Gå til innhold

Kamptråd: Kristiansund-STB, søndag 12/7-2020 klokken 18


mbh
 Del

Kamptråd KBK - STB, Stabæks bestemann  

132 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


For meg var det Normann Hansen ettersom han kommer inn og avgjør kampen. I tillegg var han god de minuttene han fikk og var konstant trussel mot KBK.

 

Men solid laginnsats. Vetlesen god, Bohinen solid og forsvaret med Hanche-Olsen og Solheim meget god. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Latmann:

Filip ikke med i troppen en gang?  Syk, skadet, dårlig form?

Er vel for lang tur opp til Kristiansund for han tenker jeg for å sitte på benken i store deler av kampen. 

Gall hadde et positivt innhopp i dag, tross kjempemissen. 

Lumanzas kremassist var orgasmisk. Kunne fort hatt en nærmest identisk en litt senere. Lurt av JJ å legge han inn som anker på slutten for han er litt for treg i sessen hvis han blir spilt av gjennom et ledd. 

Maatsen var bra. Han har bra basisferdigheter. Ligner en del på Moussa Njie for sluttproduktet virker dessverre litt fraværende, men langt bedre enn Kinoshita. 

Denne seieren sender oss inn i medaljekampen igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes andreomgangen  var bra, mye fordi midtbanen stresset mindre med ball enn i første. Og jeg begynner å få veldig sansen for Normann Hansen, han har en voldsom kraft og vilje i spillet, noe som ikke alltid har vært typisk Stabæk. Kommer ikke unna Bohinen heller, deilig å ha ham tilbake.

 

Til slutt kan jeg jo gi litt skryt til dommeren for en gangs skyld, et nytt bekjentskap så vidt jeg kan huske? Synes han var god, og jeg har alltid sansen for dommere som legger listen litt høyere for gule kort. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev Sindre:

Til slutt kan jeg jo gi litt skryt til dommeren for en gangs skyld, et nytt bekjentskap så vidt jeg kan huske? Synes han var god, og jeg har alltid sansen for dommere som legger listen litt høyere for gule kort. 

Han har også den mest elegante måten å dele ut kortene på.  Fascinerende hvordan kortet presenteres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden skrev Latmann:

Han har også den mest elegante måten å dele ut kortene på.  Fascinerende hvordan kortet presenteres.

Hehe trodde jeg var den eneste som la merke til det, det er de lille tingene som teller!

Forøvrig fantastisk seier, 3 poeng borte mot KBK er ekstremt solid og gjør i midt hodet opp for uavgjorten hjemme mot Mjøndalen. 3 veldig greie kamper foran oss på papiret nå, 9 poeng på disse burde vi absolutt klare, og da ser det virkelig lovende ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norman Hansen er rå, der har vi gull som vi ikke var klar over, han kriger. Det er veldig mye positivt å spore, tror dette blir en bra og god sesong likevel, vi havner nok ihvertfall på øvre halvdel, men ser ikke bort fra at topp er realistisk, pr nå mener jeg det bare er Molde og Bodø/Glimt som er bedre og vi har mye/mest potensiale i stallen og mye å gå på... Så ja... ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev TheDriver:

vi havner nok ihvertfall på øvre halvdel, men ser ikke bort fra at topp er realistisk, pr nå mener jeg det bare er Molde og Bodø/Glimt som er bedre

Nåja, vi fikk vel en på trynet av RBK, på Nadderud, så om vi pr dato er bedre enn dem... Ikke så sikker på det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke i nærheten, problemet til RBK er at de har valgt å kjøre med håndbrekket på i form av en komplett hjernedød treneransettelse.
 

Nå som håndbrekket er av for en stund ser vi hva de får til.
 

Men så er det jo slik at han «glupingen» som fikk for seg at Horneland var en god idé også skal ansette neste trener, og er så arrogant at han selv ikke innser hvorfor det var en usedvanlig dårlig idé for RBK å ansette Horneland... De skylder jo faktisk på Bruttern for hvorfor Horneland ikke lykkes ????

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Rosenborg skal være innenfor rekkevi

1 time siden skrev @ringo:

Men så er det jo slik at han «glupingen» som fikk for seg at Horneland var en god idé også skal ansette neste trener

Vi klamrer oss til håpet! Er det kanskje best at Rune Bratseth bare tar jobben selv? ?

At vi skal konkurrere med Rosenborg er egentlig ikke realistisk. Vi trengte begge en spiss til sesongstart. De sto mellom å bruke han de kjøpte for 5 mill i fjor, og å bla opp for å få Eliteseriens toppscorer klar før vinduet lukket. Vi fant en bartender fra Ayja Napa...

Så OK. Vi får kanskje anta at Rosenborg får skikk på ting. Hvem er det da som er så klart bedre enn oss i kampen om 4. plass? Det er Brann og Enga som er foran oss pr nå.

Brann burde få mer ut av laget sitt. De har også hatt mulighet til å hente på ganske høye hyller. Spørsmålet er vel mest om Lars Arne Nilsen klarer å skape et lag som vinner nok av kampene mot de dårlige lagene. Tidligere har han vært mest komfortabel med å gå defensivt til verks.

Også er det Enga. De har ikke imponert så langt, men har bra navn fremover på banen. Bakover ville jeg tatt våre fem (selv med Yaw ute!) fremfor Klaesson - Borchgrevink - Näsberg - Nation - Shala. Oldrup Jensen har vært bra før, og Lekven og Vilhjalmsson har vært med lenge. Men er de en bedre trio enn Lumanza - Bohinen - Vetlesen? Neppe. Angrepstrioen med Dønnun - Stokke - Finne er nok bedre enn våre fremste, men totalt sett synes jeg ikke det er opplagt at vi skal føle oss noe underlegne vs Enga?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillere i Enga blir av en eller annen grunn alltid vurdert bedre enn de er. Jeg synes ikke stallen vår står noe nevneverdig tilbake for Enga sin. Kanskje er det til og med omvendt.

Personlig synes jeg vel Haugesund og KBK  har bedre staller enn oss, og bør med normal uttelling ligge over oss på tabellen.

VIF er vel 50/50 og Viking vet jeg ikke hvor jeg skal plassere, men trolig bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev guttensindet:

Nåja, vi fikk vel en på trynet av RBK, på Nadderud, så om vi pr dato er bedre enn dem... Ikke så sikker på det?

RBK har ikke vært mye stabile hittil. Bruker bare en masse penger og prøver å kjøpe seg til gull. Børven er siste forsøket deres. Håper de vil slite videre i sesongen. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om et lag har en litt bedre stall enn et annet, så er det jo ikke gitt at det havner foran det andre laget på tabellen. tilfeldigheter har jo også en betydelig rolle her. Har man litt stang inn og kommer i flyten, eller har man litt stang ut og får et helt lag med dårlig selvtillit?

Det er vel tre lag som definitivt kommer foran oss på tabellen i år, og det er Glimt, Molde og RBK. Samtidig er det 3 lag som definitivt kommer bak oss på tabellen, det er de tre nyopprykkede. Det etterlater 10 lag på "midten", oss og 9 andre. Uansett hvilket av disse 9 lagene vi plukker ut, enten det er ressurssterke Brann eller VIF, eller ressurssvake MIF eller KBK, så er det tilnærmet umulig å si om vi kommer til å havne foran eller bak dette laget på tabellen til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev @ringo:

Haugesund

Med unntak av evt Sandberg i en kantrolle, hvem i Haugesund ville du sett på som åpenbare forsterkninger av førsteoppstillingen vår? 

5 timer siden skrev @ringo:

KBK  har bedre staller enn oss, 

Har kommer vel ordet "staller" i flertall inn. Er ikke Kristiansund litt mye Pellegrino og de andre? Her er det jo et par åpenbare enkeltspillere vi kunne sett på som forsterkninger. Kalludra har vel vært bra så langt i år, og med våre spisser vil selv Kastrati være en forsterkning. Når de får i gang Diop er han en bra spiller. Men igjen, er det virkelig noen av plassene bakover der du tenker KBK er så mye bedre enn oss? 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev nichb:

En skadefri Stølås på venstreback 

Er han bedre enn en skadefri Jeppe Moe? (Unntatt til å skyte frispark, det skal han ha!) Synes Jeppe var på gang i fjor høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 timer siden skrev odd:

Med unntak av evt Sandberg i en kantrolle, hvem i Haugesund ville du sett på som åpenbare forsterkninger av førsteoppstillingen vår? 

Har kommer vel ordet "staller" i flertall inn. Er ikke Kristiansund litt mye Pellegrino og de andre? Her er det jo et par åpenbare enkeltspillere vi kunne sett på som forsterkninger. Kalludra har vel vært bra så langt i år, og med våre spisser vil selv Kastrati være en forsterkning. Når de får i gang Diop er han en bra spiller. Men igjen, er det virkelig noen av plassene bakover der du tenker KBK er så mye bedre enn oss? 

 

Hepp,

Stall handler mer enn hvilken spiller man mener kan forsterke en optimal start 11'er. Det handler vel så mye om spiller nummer 14 som spiller nummer 11. Det handelr også om balanse i forhold til alder, posisjon, talent, rutine osv. Det handler også i stor grad om stabilitet i troppen - som f.eks. Glimt er et godt eksempel på. 

Så ja etter de kriteriene så mener jeg bådet HFK og KBK har bedre staller enn oss, selv om jeg heller ikke nødvendigvis ville byttet alle våre 11 med spillere fra deres beste 11'ere.

På keeperplass er vi nok best besatt, selv med en skadefri Sean Mcdermott (Selv om jeg vet det er mange som ikke nødvendigvis vil være enig med meg der). Alle har jevngode førstevalg i den bakre fireren, men jeg synes både HFK og KBK har bedre bredde. I midtbaneleddet har vi mye talent - men jeg vet at andre eliteseriespillere rater Våge-Nilsen som en av de mest undervurderte midtbanespillerne i ligaen vi prøvde vel å kjøpe Krygård og det sier vel sitt, Leite fant formen i fjor og rutinen til Grindheim er udiskutabel og noe vi mangler i  vårt midtbaneledd. Midtbanen til KBK er godt samspilt og jeg tror du undervurderer troppen deres om du avskriver de med Pellegrino og røkkla. Fremover er det vel egentlig ingen diskusjon om hvordan troppene og lagene står opp mot hverandre?

Vi har en jobb å gjøre, slik jeg ser det.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Kristiansund-STB, søndag 12/7-2020 klokken 18
×
×
  • Opprett ny...