Gå til innhold

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?


jensemann
 Del

Anbefalte innlegg


Jaja, det er vel slik det skal være på forumet i timene etter at vi har blitt pisset på av hatlag nummer en.

Når krybba er tom....

 

 

PS: Odd, hvis det er ditt beste forsøk på å bli utestenget fra forumet (en liten stund), så er du en skremmende sivilisert mann ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var skuffende kveld. Ikke fordi vi sitter igjen med 0 poeng, men av to grunner;

1. kampen visste hvor sykt avhengige vi er av våre beste enkeltspillere. Bohinen for kontroll og balanse på midten, og offensive bidrag med kvalitet. Kassi som en av få målfarlige spillere og en som tør og mestrer å holde på ballen høyt i banen, også mot gode lage som presser oss. Yaw, som den rutinerte tryggheten bak, med ærgjerrighet og vinnerskalle, og ikke minst hodestyrke. Vi har ikke erstattere for disse. (Lumanza har ikke bevegelsesradiusen til Bo).

2. Kampen viser igjen at vi har bommet på viktige overganger. Gall hadde jeg store forventninger til etter ekspertuttalelser om hans tid i Sverige. Men han har jo ingen ting å bidra med foreløpig. Isaksen har forsåvidt sett grei ut når han har spilt, men at han har havnet helt bakerst i køen av midtbanespillere er en skuffelse. Maatsen er det litt tidlig å dømme, men han er i beste fall en spiller som trenger å spille seg inn i laget og i form. Han har ikke vist noe foreløpig som tyder på at han er spissen vi trenger. Jonassen er for dårlig. Når Vogt tar plassen (og lundal for Isaksen) så sier det noe om kvaliteten på de overgangene. Donkin ikke i troppene en gang. Olsen Øveraas, som kom ved en tilfeldighet nærmest virker som en ok signering, det samme med Solheim - helt ok. Azemi-opplegget er jo helt sprøtt. Tenk at vi lånte han ut når vi ikke har noen spiss selv!

sitter igjen med én god overgang I Kornelius, men han var det aldri meningen at skulle bære store deler av det offensive spillet selv.

Tror laget har godt av en ukes pause nå. For å få spillere på beina og for å kunne ha ordentlige treninger hvor man kan trene på spillemønster og relasjoner. Men kbk borte blir tøft!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi var godt med i kampen frem til første bytte. Trodde dette kom til å bli mos når jeg fikk høre om alle som måtte stå over denne kampen. Det ble det jo til slutt også da. Men det startet jo med en flaksescoring fra RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 timer siden skrev nichb:

Uansett, fy faen jeg gruer meg til kampen mot Glimt.... 

Enig ... det kan bli stygt og brutalt når man tenker på hvordan vi til tider har blitt pissa på av semigode lag som Molde og RBK. På Nadderud søndag 30 juli frykter jeg at det er vi som blir sløyd av Junker & Co

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev M-A-N:

Dette var skuffende kveld. Ikke fordi vi sitter igjen med 0 poeng, men av to grunner;

1. kampen visste hvor sykt avhengige vi er av våre beste enkeltspillere. Bohinen for kontroll og balanse på midten, og offensive bidrag med kvalitet. Kassi som en av få målfarlige spillere og en som tør og mestrer å holde på ballen høyt i banen, også mot gode lage som presser oss. Yaw, som den rutinerte tryggheten bak, med ærgjerrighet og vinnerskalle, og ikke minst hodestyrke. Vi har ikke erstattere for disse. (Lumanza har ikke bevegelsesradiusen til Bo).

2. Kampen viser igjen at vi har bommet på viktige overganger. Gall hadde jeg store forventninger til etter ekspertuttalelser om hans tid i Sverige. Men han har jo ingen ting å bidra med foreløpig. Isaksen har forsåvidt sett grei ut når han har spilt, men at han har havnet helt bakerst i køen av midtbanespillere er en skuffelse. Maatsen er det litt tidlig å dømme, men han er i beste fall en spiller som trenger å spille seg inn i laget og i form. Han har ikke vist noe foreløpig som tyder på at han er spissen vi trenger. Jonassen er for dårlig. Når Vogt tar plassen (og lundal for Isaksen) så sier det noe om kvaliteten på de overgangene. Donkin ikke i troppene en gang. Olsen Øveraas, som kom ved en tilfeldighet nærmest virker som en ok signering, det samme med Solheim - helt ok. Azemi-opplegget er jo helt sprøtt. Tenk at vi lånte han ut når vi ikke har noen spiss selv!

sitter igjen med én god overgang I Kornelius, men han var det aldri meningen at skulle bære store deler av det offensive spillet selv.

Tror laget har godt av en ukes pause nå. For å få spillere på beina og for å kunne ha ordentlige treninger hvor man kan trene på spillemønster og relasjoner. Men kbk borte blir tøft!

Strålende analyse. Spot on. Her er det bare å blue hodet å si Amen. Kan egentlig bare pirke på at å omtale Solheim og Øveraas signeringene som helt ok, blir litt urettferdig mot Solheim. Så ønsker bare å presisere at dette er to overganger i forskjellige vektklasseR. I Solheim har vi fått inn en no nonsence klassespiller med tonn av rutine. Han er noen hyller opp i kvalitet iforhold til Øveraas, som er en spiller mer på det jevne (men som jeg er utrolig glad og takknemlig for at vi har fått inn i troppen jmf kampprogrammet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Solheim er en klassesignering, det samme ser Kornelius ut til å bli, men 3 kamper og to mål er ikke nok til å bedømme. Han fikk feks ikke til noe igår. Utover det er jeg helt enig. Jonassen og Gall er det OBOS nivå over. Isaksen, Valencic og Maatsen vil jeg gi mer tid. Problemet nå er at vi har for mange middelmådige spillere i laget. Vi har feks 3 venstrebacker på lønnslisten som ikke holder Eliteserie nivå - Jeppe og Jonassen er for dårlige, mens Vogt viser at han fortsatt har en vei og gå, samtidig som hans dårlige venstrefot gjør at han ikke bør brukes som venstreback.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

Jonassen er som forventet, men dere glemmer at han var en nødløsning da Jeppe ble skadet. 
 

Gall hadde jeg ventet mer av, så foreløpig skuffende. Samtidig kan vi ikke vente at nye spillere alltid slår til med en gang, men vi har gjennom svak strategi på overgangsmarkedet over flere år satt oss selv i en vanskelig situasjon Som holder oss sportslig tilbake. Håper det fremover blir færre overganger hver vinter og ikke full loftsrydding hver gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev @ringo:

Hepp,

Jonassen er som forventet, men dere glemmer at han var en nødløsning da Jeppe ble skadet. 
 

Gall hadde jeg ventet mer av, så foreløpig skuffende. Samtidig kan vi ikke vente at nye spillere alltid slår til med en gang, men vi har gjennom svak strategi på overgangsmarkedet over flere år satt oss selv i en vanskelig situasjon Som holder oss sportslig tilbake. Håper det fremover blir færre overganger hver vinter og ikke full loftsrydding hver gang.

Litt vanskelig når vi overlever av spillersalg. Må vel vente til 2024 før den strategien kan endres. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

Samtidig kan vi ikke vente at nye spillere alltid slår til med en gang, men vi har gjennom svak strategi på overgangsmarkedet over flere år satt oss selv i en vanskelig situasjon Som holder oss sportslig tilbake. Håper det fremover blir færre overganger hver vinter og ikke full loftsrydding hver gang.

Det du omtaler som «svak strategi», har vel ganske åpenbart vært resultat av manglende midler til å signere folk på langtidskontrakter. Løsningen på problemet har tidligere blitt korttidsprosjekter. Alle skjønner at dette innebærer en viss gambling, men alternativet er å rykke ned med en gjeng juniorspillere. At enkelte signeringer slår til og andre ikke, sånn vil det alltid være. Men at vi nå i sommer, hvor vi faktisk hadde penger på bok, ikke valgte å fylle på bedre i sårbare posisjoner – det er det jeg stiller meg kritisk til. I den situasjonen vi er nå, er det viktigere enn noen gang å ha flere folk i ulike posisjoner, så man kan rullere og unngå skader i et tett kampprogram. Vi har hittil rullert lite og har lite å gå på i stallen. Muskelskadene har allerede begynt å titte fram både her og der.  Likevel fremstår det litt som at sportslig ledelse sto med henda i lomma den siste tiden før vinduet stengte. Akkurat det blir det vanskelig å skylde på IA for, selv om vi selvfølgelig også burde fylt på bedre i vinter. Det ble tidlig snakket om både det ene og det andre prosjektet, der man virket å ha en helt annen optimisme mtp. overganger, men det meste virket å fisle ut gjennom våren og tidlig sommer ... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ikke enig i alternativsvurderingen din. Det går å bygge lag stein på stein ned små midler også og sportslig har leieknekts taktikken ikke vært vellykket.

Hadde vi egentlig penger på bok??? Eller gikk mesteparten til å nedbetale gjeld til eierene og å finansiere corona perioden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi bare må innse at topplasseringer ikke er aktuelt for det laget her. Og det skulle egentlig bare mangle, hvor mange lag har lavere årsomsetning enn oss? Det er jaggu ikke mange.

Så vi skal være veldig fornøyd om vi sniker oss inn på øvre halvdel av tabellen, som i fjor. Det betyr at det ikke vil handle om å kapre e-cup-plass eller medaljer, men om en hederlig plassering. Men først og fremst handler det om å fortsette å holde bunnstriden på behørig avstand. Nå er det selvfølgelig alt for tidlig å si noe bombastisk om hvem som kommer til å utgjøre bunnstriden, men ingen har vel blitt imponert over de nederste fem lagene på tabellen: Viking, Sandefjord, Sarp, AaFK og Start. Minst 3 av disse vil nok bli værende godt nedi gjørma hele sesongen.

Sandefjord har vi allerede møtt, og det var ikke all verdens motstand. Og etter en meget tøff batalje på Nordmøre venter de tre nederste lagene på tabellen på rekke og rad. Først kommer Sarpingene på besøk, før vi skal på tur til Sunnmøre og Sørlandet. Dette er tre nøkkelkamper for å få en behagelig sesong. Dersom vi klarer minst 6 poeng her, så vil jeg påstå at vi har lagt nedrykkssumpen bak oss for godt denne sesongen. Da kan vi senke skuldrene. For den smale stallen med mange unge spiller vi har, tror jeg det vil være en god ting. Jeg tror ikke vi er mentalt forberedt på å skulle slåss nedi der i år, og talentene våre kan få veldig høye skuldre om alle bunnoppgjør plutselig blir vinn-eller-forsvinn. Og hvem vet; med god selvtillit vil vi kanskje tilogmed klare å yte Glimt motstand, i kampen som avslutter en hektisk juli måned?

Alt i alt har vi hittil i år, med unntak av Sandefjord, kun møtt lag fra øvre halvdel av tabellen. Måten vi håndterte naive Godset og bunnlaget Sandefjord kan tyde på at vi bør klare å ta en del lag fra bunnlagene i år. Forhåpentlig også på bortebane. Og da kan dette bli en bra sesong. Så lenge vi bare innser at Molde, Glimt, RBK, Brann og et par-tre lag til, det er ikke der vi havner til slutt på tabellen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, jeg vil ikke kalle et par nestenedrykk, en rekke trenerskifter(og stilskifter) og liten sportslig utvikling (frem til JJ returnerte) som særdeles velykket. Snarere tvert i mot. Andre klubber har gått opp og ned, men det finnes eksempler på lag i samme kategori som har gjort det bra sportslig også - KBK og S08 (frem til de fikk penger). Til en viss grad Mjøndalen også, selv om de har vært nede og vendt en gang (hvor man befinner seg i utviklingsløypa er sjeldent helt paralell heller, men så  har jo vo valgt å nærmest nullstille mellom hver sesong også da). S08 er forøvrig et premie eksempel på at penger ikke nødvendigvis løser noe som helst.

Jeg er like overrasket (les skuffet) som alle andre over at det ikke har vært midler tilgjengelig for å rekruttere noen etablerte spillere i vår. For om vi har solgt spillere for ca 70 MNOK så kan man synes at det burde det vært midler til overs til forsterkninger - corona eller ikke. Men ryktene om at overgangskassa var like tom som "alltid" kom ganske kjapt etter at Bjarmann ble ansatt. Jeg antar at mye har gått til å nedbetale interne lån til eirene. Det er jo egentlig fair at de dersom de har stilt penger til rådighet i magrere tider skal kunne høste fruktene når avlingen er bedre. Men det hadde vært interessant å kjent til betingelsene for disse lånene - for det kan jo på sett og vis sees på som avkasting for investeringen i klubben og er slik sett av allmenn interesse synes jeg. 10 miller i agenthonorar for Hou overgangen er også ganske friskt kan man synes...

 

  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi håndterte hele coronaen veldig naivt. Istarten mens vi var på treningsleir så bagatellisere som kjent Rød og klubben det. Og i starten bydde vi på flere spillere, mens andre kjørte lønnskutt og permitterte. Vi var vel sist ut med lønnskutt itroppen også. Og så fikk plutselig pipa en annen lyd rundt da Bjarmann kom inn. Og vi sender Azemi helt overraskende ut på lån uten erstatter inn (spare lønn?). Må ha skjedd myyye i kulissene den siste tiden....

Får virkelig ikke håpe vi må selge Bohinen og Hanche ved neste vindu, så vi igjen er presset til å ta en lavere sum... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev @ringo:

S08 (frem til de fikk penger) 

Litt flåsete sagt er det jo ikke så veldig vanskelig å ha kontinuitet når spillerne er så dårlige at ingen vil kjøpe dem... Som du påpeker, Sarpsborg fungerte fint så lenge de hadde de samme spillerne, men med en gang de presterte skulle de vekk. Og da måtte Sarpsborg som alle andre gamble i spillermarkedet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev odd:

Litt flåsete sagt er det jo ikke så veldig vanskelig å ha kontinuitet når spillerne er så dårlige at ingen vil kjøpe dem... Som du påpeker, Sarpsborg fungerte fint så lenge de hadde de samme spillerne, men med en gang de presterte skulle de vekk. Og da måtte Sarpsborg som alle andre gamble i spillermarkedet. 

Dårlige spillere? Og allikevel gjøre det bra?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev WilliamStabæk4eva:

Er det ikke veldig rart å mene at det drives dårlig på fotballsiden i Stabæk når vi tross alt har vært et stabilt Tippeligalag i 25 år, med dobbelt så mange medaljesesonger som nedrykkssesonger, og to opprykkssesonger?

 

Det samme kunne man vel påstått i LSK så sent som i fjor også? Litt sært å peke på medaljer fra mange år tilbake for å skryte av dagens drift? Vi tok medaljene våre i -98x2, -03, -07, -08x2, -09 og -15 (her regner jeg med cupfinalene også). De 9 første årene ble det altså 3 medaljer, de 8 årene i midten ble det 4 medaljer og de siste 9 årene har det blitt den ene medaljen vi fikk i Bobs avskjedsår. Ser man på tabellplassering, klarte vi i snitt å havne på 6. plass i årene før 2005. I perioden mellom de to Adecco-oppholdene hadde vi først 4 sterke år og deretter 3 svake, i snitt 7. plass på tabellen. Mens i årene etter det siste opprykket har vi kun en gang vært bedre enn i fjor, i snitt har vi plassert oss på 10. plass i denne perioden. Det må derfor være lov å påpeke at skuta ikke flyter like godt som den gjorde i våre første 15 år.

Problemet i spillerlogistikken vår virker å være at alt er kortsiktig for A-laget. Juniorene er i mange tilfeller så gode at de fort blir attraktive for klubber langt større enn vår. Det er selvfølgelig kjempepositivt, men har den ulempen at det ikke akkurat bidrar til stabilitet i spillergruppa. "Seniorene" våre skulle derfor gjerne bidratt med denne stabiliteten, men hvem av dem gjør egentlig det? Ser du på gårsdagens startoppstilling, så er det Hanche med 97 kamper og Hugo med 75 kamper som er kontinuitetsbærerne. Og det skulle ikke forbause meg om begge disse kan være på vei ut snart! Flertallet hadde vel ikke eliteseriekamper for oss før årets sesong.

Det virker som planen vår er: alt ordner seg bare vi holder skuta flytende til 2023. Da tror jeg mange blir skuffa etter et år eller to med ny stadion. For alt ordner seg ikke med litt flere penger og tilskuere. Bare spør Sarpsborg eller Fredrikstad.

 

Jeg er stolt over driften av akademiet vårt - der virker det å være klare planer og langsiktighet. Det hadde vært flott om vi hadde klart det samme for resten av driften vår også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev arni:

Dårlige spillere? Og allikevel gjøre det bra?!

Prøv en gang til... Når var det Sarpsborg hadde mest kontinuitet?

I 2015 ble de nummer 12.

I 2016 ble de nummer 6

I 2017 ble de nummer 3

I 2018 imponerte de i Europa.

Alle disse årene utviklet spillerne seg, kanskje aller mest i å fylle rollene Geir Bakke ga dem. (Dette var jo Rosenborg sin ekstreme styrke: Roller som gjorde at middels spillere fremsto gode, og gode spillere fremsto som landslagsspillere.)

Men bang!

Med resultatene og oppmerksomheten ble plutselig nøkkelspillerne deres interessante for større klubber, og Berntsen måtte ut og jakte på spillere som skulle inn og bære laget fra første inntreden. Det ga selvsagt penger i kassa, slik det har gitt for oss. Men laget måtte bygges fra bunn igjen, og det klarte de ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev odd:

Litt flåsete sagt er det jo ikke så veldig vanskelig å ha kontinuitet når spillerne er så dårlige at ingen vil kjøpe dem... Som du påpeker, Sarpsborg fungerte fint så lenge de hadde de samme spillerne, men med en gang de presterte skulle de vekk. Og da måtte Sarpsborg som alle andre gamble i spillermarkedet. 

Jeg ser det slik at penger ikke kan erstatte god og langsiktig arbeid med spillerlogistikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev arni:

Dårlige spillere i 2016 og 2017? Du kan ikke mene det?! Ikke engang du!

Hvor lang er en vei? 

De var selvfølgelig bedre enn hva Kløfta og Ranheim hadde på den tiden. Hele troppen var nok blant den beste promillen av norske menn når det kom til å spille fotball. Beklager å ha kalt dem dårlige. De var kjempeflinke.

Men de kom altså på en heldig 6. plass (negativ målforskjell), og hadde ingen enkeltspillere som utpekte seg som åpenbare kandidater for bedre lag. Et annet asp

Da kunne de bygge på det til neste sesong. 

Så traff de jackpot på Diatta, og hadde en Heinz som utviklet seg fort. Resultatet ble vel omtrent som det vi ser i Stabæk? De unge nøkkelspillerne blir solgt dyrt, et par etablerte stikker til bedre lønninger og for mye av laget må erstattes samtidig. 

I Norge er det bare noen få klubber som har råd til å si nei både til klubber og spillere når Cercle Brugge eller Trabzonspor lokker med millioner i klubbkassa og fet lønninger til både spiller og agent. Vi er ikke blant dem. Sarpsborg er ikke blant dem. Så da får vi leve med at prisen å betale for suksess, er å måtte gjenskape gode prestasjoner på overgangsmarkedet, ikke bare på banen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev odd:

Hvor lang er en vei? 

De var selvfølgelig bedre enn hva Kløfta og Ranheim hadde på den tiden. Hele troppen var nok blant den beste promillen av norske menn når det kom til å spille fotball. Beklager å ha kalt dem dårlige. De var kjempeflinke.

Men de kom altså på en heldig 6. plass (negativ målforskjell), og hadde ingen enkeltspillere som utpekte seg som åpenbare kandidater for bedre lag. Et annet asp

Da kunne de bygge på det til neste sesong. 

Så traff de jackpot på Diatta, og hadde en Heinz som utviklet seg fort. Resultatet ble vel omtrent som det vi ser i Stabæk? De unge nøkkelspillerne blir solgt dyrt, et par etablerte stikker til bedre lønninger og for mye av laget må erstattes samtidig. 

I Norge er det bare noen få klubber som har råd til å si nei både til klubber og spillere når Cercle Brugge eller Trabzonspor lokker med millioner i klubbkassa og fet lønninger til både spiller og agent. Vi er ikke blant dem. Sarpsborg er ikke blant dem. Så da får vi leve med at prisen å betale for suksess, er å måtte gjenskape gode prestasjoner på overgangsmarkedet, ikke bare på banen. 

Kløfta?? Dårlige spillere som tar bronse er kult!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev superblaa:

Isaksen må vel være et forsøk på dette, @@ringo

Jo det tror jeg du har rett i - men vi har ikke utviklet fundamentet i form av spillestil og gode klubbspillere over tid som Geirti er inne på over her. Slik at spillere somIsaksen kan vokse og utvikle seg. Det kan godt være at han gjør det likevrl, men vi har ikke lagt opp for det ennå slik jeg ser det.

Et glimrende eksempel er vel Junker - son var middelmådig hos oss og strålende i Glimt. Det handler om filosofi og lagbygging over tid. Da er det lettere å rekruttere riktige spillere (Junker) og å gi spillere tid til å utvikle seg (typ Layouni)

Når man nullstiller hver vinter, så funker ikke det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Petter:

Har du tenkt til å komme med noen egne argumenter noen gang, eller bare negative one-liners som stiller spørsmål ved hva alle andre skriver?

Har tidligere postet målstatistikken til Junker mens han var her en avkortet sesong, så det skal være iorden om du leser herinne regelmessig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev @ringo:

Jo det tror jeg du har rett i - men vi har ikke utviklet fundamentet i form av spillestil og gode klubbspillere over tid som Geirti er inne på over her. Slik at spillere somIsaksen kan vokse og utvikle seg. Det kan godt være at han gjør det likevrl, men vi har ikke lagt opp for det ennå slik jeg ser det.

Et glimrende eksempel er vel Junker - son var middelmådig hos oss og strålende i Glimt. Det handler om filosofi og lagbygging over tid. Da er det lettere å rekruttere riktige spillere (Junker) og å gi spillere tid til å utvikle seg (typ Layouni)

Når man nullstiller hver vinter, så funker ikke det.

Denne støtter jeg! Vi har manglet en klar plan på hvordan vi skal spille, mye grunnet hyppige trenerskifter og stor gjennomtrekk av spillere. Dette har slik jeg ser det, visket ut det som en gang var vår identitet på banen. I år synes jeg vi ligner mistenkelig på 2004-laget: litt planløst, tregt og uten målscorere. Vi er avhengig av at enkeltspillere tryller, eller at Hanche stanger inn cornere. De tekniske ferdighetene er bra, men det blir aldri rom for å bruke dem. Vi klarer simpelthen ikke å gjøre hverandre gode, ettersom rollefordelingen virker litt uklar. Se på Gall, han er sikkert en brukbar spiller, men han er tydeligvis ikke drillet inn i et system og virker rett og slett rådvill på banen. Hadde vi hatt en klar plan for en Gall-type, så hadde han hatt 4 assist og 3 mål allerede. I stedet virker han som en middels OBOS-spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...