Gå til innhold

Kamptråd: Glimt - Stabæk, søndag 6/12, klokka 17:00


geirti
 Del

Stabæk beste  

72 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


3 minutter siden skrev Emilie23:

Ja, de er ekstremt godt trent

De ser på seg selv som Toppidetetsutøver 24/7 og har hatt stort fokus på mental trening. Har nok hjulpet en del mtp struktur og fokus i trening og kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev nichb:

De ser på seg selv som Toppidetetsutøver 27/4 og har hatt stort fokus på mental trening. Har nok hjulpet en del mtp struktur og fokus i trening og kamp

Absolutt. Håper vi satser på fysisk og mental trening fra neste sesong

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 7.12.2020 den 21.53 skrev Aspmyra:

...

 

11. Flaks. Et lag kan gjøre mye rett over tid uten at det nødvendigvis resulterer i seriegull. Lag som Glimt, Stabæk, Godset mener jeg utifra ressurser i lengre perioder har mulighet til å stabilisere seg godt opp på øvre del av tabellen, men skal nok ha en sesong eller to med litt ekstra flyt for å kunne gå helt til topp (Ingen langtidsskader på nøkkelspillere og treffe godt på spillerkjøp). Flaks i fotball er også kanskje de ekstra marginene gode lag har, og man kan nok bedre oddsen for å få flaks med å gjøre mange rette ting, som Glimt har gjort over tid. RBK fremhever ofte seg selv med at det er å forsvare gullet som er den virkelige prestasjonen. Jeg tror Glimt vil være i toppen neste år også pga mange av faktorene du påpeker, og det at de synes å kunne presentere tilnærmet like godt ved skadeforfall på viktige spillere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Håvard:

11. Flaks. Et lag kan gjøre mye rett over tid uten at det nødvendigvis resulterer i seriegull. Lag som Glimt, Stabæk, Godset mener jeg utifra ressurser i lengre perioder har mulighet til å stabilisere seg godt opp på øvre del av tabellen, men skal nok ha en sesong eller to med litt ekstra flyt for å kunne gå helt til topp (Ingen langtidsskader på nøkkelspillere og treffe godt på spillerkjøp). Flaks i fotball er også kanskje de ekstra marginene gode lag har, og man kan nok bedre oddsen for å få flaks med å gjøre mange rette ting, som Glimt har gjort over tid. RBK fremhever ofte seg selv med at det er å forsvare gullet som er den virkelige prestasjonen. Jeg tror Glimt vil være i toppen neste år også pga mange av faktorene du påpeker, og det at de synes å kunne presentere tilnærmet like godt ved skadeforfall på viktige spillere

Ingenting av glimts resultater er flaks. Flaksen ligger i at de har truffet perfekt med lagsammensetningen og typene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der er litt uinteressant å diskutere flaks synes jeg. Hva med heller fokusere på det man kan gjøre noe med? Feks målrettet og systematisk jobbing over tid. Skape riktig kultur, miljø, tiltrekke seg riktig kompetanse, gjennomtenkt spillerlogistikk osv osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bluemaster påpeker igrunn poenget mitt, som ikke var at Glimt vinner kamper pga flaks. Men de har hatt en sesong der alt stemmer og der de har truffet godt på bla spillerlogistikk og fravær av langvarige skader. Man kan i stor grad påvirke sin egen "flaks" ved å gjøre mest mulig rett, men ingen kunne f.eks forutse Junker som toppscorer. At så mange spillere i samme år kanskje makser potensialet sitt er ikke en selvfølge, selv om alt gjøres etter perfekt mal. ES i år har kanskje vært enda mer bingoliga enn vanlig, med unntak av Glimt- kampene og det er jo også selvsagt lettere å være så suveren når RBK skuffer og Molde bare har en middels sesong

Lenke til innlegg
Del på andre sider


? Det er bare jeg som ikke liker så godt ordet flaks i idrett. Dominerer man kamper, spiller seg til flest sjanser, har selvtillit og det aller viktigste- bedre ferdigheter enn de andre lagene er man gjerne i flyt/medvind og da har man gjerne marginene med seg. Jeg mener man kan snakke om flaks/tilfeldigheter i enkeltsituasjoner, typisk stang inn osv. Men gjennom en hel sesong blir det helt feil bruk av begrepet (i min verden). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


52 minutter siden skrev bluemaster:

? Det er bare jeg som ikke liker så godt ordet flaks i idrett. Dominerer man kamper, spiller seg til flest sjanser, har selvtillit og det aller viktigste- bedre ferdigheter enn de andre lagene er man gjerne i flyt/medvind og da har man gjerne marginene med seg. Jeg mener man kan snakke om flaks/tilfeldigheter i enkeltsituasjoner, typisk stang inn osv. Men gjennom en hel sesong blir det helt feil bruk av begrepet (i min verden). 

Dommeravgjørelser. VIF hadde ikke snust på medalje og e cup uten all dommerflaksen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At alt har klaffet for Bodø-Glimt denne sesongen er sant. Så kan man mene at det skyldes planen og punktene som er beskrevet over. F eks at nå en god spiller forsvinner vil man alltid finne en ny fordi man har et system spilleren skal inn, med en tydelig rolle. Men man skal fortsatt lykkes med å finne den spilleren. Det vanskligste av alt er å gjenskape suksess og jeg vi si at det gjenstår å se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flyt er viktig, det styrker selvtillit, man tør mer og til dette blir selvforsterkende. Litt stang ut i begynnelsen av sesongen og alt blir tyngre... Derfor er jeg generelt tilhenger av å selge (i hvertfall offensive) spillere i sommervinduet. Får man det offensive til å sitte i vårsesongen er det lettere å ta dette med videre i høstsesongen. Var vel ikke uten grunn at styret ikke ønsker å selge Ola før sesongstart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B/G er blitt ett veldig bra lag, men dem har jobbet for det også. I Stabæk er det sjeldent en spiller er med i 2-3 år. Og man selger unna så fort det blir noe bra, så tror vi kan forvente oss å ligge mellom 8-14 plass på sesongene som kommer om det ikke prøves å beholde spillere, med akademiet så kunne vi fint ha ligget i topp 5, men er penga som rår og da selger vi oss fra medaljer og Europa spill dessverre. Med Meling, Hanche, Ohi, Boli så hadde vi nok lett deltatt i topp 5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev TheDriver:

B/G er blitt ett veldig bra lag, men dem har jobbet for det også. I Stabæk er det sjeldent en spiller er med i 2-3 år. Og man selger unna så fort det blir noe bra, så tror vi kan forvente oss å ligge mellom 8-14 plass på sesongene som kommer om det ikke prøves å beholde spillere, med akademiet så kunne vi fint ha ligget i topp 5, men er penga som rår og da selger vi oss fra medaljer og Europa spill dessverre. Med Meling, Hanche, Ohi, Boli så hadde vi nok lett deltatt i topp 5.

Ref post i en annen tråd: 5 av 10 utespillere (og i praksis keeper) som startet mot oss, var nye i Glimt i år. Bare Saltnes har spilt fast for dem i mer enn 2 sesonger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev Jon:

Alle de du nevner hadde da gått ut kontraktstiden, vært ferdig i klubben nå og klubben hadde ikke sittet igjen med noen penger. Vi hadde ikke ligget topp 5, men derimot vært konkurs og måttet starte i laveste divisjon?

Synes Stabæk har vært gode på spiller utvikling/ logistikk. Mye mere skremt over intensiteten sammeliknet med Bodø og at vi virker mye svakere fysisk. Dette burde det da gå an å ta tak i før 2021 sesongen blåses igang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon, nå må ikke du kommer her å ødelegge en god diskusjon med fakta :)

Hvis jeg har forstått det riktig ble Meling solgt fordi vi desperat trengte penger, mens resten gikk fordi de ville ut av landet og/eller til større klubber. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 12.12.2020 den 13.08 skrev Jon:

Alle de du nevner hadde da gått ut kontraktstiden, vært ferdig i klubben nå og klubben hadde ikke sittet igjen med noen penger. Vi hadde ikke ligget topp 5, men derimot vært konkurs og måttet starte i laveste divisjon?

Eller klubben hadde kjempet høyere og kanskje vært mer attraktiv å bli værende i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 timer siden skrev Jon:

Sorry, ser den?
Ofte er grunnen til at man må selge at spillerne ønsker seg ut. Alternativet vil ofte være at de ikke forlenger kontrakten og da sitter klubben igjen uten noe. Sånn er det nok for alle klubber, både i Norge og utlandet. Hvis klubbene nekter å slippe spillere om det kommer et akseptabelt bud, vil vi nok slite med å tiltrekke oss nye talenter. Vårt mål er selvfølgelig å holde på spillere litt lenger enn vi gjør nå, men alt handler om timing. 

Ja skal vel ikke mye så til å for å holde spillerne litt lenger enn det Stabæk gjør. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Glimt - Stabæk, søndag 6/12, klokka 17:00
×
×
  • Opprett ny...