Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga, Nadderud stadion, onsdag 11.11.20 kl. 20:00, 1/4-finale NM


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Veien til en ny NM-tittel fortsetter, og Vålerenga er motstander. Vålerenga er for tiden serieleder i Toppserien, men kun med et poeng. Spilte CL-kval i går og vant komfortabelt hjemme mot KI fra Færøyene. Skal neppe legge all verden i det. Har imidlertid ikke tapt en kamp i serien siden seriestarten. I tillegg tapte de vel en treningskamp i vinter.

Vi har møtt Vålerenga 17 ganger i serie og cup med syv seire og seks tap. Imidlertid er det blitt tap i de fem siste kampene.

Dette vil i det minste gi en pekepinn om hvor vi står med tanke på neste år, og se om det kan bli den største sensasjonen i cupen siden 2003.

Billettinformasjon:

https://www.stabak.no/lag/kvinner/nyheter/billettinformasjon-stabaek-valerenga

Og kampen vises på NRK2 med sendestart 19:45.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagoppstilling: Skoglund - Bjørneboe, Reinås, Søndenå - Normann, Aandal, Kielland, Loennecken, Grønli - Bjånesøy, Jönsson.

 

Benk: Panengstuen - Fennefoss, Fladberg, Hauge, Hegna, Kristoffersen, Lundblad, Omarsdottir, Renolen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen ass, dette var et eneste langt nesten. Godt jobba, og vi er ikke langt bak det som kanskje er Norges beste lag.

Litt bredere stall neste sesong, så kan dette bli et riktig bra neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig lovende dette, selv om vi tapte.  Vi spilte jevnt med Enga og har så absolutt sjanser til å hevde oss i Toppserien neste år. Med noen få forsterkninger kan vi bli blant de 3-4 beste. Gratulerer jenter dette var bra  !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke si noe på at Vålerenga vinner, men hadde ikke vært noe ran om vi hadde vunnet heller. Kanskje like greit at vi ikke går inn i neste sesong og tror vi er verdensmestere. Kan vi få inn et par forsterkninger i tillegg til det vi har skal vi kjempe om topp fire, og ikke ha 18 treningskamper før nedrykksluttspillet.

Fy søren som jeg gleder meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes jentene spilte bra og holdt godt følge med enga, selv  om enga hvilte noen av sine beste. Dette lover godt for neste år.

Selv om Røa går ned ett hakk, så blir det nok fremdeles stor kamp om de beste spillerne i Oslo området, med 5 klubber, der enga og LSK har vesentlig større økonomiske muskler en oss.

Klarer vi å beholde de jentene vi har og noen av de tar et par steg opp, så tror jeg det holder for en plassering rundt nr 5. jeg ser ikke for meg å rykke ned etter neste sesong, med det laget vi har nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har egentlig LSK særlig økonomiske muskler lenger. Fikk jo opptur i cupen, men virker på vei ned. Har jo ikke fått inn erstattere for de som forsvant, og har tynn stall. Ser egentlig for meg at andre klubber vil støvsuge dem i vinter.

Etter å ha sett kampen i opptak er det interessant å se hvor lite vår keeper hadde å gjøre i 2. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er så bitter på jentenes vegne! Det hadde da virkelig ikke vært ufortjent om vi hadde hatt 2-1 i stedet for motsatt? Å se Enga hale ut tiden på utspill osv. forsterket den følelsen. Kan være jeg er blaaøyd, men ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal nok legge til at Engen spilte litt på resultat også, de skal kjempe om cup-gull og videre cupspill, og i tillegg har de vel noe CL-greier også. Så fullt forståelig at de prøvde å spare seg litt. Dersom vi hadde ledet 2-1 til pause i stedet for dem, hadde vi nok sett en helt annen andreomgang. Det hadde dog vært spennende å fått sett: hva de hadde fått til etter at vi hadde funnet stilen dersom de hadde prøvd alt de hadde orket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Justine har blitt kreditert scoringen. Dommer godkjente det, og i motsatt fall hadde ikke vi godkjent det. Skuddet til Justine har retning på mål, og da skal det ikke registreres som selvmål uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Vi skal nok legge til at Engen spilte litt på resultat også, de skal kjempe om cup-gull og videre cupspill, og i tillegg har de vel noe CL-greier også. Så fullt forståelig at de prøvde å spare seg litt. Dersom vi hadde ledet 2-1 til pause i stedet for dem, hadde vi nok sett en helt annen andreomgang. Det hadde dog vært spennende å fått sett: hva de hadde fått til etter at vi hadde funnet stilen dersom de hadde prøvd alt de hadde orket.

Absolutt! Men jeg kjenner dessverre ikke Enga godt nok, og lurer derfor på om byttene de gjorde i prinsippet skulle heve kvaliteten, eller om det kun var taktiske bytter mtp. å sikre resultatet? Startet de med en "svakere" 11-er, eller var det en toppet startoppstilling? Jeg følte uansett ikke at det var ufattelig stor forskjell på lagene, men følte at jentene våres var kanskje litt preget  i begynnelsen av kampen av å ikke ha møtt så god motstand gjennom sesongen før denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at de gjorde noen endringer i forhold til kampen mot Lyn, men er nesten villig til å si at de hadde en sterkere startellever mot oss! Hverken Ildushøy  Njoya eller Nygard startet den kampen, mens Waldus satt på benken hele kampen. Ingen av de er svekkelsen. Keeperne har vel spilt 50-50.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga, Nadderud stadion, onsdag 11.11.20 kl. 20:00, 1/4-finale NM
×
×
  • Opprett ny...