Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Viking


Peter
 Del

Stabæks beste  

90 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Trist at vi gir bort ett så enkelt mål når vi egentlig har greit kontroll. Det er EN spiller på banen som ikke kan få skyte fritt. Denne mannen lar vi løpe upresset fram til 16m uten tegn til å ville gå i press. Helt sykt svakt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6-3 i sjanser er min påstand. Med unntak av Viking-scoringen vil jeg påstå vi har vært flinke til å ødelegge Vikings forsøk fram til 1-1. De har mye ball, men de sliter med å få utbytte av det. Klarer vi å fortsette som kampforløpet i store deler av førsteomgangen skal dette være mulig å hale i land. Men, pizzaen ble ikke perfekt, og heller ikke ræva, så sånn sett blir det uavgjort ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Midtstopperne våre virker veldig ukomfortable med ballen i beina. Litt trist å være fotballspiller når du ikke vil ha ballen i føttene. Ottesen er kanskje bedre offensivt enn defensivt, men skal selvfølgelig få tid til å utvilke seg videre. Det er vel kun Solheim jeg føler meg skikkelig trygg på baki der. Samtidig har vi en spiss som nå har fått over 200 minutter uten å sette en eneste kasse. Eller få en eneste assist. Den spissplassen er en skikkelig verkebyll for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når Solheim slår den pasningen på Luc, og ikke klarer å få den på fot, så blir det kontra i mot, og mål. Har vært et par sånne episoder, hvor vi selger oss fremover, uten å ha tilstrekkelig kvalitet til å fjerne risiko. 

Åpen og fin kamp da, og relativt høyt tempo til å være Stabæk? Alle muligheter her. Håper på Kornelius for Oliver, etter 70. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev Hushovd:

Vi kan jo ikke rygge og rygge. Urutinert av Ottesen! 

Eh, ja. Han er jo det - det vet vi. Ikke sable ned en nittenåring som har «et kvarter» i Eliteserien da. 
 

...og syns man heller kan sette spørsmålstegn ved en av våre mest erfarne menn i den situasjonen. Den skal jo ikke gå inn, Sandberg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Mike:

Hvordan har det ikke funket for noen av de 4 spissene vi har? Er det noe galt med systemet eller hva faen skjer? Kan umulig ha 4 rævva spisser i stallen

Mitt intrykk er at vi ikke klarer å utnytte Marcus, han er veldig bevegelig men får vanskelige baller å jobbe med. Han er den eneste spissen jeg har sett i år som beveger seg som en spiss, riktignok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som ser på treningene: Hvordan ser Kornelius ut? Jeg stusser litt over at vi ikke gir han ti minutter til å vise frem dribleferdighetene sine i en kamp som dette. 

Edit: Og der var han på. 

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner at Jonassen blir byttet inn fremfor Pignatel for Yaw, pga evt rutine... men altså, han er lokal, egenprodusert og midtstopper.. Et naturlig bytte mener da jeg, for en klubb som Stabæk skal være

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hater Viking så jævlig.(Etter Berntsen) Det er et mirakel at de ikke får flere gule for sabotasjen sin. (Eller egentlig ikke, det er tross alt Saggi som er dommer)

Over til oss, vi kan med fordel bytte tidligere - her var det mange slitne spillere de siste tyve.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vi fornøyd med 1 poeng her?

På slutten bruker vi utrolig mye tid på alt fra utspill til innkast, ser ut som vi bevisst prøver å dra ned tempoet. Med 1-1 på hjemmebane mot Viking mener jeg vi må jage på for 3 poeng. Mulig gutta rett og slett er slitne på en tung bane..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel riktig som flere har bemerket, det er ikke forsvaret som er det største problemet vårt, det er det offensive. Spissen. Bruken av spissen. Effektivitet på sjanser vi skaper. Her er det mye å ta tak i. Dette er andre kamp på rad hvor vi føler vi har gitt fra oss en seier helt unødvendig. La det ikke bli en vane. Gode lag vinner.

 

"Heldigvis" har vi fint lite å spille for, all den tid det er 11 poeng ned til kvalikk og omtrent det samme opp til europacupplass. Vi kan derfor bruke resten av sesongen på å utvikle oss spillemessig, ikke å desperat jage poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Hushovd:

Du mener min kommentar var å «sable» Ottesen ned? 

Ble nok litt påvirket av flere negative innlegg rundt målet, og ble i overkant tabloid. Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev CHTI:

Han kom jo inn på slutten, så ser ikke sånn ut? Har fått lite spilletid etter sin tunge periode etter sommeren

Ok, takk! Så ikke kampen men har lurt på hvor det har blitt av han. Synd vi ikke får mer ut av seriens beste overblikk og pasningsfot...sukk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Viking
×
×
  • Opprett ny...