Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08. Torsdag 16/7 - 2020


rykkinn
 Del

Stabæks bestemann  

60 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Jeg tror aldri jeg har sett Stabæk dårligere offensivt, og det med Petter Beksvik i trener apparatet. Vi produserer jo nesten ingen sjanser i kampene og tempo er jo fraværende når vi kan kontre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mon tro om laget er preget av at Finstad er tilbake i klubben. Det minner litt om laget han spilte på sist gang han var her.

 

 

Neida, bare tuller. Kampen i dag bar preg av en sliten midtbane, og at Kosuke ikke kom inn tidligere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg ikke forstod med taktikken idag. Eddie, Lundal og Hansen løp og løp i bakrom bak forsvaret til Sarp, slutta å telle etter 15 ganger. Men ikke EN gang ble det slått i bakrom, istedet skulle ballen hele tiden inn i midten til Bo og Lumaza som skulle føre ballen på tvers på 25-30 meter og prøve å tråkle seg gjennom midten med veggspill som endte i mange balltap.. Hvorfor kan ikke backene slå i bakrom MYE oftere, når spillerne løper og løper i bakrom og er kjappere enn Sarps sine forsvare? Altså hvis taktikken var å løpe i bakrom hvorfor skal dem ikke på noe ball å jobbe med?

Og hr Jonassen, er ikke akkurat verdens kjappeste. Hvorfor må han være så alt for høy opp på Sarp sine banehalvdel. Hver gang vi mistet ballen i andre så var det jo 4-felts motorvei langs høyresiden til Sarp. Hvorfor får han ikke beskjed om å holde igjen litt?

Og dødballene våre er jo helt krise, noen andre måp få sjangsen. Eller så må noen trene sinnsykt

jaja, jeg synes vi var heldige som fikk et poeng idag. Får håpe Bo er klar til Aalesundkampen, Maatsen også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Mihawk:

Har vi ikke noen spennende spisser på juniorlaget?

2004 og 2005 er spennende årganger mtp spisser. Så må nok vente noen år. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skriker ikke på straffe i situasjonen mellom Hugo og Næss, men når dommeren mener at Hugo oppsøker situasjonen stusser jeg litt. Hugo er først og får en dytt og arm fra Næss, greit å hevde at det er en duell og at den er innenfor. Hvis han mener Hugo oppsøker det skulle han vel gitt gult kort...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det mest oppløftende å ta med seg var Valencic; mot normal viste han både innsats og hadde noen greie involveringer. Håper han fortsetter framgangen så han kan komme med positive bidrag framover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg der, Bjornh. Overrasket til og med med defensive løp. I motsetning til Kinoshita og Gall har han i tillegg evne til å bite litt fra seg. Snakker vi Stabæk-historiens største brystkasse?

På det positive må vi nesten skrive ned Hugos scoring også. Helt fra han slo gjennom har vi savnet at han bidrar med flere mål. Nå er han på 3 etter 8 kamper. Holder han det snittet inn, blir det tosifret i løpet av en sesong. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Lumanza var helt krise i går. Hver eneste gang han får ballen på en overgangsmulighet for oss, så stopper det fullstendig opp. Hans styrke skal da være de offensive bidragene, legge gode gjennombruddspasninger. Det var helt fraværende i går.

 

Redigert pga tidsforvirring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev geirti:

Jeg synes Lumanza var helt krise i går. Hver eneste gang han får ballen på en overgangsmulighet for oss, så stopper det fullstendig opp. Hans styrke skal da være de offensive bidragene, legge gode gjennombruddspasninger. Det var helt fraværende i går.

 

Redigert pga tidsforvirring.

Enig i dette. Et annet problem var at han for ofte spilte på seg press, noe som førte til at han ble tvunget til å benytte dårlige alternativ. Han hadde muligheter til å enten benytte v.kant/v.back, eller vri spillet over på h.side, men valgte heller 2-3 touch for mye og Sarp fikk organisert seg lenge før han fikk tatt et valg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 16.7.2020 den 18.36 skrev Kaizer Alphonse:

Vi har jo ikke bevegelse rundt ballfører. Ingen som løper en meter mer enn nødvendig. 

Latmann se her, Kaizer hadde helt rett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08. Torsdag 16/7 - 2020
×
×
  • Opprett ny...