Gå til innhold

Derby della Øygardveien: ØHIL-Stabæk, 5. september kl. 13:00


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


(teknisk sett blir Øygardveien til Magnus Blikstads vei ved Rema på Hosle, men poenget er: dette er toppfotballens tetteste lokaloppgjør i Norge)

Utgangspunktet er veldig enkelt: Stabæk og ØHIL topper tabellen i 1. divisjon, med seks poeng ned til lag nummer to. Begge lag har vunnet sju kamper og tapt én, begge har sluppet inn bare seks mål på åtte kamper. Forskjellen er at Stabæk har scoret 21 mål, ØHIL har bare 19. Hadde ikke Stabæk bestemt seg for å slippe inn fire mål mot Åsane søndag ville utgangspunktet vært enda mer behagelig.

Laget som vinner dette oppgjøret ligger altså trygt i førersetet i kampen om direkte opprykk, og har også en fordel foran returoppgjøret på Nadderud tre uker etterpå. ØHIL er sterkere enn på lenge, men min kilde som har jobbet tett med klubben i noen år rapporterer at de fortsatt er aspeløv mentalt sett.

Dette er vel såvidt jeg er klar over første gang lagene har møttes i seriesammenheng, men vi har møttes i to kamper i cupen: 6-0 på Nadderud i 2014, og 3-1 på Hosle match i fjor.

Billettinfo, noen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev kkh94:

Billettinfo, noen?

 

Det kan da aldri i verden bli utsolgt. Foreslår at vi møter opp og stormer banen. ?

 

Faen, denne må vi bare vinne. Er det en kamp i år chixa har behov for at det står noen på sidelinja og kauker sanger de har hørt før, så er det denne.

 

De varmer vel opp før kamp på denne banen, selv om det er et steinkast "hjemmefra"? I så fall kunne vi kanskje vurdert å tatt en vi-kommer-en-halvtime-før-kampstart-spesial?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev geirti:

 

Det kan da aldri i verden bli utsolgt. Foreslår at vi møter opp og stormer banen. ?

 

Faen, denne må vi bare vinne. Er det en kamp i år chixa har behov for at det står noen på sidelinja og kauker sanger de har hørt før, så er det denne.

 

De varmer vel opp før kamp på denne banen, selv om det er et steinkast "hjemmefra"? I så fall kunne vi kanskje vurdert å tatt en vi-kommer-en-halvtime-før-kampstart-spesial?

Det var 193 mot Medkila, og da var det i tillegg rundt 20 på "gratishaugen". Vil tro at en kamp mot oss trekker minst syv stykker ekstra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Toppserien.no skriver blant annet følgende om kampen «Rundens store kamp finner vi så definitivt på Ferd arena denne helgen, når Øvrevoll Hosle tar imot Stabæk til det som fort kan vise seg å bli helt avgjørende på slutten av sesongen.» 
Les hele saken HER

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev s-simen:

Det er bare å vippse 100kr til dem? Og vise den i inngangsdøren etter at man har skrevet på registreringen? 

Slik var det på kampen ØHIL-Medkila, så er nok slik nå også. 

Forøvrig etter å ha sett tribunekartet ser jeg nå at "gratishaugen" er inkludert, og dermed ikke gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagoppstilling: Skoglund- Bjørneboe,  Kristoffersen,Søndenå, Grønli - Loennecken, Aandal, Kielland, Normann- Bjånesøy, Jønsson 

Benk: Panengstuen- Bjørndalen , Fennefoss, Fladberg,  Hauge, Lundblad, Omarsdottir, Ruud, Thoresen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble "bare" 2-1, vi ble veldig nervøse på slutten, baklengsmålet vårt er en serie med tabber, forsvarsspillet vårt er ikke trygt, vi kunne ha avgjort dette tidligere, og frustrasjonen fra Åsane sitter fortsatt i (hvertfall hos meg). Det er lett å være negativ.

 

MEN. Vi dominerer kampen fullstendig. Vi har en midtbane som er veldig sterk. Spesielt vil jeg trekke fram Kielland, Loennecken og Grønli som vinner kampen for oss. Og viktigst av alt: helt og totalt fortjent vinner vi toppkampen. Borte. Selv uten midtstopperkjempe Reinås. Mot det eneste laget som er i nærheten av oss på tabellen. Sola skinner, Stabæk vinner. Dette oser det opprykk av.

 

Vi har ikke rykket opp ennå, men vi tok et LANGT steg i dag. Hvis vi gir oss 65 % for å ta førsteplassen, 30 % for å ta andre plassen, og 50 % for å vinne en eventuell kvalikk, så ligger vi nå på 80 % sannsynlighet for å rykke opp. Jeg gleder meg til neste år allerede!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekk forresten bildet som ligger på forsiden av budstikka.no - Jönsson er gjennom og egentlig alene med keeper. Og dommer synes visst ikke at det vi ser på bildet er holding.

 

Det norsk dommerstanden kan faen ikke finne et dypt nok hull å hoppe ned i...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommeren var som ventet elendig. Mye holding av Øhil spillerne, holder igjen Saras ene arm med begge hender, så hun går overende, rett utenfor 16 meter og det blir ingen reaksjon. Dommerveileder pratet med dommerne i pausen, noe som ikke alltid skjer, så jeg synes holdingen var vesentlig redusert i 2 omgang. Ellers merkelig hvordan våre jenter mangler basis ferdigheter, som passninger til medspillere. Alt for mye passninger som havner hos motspillere. Digg med 3 poeng, så får vi håpe det blir 3 poeng på Nadderud om 3 uker også, da bør opprykket være sikkret.

Edit: Ser nå bildet på Budstikka, som mulig er det jeg referer til. Det virker som om Norge har ett rekruteringsprobem blandt Dommere  på Kvinnesiden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Derby della Øygardveien: ØHIL-Stabæk, 5. september kl. 13:00
×
×
  • Opprett ny...