaa. Slipp abonnent og støtt en lokal bedrift vi alle er glad i. 

Er så kjedelig når en har lang reisevei, eller en ikke slipper inn på Onkel Blaa, grunnet Corona restriksjoner på antall samlet på ett sted!

Men @FranckTheBank tror denne sesongen blir litt av og på, men jeg går for årsabonnement, så får det briste eller bære! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev Offside:

Dplays månedsabonnement er vel også et alternativ. Men det beste er naturligvis å få det med seg på stadioen. NFF utelukker ikke at det kan bli en mulighet for noen heldiggriser;https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/nff-apner-for-at-det-kan-bli-noen-supportere-pa-norske-kamper_sto7751031/story.shtml

Hvordan skal klubbene plukke ut enkeltpersoner blant alle med sesongkort? Enten får man spille for tomme tribuner, eller åpne helt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Torres:

Hvordan skal klubbene plukke ut enkeltpersoner blant alle med sesongkort? 

Synes det vil være helt fair om klubben delegerer ansvaret til Support med oppdrag å skape mest mulig stadionlyd. Så får Support velge hvordan de vil løse den oppgaven, men jeg synes ikke en gang sesongkort skal være kriterie for hvilke personer som "engasjeres" for å gjøre denne "jobben".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev odd:

Synes det vil være helt fair om klubben delegerer ansvaret til Support med oppdrag å skape mest mulig stadionlyd. Så får Support velge hvordan de vil løse den oppgaven, men jeg synes ikke en gang sesongkort skal være kriterie for hvilke personer som "engasjeres" for å gjøre denne "jobben".

Skal ingen med sesongkort på hovedtribunen få se kamp da, mener du? Hadde jeg brukt spenn på sesongkort, men ikke fått tilbud om en eneste kamp ville jeg blitt bitter. 

Jeg er enig i at fotball uten fans er kjipt, men om alternativet er at 50 stk. skal få slippe inn kan man like gjerne spille for tomme tribuner. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...