Jump to content

Recommended Posts

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fikk gleden av å være på gruppe med Fitim under forrige helgs seminar i Sandefjord, og makan til sympatisk og positive type skal man lete lenge etter. Han var veldig bevisst på at spillerne har e

Velkommen! Kontrakt på tre år. Spennende type!

Stabæk-klar Azemi ble fryst ut i Israel Fitim Azemi skrev tirsdag under på en treårsavtale med Stabæk.  Tor Bjørnar Holmlund Fitim Azemi (27) mener at prosjektet i Stabæk er så bra at h

8 minutter siden skrev FranckTheBank:

Feigt av azemi. Ambisjonene er OBOS. Lenge leve middelmådighet  

Og vi som trodde dette var hans ambisjoner:

"Offensiv Azemi inspireres av spiss-konkurrent: – Jeg kan bli toppscorer"

Hm... både Vif og Stabæk var veldig ivrig på å leie han ut raskt... sikkert gode grunner. Synd vi brukte hele pausen på å finne dette ut  men da kommer det vel friske ben inn!

• 2 weeks later...

https://www.tv2.no/sport/11533980/

– Jeg kom nok kanskje litt bak i køen i Stabæk i og med at jeg ikke var helt kampklar. I Eliteserien begynte vi ganske mye tidligere enn i Obos, så jeg tenkte at det var bedre at jeg dro på lån, fikk spille hver eneste kamp og bygge meg gradvis opp, istedenfor å være i en halvveis situasjon i Stabæk. Det var Janne (Jönsson)også veldig positiv til. Jeg er åpen for å dra tilbake, og åpen for å bli i Tromsø også, sier Azemi

1 time siden skrev rykkinn:

https://www.tv2.no/sport/11533980/

– Jeg kom nok kanskje litt bak i køen i Stabæk i og med at jeg ikke var helt kampklar. I Eliteserien begynte vi ganske mye tidligere enn i Obos, så jeg tenkte at det var bedre at jeg dro på lån, fikk spille hver eneste kamp og bygge meg gradvis opp, istedenfor å være i en halvveis situasjon i Stabæk. Det var Janne (Jönsson)også veldig positiv til. Jeg er åpen for å dra tilbake, og åpen for å bli i Tromsø også, sier Azemi

Dette er jo en helt rimelig forklaring, men unntak av uttrykket "bak i køen". Hvem pokker var foran ham i køen? Kino? Drømmen om en spiss vi aldri fant? Jeg er ikke akkurat noen kø av spisser på A-laget. Derimot ser jeg to vinger som vikarierer på plassen.

Der klarte jeg å skrive om spissituasjonen vår uten å si noe om Junker...

Pokker...

2 timer siden skrev geirti:

Dette er jo en helt rimelig forklaring, men unntak av uttrykket "bak i køen". Hvem pokker var foran ham i køen? Kino? Drømmen om en spiss vi aldri fant? Jeg er ikke akkurat noen kø av spisser på A-laget. Derimot ser jeg to vinger som vikarierer på plassen.

Der klarte jeg å skrive om spissituasjonen vår uten å si noe om Junker...

Pokker...

Nja, nå putta vel Kino noen mål i vinter da - så det er vel ikke så unaturlig at han var foretrukket fremfor Fitim inn mot sesongstart egentlig. Så virker det vel som om vi har satset på feil hest, men etterpåklokskap er som regel treffsikker... 

9 minutter siden skrev @ringo:

Nja, nå putta vel Kino noen mål i vinter da - så det er vel ikke så unaturlig at han var foretrukket fremfor Fitim inn mot sesongstart egentlig. Så virker det vel som om vi har satset på feil hest, men etterpåklokskap er som regel treffsikker... 

Hvor mye putta han egentlig? Husker kun det siste målet hans, og det var vel egentlig Hanche som heada i mål via ryggen til Kino. Tror han fikk målet på kontoen sin, men det var vel mer gavepakke enn målinstinkt...

Og la oss si at jeg godtar premisset ditt: at Kino kanskje virket som en bedre spiss. Det alene er vel ikke nok til å sende Azemi på dør? Det virker vel heller som en situasjon hvor to relativt jevngode spisser kjemper om en plass. Med et tett kampprogram virker det vel da veldig sannsynlig at begge kan få en del spilletid.

17 minutter siden skrev @ringo:

Jeg sier ikke at det var en riktig beslutning, men ser logikken i beslutningen om å prioritere Kino

Selv om Janne som kjenner Kino best av alle så i fjor da vi hentet han at han er en maks 7målscorer på en sesong? Og alle så jo nivået hans i høst...her har det vært en klinsj mellom Janne og Fitim, om ikke så er det jo helt vannvittig elendig avgjørlese av Janne. Kan et samlet sportslig ledelse være kapabel til å gjøre like store brølere fremover også? da bør noen byttes ut snarest....IA dønn sikker på endelig fikk tak i Azemi og så rett ut igjen med ny sportsjef? lukter mye her as...

28 minutter siden skrev @ringo:

Jeg sier ikke at det var en riktig beslutning, men ser logikken i beslutningen om å prioritere Kino

Men med vårt tette kampprogram er vel "prioritere Kino" og "sende vekk Azemi" to vidt forskjellige ting? Jeg sier ikke at Azemi er noen fantastisk målgjører (han heller), men det virker utrolig tynt å satse på å ha kun en spiss i stallen...

Jeg kan også kjøpe logikken "Kino er førstevalget i starten av sesongen", men har ingen forståelse for "... og da trenger vi ingen back-up/utfordrer på spissplassen". Det må da nesten ligge noe mer under her? Eller var man så sikker på at man hadde en spiss eller to på vei inn, at man solgte det skinnet man hadde?

Joda - men å prioritere Kino er ikke ensbetydende med at det er logisk  å ditche Fitim.

Så er jeg nok ikke enig i at vi bare hadde en spiss i stallen - Edvardsen har så vidt jeg vet stort sett spilt spiss og har i allefall i mitt hode vært en spiss som vi i fjor høst spilte ut av posisjon. 

Nå er jeg så enkelt skrudd sammen at jeg mener det å rekruttere en spiss må være veldig mye enklere enn å rekruttere en hvilket som helst annen spiller på banen - for ingen statistikk er så tilgjengelig som antall scorede mål. Jeg lar meg derfor stadig forundre over at man henter inn "spisser" som ikke har dokumentert nese for mål.

Finner man en spiss som scorer jevnt og trutt i ulike divisjoner og for ulike lag og man får sjekket ut at dette er lag som spiller tilnærmet samme type fotball som en selv samt at spilleren er seriøs og ikke bare en tørst maler, ja så mener jeg man godt kan satse på en avslutter fra lavere divisjoner fremfor en eliteseriespiller med labert målsnitt.  

Her er det noe som skurrer. Det er noen som ikke forteller sannheten. Stabæk har vært for snille og Fitim har blitt bedt om å holde kjeft/lyve av klubben 

Neste år er Tromsø i eliteserien mens vi er i OBOS takket være denne dealen 

4 minutter siden skrev FranckTheBank:

Her er det noe som skurrer. Det er noen som ikke forteller sannheten. Stabæk har vært for snille og Fitim har blitt bedt om å holde kjeft/lyve av klubben 

Så dramatisk er vel ikke denne dealen? 

6 minutter siden skrev FranckTheBank:

mens vi er i OBOS takket være denne dealen 

Kan du love oss at resten av sesongen er det kun er denne dealen du kommer til å bruke for å fortelle oss at vi kommer til å rykke ned? Jeg mistenker at du har noen hundre andre grunner på lager..

12 minutter siden skrev FranckTheBank:

Hvorfor ikke ta i skikkelig og si at vi går glipp av seriegullet på grunn av denne dealen?

Når du først skal være hylende useriøs, mener jeg...