Gå til innhold

Kamptråd: Glimt - Stabæk, søndag 6/12, klokka 17:00


geirti
 Del

Stabæk beste  

72 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


29 timer igjen, så det er vel på tide med en kamptråd så vi kan få byttet tema fra VIF-tråden.

 

Kan man gjette på at vi stiller

Sandberg

Ottesen-Valsvik-Piggy-Solheim

Normann-Kai-Bohinen-Skytte-Olli

Antonsson

Kanskje Kassi i stedet for Normann, siden han ikke er helt premie i det defensive? Samtidig tenker jeg at dette er den kampen vi kommer til å få flest kontringsmuligheter i år. Et Glimt, som ikke lenger har noe å spille for, på hjemmebane. De kommer til å stå så høyt og offensivt at t.o.m. Godset-treneren vil synes at det er litt drøyt. Da kan det være greit med målfarlige sprintere som Normann. Kassi holder kanskje ikke 90 min ennå?

 

Her får vi virkelig testet defensiven vår, for å si det forsiktig. skikkelig ilddåp for Piggy...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at Yaw starter om han er helt 100 igjen, forsvaret vårt får nok uansett kjørt seg, så noen bytter er slett ikke utenkelig.

Sikkert lurt å ikke starte med Kassi når kampene kommer tett  kan komme inn for Kai eller Normann Hansen etter timen spilt.

Pene odds for Stabæk, greit å sette noen kroner for de av oss som har troen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bodø kommer til å peise på selvom de har vunnet serien.. de skal opp på 100++ goaler og ja, nei frykter at dette kan bli rikelig stygt hvis vi ikke er på 110% påskrudd og legger ned en god innsats alle mann alle

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Normann vil være naivt. 

Kampen mot Glimt vil relativt sett passe Piggy mye bedre enn langballene til Fagermo, så kjør på! Jeg er mer bekymret for at de løper rundt beina på Valsvik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stor fan av Kai, men akkurat i denne kampen ville jeg latt Lumanza starte og håpe han har dagen. Kai er ikke like sterkt defensivt, og det er der vi virkelig kommer til å bli kjørt. Vi trenger også spillere som er gode til å holde på ballen i det enorme gjenvinningspresset vi kommer til å bli utsatt for, så der stiller jeg også Lumanza og Kassi foran i køen på Kai og Normann Hansen. 
 

Yaw er ganske treg langs bakken, så det kan være en blessing in disguise hvis Piggy starter denne! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev odd:

Normann vil være naivt. 

Kampen mot Glimt vil relativt sett passe Piggy mye bedre enn langballene til Fagermo, så kjør på! Jeg er mer bekymret for at de løper rundt beina på Valsvik.

Og Ottesen. Han får også kjørt seg i morgen er jeg redd

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Imorgen er jeg ikke redd for noe! Her er alt annet enn tap utrolig imponerende. En kamp hvor laget skal se og lære hvor lista ligger. Og de unge skal få lov til å feile, ha noe å strekke seg etter. Fin kamp for de unge som kan spille uten at det forventes seier!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev nichb:

kontra å gå for ballbesittelse og angripe mot etablert. 

Ville vært rimelig spesielt om vi plutselig skulle begynne med det i denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev odd:

Normann vil være naivt. 

Kampen mot Glimt vil relativt sett passe Piggy mye bedre enn langballene til Fagermo, så kjør på! Jeg er mer bekymret for at de løper rundt beina på Valsvik.

Normann Hansen klart naivt. Han spilte jo bra mot dem sist og scorte et fint mål!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev nichb:

Plutselig? Vi har jo gjort det i nesten hele år jo...

Hvilke kamper er det vi har hatt mest ballbesittelse i? Kan ikke være mer enn 2-3 stk maks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Ace:

Hvilke kamper er det vi har hatt mest ballbesittelse i? Kan ikke være mer enn 2-3 stk maks.

OK, skrev aldri at vi hadde mest ballbesittelse. Men det ser ut som om vi prøver/går for å ha mest ballbesittelse... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Ace:

Hvilke kamper er det vi har hatt mest ballbesittelse i? Kan ikke være mer enn 2-3 stk maks.

Challenge accepted!

Jeg tipper (jeg har ikke funnet noen god kilde til dette, vg virker å være helt ute - på står 65 % til oss i Mjøndalen):

Hjemme mot VIF, Aalesund, Haugesund, Sandefjord og Mjøndalen. Kanskje borte mot Brann og Start?

 

Dersom noen finner en GOD kilde til dette, så tar jeg mot med stor takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mest ballbesittelse i kampene mot:

mjøndalen borte - 65%
Viking hjemme - 51%
brann borte - 52%
Ålesund hjemme - 58%
Haugesund hjemme- 52%
brann hjemme- 52%
Start borte- 57%

ålesund borte 54%
Sarpsborg hjemme 57%
Sandefjord hjemme 56%

Mjøndalen hjemme 56%

(haugesund borte- 50%)

 

11/27 kamper har vi mest ballbesittelse. 

1/27 helt likt

15/27 har vi minst ballbesittelse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev manglerudgutt2507:

Mest ballbesittelse i kampene mot:

mjøndalen borte - 65%
Viking hjemme - 51%
brann borte - 52%
Ålesund hjemme - 58%
Haugesund hjemme- 52%
brann hjemme- 52%
Start borte- 57%

ålesund borte 54%
Sarpsborg hjemme 57%
Sandefjord hjemme 56%

Mjøndalen hjemme 56%

(haugesund borte- 50%)

 

11/27 kamper har vi mest ballbesittelse. 

1/27 helt likt

15/27 har vi minst ballbesittelse

Hva er kilden? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kilde: Sofascore

 

Ballbesittelse:

 

Stb – vif
51%

Miff – Stb
40%

Stb – Molde
37%

Sfjord – Stb
46%

Stb – Viking
48%

Brann – Stb
49%

Stb – Aafk
60%

Sarp08 – Stb
43%

Stb – Start
46%

Odd – Stb
38%

Stb – Fkh
51%

Rbk – Stb
46%

Stb – Brann
49%

Viking – Stb
43%

Stb – Odd
41%

Fkh – Stb
57%

Stb – Glimt
34%

Start – Strb
56%

Aafk – Stb
38%

Stb – Sarp08
55%

Kbk – Stb
41%

Stb – Rbk
37%

Stb – Godset
32%

Molde – Stb
36%

Stb – Sfjord
49%

Vif – Stb
47%

Stb – Miff
52%

 

7/27 kamper mest ball

20/27 kamper minst ball

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev manglerudgutt2507:

Mest ballbesittelse i kampene mot:

mjøndalen borte - 65%
Viking hjemme - 51%
brann borte - 52%
Ålesund hjemme - 58%
Haugesund hjemme- 52%
brann hjemme- 52%
Start borte- 57%

ålesund borte 54%
Sarpsborg hjemme 57%
Sandefjord hjemme 56%

Mjøndalen hjemme 56%

(haugesund borte- 50%)

 

11/27 kamper har vi mest ballbesittelse. 

1/27 helt likt

15/27 har vi minst ballbesittelse

Tipper dette er VG sine tall ? De må du ikke bruke. Sjekk kampen du har øverst.

#kildekritikk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett, i dag kommer vi IKKE til å ha mest ballbesittelse. Jeg blir forbausa om vi klarer 40 % der.

 

Glimt tar i snitt 3,0 poeng på hjemmebane, scorer i snitt 3,9 mål og slipper inn 0,7.

Vi tar i snitt 1,2 poeng på hjemmebane, scorer i snitt 1,2 mål og slipper inn i snitt 1,8.

Forventningene til kampen kan i så fall være at Glimt scorer 3 mål og vi scorer 1.

Så, dersom vi klarer bedre enn tomålstap, er jeg fornøyd. Jeg er altså fornøyd om vi ryker "bare" 1-0.

Klarer vi uavgjort vil vi bli:

- Laget som bryter Glimts seiersrekke både i Bodø og totalt (2-2 på nadderud var jo deres første poengtap i år)

- Det eneste eliteserielaget Glimt ikke slår i år.

Borteseier snakker vi ikke engang om...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessuten tar jeg det for gitt at vi havner under 1-0 i løpet av den første halvtimen, kanskje veldig tidlig. Hvordan vil vi reagere på det? Det er jeg spent på. La oss håpe Valsvik, Yaw, Sandberg & Co har en kjempekamp.

PS Dersom Bohinen skulle ha en kjempekamp, så øker vi kanskje salgsprisen med 5 mill til vinteren? Tipper mange speidere følger Glimts kamper om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Glimt - Stabæk, søndag 6/12, klokka 17:00
×
×
  • Opprett ny...