Gå til innhold

Toppserien 2021


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


En meget god dag for oss i dag. Ikke bare ble det offisielt klart at vi spiller i Toppserien neste år, erkefiende Røa tapte hjemme mot bunnkollega Lyn, og er nå nødt til å vinne begge de to kampene som gjenstår for å ha mulighet til å klare kvalikkplassen (sikker plass er utenfor rekkevidde). Røa har hittil vunnet 2 av sine første 16 kamper, så at de nå skal klare 2 av 2 ville ikke jeg satt penga mine på. Dagens kamp var egentlig må-vinne-kampen deres. Og de tapte altså.

Så, neste år spiller vi en divisjon over Røa. Det føles godt. For min del kan de "ta en Fart" og kollapse fullstendig.

Samtidig er kampen om gullet i Toppserien mer spennende enn noen gang. Kanskje vi kan melde oss på i den kampen allerede neste år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bunnstriden er nok ikke HELT over i Toppserien. Røa møter Kolbotn i siste serierunde. I nest siste serierunde spiller Kolbotn mot LSK på Sofiemyr, mens Røa spiller mot Arna-Bjørnar. Arna-Bjørnar har ingenting mer å spille for i serien, men møter Avaldsnes i cupen 3 dager senere. Det ligger fort til rette for en ren nedrykksfinale i siste serierunde. Jeg ønsker selvsagt Røa ned, av mange årsaker!

 

Ellers vil jeg plassere årets Stabæklag (sett betydelig mer Toppserie enn Stabæk, naturligvis) rundt nettopp A-B på tabellen. Topp 5 har vært sterke i år, Klepp kunne vært med blant dem med bedre uttelling. I A-B har den defensive midten spilt seg inn i landslagstroppen mens den offensive har gått til VIF. Bjelde og Nygard minnet på mange måter om Trondsen/Stengel i OBOS-sesongen vår, og har vært utrolig spennende å se på. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angrepepskvartetten virker solid med håp om at de unge fortsetter utviklingen. Bjånesøy som leder, og som bøtter inn mål på alene måter. Jönsson med fart, og presise avslutninger. Panservognen Bjørndalen, som det vil være vont å gå i duell med. Til slutt kunstneren Omarsdottir. Gjør at vi har mange alternativer. Svakheten kanskje at ingen av dem kan gå direkte inn i en annens rolle.

Skoglund holder allerede nå Toppserienivå, og en god vinter for våre keepere er jeg trygg også der. I forsvar har vi Reinås som er landslagsklasse, men kunne tenkt meg en til opp mot hennes nivå. Også på midtbanen kunne jeg tenkt meg en solid spiller, som kan være støtte for Kielland og Loennecken sentralt. Om vi ellers får beholde spillere tror jeg vi da kan kjempe om sluttspillplass. Alternativet er jo at vi får 18 kamper å spille inn et lag til de syv kampene i nedrykkssluttspillet. Mjelde og Spitse (to landslagskapteiner) hadde vært drømmen, men er vel utopi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper selvfølgelig vi klarer å bryte oss inn i toppstriden i Toppserien neste år, men er helt enig i at gårsdagens lag trenger forsterkninger for å kunne klare det. Spesielt i i forsvaret, kanskje. Vi trenger flere på nivå med Stine Reinås bak der. Trygg både med ballen og i taklinger. På midten har vi veps som Loennecken og Kielland, som aldri slutter å imponere. På topp har vi fighteren Bjånesøy, bakromsspissen Jönsson og teknikeren Omarsdottir. Mye å bygge et godt lag på, men 3-4 forsterkninger som hever laget, det må vi håpe på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt mer realistisk er vel spillere fra lag som rykker ned/er i bunnen. Supplement og Linn Huseby fra Røa, eller blir det omtrent som det vi har? Om LSK rakner er noen der som kan havne hos oss? Noen av de mindre profilerte norske spillerne i utlandet? Leine har lite spilletid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stensland sa vel ganske klart fra i intervju i pausen at man ønsket å hente inn noen spillere som krydre det litt ekstra. Betyr jo at man ønsker spillere av høy kvalitet. Så får vi se om det er mulig, men da vet vi ihvertfall hva slags spillere vi kan diskutere her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Toppserien 2021
×
×
  • Opprett ny...