Gå til innhold

Spillerstall 2020


Forza Stabæk
 Del

Anbefalte innlegg


Keeper:

  • Sandberg
  • Lillevik Kjellevold
  • Marius Ulla
  • Jonas Brautli

Forsvar:

  • Moe
  • Hanche-Olsen
  • Hernandez
  • Pignatel Jenssen
  • Amankwah
  • Peder Vogt - ny
  • Mats Solheim - ny

Midtbane:

  • Bohinen
  • Kassi
  • Gyasi
  • Vetlesen
  • Brynhildsen
  • Askildsen
  • Rusike
  • Skytte
  • Lumanza
  • Youssef Toutouh
  • Jesper Isaksen - ny

Angrep:

  • Aga
  • Mauritz-Hansen
  • Braaten
  • Amer
  • Torvund
  • Kinoshita
  • Kasper Junker
  • Edvardsen
  • Valencic - tilbake fra lån

Ut:

  • Strømnes
  • Geelmuyden
  • Demidov
Lenke til innlegg
Del på andre sider


11eren fra 01.01.2020

                        Sandberg
        Hernandez Hanche Yah Solheim
          Bohinen Lumanza Askildsen
                Edvardsen Kassi  Valencic

Benk: Brautli/Ulla, Moe, Pignatel, Vogt, Vetlesen, Isaksen, Brynhildsen, Kinoshita og Aga. 


+ Med Mats Solheim inn, så styrker vi det nest gjerrigste (!!) forsvaret i ligaen.  
+ Lumanza kan igjen vise seg å være Eliteseriens beste spiller. Østhagen må bruke vinteren godt med han. 
+ Veldig spent på hva Valencic kan bidra med. 

- Vi trenger desperat en spiss eller to. Mye spørsmålstegn på topp med Kinoshita (for dårlig), Kassi (best som 10er) og Aga (for tidlig å starte?). 
- Vi trenger også en ving som kan dra av en spiller. Med Brynhildsen på vei ut, så er det tynt bak Edvardsen og forhåpentligvis Valencic. Noen fra akademiet som kan ta opp hansken? Amer og Torvund virker å være et stykke ifra enda. 
- Hvis målet vårt er å bli ett topp 5 lag, så må vi få inn noe mer mål inn i laget. Kun fire lag som scoret mindre mål enn oss i årets serie. 


= Vi er ikke langt unna å ha et skikkelig godt lag foran neste sesong, og det er med Brynhildsen og eventuelt Bohinen på vei ut!

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev M-A-N:

Må ikke glemme denne taiwanske landslagsspilleren som er signert da! 

Skulle ikke han trene med laget gjennom høsten? Noen som har treningsrapporter? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes IAO sa i et intervju at kontrakten gikk ut og ikke ble fornyet fordi han trengte å komme til en klubb der han fikk spille. Synd for jeg har troa på han dersom han blir skadefri

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 3.12.2019 den 21.21 skrev blaasoldat:

Lillevik er vel også ute, nevnt i en eller annen tråd tidligere.
Rusike er vel ute, kontrakten utløper? Samme med Gyasi?

Toutouh og Skytte reiser vel hjem, Junker prøver en kanskje å forlenge med.
 

Skytte håper jeg virkelig blir, han er ekstremt god med ballen i beina og der er potensialet meget stort, jeg håper også at Rusike kommer seg og blir, en herlig fyr og meget flink det jeg fikk se av han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er artikkelen fra Budstikka 24 november, som omhandler hvem som trolig går ut. ; 

Det er snart tid for ryddesjau i Stabæk-troppen. Minst ti spillere kan forsvinne fra troppen etter 2019-sesongen.

24. november 2019, kl 09:45

– Jeg vil si at statusen i troppen nå er veldig bra. En del av spillerne i troppen kommer til å forsvinne, og slikt er det alltid. Jeg føler ikke at det er noen av de spillerne som nå kan komme til forsvinne, som vi ikke kan leve med at de forsvinner, sier sportslig leder i Stabæk Fotball, Inge André Olsen.

 

Budstikka har sett på oversikten over kontraktslengden på 31 spillere som Stabæk har i troppen per i dag.

Ti av dem har kontrakter som går ut etter denne sesongen. Det er blant annet reservekeeper Simen Kjellevold Lillevik og veteranene Vadim Demidov og Daniel Braaten.

– Simen Lillevik trenger å spille førstelagsfotball, og det får han ikke gjøre i Stabæk så lenge Marcus Sandberg er så god. Sandberg er eliteseriens beste keeper, og det forstår også Lillevik, sier Inge André Olsen.

– Demidov har jo lenge signalisert at dette kom til å bli hans siste sesong. Daniel Braaten er en spiller vi må prate med, fortsetter Olsen.

– Jeg har ikke tenkt noe på neste år. Nå skal vi først gjøre ferdig denne sesongen. Det er to kamper igjen, sier 37-åringen Daniel Braaten.

I tillegg løper Ola Brynhildsens kontrakt ut til sommeren, en situasjon som har vært en hodepine for klubben i lang tid. Stabæk har varslet at de trolig må prioritere andre spillere, dersom en ny avtale ikke kommer på plass før sesongstart. 

Usikre

Fremtiden til de tre danskene, Youssef Toutouh, Sammy Skytte og Kasper Junker, er også uviss i Bærum. De har alle vært leid inn til Stabæk denne sesongen.

– Sammy har spilt mye. Youssef var veldig god i begynnelsen, men har slitt i det siste. Kasper har slitt litt med skader, men har scoret noen mål. Vi må ta en vurdering etter sesongen, sier Olsen.

Sammy Skytte sier selv at han ikke vet hva neste sesong vil bringe. Han er fortsatt eiendommen til FC Midtjylland.

– Jeg føler at jeg har bevist noe denne sesongen i Stabæk. Så får vi se hva som skjer, sier dansken.

Kasper Junker legger ikke skjul på at han gjerne trekker i den blå Stabæk-trøyen neste år:

– Jeg vil bli her. Jeg trives, men det er opp til klubbene å bestemme. Økonomien blander ikke jeg meg bort i, sier Junker. Han er leid ut til Stabæk fra den danske klubben Horsens.

Annus Horribilies

Spillere som Matthew Rusike, Sindre Mauritz-Hansen og Raymond Gyasi har også kontrakter som går ut etter denne sesongen. Rusike har vært maks uheldig denne sesongen, og har hatt tre skikkelig skader som har gjort sesongen til et «annus horribilis» for den zimbabwiske fotballspilleren.

Mauritz-Hansen og Gyasi kommer trolig til å lete etter andre beitemarkeder neste sesong.

Den unge talentet Herman Geelmuyden er en spiller som allerede er klar for PSV Eindhoven etter denne sesongen. 

Skal bygge videre

Inge André Olsen sier at når spillere forsvinner, vil det komme nye inn. Den jobben er allerede godt i gang.

– Vi jakter på spillere i alle ledd. Keeper er vel det eneste vi har godt kontroll på, sier han. Han innrømmer også at spillere kan bli solgt (se egen sak).

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev tobb:

Lumanza la ut bildet av drakten til skytte på Instagram nå. Ukjent hva som menes med det

Vil gjette det dessverre bare er en homage til en kamerat som har reist. Er jo bilde av dem sammen i selve feeden hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev BelgiskBlaa:

Vil gjette det dessverre bare er en homage til en kamerat som har reist. Er jo bilde av dem sammen i selve feeden hans.

Ser Junker og Skytte er med på tur til Budapest da. Vet ikke om det betyr noe. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 6.12.2019 den 22.04 skrev blaasoldat:

Om vi skal spekulere i Instagram bilder, så har Toni ett eget innlegg om Hernandez i dag også.

ikke et eneste bilde av han selv i forbindelse med LSK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, så lenge Sandberg blir så, føler laget har blitt bygd opp fra han, først ble forsvaret mer og mer stabilt, så ble midtbanen mer og mer sikker og etterhvert begynte det å løsne framover også mot slutten av sesongen. Ganske førnøyd med at dem havnet på 8 plass som jeg tippet, det hadde jeg ikke helt troen på i Juni/Juli. Håper IA nå klarer å beholde stammen i laget og samtidig får inn noen forsterkninger så tror jeg fort vi havner på topp 4-5 og blir å regne med i medalje kampen. JJ effekten er helt tydelig og den er helt nydelig :)  Gleder meg til 2020 sesongen :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev tobb:

Uenig jeg tror junker er spissen som setter 15, men tror han har godt av en spiss ved siden av som stjeler oppmerksomhet så junker får plass i bakrom, der han er best

Helt enig. Hadde vært spennende å se ham ved siden av en Ohi-type som tar mye plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se hvilken formasjon som blir hovedformasjon neste år, har i år variert mye mellom 4-4-2, 4-2-3-1 og 4-3-3 under Janne, kan nok være avgjørende for om vi får en spiss til gitt at junker signerer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev odd:

Er ikke Valencic typen som passer litt bedre rett bak? 

Han glemmer jeg i tide og utide. Spennende å se om han i det hele tatt kommer tilbake. Med Valencic, Kassi og Vetlesen har hvertfall Janne en del alternativer å putte sammen med Junker. Så er det lov å håpe at en preseason for Kinoshita er det som skal til for han å komme på ønsket nivå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


              Sandberg

hernandez-hance-kaw-jeppe

    rusike-Bohinen-skytte

            junker-ola

             Valencic

-Kunne være en artig oppstilling å sett. 4-3-2-1 i en offensiv utgave hvor forsvaret (spesielt midtstopperene) holder igjen. Evt Askildsen på topp i stedet for Valencic, Oliver er også ett alternativ framover. Vetlesen/Kassi også, liker at det begynner å bli så masse bra i laget. Braaten kan også sikkert stjele litt oppmerksomhet på topp. Skytte kunne også bekle alene som spiss også, han er ekstremt god på å holde ballen og leke med motstander forsvaret. Er helt sikkert på at dette blir kjempe gøy i 2020 om dem klarer å holde stammen i laget, jeg håper Ola blir også, han er en meget spennende og morsom type som det kan bli litt liv rundt. Han kunne også værr morom på topp.

 

                  Sandberg

Hernandez-Hanche-Kaw-Jeppe

      Rusike-Bohinen-Kassi

             Junker-Skytte

                     Ola

 

 

Kjenner jeg gleder meg til 2020 :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Spillerstall 2020
×
×
  • Opprett ny...