Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Brann 24/8


jensemann
 Del

Stabæk beste  

92 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


3 minutter siden skrev hdaniels:

Ja, for TV lyd er som kjent alltid representativt for hvordan det er på stadion ??‍♂️

For de på stadion laget mye liv? 89 minutter stilleleken på stadion! 2 ganger 30 sek en hørte stabækrop på TV skjermen! Det er for dårlig på hjemmebane! Tror ikke Eurosport satte opp mikrofon i klokkesvingen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Idag fortjener vi poeng, ut fra spill og sjanser, men hva hjelper det når vi ikke scorer mål. 1 omgang er bedre enn på lenge, mens andreomgang er et trist skue. Vi får jo ikke til noenting de siste 15, knapt noe som minner om ett trykk. Det er veldig svakt og samtidig lite betryggende. Og selv om vi har to i metallet så skaper vi jo nesten ingen verdens ting utenom det. 

Er redd denne kampen gjør at vi må nok en gang kjempe mot å unngå kvalikk, og dessverre er vi ikke særlig bedre enn det akkurat nå. Rosenborg i neste nå... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger sårt bedre kvalitet på backene. Øverås er en ålreit backup, men langt ifra god nok til å spille 90 uke etter uke. Har lite eller ingenting å bidra med fremover. Vogt på sin side sliter med at han ikke har en god nok venstrefot. Gang på gang for svake eller unøyaktige avleveringer. Synes ikke Jonassen er særlig mye bedre, men han er ihvertfall venstrebeint. Kino er et kapittel for seg selv. Langt langt ifra god nok. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


God førsteomgang, hvor vi burde ledet. Annen omgang var den mest frustrerende i år, tydelig at midtbanen ikke fungerer, Bo og Lumanza dra ned tempo og er ingen boksåpnere. Da blir det vanskelig å spille godt angrepsspill. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev blaasoldat:

For de på stadion laget mye liv? 89 minutter stilleleken på stadion! 2 ganger 30 sek en hørte stabækrop på TV skjermen! Det er for dårlig på hjemmebane! Tror ikke Eurosport satte opp mikrofon i klokkesvingen...

Skal ikke påstå at det var kjempebra i dag. Det var en del perioder uten rop fra tribunen. Men hvis det kun var to ganger du hørte noe på TV-sendingen, så er det produsenten av TV-sendingen sin skyld. For det er ikke i nærheten av å stemme.

Mistenker dog at du bare overdriver noe voldsomt, fordi du av en eller annen grunn har lyst til å skape litt ekstra negativ stemning her inne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns dem spiller bra og har noe bra på gang jeg, innsatsen og viljen er der. Det er mye uflaks og stang ut i mine øyne, kunne fort ha vunnet denne kampen. Brann spilte dårligere enn oss men fikk bra betalt. Tror vi skal fokusere på det positive og ta det med oss og bygge videre på det, bare det løsner litt så blir dette veldig bra tror jeg :) Høst sesongen kan fort bli som ifjor og antagelig bedre ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev rykkinn:

Skal klovnen Henrik Pedersen få være 1 av 200 tilskuere på matchen?!

Da var det godt at klubben fant plass til Jim Solbakken som ble plassert på felt 205.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok, vi taper kampen, vi er ikke knallgode, og vi skaper ikke allverdens med sjanser. Men dette var virkelig et steg opp fra tidligere kamper (også de vi har vunnet). Med to spisser står vi høyere i banen, og resultatet er at vi er at gjenvinner ball nærmere motstanderens mål enn tidligere i sesongen. Tidligere har det sett ut som vi har satt inn et samlet press først på egen 16 meter, og at vi derfor ikke har klart å etablere noe eget spill. 

Til tider ligger vi med veldig god avstand mellom lagdelene, og det er kun litt dårlige valg/dårlig presisjon/tilfeldigheter som gjør at vi ikke bryter igjennom. Og som andre har nevnt tidligere i tråden, vi har to i metallet. 

Er ikke helt enig i at Bohinen var dårlig i dag. Han hadde flere gode involveringer, og brukte tid der han måtte bruke tid for ikke å skape brudd i mot. Virkelig synd at Lundal måtte av banen. Han er en type spiller som finner rom og åpninger, og kunne fort ha bikket denne kampen i vår favør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Slum:

Da var det godt at klubben fant plass til Jim Solbakken som ble plassert på felt 205.

Onkel Jim fikk plassen min. Jeg måtte plutselig på ferie denne uken. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk er der beste laget i ES til å legge seg på motstanderen sitt nivå. Så å steppe opp på RBK sitt nivå er null stress. Og med et lag som må fremover, blir det rom for våre blaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev Petter:

Skal ikke påstå at det var kjempebra i dag. Det var en del perioder uten rop fra tribunen. Men hvis det kun var to ganger du hørte noe på TV-sendingen, så er det produsenten av TV-sendingen sin skyld. For det er ikke i nærheten av å stemme.

Mistenker dog at du bare overdriver noe voldsomt, fordi du av en eller annen grunn har lyst til å skape litt ekstra negativ stemning her inne.

Ønsker ikke å bygge opp under den negative stemningen her inn! Men på TV var det kun 2 ganger en hørte Publikum, en gang med «beste laget er», og en periode med Kast rop, da «kom igjen Stabæk»

Mye skurrende lyd, i hele første omgang, som kan være årsaken! I 2 omgang var det mest brann rop en hørte!

 

Men om stemningen var bedre enn det for dere som var til stede, er jeg første mann som rekker opp hånden og beklager på det sterkeste unødvendig kritikk mot tilskuere som skapte stemning, og burde heller retter den mot produksjonen.

 

Unnskyld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev mbh:

Ja, jeg låner faktisk hytten hans.

He he ... Tross mye lidelse så tjener ihvertfall fortsatt vi Stabæk ... men hva Med Onkel Jim, gjerne mer kjent som Krim Jim, så han etter flere gratis Stabækspillere som han kan selge videre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Offside:

He he ... Tross mye lidelse så tjener ihvertfall fortsatt vi Stabæk ... men hva Med Onkel Jim, gjerne mer kjent som Krim Jim, så han etter flere gratis Stabækspillere som han kan selge videre?

Så vidt jeg husker er det kun Botheim han representerer av Stabæk-spillerne, noe som forklarer hvorfor han dro fra stadion da Botheim ble byttet ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Crispo11:

Vi trenger sårt bedre kvalitet på backene. Øverås er en ålreit backup, men langt ifra god nok til å spille 90 uke etter uke. Har lite eller ingenting å bidra med fremover. Vogt på sin side sliter med at han ikke har en god nok venstrefot. Gang på gang for svake eller unøyaktige avleveringer. Synes ikke Jonassen er særlig mye bedre, men han er ihvertfall venstrebeint. Kino er et kapittel for seg selv. Langt langt ifra god nok. 

Øverås gjorde seg ikke bort idag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi spilte egentlig en bra kamp. For første gang på lenge hadde vi fart i spillet. Med bare litt hell kunne vi vunnet i går.  Mot Viking lot vi motstanderlaget spille sitt spill og fikk poeng, mens i går spilte vi vårt eget spill og tapte på kontringer. Det er tankevekkende og grunnen til tapet er vel en kombinasjon av Branns raske midtstoppere og at det fortsatt mangler en giftig spiss. Botheim og Kino er ikke verst på topp, men de er litt for forutsigbare.  Jeg kunne tenke meg et eksperiment: Flytt Lumanza på topp ! Fordelen hans er at han veldig god til å få med seg ballen på små flater under press. Flytt Botheim ned på midtbanen - han har brukbar fart og overblikk. Dette er en løsning mens vi venter på en ny spiss - eller evt Maarten tilbake ! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I første omgang tok vi effektivt ut Daniel Pedersen ved at enten Botheim eller Kinoshita tok ham ut av spill de gangene de forsøkte å spille seg ut. Brann virket ikke forberedt på det, og de slet med å få til noe som helst. I andre omgang endret de litt på oppsettet sitt, for at han skulle få en litt friere posisjon i oppspillsfasen deres. Vi gjorde ingen mottrekk, og jeg føler vi ga fra oss overtaket i andre mye pga. akkurat dette. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Brann 24/8
×
×
  • Opprett ny...