Jump to content

Recommended Posts

• Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ekkel stemning på forumet denne høsten. Covid har ikke gjort supporterkulturen for Stabæk særlig godt og synes de som er igjen og engasjerer seg på forum sprer mest dritt om spillere, trener og lag.

Velkommen! https://www.stabak.no/nyheter/antonsson-til-stabaek

Synes han har vært god, jeg.    Bidrar til å strekke motstanderen, binde opp stopperne, og skape rom for Oliver, Luc og øvrige offensive spillere.

7 minutter siden skrev elvis:

Blir spennende å se han! Han hypes opp i media nærmest som en Leeds profil. Finner at han har en (1) seriekamp for dem. Men, spennende å se hva han kan gjøre på topp for Stabæk!

Hørt han slet med skader i Leeds, samtidig som konkurransen var sterk. Kompiser som er Leedssupportere mener han har potensiale til å bli profil i ES. Ikke sett han selv, så jeg aaaner ikke nivå eller hva jeg skal forvente. 

29 minutter siden skrev elvis:

Blir spennende å se han! Han hypes opp i media nærmest som en Leeds profil. Finner at han har en (1) seriekamp for dem. Men, spennende å se hva han kan gjøre på topp for Stabæk!

16 kamper (men bare 577 minutter) i Championship og 1 mål vel? (Så profil er nok å at I :) )

Så 31 kamper og 7 mål for Blackburn på nivået under der igjen.

16 minutter siden skrev @ringo:

Hehe,

Jeg tror nok at om du hadde fulgt med i timen ville sett at jeg stort sett har forsvart spissene våre hitill i år, ved å påpeke at de har hatt dårlige arbeidsvilkår. jfr. særlig tidligere poeng rundt sjansestatistikk og utnyttelsesgrad.

Samt at det å påpeke at konkurransen i det fremere leddet ikke er den største i årets lag neppe kan kalles særlig kontroversielt og definitivt er et veldig, veldig langt stykke unna å snakke dritt om spissene i troppen!

Bedre lykke til neste gang,

Altså jeg bruker ikke tid på å følge med på hva alle personer her i forumet mener over ett år, men syntes generelt det er mye dårlige og negative holdninger inne på forumet. Personlig orker jeg ikke å lese alt, noe jeg gjorde før, nettopp fordi kommenterer som dette hele tiden dukker opp. Før fikk jeg en god følelse av positivitet av å gå inn på forumet. Sånn det har blitt nå virker det som forumet har blitt en sted for kranglefanter

4 timer siden skrev tobb:

Altså jeg bruker ikke tid på å følge med på hva alle personer her i forumet mener over ett år, men syntes generelt det er mye dårlige og negative holdninger inne på forumet. Personlig orker jeg ikke å lese alt, noe jeg gjorde før, nettopp fordi kommenterer som dette hele tiden dukker opp. Før fikk jeg en god følelse av positivitet av å gå inn på forumet. Sånn det har blitt nå virker det som forumet har blitt en sted for kranglefanter

Vi kan vel snu på det: hvis man ikke kan klage på alternativene på topp dette året, så kan man aldri klage på det.

Hvor mange mål har de til sammen i eliteserien i år? 5? På 20 kamper med 2 spisser i hver kamp. Det er en uttellingsprosent jeg ikke klarer å regne ut uten å begynne å grine, så jeg lar det være.

Så poenget er altså ikke om han er bedre enn det vi har (det er en ikke-test), men om han er klar for opp mot 90 minutter. Er han det?

56 minutter siden skrev FranckTheBank:

Botheim vol 2. Brenner enorme sjanser. God i banespillet. Assist i debuten. Gjør feil valg i avgjørende situasjoner som dumme feilpasninger. 

Skal gi han flere kamper før jeg dømmer. Men ble ikke overbevist her. Har mer sansen for Maatsen. 

Når ble Botheim god i banespillet? Hvor mange assister har Botheim?

1 time siden skrev FranckTheBank:

Botheim vol 2. Brenner enorme sjanser. God i banespillet. Assist i debuten. Gjør feil valg i avgjørende situasjoner som dumme feilpasninger. 

Skal gi han flere kamper før jeg dømmer. Men ble ikke overbevist her. Har mer sansen for Maatsen. 

Litt positiv der... skal gi deg fler før jeg dømmer.  Maatsen ikke værst idag, men fortsatt ikke gitt meg noe. Han derre Antosson ville noe... kanskje bare meg,?

• 3 weeks later...

Ser at mange allerede har begynt å ønske Antonsson på dør (og en del som skryter av ham også, for all del). Jeg tenker at vi her kan lære litt av fortida. I fjor hadde vi en ny spiss på høsten som fikk tilsammen 990 minutter spilletid. Han klarte 6 mål og 1 assist på den tiden. Siden gikk han til Bodø/Glimt og ble en knallsuksess, men det er en annen historie. Det kunne ingen vite i fjor. Det vi mente om han i fjor var vel at han gjrode helt greit fra seg, men ikke noe spektakulært. Det kan derfor være en grei mal å sammenligne Antonsson opp mot.

Så hva har Antonsson klart på sine hittil 260 minutter? 0 mål og 0 assist. Vi har nå igjen 7 kamper. Det vil si 630 minutter dersom han får spille alle kampene. Han vil i så fall være kommet opp i 890 minutter. Det er litt mindre enn dansken, så vi kan trekke fra ett mål. Konklusjon: Antonsson har 7 kamper på å lage fem mål og 1 assist (eller en annen kombinasjon av 6 målpoeng). Men han ligger altså bak skjema. Etter 3 kamper hadde Junker scoret 2 mål.

Synes det blir feil å se på det så statistisk, selvom det sikkert kan være gøy gir det ikke noe svar :) Antonsson viser kvalitet i flere situasjoner og er i en annen klasse en de andre spissene vi har. Han starter mye, bra og riktige løp men spesielt sist mot Viking men midtbanespillerne våre fikk ikke opp blikket og valgte heller skudd, dribling eller tversoverpasninger. Han er en typisk bakromsspiss og trenger derfor noen som prøver å stikke han igjennom. Tror kanskje han passer bedre med en makker på topp evt så må spesielt de sentrale hos oss se mye mer etter han og gjennombruddspasninger. Siden vi ikke har Veigar lenger, kanskje Lumanza er den som har det beste blikket og utførelsen av dette i stallen pt. Tror vi får se mål av Antonsson når pasningene kommer, han starter hvertfall ofte og riktig, det er en god start. Så får vi håpe det løsner snart og at han er en no brainer å signere for neste sesong :) 

Enig i at han fremstår som en oppgradering sammenliknet med Botheim og Kino. Flinkere til å legge til rette og å holde på ballen feilvendt. Han har dog brent et par 100% sjanser, som jeg ville forventet at en god spiss ville satt. Et par assists er jo bra siden det ikke er så viktig hvem som scorer så lenge noen gjør det :)