Gå til innhold

Tabelltips 2020 - Medienes tips og diskusjon


Stormare
 Del

Anbefalte innlegg


Da er vi jaggu i gang, VG først med Kamikaze tipsfor sesongen 2020, Molde Vinner, og Stabæk på 13.... Fra VG +

13. Stabæk

Med Jan Jönsson inn for Henning Berg, fikk Stabæk faktisk et enormt løft, både i poeng og antall baklengsmål. Stabæk var faktisk det fjerde beste laget i siste halvdel av sesongen, og endte med god margin til nedrykks-striden, der de lå etter halvspilt serie. 15 poeng på våren ble det 25 på høsten, og 8. plass totalt, altså på øvre halvdel av tabellen.

Spørsmålet er om Stabæk klarer å bygge videre på dette, eller om det nok en gang blir en kamp med ryggen mot veggen. Hjemmebanen de desperat venter på, er fortsatt ikke påbegynt, og slitasjen på gamle Nadderud er mer og mer merkbar.

Men sportslig gikk det altså bedre og bedre i 2019. Stabæk har bare vært nede to sesonger siden opprykket i 1994. De store pengene finnes ikke, og Stabæk blir ofte den siste klubben som forsterker, fordi de må vente til alle andre har gjort seg ferdig. Men toppfotball-kulturen ligger der nå, og de produserer en rekke toppspillere selv. Normalt sett vil det likevel bli tøft å kjempe om noe annet enn å holde seg, for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dette er åpenbart et tabelltips som er gjort på bakgrunn av lite kunnskap om hva og hvordan det jobbes i de ulike klubbene, men tror at Stabæk kan komme til å bite godt fra seg i år. Men en klubb som vanligvis kunne stemt på bakgrunn av deres historikk etter suksess-sesonger er Bodø/Glimt. Jeg har selv trener/spiller-bakgrunn fra klubben, riktig nok fra aldersbestemte nivåer, men vet hvordan det jobbes i klubben og hva som er på tur opp i systemet. Min spådom, er at de kan komme til å gjenta fjorårsbedriften, noe som er helt uhørt ved en normal sesong for klubben. Men det som gjør at trua mi er der, er vel at klubben har bygd opp en trenergruppen og en kultur innad, som er mer lik det man finner i Engelske toppklubber. Profesjonaliteten fra fotballakademiet til ferdig utviklet spiller, er etter min mening en av de beste i landet pr i dag. Min spådom er at klubben kan komme til å dominere i toppen av norsk fotball i mange år fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

1. Stabæk

2. RBK

3. Viking

4. Haugesund

5. Bodø/Glimt

6.  Odd

7. 08

8. Vålerenga

9.  Kbk

10. Sandefjord

11. Start

12. Godset

13. Aalesund 

14. Mjøndalen

15. Brann

16. Molde

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev Tom Bruaset:
Sitat

Den nye sportssjefen Torgeir Bjarmann må gjøre en god jobb i det kommende overgangsvinduet, med svært begrensede ressurser. Økonomien i klubben har vært meget anstrengt i mange sesonger.

Dette har jo vært riktig i mange år, men for en gangs skyld så er vel ikke dette innertier 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Rosenborg
2. Molde
3. Stabæk
4. Odd
5. Bodø-Glimt
6. VIF
7. Brann 
8. Viking 
9.KBK
10. FKH
11. Godset
12. 08
13. Aalesund
14. Start
15. Mjøndalen
16. Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis planen er at den ene spissen skal bevege seg så mye rundt som Kinoshita gjorde mot Odd, bør vel ikke Valencic utelukkes for den rollen? Fra det lille vi så av han, virker det som svakheten som spiss vil være å ta krige med stoppere. Kinoshita dro seg mye bakover og til siden, og da må vel Valencic være et alternativ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VG lupen har oss på 11. 

vil ikke ta en full skjermdump av hele siden men jeg antar at å legge ut «poengene» ut burde være greit 

Analysen er gjort av Svea og Juva 

968836FF-8B6D-48CE-8650-75416324C4B2.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aftenposten med 8. plass. Bl.a:

Stabæks midtbane er kruttsterk, forsvaret er solid, men vi klarer ikke helt å se hvem som skal gjøre det som tross alt er viktigst i fotball: Sette ballen i mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er dette jeg sliter med å forstå i ekspertenes tabelltips. Hvorfor er feks Glimt plassert så mye høyere enn oss hos alle. De har mistet 34 av 60 mål siden ifjor. I preseason har vel Kinoshita 4 mål mer enn spissene til glimt sammenlagt (0)? Av spillere jeg tror kunne forsvart en plass i Stabæklaget er Bjørkan, Saltnes og Zinkernagel. Lukter ikke sykt svidd av Junker/Boniface. Nekter å tro at laget er så mye bedre samspilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tabelltips 2020 - Medienes tips og diskusjon
×
×
  • Opprett ny...