Gå til innhold

Ny sportslig leder


Morriz
 Del

Anbefalte innlegg


6 minutter siden skrev Morriz:

Antar at det er Messi som ikke vil være sporsdirektør? Han er vel uansett ikke kvalifisert.

Noen som vil legge ut? Evt flytte dette til en ny tråd
https://www.budstikka.no/fotball/tidligere-stabaek-helt-utelukker-seg-selv-som-sportslig-leder/556999!/

Tidligere Stabæk-helt utelukker seg selv som sportslig leder

Espen Nystuen sier jobben som sportslig leder i Stabæk ikke er aktuell for han. 

18. desember 2019, kl 08:46

Onsdag kom beskjeden om at Inge André Olsen slutter i Stabæk, og blir ny sjef i danske Aalborg fra 1. april 2020. Nå skal Stabæk på jakt etter ny sportslig leder. De trenger ikke starte i Kongsvinger, sier tidligere Stabæk-spiller og Kongsvinger-leder Espen Nystuen. 

 

– Per i dag er det ikke aktuelt for meg, sier Nystuen, som spilte i Stabæk mellom 2006 og 2008. 

Den tidligere midtbanespilleren har gjort stor suksess som daglig leder i Kongsvinger, som spilte kvalifisering til eliteserien i høst. Så sent som i 2016 spilte 1. divisjonslaget i cupfinalen. 

Nystuen har et nært og godt forhold til Stabæk, og de to klubbene spiller årlig treningskamper i oppkjøringen til ny sesong. 

– Jeg har et veldig godt forhold til Stabæk, og har fortsatt mange venner fra min tid i klubben, sier Nystuen om Stabæk. 

 

Mulige kandidater

Nystuen nevnes av flere som en god kandidat til å overta roret etter Inge André Olsen, men også andre skal stå høyt på Stabæks ønskeliste: 

  • Mike Kjølø
    Kaptein under gullåret 2008, og har etter karrieren jobbet som agent for flere norske spillere. I disse dager travelt opptatt med Sander Berges videre fremtid, og usikkert hvorvidt Kjølø ønsker å bytte beite på nåværende tidspunkt.
  • Tom Schelvan
    Vandrer stadig i gangene på Nadderud, alltid oppdatert på det som rører seg i klubben – og jobbet tett med Olsen på flere prosjekter i nyere tid. Har hentet de største stjernene tidligere, men kan han lokkes til et comeback?
  • Jesper Jansson
    Erfaring som sportsdirektør i Helsingborg og Hammarby, og sistnevnte klubb svever på en medgangsbølge. Den tidligere Stabæk-spilleren er nok høyt, høyt på fansens ønskeliste – men tvilsomt at han bytter suksess i toppen av svensk fotball med smalhans på Nadderud.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette åpner også for en annen diskusjon. Hva skal til for å være en Stabæk-helt? Holder å ha hatt på seg den vakre drakta? Nystuens bravader er vel kanskje ikke det som det går gjetord om, men han var sikkert en hyggelig kar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så hva slags type bør vi gå for her? En som kjenner Stabæk godt? En som kjenner norsk fotball godt, eller en som har ett mer internasjonalt nettverk? Det er vel ganske typisk at vi ikke kan velge både pose og sekk. Han bør vel først og fremst ha jobbet i en klubb med lignende ressurser på toppnivå. Og han må være pro akademi satsing. 

Jeg vurderte å skrive hen for å være politisk korrekt, men jeg har aldri hørt om en kvinnelig sportsdirektør innen herrefotball? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lasse Bo signert på rekordtid hadde jo vært det beste, så kunne han brukte julemiddagen til å få et par år til på Emils kontrakt ?

Kjølø tjener sikkert mer på å svare på telefonen til Sander Berge enn noen norsk sportssjef. Og er vel av andre grunner også uaktuell.

Nystuen hadde uten tvil vært den beste av "gamle helter". Martin Andresen er nevnt, om han vil tilbake til fotballen og la andre ta seg av senger. MMS mistenker jeg ikke er noe sportssjefsemne. 

En som kanskje har kontaktene og internasjonal erfaring er Pontus Farnerud. Om han kan brukes som sportssjef vet jeg ingenting om, men ser det uansett som tvilsomt om han ser for seg Oslo som bosted de neste årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny sportssjef må også ha et hjerte for kvinnefotballen da den også blir viktig for oss fremover. Hvis ikke så må det tydelig komme frem i hvordan vi jobber administrativt fremover mellom herre og kvinnelaget. Kunne vi lokket Geir Bakke til å ta et steg opp i karrieren sin så ville det vært spennende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev odd:

Nystuen hadde uten tvil vært den beste av "gamle helter".

Enig i det - han har gjort en god jobb i KIL.

En annen gammel "helt" er Espen Olsen i Ham-Kam. Han har også tilsvarende erfaring som Nystuen.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Nr14:

Ny sportssjef må også ha et hjerte for kvinnefotballen da den også blir viktig for oss fremover. Hvis ikke så må det tydelig komme frem i hvordan vi jobber administrativt fremover mellom herre og kvinnelaget. Kunne vi lokket Geir Bakke til å ta et steg opp i karrieren sin så ville det vært spennende.

Kvinnelaget har egen sportssjef i Rich. IAOs avgang rammer med andre ord ikke dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev odd:

En som kanskje har kontaktene og internasjonal erfaring er Pontus Farnerud. Om han kan brukes som sportssjef vet jeg ingenting om, men ser det uansett som tvilsomt om han ser for seg Oslo som bosted de neste årene.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LA91n1/nu-far-jag-halla-en-lagre-profil-pa-sociala-medier

Ble ansatt som assisterende sportssjef i ifk i sommer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om familien først skal bo i Frankrike så må jo Oslo være greit. Han har sikkert større ambisjoner enn å være assistent, så 6 måneder "trainee-periode" i IFK og rett til sjefsjobb i Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Potter:

Kvinnelaget har egen sportssjef i Rich. IAOs avgang rammer med andre ord ikke dem.

Ja klar over det men trodde han rapporterte til IAO

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev kuk:

Morten M. Skjønsberg! Mangler relevant erfaring, men blaa tvers igjennom og har personlige egenskaper jeg tror ville passet svært godt inn i en slik rolle.

Støttes 100%.

Og det passer perfekt med det jeg mener er det viktigste kriteriet: Langsiktighet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 timer siden skrev jensemann:

Hva driver Christian Keller med om dagen? Det hadde vært kjernekar med internasjonalt snitt å få hjem igjen det!

Ute og sjekker opp lagkameratenes koner, sannsynligvis? 

Neida, joda, neida. Digget Keller som spiller, men det dramaet der var vel ikke akkurat kjernekarstil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Bjersk:

Morten er legende, men aldri i verden om han passer i den stillingen. Det ville bare vært nok en historie der en klubb signerer en gammel legende utelukkende på bakgrunn av legendestatus som spiller og ikke på bakgrunn av kvalifikasjoner stillingen som sportssjef krever. 

Nei, Ikke utelukkende. Jeg kan godt ramse opp flere legender som IKKE passer som sportsjef.. 

MMS har lederegenskaper: -Ekstrem dyktig på kommunikasjon. -Tydelig. -Inkluderende. --Forstår og kjenner Stabækkulturen.

Videre så kjenner ikke jeg til hvilke sjekkpunkter Stabækstyret har for ny sportssjef, men jeg håper et av de er at det er en som kjenner Stabæk godt og gjerne en med blått blod i årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev kuk:

Videre så kjenner ikke jeg til hvilke sjekkpunkter Stabækstyret har for ny sportssjef, men jeg håper et av de er at det er en som kjenner Stabæk godt og gjerne en med blått blod i årene.

Et nettverk i nasjonal og internasjonal fotball hadde jo vært fint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Torres:

Et nettverk i nasjonal og internasjonal fotball hadde jo vært fint.

Schelvan skolerte a IAO, så hvorfor kan han ikke skolere MMS? 

Men ser den at optimalt så burde vi finne en som allerede har et nettverk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan folk slappe av med Skjønsberg og stillinger i klubben han ikke vil ha?

Mannen er en legende. Men en hard man, som Ingo nevnte det er få i klubben, er han vel ei. Og det er noe vi trenger å få inn når en går ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny sportslig leder
×
×
  • Opprett ny...