Jump to content

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?

Recommended Posts

• Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Benytter anledningen til å ønske alle Stabækfans en god jul, en god nyttårshelg og en fantastisk fotballsesong 2020. Takk til alle dere jeg bare kjenner nicket til, men føler at jeg kjenner litt likev

Hei og beklager at det ble dårlig med løpende oppdateringer fra Jubileumsworkshopen i Sandefjord, som ble en magisk opplevelse og en stor suksess. Opplegget var at vi lørdag formiddag fikk en oppdater

God Jul til deg og Ingo - uten deg hadde vi ikke hatt et Stabæk, med all den galskapen og gleden som følger med! Selv kjenner jeg meg mer optimistisk enn på mange år før 2020 sesongen!

Posted Images

24 minutter siden skrev Emilie23:

Da var vi forbi Viking!

På målforskjell.

Det er faktisk påfallende hvor god målforskjellen vår er mot mange av lagene det ser ut til at vi skal slåss mot resten av sesongen. Vi har 7 til 9 mål bedre målforskjell enn FKH, Sandef., Brann og Godset, til tross for at de er kun 2-6 poeng bak oss. Dersom vi fortsetter å passe på målforskjellen blir det nærmest et ekstra poeng mot disse lagene.

Samtidig har vi veldig mye dårligere målforskjell enn lagene foran oss. Det eneste vi kunne hatt litt håp om å ta igjen (skjønt jeg tviler) har 14 mål på oss. Det blir i realiteten ytterliggere ett poeng vi trenger for å passere dem. Målforskjellen tyder vel egentlig på at lagene har fått omtrent poeng som fortjent...

Målet for resten av sesongen kan kanskje være å holde plassen og nærme oss positiv målforskjell?

21 timer siden skrev Gladlaksen:

Liker spesielt siste setningen din @FranckTheBank

Nedrykk har ikke vært en diskusjon denne sesongen uansett, ikke fordi vi er så ekstremt gode. Men fordi lagene i bunnen er helt udugelig.

Vi har har slått tilbake de gangene det har gått litt i mot, det har ikke lagene bak, og det kommer dem heller ikke til å gjøre.

Alt i alt så har dette vært en bra sesong i mine øyne, 7 plass med syv kamper igjen er mer enn godkjent. Kommer nok til å ende rundt der 7-9 et sted. Tenk hvor vi kunne ha ligget med en sikkelig goalgetter på topp, krysser fingerene for DIO inn etter nyttår.

40 minutter siden skrev stbS:

Nedrykk har ikke vært en diskusjon denne sesongen uansett, ikke fordi vi er så ekstremt gode. Men fordi lagene i bunnen er helt udugelig.

Vi har har slått tilbake de gangene det har gått litt i mot, det har ikke lagene bak, og det kommer dem heller ikke til å gjøre.

Alt i alt så har dette vært en bra sesong i mine øyne, 7 plass med syv kamper igjen er mer enn godkjent. Kommer nok til å ende rundt der 7-9 et sted. Tenk hvor vi kunne ha ligget med en sikkelig goalgetter på topp, krysser fingerene for DIO inn etter nyttår.

@stbS Var i dette tilfellet ikke fult så mye rettet mot nedrykkspraten, men heller det faktum at @FranckTheBank trakk frem noe positivt på slutten. Noe jeg syns han fortjente å ros for. Spesielt ettersom det til tider har blitt en del fokus på hans/ hennes  noe mindre positive innstilling.

Ellers enig med deg i en del, @stbS.

I den andre enden av tabellen, hvis vi i dag får disse resultatene:

Hjemmeseier til Glimt (veldig høy sannsynlighet)

HU i kampen Viking - RBK (vil vel si at dette har mer enn 50 % sannsynlighet for å inntreffe)

Hjemmetap til Molde i lokalderbyet mot KBK (denne får vel relativt høye odds, men Molde har rota vekk mye poeng, og KBK er et vanskelig lag å møte)

Så er Glimt offisielt seriemester i dag og kan få utdelt gullet på hjemmebane. Seks runder før slutt. Det har vel aldri skjedd så tidlig før?

5 timer siden skrev FranckTheBank:

Tøft program nå på slutten.

Molde H

Mjøndalen B

VIF H

Glimt B

Krsund H

Godset B

Tror dere vi havner på kvalikk eller nedrykk om vi taper resten?

Tipper 3 seire og 3 tap, da vil vi faktisk ha like mange poeng som i fjor fordelt på seier-uavgjort-tap på akkurat samme måte, liiiten funfact

2 timer siden skrev Drosselmeyer:

Hva om vi taper alle kampene neste sesong, tror du vi rykker ned da? (NB Ironivarsel)

Beklager feil i forrige post. Her med riktig simulering av Sandefjord også. Fortsatt ser det lovende ut, selv med tap i de seks siste. Jeg har feks ikke lagt inn Kåre-faktor på Brann.

image.thumb.png.6028d2e8b621c917134f88f6f6cbef58.png

54 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Aber natürlich. Om Brann likevel skulle klare seg, aksepterer jeg at LSK ryker for Start i år igjen. Jeg kommer ikke til å holde meg for god for å humre litt av det. I mitt stille sinn.

En god latter forlenger livet. Og denne ville være av en slik karakter at det nok kunne bli snakk om evig liv.