Jump to content

Fitim Azemi

kuk
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden skrev @ringo:

Jeg mistenker at han er typen som er best når han føler seg trygg på plassen i start 11’eren. 

Det er et godt poeng. Noe å huske på i andre diskusjoner om økt konkurranse, at vi må presse spillerne osv. 

Selv tror jeg kanskje det vil være en mulighet for at han da også vil prestere bedre om han ikke blir buet på når det går på tverke osv. Vil ikke det, på samme måte som trusselen om å miste plassen på laget, være et fravær av negativt press?

45 minutter siden skrev odd:

Selv tror jeg kanskje det vil være en mulighet for at han da også vil prestere bedre om han ikke blir buet på når det går på tverke osv. 

Pleier han å bli buet på? Her er det noe jeg ikke har fått med meg.

1 time siden skrev @ringo:

Jeg mistenker at han er typen som er best når han føler seg trygg på plassen i start 11’eren. 

Blir jo litt høna og egget det der da. 

Er du god nok er du gammel nok, sier man. Scorer man nok er man god nok til å spille. Han gjør desverre ikke det, derfor får han heller ikke spille veldig mye. 

1 time siden skrev odd:

Det er et godt poeng. Noe å huske på i andre diskusjoner om økt konkurranse, at vi må presse spillerne osv. 

Selv tror jeg kanskje det vil være en mulighet for at han da også vil prestere bedre om han ikke blir buet på når det går på tverke osv. Vil ikke det, på samme måte som trusselen om å miste plassen på laget, være et fravær av negativt press?

Kanskje flisespikking, men jeg hørte inten buing på noen på mandag, slik man kan høre andre steder. At det kommer tilrop fra tribunen når de slipper inn mål før folk har satt seg, og ikke bretter opp ermene (litt) før i andre omgang, ikke tar åpenbare løp, kjører på med håpløse tversoverpasninger både i forsvar og på midten, osv osv - så kom det nok en del roping på innsats og forslag om å velge andre løsninger - ja, det forekom absolutt. Men ikke buing på eget lag/egne spillere.

De kan ikke be oss om å slutte å bli skuffet over innsats og dårlige løsninger. Da er det ikke engasjement igjen.

22 minutter siden skrev boie:

Blir jo litt høna og egget det der da. 

Er du god nok er du gammel nok, sier man. Scorer man nok er man god nok til å spille. Han gjør desverre ikke det, derfor får han heller ikke spille veldig mye. 

mhm,

Jeg tenker det handler om ledelse. Som trener så er jobben din å få mest mulig ut av hver enkelt spiller og så sette det sammen på en måte som gjør at du får best mulig resultat. Det å behandle spillerne på en måte som får de til å være den beste versjonen av seg selv, er nok ofte viktigere enn det rent fotballfaglige for å skape gode resultat. 

Noen spillere blir bedre av økt konkurranse, andre av økt tilitt. Eggen sa i sin tid at det var uvesentlig hvor rævva Steffen Iversen var på trening, han var uansett første spiller han tok ut til match. 

Så må du ikke lese det her som kritikk av Kjønø - for jeg har bare en hunch om at Fitim er en fyr som blir best med tillitt - det er langt fra sikkert at det er riktig. Men om det stemmer, så vil han kun bli bedre om han får spille uansett hvor rævva han måtte være i starten.

Mår det gjelder buing og tilrop fra tribunen så er det veldig lite av det på Nadderud, og om man ikke tåler litt tilrop når man spiller fotball så skal man kanskje finne seg noe annet å holde på med...?!!  

2 timer siden skrev @ringo:

Noen spillere blir bedre av økt konkurranse, andre av økt tilitt. Eggen sa i sin tid at det var uvesentlig hvor rævva Steffen Iversen var på trening, han var uansett første spiller han tok ut til match. 

Så hadde også RBK på den tiden et mannskap som stort sett vant uansett om Iversen hadde dagen eller ei. Vi har ikke den luksusen. Vi kan ikke risikere å spille oss ned en divisjon mens vi gambler på at det er uinnskrenket tillit som skal til for at Fitim skal få det ut.

Nei det burde jo ha vært gjort i forsesongen…. Nå kommer også Gift og så må vi vel klare å finne en spiss i sommervinduet Men det blir ikke noe etablert. Enten fra nivå 3, fra en iskald benk eller en internasjonal lykkejeger.

9 minutter siden skrev @ringo:

Nei det burde jo ha vært gjort i forsesongen…. Nå kommer også Gift og så må vi vel klare å finne en spiss i sommervinduet Men det blir ikke noe etablert. Enten fra nivå 3, fra en iskald benk eller en internasjonal lykkejeger.

Kommer Gift?

29 minutter siden skrev blaasoldat:

Kommer Gift?

Gift satt på tribunen i kveld og gikk ned på indre bane etter match. Så ut som alle spillerne var veldig glade for å se han igjen!

Akkurat nå skrev atleten:

Enig. Fitim er en strålende spiller. Helt til han får ballen.

I det minste klarer han å vinne ballen i duellspillet. Der er han vel ganske enesteående blant våre angrepspillere. Med mindre Orban også kan bidra på det feltet.  

1 time siden skrev Snæss:

Håper virkelig det løsner for Azemi, han hadde fortjent det, man merker at han virkelig vil!

Fitim Azemi fyller 30 år i neste måned. Du får det til høres ut som han er en juniorspiller når du skriver om at det skal løsne for han. FA har kvaliteter, men vi har ikke noen formasjon som gjør han god. 

For meg virker det som at Azemi sliter med selvtilliten i de situasjonene han kan score. Det går fort og presist mange steder langt unna mål.  Men med en gang det er i nærheten går det litt for seint, litt for dårlig touch eller så klarer han ikke bestemme seg for om det bør bli pasning eller skudd. Derfor rekker forsvarer å komme i blokka eller så surrer han seg vekk fra målsjansen. 

Han har jo vist ved flere anledninger at han har både touch og avslutningsteknikk inne. Så hvis noen klarer å banke inn i hodet hans at han er livsfarlig foran mål og kommer til å score hver gang hvis han bare vil det nok kan det potensielt bli en ketchup-effekt her

Akkurat nå skrev sexxes:

Litt snodig tidspunkt å skrive det på.

Han skylder jo oss et mål denne matchen allerede. Burde og skulle sluppet den ballen til Oliver LEEEEEEEEENGE før han gjør. 

1 minutt siden skrev Torres:

Han skylder jo oss et mål denne matchen allerede. Burde og skulle sluppet den ballen til Oliver LEEEEEEEEENGE før han gjør. 

Totalt skylapper på Azemi dessverre. 

3 timer siden skrev Torres:

Må vel snart betale for å kvitte oss med denne figuren? 

Ikke før vi har to nye spisser på plass!!

1 time siden skrev M-A-N:

Bommer på en del, men laget fungerer mye bedre med han på banen. Det så vi jo tydelig i dag.

Tenk om han hadde klart å bruke riktig kraft på gjennomspillene…