Gå til innhold

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?


jensemann
 Del

Anbefalte innlegg


Selvfølgelig rykker vi ikke ned.

Det er 5 kamper igjen. Ser vi litt på lagene i bunnen, ser vi blant annet:

  • Strømsgodset er 7 poeng bak oss. De siste 11 kampene har de tatt 6 poeng.
  • Mjøndalen er 11 poeng bak oss. De siste 11 kampene har også de tatt 6 poeng.

For de som tror vi skal rykke ned fordi vi er så sinnsykt dårlige:

OK, vi røyk mot Molde. Frem til de scoret synes jeg ikke det var en kamp der vi var underlegne.

Før det hadde vi tre strake uavgjort mot Brann, Viking og Sandefjord (to av dem borte). Vi spilte ikke gnistrende angrepsfotball, men fortjente vi å tape noen av de kampene?

Runden før uavgjortkampene begynte, kjørte vi over Aalesund. Som etter det har vunnet i Haugesund, og kunne fortjent en seier mot Enga på søndag.

Med én seier til er vi omtrent teoretisk sikret mot nedrykk. Men kan vi ta inn 5 poeng på Viking og ta 7. plassen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal mye til å hente Viking. Realistisk kan vi forvente å bli nr. 8-11. Jeg tipper vi drar i land en 10. plass etter en avslutning som står i stil med resten av sesongen: skuffende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da noterer jeg den garantien osv.

Men altså.

Foran oss for å bli nummer 7 har vi:

  • 5 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell

Bak oss har vi:

  • 3 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell
  • 6 poeng (og hengekamp), lik/dårligere målforskjell
  • 6 poeng, dårligere målforskjell
  • 7 poeng, lik/dårligere målforskjell
  • 11 poeng, dårligere målforskjell

Og du mener vi skal glemme at vi kan gjøre noe med de på den første listen, men er redd for at ALLE fra den siste listen skal passere oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev odd:

Da noterer jeg den garantien osv.

Men altså.

Foran oss for å bli nummer 7 har vi:

  • 5 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell

Bak oss har vi:

  • 3 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell
  • 6 poeng (og hengekamp), lik/dårligere målforskjell
  • 6 poeng, dårligere målforskjell
  • 7 poeng, lik/dårligere målforskjell
  • 11 poeng, dårligere målforskjell

Og du mener vi skal glemme at vi kan gjøre noe med de på den første listen, men er redd for at ALLE fra den siste listen skal passere oss?

Er glad for at godset har -16 mot Stabæks -6 i målforskjell. lik/dårligere? Se på den herlige formen til Viking!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev arni:

Er glad for at godset har -16 mot Stabæks -6 i målforskjell. lik/dårligere? Se på den herlige formen til Viking!

Det er 7 poeng forskjell. Skal vi komme likt må de vinne 2 og spille en uavgjort, mens vi må tape 3. Det betyr at det er 5 avgjorte kamper som skal til for at vi skal ende likt (som jo er eneste grunn til å bry seg om målforskjell). 2 måls seiersmargin i snitt synes jeg høres litt mye ut, så derfor har jeg satt dem som litt dårligere. Men i utgangspunktet altså likt.

Den "herlige" formen til Viking har gitt dem 2 seiere de siste 6 kampene. Den siste var mot Sarpsborg i helgen, der jeg oppfattet at det var en heldig seier mot et Sarpsborg-lag som sto med 0-1-3 før de møtte Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 19.11.2020 den 10.54 skrev Hanse:

Men tilbake til Hanche.... Han fikk masse ansvar i veldig ung alder og gjorde masse feil. Tror han har tatt veldig mye lærdom av feilene sine og virker nå veldig plasseringsdyktig. Dersom Hovland blir tatt ut i stedet for Hanche i neste tropp så skjønner jeg ingen ting. Solid kamp i går og har en mentalitet som landslaget mangler

 

42 minutter siden skrev odd:

Da noterer jeg den garantien osv.

Men altså.

Foran oss for å bli nummer 7 har vi:

  • 5 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell

Bak oss har vi:

  • 3 poeng, bedre/lik målforskjell
  • 3 poeng, dårligere målforskjell
  • 6 poeng (og hengekamp), lik/dårligere målforskjell
  • 6 poeng, dårligere målforskjell
  • 7 poeng, lik/dårligere målforskjell
  • 11 poeng, dårligere målforskjell

Og du mener vi skal glemme at vi kan gjøre noe med de på den første listen, men er redd for at ALLE fra den siste listen skal passere oss?

Med den formen vi har vist i det siste, så ja. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Latmann:

 

Med den formen vi har vist i det siste, så ja. 

Du mener det at vi har tapt 1 av de 5 siste kampene, og det mot laget som ser ut til å sikre seg 2. plassen, og som står med 5-1-0 siste kamper (inkludert seier mot Glimt)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev odd:

Det er 7 poeng forskjell. Skal vi komme likt må de vinne 2 og spille en uavgjort, mens vi må tape 3. Det betyr at det er 5 avgjorte kamper som skal til for at vi skal ende likt (som jo er eneste grunn til å bry seg om målforskjell). 2 måls seiersmargin i snitt synes jeg høres litt mye ut, så derfor har jeg satt dem som litt dårligere. Men i utgangspunktet altså likt.

Den "herlige" formen til Viking har gitt dem 2 seiere de siste 6 kampene. Den siste var mot Sarpsborg i helgen, der jeg oppfattet at det var en heldig seier mot et Sarpsborg-lag som sto med 0-1-3 før de møtte Viking.

Viking har to strake seire, 3-0 over Rosenborg imponerende. Det kaller jeg form. Jeg regner at vi i praksis er 8p foran godset pga målforskjell. Får håpe Viking  slår Start på,lørdag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev arni:

3-0 over Rosenborg imponerende. Det kaller jeg form. 

Jeg kaller det en enkeltkamp. Hvordan synes du de fremsto mot Sarpsborg?

 

13 minutter siden skrev arni:

Jeg regner at vi i praksis er 8p foran godset pga målforskjell. Får håpe Viking  slår Start på,lørdag

Vi har i snitt tapt med 2,5 mål de kampene vi har tapt. Godset har i snitt vunnet med 1,2. Tre av våre tap og to av Godsets seiere ville i snitt altså gitt 9,9 mål i forskjell. Vi leder med 10...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Nei, men har sikker hjemmeseier for MIF på søndag!

Selvfølgelig har du det. Mens du vurderer det til 100 % ligger bookmakerne rundt 30 % sjanse for MIF-seier. Gode sjanser til å tjene seg rik for deg da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er nok nødt til å plukke minst en trepoenger til for å være trygg. 31 poeng da ender vi nok på kvalikk. 

Tar vi to uavgjort kan vi kanskje også klare oss. Vi må fokusere på oss selv og aldri gå i den fella å tro at vi er sikre. 

Mjøndalen b, VIF H, Glimt B, Kr.sund H og Godset B. Jeg har en svært dårlig følelse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev FranckTheBank:

Vi er nok nødt til å plukke minst en trepoenger til for å være trygg. 31 poeng da ender vi nok på kvalikk. 

Tar vi to uavgjort kan vi kanskje også klare oss. Vi må fokusere på oss selv og aldri gå i den fella å tro at vi er sikre. 

Mjøndalen b, VIF H, Glimt B, Kr.sund H og Godset B. Jeg har en svært dårlig følelse. 

Har du noensinne i ditt liv hatt en god følelse, Franck?? For meg høres du ut som han som kommer ut fra matteprøven og hylgriner fordi han tror han skal stryke - når sensuren kommer tilbake viser det seg at det var full pott og toppkarakter uten at det kommenteres noe nærmere. 

 

Veldig lei av maset ditt om nedrykk, du er desillusjonert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev StabækLegendePåFM:

Har du noensinne i ditt liv hatt en god følelse, Franck?? For meg høres du ut som han som kommer ut fra matteprøven og hylgriner fordi han tror han skal stryke - når sensuren kommer tilbake viser det seg at det var full pott og toppkarakter uten at det kommenteres noe nærmere. 

 

Veldig lei av maset ditt om nedrykk, du er 

Går ikke vår vei. Brann leker seg idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev FranckTheBank:

Går ikke vår vei. Brann leker seg idag.

At RBK taper er alltid vår vei. Jeg vet at du ikke kan basic sannsynlighetsregning, men jeg kan berolige deg med at denne kampen ikke angår oss direkte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke problemet med konkurranse og noe som kan minne om spenning i en slik begredelig og kjedelig sesongavslutning?

Synd å si, men det eneste som er interessant med dagens tabell er hvorvidt Odd snyter Engen/Rbk for bronsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2020, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...