Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Start


Emilie23
 Del

Stabæks beste   

140 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Start kommer på besøk søndag. Vi har vel alle forrige kamp mot dem friskt i minne, men dette er hjemme og der burde vi dominere. 

Laget? Vi burde stable midtbanen på en annen måte. Hugo må lenger frem og Skytte ut på kant. 

Denne må vinnes!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev SAU:

Start må stille uten Schulze som har karantene. Ellers så har de også spisser som ikke skårer noe særlig med mål, totalt 5 mål på 2 spisser. 

Er mest redd for spisser som ikke scorer noe særlig med mål når de skal spille mot oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Øistein:

Bedre enn oss med andre ord

Det er helt riktig, men vi har andre som skårer mål, 23 mot 19. Samtidig slipper de inn flere mål enn oss, 36 mot 28. 

 

De har 0 2 6 på bortebane. Vi har 3 3 3 på hjemmebane. Altså en liten fordel oss. Men for all del, de kan jo vinne sin første borteseier på søndag. 

Selv tror jeg på seier 3-0. Mål av Kassi, Botheim og Solheim 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så du vil ikke ha Hugo på benken en gang? Jeg ville nok ha startet med ham i stedet for Kay, selv om Kay på ingen måte gjorde seg bort i forrige kamp. Eventuelt skjøvet Kay ut på kant og satt Lundal på benken.

Uansett deilig å se at vi har mange reelle valg, og så kan vi jo håpe at Kino og Botheim starter på benken (eller mot formodning plutselig får det til å løsne)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev Bjornh:

Så du vil ikke ha Hugo på benken en gang? Jeg ville nok ha startet med ham i stedet for Kay, selv om Kay på ingen måte gjorde seg bort i forrige kamp. Eventuelt skjøvet Kay ut på kant og satt Lundal på benken.

Uansett deilig å se at vi har mange reelle valg, og så kan vi jo håpe at Kino og Botheim starter på benken (eller mot formodning plutselig får det til å løsne)

Jeg tenker Hugo i 10er rollen og Skytte ut på ene kanten. Kornelius på den andre og Olli på topp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heller på topp sammen med Ollie enn på kant, han har a erfaring som spiss. Flink til å holde på ballen og vinner dueller å, så vi får flyttet mer av laget oppover. Kino og Botheim klarer vel å holde på ballen i maks 2 sek... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om vi tar utgangspunkt i den beste halvtimen vi har hatt på lenge, ja kanskje i hele år? Jeg tenker på starten av kampen hjemme mot FKH.

 

Da stilte vi med følgende mannskap:

Sandberg

Øveraas-Hanche-Solheim-Jonassen

Edvardsen-Lumanza-Skytte-Vetlesen

Botheim-Kino

Det var vel spesielt på midten vi dominerte veldig, muligens i tillegg til at FKH ble litt vel passive. Men god kontroll på midtbanen påvirker gjerne det andre laget til å trekke seg mer hjemover, så dette henger sammen. Hvordan kan vi styrke dette laget? Yaw er den mest åpenbare kandidaten, og da går Solheim ut på høyre back. Dermed Øveraas ut. Selv om Emil skulle være frisk, er det ikke åpenbart hvem han i så fall skal ta plassen til i denne oppstillingen. Det samme med Kornelius. Vogt kommer inn for Jonassen om han er frisk (er han skadet, eller hva skjer der?). På topp skulle vi gjerne bytta ut minst en av "radarparet" Botshita, men Maatsen er nok ikke klar til en en hel kamp, og da vet jeg ikke helt hvem andre som kunne kommet inn fra benken. Kanskje Olli opp sammen med Kino, og Kornelius inn på kanten? Grunnen til at jeg, under tvil, foretrekker Kino foran Botheim, går rett og slett på nedlagt arbeidsinnsats de siste kampene. Kino går i press og dueller og virker ivrig etter å melde seg på der det skjer. Botheim virker som han ikke helt vet hva han vil, eller at han ikke vet hvordan han skal få det til...

Tviler meg fram til følgende startellever:

Sandberg

Solheim-Hanche-Yaw-Jonassen/(Vogt hvis frisk)

Normann-Lumanza-Skytte-Vetlesen

Olli-Kino

Byttes inn tidlig i andre omgang: Maatsen for Kino på topp, Kassi for hvem-som-helst på midten.

Jeg vet ikke om vi har så innmari mye luksusproblem med å sette opp elleveren, det er ikke som vi har 15-16 friske spillere som tåler 90 min og forsvarer en plass i startelleveren, samtidig hadde mye vært løst med en Dio eller Nannskog på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev geirti:

Hva om vi tar utgangspunkt i den beste halvtimen vi har hatt på lenge, ja kanskje i hele år? Jeg tenker på starten av kampen hjemme mot FKH.

 

Da stilte vi med følgende mannskap:

Sandberg

Øveraas-Hanche-Solheim-Jonassen

Edvardsen-Lumanza-Skytte-Vetlesen

Botheim-Kino

 

Er ikke det akkurat den samme 11ern som spilte totalt rævva i Skien helga etter? (bare bytte Jonassen med Yaw) 

 

Var vi skikkelig gode de første 30 mot FKH fordi vi spilte motstanderen dårlig eller var vi ekstra gode fordi motstandere var skikkelig rævva? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev nichb:

Er ikke det akkurat den samme 11ern som spilte totalt rævva i Skien helga etter? (bare bytte Jonassen med Yaw) 

 

Var vi skikkelig gode de første 30 mot FKH fordi vi spilte motstanderen dårlig eller var vi ekstra gode fordi motstandere var skikkelig rævva? 

1) De fleste kombinasjoner har vel vært rævva for oss på et eller annet tidspunkt denne sesongen. Dersom man tar utgangspunkt i det negative kommer man ingen vei. Denne midtbanen har bevist at den kan dominere en kamp.

2) Vi vet at FKH i det store og hele omtrent er på vårt nivå. Dersom de gjør en veldig dårlig kamp mot oss, så skal nok vi ha litt av æren for det, og dersom de gjør en veldig god kamp mot oss, skal vi ha litt av skylda for det. Spill og motspill, ikke sant?

 

Ellers er det et viktig poeng Arni kommer med, dette er jo egentlig en sekspoenger. Med vår elendig poengsnitt de siste 9 kampene, er vi nå i ferd med å "falle gjennom feltet" og ned mot bunnstriden. Vinner vi i morgen, kan vi fort ligge over midtstreken og ha 10 poeng ned til kvalikk. Med tap kan vi ramle helt ned på 13. plass med 4 poeng ned til kvalikk. Dette kan være veldig avgjørende for hvor spennende slutten av sesongen vi bli. Jeg klarer helt fint å gå desember dette året uten å diskutere kvalikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev geirti:

1) De fleste kombinasjoner har vel vært rævva for oss på et eller annet tidspunkt denne sesongen. Dersom man tar utgangspunkt i det negative kommer man ingen vei. Denne midtbanen har bevist at den kan dominere en kamp.

Enig og uenig, men å se på det som ikke fungerer og få det til å fungere vil vi da komme langt (er det negativitet?) . Da vi satte Ollie på topp tidligere i sesongen så synes vi så mye vassere ut på topp. Kan vi dra med den positiviteten inn til denne kampen og putte han på topp igjen? 

Ellers håper vi kan klare å dominere mer enn max 30 min mot Start og at ikke Start legger taktikken opp mot hvordan vi gikk ut mot FKH og kontrer oss skikkelig de første 30.. 

Vi kan ikke tape denne, her MÅ Kinoshita og Botheim levere... 

 

Orker ikke mere døll fotball... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev Bjornh:

Så du vil ikke ha Hugo på benken en gang?

Oisann, om forlades, glemte utrolig nok helt av han i farten :P

Sette han inn for Kay i tiern da, selv om jeg egentlig har veldig lyst til å se sistnevnte starte, "for tidlig" eller ei

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Start
×
×
  • Opprett ny...