Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund, søndag 13/12


arni
 Del

Stabæks beste   

39 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Premier League forrige sesong. 

image.png.70d92a4864f06a3acf736012a18d5d9c.png

Lagene er sortert venstre til høyre etter hvor mye de løp (venstre mest), og øverst til nederst etter tabellplassering.

For meg ser det ut som det er lagene som slet med andre ting som endte med å løpe mest. Så la oss håpe pasningsspillet og mottakene sitter, og at gutta posisjonerer seg bra. Så kanskje de slipper å løpe..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ha, ha synd om gutta ender opp med å stå stille! Se på intensiteten til Glimt en gang til. Gutta til Michelsen er gode på et intenst press og da kommer kondis godt med

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev Abel:

Er du seriøs, eller liker du å kverulere??

Vi har altså havnet der at det er å kverulere når noen kommer med faktaopplysninger?

Skjønner at det er kjedelig å få avlivet myten om at det er å skyte mer og løpe mer som skal til for å vinne kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev arni:

Ha, ha hvorfor ikke løpe både mye og riktig! Og ikke minst jobbe hjemover når det trengs

Jeg har aldri vært negativ til at vi skal gjøre de riktige tingene. Så la oss være enige om at det ville vært fint om vi løp riktigere. Den kan vi legge død.

Så kan du heller fortsette å prøve å forklare hvorfor det viktig å løpe mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev arni:

Her er noen imponerende tall som referanse. Fra en av Glimts nøkkelkamper ifjor

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/moberg-jeg-matte-le-litt-av-det-selv-etterpa_sto7215042/story.shtml

En enkelkamp spilt av en av innbytterne til Glimt? Mot samlet statistikk fra Premier League 2019/2020? Hvis du leser FIFAs rapport fra VM2018 vil du se akkurat det samme. Jeg mener å huske at Frankrike lå omtrent midt på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev arni:

Bør være helt unødvendig!

Fordi all statistikk sier at det ikke er sammenheng mellom hvor mye lag løper og hvor gode resultater de har?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mistenker at løpingen til Arni mer er en etterlysning av intensitet i spillet, ikke nødvendigvis flest mulig kilometer.

For egen del, og jeg regner med at det gjelder de fleste egentlig, så er det greit å tape for bedre lag.  jeg blir bare pottesur når vi taper for lag som vil mer, uten nødvendigvis å være noe bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Latmann:

Mistenker at løpingen til Arni mer er en etterlysning av intensitet i spillet, ikke nødvendigvis flest mulig kilometer.

For egen del, og jeg regner med at det gjelder de fleste egentlig, så er det greit å tape for bedre lag.  jeg blir bare pottesur når vi taper for lag som vil mer, uten nødvendigvis å være noe bedre.

Helt klart om press. Her er litt for referanse:

– Det normale for en midtbanespiller er rundt 12 kilometer. Stopperne ligger gjerne mellom ni og elleve som standard, alt etter hvordan kampbildet er. På midtbanespillere er 12 litt høyt, 13 er bra og 14 kilometer er sjeldent. Vi bruker å se 13-tallet en del, men jeg har ikke sett 14 før. Alle tallene våre viser at vi løp mer nå, sier Glimts fysiske trener til Avisa Nordland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Latmann:

Mistenker at løpingen til Arni mer er en etterlysning av intensitet i spillet

Høy intensitet er det motsatte av hva arni snakker om. Fokus på å løpe mest mulig gjør som regel at intensiteten går ned.

Kampen han snakker om nå er BG-RBK i mars 2019 (gudene vet hvilken relevans den kampen har). Dette var en kamp der RBK hadde ballen mest og Glimt antakelig ble løpende en del etter. Da blir det mange kilometer av det. Som Odd sier er det ingen sammenheng mellom suksess og det å løpe mest. Snarere tvert imot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Marcus Sandberg - Jørgen Olsen Øveraas, Nicolas Pignatel Jenssen, Gustav Valsvik, Mats Solheim - Sammy Skytte, Emil Bohinen, Kay Kostadinov - Kornelius Normann Hansen, Marcus Antonsson, Oliver Edvardsen

 

Innbyttere: Jonas Vatne Brauti, Peder Vogt, Erik Botheim, Kosuke Kinoshita, Christopher Cheng, Darren Maatsen, Kristian Bernt Torgersen, Tortol Lumanza, Luc Kassi

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Kristiansund, søndag 13/12
×
×
  • Opprett ny...