Gå til innhold

Treningskamper 2021


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Dette var svake greier av oss. Bare Sandberg er vel egentlig helt godkjent. Ellers vil vel Skytte og Edvardsen en del, mens Konstadinov og Shala er svake - Azemi virker helt bortreist. Flaks at vi bare ligger under med ett mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 minutter siden skrev vikingen - blaa:

Bortsett fra bommert på resultatet på Sarpsborg-matchen så synes jeg kommentatoren er god! Upartisk og interessant info om begge lag. 

Ellers er Solbakken en positiv tilvekst! Passe aggressiv og kald og trygg sammen med Kay. 

Skulle gjerne hatt en klassespiss, men det er ikke brente sjanser som er problemet fremover. Skytte fortsetter å irritere fremfor å imponere.

Kommentator Tor Henrik er flink og jeg vet han har brukt tid og gjort forarbeid på Stabæk - i tillegg til å generelt være godt oppdatert. Ikke alle man kan si det om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns ikke det ser spesielt lovende ut i treningskampene til nå. Etter min mening bør Janne gi seg etter denne sesongen og ikke sitte ut kontrakten som varer ut 2022. Kjønø inn som hovedtrener - jo tidligere jo bedre. Janne står med gullskrift i klubbens historie uansett (for de fleste i hvert fall), men nostalgien må legges til side. Kjønøs spillestil, og mer oppdaterte kompetanse passer perfekt til spillerne som utvikles i akademiet - som hånd i hanske. Og det er tross alt den største delen av troppen vår og de vi skal utvikle og selge til utlandet. Dere må gjerne komme med gode motargumenter for jeg har ikke fasiten, men det er slik jeg ser på det. Gidder Kjønø å vente til januar 2023 når kontrakten til Janne går ut? Han kommer garantert til å få hovedtrenertilbud før den tid....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja er treningskamp, men det er fortsatt dølt offensivt...ser nada utvikling fra ifjor heller det motsatte... Helt krise om vi spiller halve sesongen med Azemi og Kino, men det har vi visst lenge... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

6 minutter siden skrev Mr. Thon:

Jeg syns ikke det ser spesielt lovende ut i treningskampene til nå. Etter min mening bør Janne gi seg etter denne sesongen og ikke sitte ut kontrakten som varer ut 2022. Kjønø inn som hovedtrener - jo tidligere jo bedre. Janne står med gullskrift i klubbens historie uansett (for de fleste i hvert fall), men nostalgien må legges til side. Kjønøs spillestil, og mer oppdaterte kompetanse passer perfekt til spillerne som utvikles i akademiet - som hånd i hanske. Og det er tross alt den største delen av troppen vår og de vi skal utvikle og selge til utlandet. Dere må gjerne komme med gode motargumenter for jeg har ikke fasiten, men det er slik jeg ser på det. Gidder Kjønø å vente til januar 2023 når kontrakten til Janne går ut? Han kommer garantert til å få hovedtrenertilbud før den tid....

Etter min mening er det stallen som er mye svakere  enn vi tror.. synes ikke Janne er problemet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vær enig at Janne kan minne som dinosaur-trener. Viktigere å holde nullen enn å putte.. Da blir det kjedelig fotball for et akademisatsene ungt lag som kanskje heller ønsker en mer moderne fotball... 

Men bare tull å snakke om å bytte trener nå..men ser vi ingen markant bedring fra ifor og frem til sommern så må det skje en retnings endring i spillet.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Mike:

 

Etter min mening er det stallen som er mye svakere  enn vi tror.. synes ikke Janne er problemet

Ja det tror jeg du har rett i - så kbk vs mfk på fredag for å se hvor lista ligger og det er langt opp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev @ringo:

Ja det tror jeg du har rett i - så kbk vs mfk på fredag for å se hvor lista ligger og det er langt opp...

Men har ikke Janne et ansvar for å bidra med å plukke spillertyper som passe til sitt system sammen med sportsdirektør? Eller tar han bare det han får?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


55 minutter siden skrev vikingen - blaa:

Bortsett fra bommert på resultatet på Sarpsborg-matchen så synes jeg kommentatoren er god! Upartisk og interessant info om begge lag. 

Ellers er Solbakken en positiv tilvekst! Passe aggressiv og kald og trygg sammen med Kay. 

Skulle gjerne hatt en klassespiss, men det er ikke brente sjanser som er problemet fremover. Skytte fortsetter å irritere fremfor å imponere.

Kommentatoren er ren klasse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slowmow posession fotball som ikke skaper noenting. Rot defensivt. Leddene henger ikke sammen. Balltap. Ekstremt sårbar mot kontringer. Manglende duellstryrke over hele banen.

Enn så lenge er dette en kopi av laget som var så kjedelig ifjor. Null forbedring av de samme, alvorlige problemene, er primært treners ansvar. Mener jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev PKhelten:

Slowmow posession fotball som ikke skaper noenting. Rot defensivt. Leddene henger ikke sammen. Balltap. Ekstremt sårbar mot kontringer. Manglende duellstryrke over hele banen.

Enn så lenge er dette en kopi av laget som var så kjedelig ifjor. Null forbedring av de samme, alvorlige problemene, er primært treners ansvar. Mener jeg.

Rart når Janne sier at fokus er på høyt balltempo 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev Bolivar:

Ikke verdens beste trener hadde vunnet med dette Stabæk-laget i dag ! Klasseforskjell mellom lagene !

Og hvem sitt ansvar er det å få gutta motivert og levere? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev nichb:

Men har ikke Janne et ansvar for å bidra med å plukke spillertyper som passe til sitt system sammen med sportsdirektør? Eller tar han bare det han får?

Joda - men poenget til Mike var nok at det ikke nødvendigvis er så lett å komponere et slagkraftig lag av det materialet vi har til rådighet. For når man retter kritikk mot Janne så ligger det nødvendigvis en mening om at det bor mer i spillertroppen bak.

Så må Janne selvfølgelig ta ansvar for at han starter med sub par spillere som Azemi og Skytte - men det må v kanskje ta på kappen for at vi fremdeles er i en fase hvor det er viktig å gi flest mulig spilletid - mens Odd kanskje er nærmere der hvor det er viktigere å begynne å nærme seg en 11'er. Slik den gode kommentatoren også var inne på. Men i den sammenhengen liker jeg svært dårlig at Skytte blir stående etter pause - det indikerer jo at han er i 1. XI'er planene og det er svært dårlig nytt for sesongen slik jeg ser det.

 

  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev nichb:

Ja er treningskamp, men det er fortsatt dølt offensivt...ser nada utvikling fra ifjor heller det motsatte... Helt krise om vi spiller halve sesongen med Azemi og Kino, men det har vi visst lenge... 

Hypotese: treningsarbeidet og intensiteten er såpass lav at hver gang det er kamp, så må vi "opp" flere nivåer enn det som leveres på trening. Dermed ser vi stort sett ut som et lag som har internkamp hver gang vi spiller mot andre EL lag og tildels OBOS lag. Dog er kvaliteten på dette laget såpass lavt at det fort blir 14-16 plass der man tidligere var 10-13. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev smart:

Men forumet ser ut til å holde samme standard som i fjor.

Tror kanskje vi har blitt raskere enn i fjor? Nå snakkes det jo om at vi er klare nedrykkskandidater allerede før sesongen har begynt. Var vi virkelig så raskt ute i fjor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev odd:

Tror kanskje vi har blitt raskere enn i fjor? Nå snakkes det jo om at vi er klare nedrykkskandidater allerede før sesongen har begynt. Var vi virkelig så raskt ute i fjor?

Du har rett, lite snakk om det før ligastart ifjor. Men det ble en god del seiere pre season også😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev @ringo:

Så må Janne selvfølgelig ta ansvar for at han starter med sub par spillere som Azemi og Skytte - men det må v kanskje ta på kappen for at vi fremdeles er i en fase hvor det er viktig å gi flest mulig spilletid - mens Odd kanskje er nærmere der hvor det er viktigere å begynne å nærme seg en 11'er. Slik den gode kommentatoren også var inne på. Men i den sammenhengen liker jeg svært dårlig at Skytte blir stående etter pause - det indikerer jo at han er i 1. XI'er planene og det er svært dårlig nytt for sesongen slik jeg ser det.

  

Janne sa jo det i intervjuet, at det nå handler om å gi riktig mengde spilletid i forhold til hva de tåler, og at "første-11" ikke er satt. De som tåler 60 min får mer spilletid nå, enn de som ikke tåler mer enn 45.

https://www.stabak.no/nyheter/jonsson-startelleveren-er-langt-fra-satt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har studert kampen på nytt og har følgende kommentarer:  Det er sjelden vi vinner i Skien og så heller ikke i går. De to trenerne brukte kampene til forskjellige formål. Odd nærmer seg en fast satt 11er, mens Janne ville prøve flest mulig. Vi virker stinne av trening og manglet overskudd til hyppige tempovariasjoner. Vår beste periode var i starten hvor formasjonene satt brukbart - uten at vi truet hjemmelaget særlig.  Vi lyktes med å komme rundt på kantene noen få ganger, men etterhvert sendte Odd to mann i press og vi greidde ikke holde ballen. Et seigt tempo ga balltap og overganger i mot. Forsvaret vårt var likevel tettere og bedre organisert i Skien enn mot Sarpsborg 08. Foran virket vi bekymringsfullt svake, mens heller ikke midtbanen maktet å skape særlig press. Savnet av stikkerne fra Lumanza var veldig tydelig. Posisjoneringen på topp satt ikke, men ble bedre med Kino på banen. Vi virket passive på skåringen, mens ellers var keeper og forsvar det som reddet oss fra et stygt tap. 

Jeg ser at noen gir JJ skylden for at vi virker så svake. Jeg tror dessverre at ingen trener i verden ville greie å gjøre gårdsdagens mannskap til et lag som kan kjempe om en plassering på øvre halvdel av tabellen.  Vi trenger en spiss, vi trenger en sterk erstatter for Bohinen og vi trenger mer kraft i forsvaret. At vi taper i Skien er vanlig, men jeg likte ikke hvordan det skjedde - selv om vi ikke er i mål treningsmessig i en oppkjøringsperiode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2021
×
×
  • Opprett ny...