Jump to content

Markus Solbakken

Recommended Posts

Veldig spennende signering! Følger Hamkam en god del og Solbakken har vært markant der lenge. Han har en teknikk og spilleforståelse som er i høy eliteserieklasse! Har litt å gå på når det gjelder det fysiske og duellspill, men har tatt gradvis steg der også. Han har også utviklet seg i det offensive de siste årene. Dette tror jeg kan bli bra!

Velkommen!

Håper jeg tar feil om deg, og at du viser deg som effektiv og fremoverrettet  og ikke den «solskinnsspilleren» jeg frykter du er.

Sikkert en god signering fra et kommersielt perspektiv, men det er vel strengt tatt ikke den spillertypen vi trenger? 

2 timer siden skrev ErikErik:

Velkommen!

Håper jeg tar feil om deg, og at du viser deg som effektiv og fremoverrettet  og ikke den «solskinnsspilleren» jeg frykter du er.

Sikkert en god signering fra et kommersielt perspektiv, men det er vel strengt tatt ikke den spillertypen vi trenger? 

Hva tenker du og hva mener du?

Jeg tenker vel at isolert sett så er Solbakken et bra talent og sånn sett fort kan få spilletid og dermed også bli videresolgt.

Men har vi ikke denne typen spillere? Teknisk dyktige, god til å trille ball.. uten at det blir noe noe særlig sluttprodukt?  

Vi trenger en general som går i krigen, jobber som en bikkje og tar seg av drittarbeidet på midten.  

19 timer siden skrev ErikErik:

Jeg tenker vel at isolert sett så er Solbakken et bra talent og sånn sett fort kan få spilletid og dermed også bli videresolgt.

Men har vi ikke denne typen spillere? Teknisk dyktige, god til å trille ball.. uten at det blir noe noe særlig sluttprodukt?  

Vi trenger en general som går i krigen, jobber som en bikkje og tar seg av drittarbeidet på midten.  

Det har hvertfall vært bra sluttprodukt med klirrende mynt i kassa! Men enig med deg, vi trenger litt andre typer. Så forhåpentligvis har vi en plan som ikke bare innebærer å hente talenter som er akkurat gode nok til at vi lever i en bølgedal rundt niendeplass i to år for så å endelig leve opp til forventningene i en halv sesong før de blir solgt videre. Og det tror jeg Bjarmann og Janne har! 

32 minutter siden skrev tobb:

Er ikke Kay tiltenkt denne rollen som løpebikkje sentralt?

Liker absolutt intensiteten til Kay. Bra frekvens, få touch (i motsetning til resten av sentral midtbane)..  men har ikke fysikken til å eie midtbanen (enda?)

• 2 months later...

På listen til Lars Tjærnås over Ti nysigneringer som kan prege Eliteserien i 2021

Ti nysigneringer som kan prege Eliteserien i 2021 (aftenposten.no)

Markus Solbakken

• Overgang: HamKam til Stabæk
  • Fra: Norge
  • Posisjon: Midtbanespiller

Stabæk driver ofte klok spillerlogistikk. Da de hentet Solbakken visste de at Emil Bohinen trolig ville forlate dem, og sørget for å ha en annen ung sentral midtbanespiller med mange av de samme egenskapene på plass.

20-åringen er klok, foretar modne taktiske valg og har ferdigheter med ball som garantert vil passe godt til måten Jan Jönsson og "de blaa" ønsker å spille fotball på.

De andre på listen er:

Solomon Owusu (Odd)
Sander Kartum (KBK)
Fred Friday (strømsgodset)
Filip Delaveris (Brann)
Runar Espejord (Tromsø - Lån)
Amor Layouni (VIF)
David Fofana (Molde)
Stefano Vecchia (RBK)
Igoh Ogbu (LSK)

Aleksander Andresen er på listen over unge spennende spillere i fremtiden

• 1 month later...