Gå til innhold

Spillerstall 2021


Hushovd
 Del

Anbefalte innlegg


34 minutter siden skrev Hushovd:

Riktig god morgen!
Med bare en kamp igjen av sesongen, er det på tide å se fremover mot neste sesong med å se nærmere på neste års spillerstall. 
Jeg har ikke tatt med alle som har proffkontrakt, siden jeg ser det ikke på som veldig sannsynlig at for eksempel Aleksander Andersen, Amin Hammich, Antonio Nusa osv får mye spilletid på A-laget neste år. Mulig at noen av årstallene på kontraktene er feil, gjerne korriger. 


Keepere

Marcus Sandberg (30 år, kontrakt utløper 31.12.2022). 

Jonas Brauti (21 år, kontrakt utløper 31.12.2021)

Marius Ulla (18 år, kontrakt utløper 31.12.2023)

- En god og balansert trio. Sandberg er fremdeles en av de beste keeperne i ligaen selv om 2019 sesongen var langt sterkere enn årets prestasjoner. Brauti har jeg ikke sett så mye av, så her for andre supplere. Ulla er et stortalent som har vært skadet store deler av sesongen. Skal ikke se bort ifra at han overtar plassen i målet på Stabæk 2 i løpet av neste sesong. 
Stabæk er godt forspent i denne posisjonen, men hvis Sandberg blir langtidsskadet så må man selvsagt vurdere om man skal hente inn kortsiktig rutine eller stole på Brauti (Ulla). 


Forsvar

Yaw Amankwah (32 år, kontrakt utløper 31.07.2022)

Mats Solheim (33 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Jeppe Moe (25 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Sturla Ottesen (19 år, kontrakt utløper ?)

Nicolas Pignatel (18 år, kontrakt utløper 2022)

Emil Jonassen (27 år, kontrakt utløper 31.12.2021)

Peder Vogt (20 år, kontrakt utløper 31.12.2022)


- Yaw og Solheim har vært bunnsolide i år, men de blir ikke yngre med årene. Ottesen har imponert etter sin overgang i høst, mens Jeppe er endelig snart tilbake. Pignatel og Vogt er lovende spillere for fremtiden, men må ha en stor utvikling i vinter hvis de skal være aktuelle for startplass. Jonassen har etter min mening vært skuffende. Han har et "godt navn" etter spill i Odd og Bate Borisov, men har ikke fått det helt ut for Stabæk. 
Stabæk MÅ ha inn en rutinert og god stopper, samt kanskje en anvendelig forsvarsspiller hvis man ikke forlenger med Øveraas. Vi har veldig god dekning på venstrebacken med Solheim (hvis Ottesen skal dyrkes på høyre backen), Moe, Jonassen og Vogt. 
 

Midtbane

Emil Bohinen (21 år, kontrakt utløper 31.07.2022)

"Kai" Kostadinov (18 år, kontrakt utløper 31.12.2023)

Luc Kassi (26 år, kontrakt utløper 31.12.2021)

Tortol Lumanza (26 år, kontrakt utløper 31.12.2023 ?)

Sammy Skytte (23 år, kontrakt utløper 31.12.2023)

Magnus Lundal (20 år, kontrakt utløper ?)

Oliver Edvardsen (21 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Kornelius Normann Hansen (19 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Kristian Bernt Torgersen (19 år, kontrakt utløper ?)

Younes Amer (19 år, kontrakt utløper 31.12.2021)

Marcus Solbakken (20 år, kontrakt utløper 31.12.2024)

Jesper Isaksen (21 år, kontrakt utløper 31.12.2022)


- Veldig mange spillere under kontrakt, for mange? Og er det for mange like spillertyper (gode med ball, men dårlig defensivt/i duellspillet?). Eller skyldes det at JJ er for dårlig til å få ut det beste ut av de sentrale midtbanespillerne man har? Bohinen forsvinner nok i januar. Mye gode spillere med stort potensiale i denne lagdelen, men vi har blitt løpt over flere ganger av motstanderne i år. Våre to antatt beste spillere, Lumanza og Kassi, har man enda ikke funnet den optimale posisjonen til. 
Stabæk må finne ut av hva slags konstellasjon man ønsker å ha på midtbanen før man ser etter forsterkninger. Skal vi spille med to eller tre sentrale midtbanespillere? Og hva slags spillertyper er ønsket i 11´eren? Normann Hansen, Edvardsen og spiss(ene) er avhengig av å få de riktige ballene slik at de kan utnytte sine ferdigheter på en best mulig måte. 
Store deler av 2020 sesongen har vært ganske planløst offensivt, der man har blitt reddet av gode enkeltmanns prestasjoner. Hvis Edvardsen blir dyrket som spiss, trenger vi en ny ving som kan utfordre en mot en. Kassi er god, men ingen ving. Isaksen mener jeg ikke er god nok. Lundal burde lånes ut hvis han havner langt bak i køen. 


Angrep

Koskue Kinoshita (26 år, kontrakt utløper 31.12.2021)
Fitim Azemi (28 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

- Selv om Kino har vist progresjon gjennom sesongen, er han fremdeles ikke i nærheten av å være god nok til å starte kamper. Han er også sammen med utleide Azemi den eneste spissen som er under kontrakt til neste år, så det sier seg selv at vi MÅ ha inn spillere i denne posisjonen. Det holder kanskje bare med en spiller inn, HVIS klubben bestemmer seg for at Edvardsen (med Kassi som backup til de to på topp) skal omskoleres til spiss. Vi er uansett helt avhengige av at vi får inn en klasse spiss. Drømmen er selvsagt Dio, men jeg tror det er urealistisk siden han er klar på at han fremdeles vil spille utenfor Eliteserien. Jeg vil heller beholde en dedikert Kinoshita enn Azemi som helst vil vekk (Tromsø). 


Lånespillere 
Hvem har man egentlig lyst til å beholde utenom Valsvik? Botheim mener jeg har fått nok sjanser, mens Maatsen har heller ikke overbevist utenom små magiske øyeblikk.
Antonsson er jeg positiv til å beholde HVIS en annen spiss også kommer inn portene. Vi MÅ sikte høyere enn Antonsson hvis vi kun skal hente en spiss!

Andre
Hvis jeg har gjort jobben min nå, så skal det bare være Øveraas Olsen og Cheng igjen. Begge har kontrakter som går ut ved årsskifte. For min del kan de begge beholdes siden de begge er anvendelige (Cheng bør da sendes ut på lån igjen). Virker som spesielt Øveraas Olsen er en viktig mann i garderoben.


Min 11´er hvis seriestart hadde vært 01.01.21

               Sandberg
Ottesen Yaw Solheim Jonassen
     Lumanza Bohinen Skytte
Normann   Kassi   Edvardsen


Min 11´er til seriestart 05.04.21

               Sandberg
Ottesen Yaw Valsvik/?  Solheim
     Kassi Lumanza Skytte
Normann   Dio/?  Edvardsen

Benk/tropp: 
Brauti/Ulla
Kai 
Moe
Vogt
Pignatel
Solbakken
Antonsson/?
Kinoshita
Øveraas/anvendelig forsvarsspiller
En ny ving som utfordrer Normann Hansen
Amer
Torgersen

Ut
Isaksen (salg)
Bohinen (salg)
Azemi (salg)
Cheng (lånes ut)
Lundal (lånes ut)* Kun hvis han havner langt bak i køen. 
Jonassen (salg)* Så lenge Ottesen blir dyrket som høyreback, blir Jonassen overflødig med Solheim, Moe og Vogt som konkurrenter på venstre back. Hvis Ottesen er skadet eller Solheim blir første valg på høyrebacken/stopper, vurderer jeg Moe på venstreback fremfor Jonassen. 
 

 

Tusen takk Hushovd! Skikkelig kult å få en så fin oversikt og med gode kommentarer:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Hushovd:

Forsvar

Yaw Amankwah (32 år, kontrakt utløper 31.07.2022)

Mats Solheim (33 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Jeppe Moe (25 år, kontrakt utløper 31.12.2022)

Sturla Ottesen (19 år, kontrakt utløper ?)

Nicolas Pignatel (18 år, kontrakt utløper 2022)

Emil Jonassen (27 år, kontrakt utløper 31.12.2021)

Peder Vogt (20 år, kontrakt utløper 31.12.2022)


- Yaw og Solheim har vært bunnsolide i år, men de blir ikke yngre med årene. Ottesen har imponert etter sin overgang i høst, mens Jeppe er endelig snart tilbake. Pignatel og Vogt er lovende spillere for fremtiden, men må ha en stor utvikling i vinter hvis de skal være aktuelle for startplass. Jonassen har etter min mening vært skuffende. Han har et "godt navn" etter spill i Odd og Bate Borisov, men har ikke fått det helt ut for Stabæk. 
Stabæk MÅ ha inn en rutinert og god stopper, samt kanskje en anvendelig forsvarsspiller hvis man ikke forlenger med Øveraas. Vi har veldig god dekning på venstrebacken med Solheim (hvis Ottesen skal dyrkes på høyre backen), Moe, Jonassen og Vogt. 
 

Fantastisk oversikt!

Enig med deg at det neppe er noe stort poeng å beholde Jonassen. Samtidig er jeg mer skeptisk enn deg (og mange andre på forumet) til Yaw. Han er en herlig type - kliner til i duellene, blør for drakta og alt det der, men jeg opplever han som ganske begrenset spillemessig. Ikke spesielt god med ballen i beina, og det blir fort dårlige klareringer heller enn pasning til medspiller. Han er dermed avhengig av en ballsikker midtstopper ved siden av seg. Jeg er også skeptisk til hvor mye vi kan regne med en spiller på hans alder og med hans spillestil som begynner å få mye skadefravær. Hvor mye kan vi egentlig regne med ham neste år? Spørs om vi ikke bør ha en god firer uten Yaw, så får det bli et luksusproblem de kampene han faktisk er spillerklar.

Hvis jeg holder Yaw utenfor, har vi da igjen Solheim og Ottesen som soleklare førstevalg, med Pignatel som nærmest av de øvrige. Piggy tror jeg er på full fart inn i forsvarsfireren i løpet av året om han fortsetter å få en del muligheter. Moe og Vogt er jeg veldig usikre på. Førstnevnte både fordi han har vært lenge borte, men også fordi han defensivt spilte med for høy risiko. Vogt har vel aldri klart å stabilisere seg på noe nivå som har gjort han til fast innbytter engang. Øveraas betrakter jeg kun som en praktisk nødløsning for enkeltkamper.

Konklusjonen din er jeg ganske enig i: Valsvik eller tilsvarende pluss helst en til, som både kan bekle stopper og back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev geirti:

Fantastisk oversikt!

Enig med deg at det neppe er noe stort poeng å beholde Jonassen. Samtidig er jeg mer skeptisk enn deg (og mange andre på forumet) til Yaw. Han er en herlig type - kliner til i duellene, blør for drakta og alt det der, men jeg opplever han som ganske begrenset spillemessig. Ikke spesielt god med ballen i beina, og det blir fort dårlige klareringer heller enn pasning til medspiller. Han er dermed avhengig av en ballsikker midtstopper ved siden av seg. Jeg er også skeptisk til hvor mye vi kan regne med en spiller på hans alder og med hans spillestil som begynner å få mye skadefravær. Hvor mye kan vi egentlig regne med ham neste år? Spørs om vi ikke bør ha en god firer uten Yaw, så får det bli et luksusproblem de kampene han faktisk er spillerklar.

Hvis jeg holder Yaw utenfor, har vi da igjen Solheim og Ottesen som soleklare førstevalg, med Pignatel som nærmest av de øvrige. Piggy tror jeg er på full fart inn i forsvarsfireren i løpet av året om han fortsetter å få en del muligheter. Moe og Vogt er jeg veldig usikre på. Førstnevnte både fordi han har vært lenge borte, men også fordi han defensivt spilte med for høy risiko. Vogt har vel aldri klart å stabilisere seg på noe nivå som har gjort han til fast innbytter engang. Øveraas betrakter jeg kun som en praktisk nødløsning for enkeltkamper.

Konklusjonen din er jeg ganske enig i: Valsvik eller tilsvarende pluss helst en til, som både kan bekle stopper og back.

Tror vi forstår hverandre litt alikevel Geirti! Nå er du på ballen😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev geirti:

Ikke spesielt god med ballen i beina, og det blir fort dårlige klareringer heller enn pasning til medspiller. Han er dermed avhengig av en ballsikker midtstopper ved siden av seg. Jeg er også skeptisk til hvor mye vi kan regne med en spiller på hans alder og med hans spillestil som begynner å få mye skadefravær. Hvor mye kan vi egentlig regne med ham neste år? Spørs om vi ikke bør ha en god firer uten Yaw, så får det bli et luksusproblem de kampene han faktisk er spillerklar.

 

Gode poenger. Yaw og Valsvik er ikke de beste med ballen i beina.
For at begge skal kunne spille samtidig, er man helt avhengig av at den sentrale midtbanen henter ballen dypt. Jeg synes spesielt Bohinen har vært flink til dette i høst. Heldigvis har vi veldig gode ballspillere på midten som kan dra av en mann eller forsere ledd, så det maskerer litt av problemet vårt med stoppere som ikke er sterke med ballen i beina. 
Enig at vi neppe kan stole på Yaw sin helse i 30 kamper, men jeg synes vi har klart oss greit uten han på banen også. Han har tross alt vært på banen i en rekke stortap denne sesongen (Glimt borte, Molde*2, Haugesund og Sarpsborg). 
Vi kan ha noen greie konstellasjoner med han ute;

Ottesen-Valsvik/X-Solheim-Moe

Ottesen-Valsvik/X-Pignatel- Solheim

Håpet er selvsagt at Pignatel tar store steg i vinter slik at han kan gjøre en bunnsolid jobb hvis Yaw er skadet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev @ringo:

Hepp, 

Det mest åpenbare i oversikten er mangelen på kvalifiserte forsvarsspillere mellom 25 og 30 år.
(Jonassen visste vi alt før han ble signert at ikke holdt mål) 

@

Jeg hadde deg i tankene når jeg skrev noen linjer om midtbanen siden der har du vært meget kritisk, mens jeg mener man individuelt sett har gode nok spillere der.

Har du noen konkrete navn du vil ha inn? Eller handler det mest om å få inn en "Annan" type spiller? Og vil du ha to eller tre sentrale midtbanespillere? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev Hushovd:

 Og vil du ha to eller tre sentrale midtbanespillere? 

Jeg vil ha 2 spisser - det er vel den eneste formasjonsmessige kjepphesten jeg sitter igjen med. 

Så jeg har i utgangspunktet ingen preferanse mellom 2 eller 3 sentrale.

Det handler om hvor fort man flytter pedalene (hvor god spilleforståelse man har) uten ball både offensivt og defensivt, hvor god man er på å orienter seg i forkant av å få ballen, eller om man er avhengig av å ta en ekstra piruett for å få kontroll, skape rom og få oversikt... 

Men jeg tenker at jo dårligere man er på disse elementene desto viktigere er det at man er flere spillere, så med dagens utvalg så tenker jeg vi bør spille med 3.

Ellers - de har en spennende spiller oppe i Bodø ved navn Vetlesen - han burde vi hente!

Bohinen håper jeg vi får solgt - han er for dyr i drift i forhold til hva han leverer for oss og vi kommer ikke videre før han reiser tror jeg. Så jeg tror det er bra for både han og oss om han får muligheten utenlands nå. Skytte og Lumanza2.0 lar jeg gjerne gå gratis, særlig Skytte er bare et irritasjonsmoment for meg.

 

  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev @ringo:

 

...Skytte og Lumanza.... Begge burde ha gode nok ferdighetet, men virker litt halvdaue og umotiverte defensivt og offensivt uten ball.

...

Men problemet slik jeg ser det er at alle spillerne er for like og at vi bruker syyyyykt lang tid på å spille oss fremover.

Jeg vil ha spillertyper som flytter beina kjappere uten ball og som flytter ballen kjappere offensivt.

Spillere som er stabile i prestasjonene, men ikke nødvendigvis spektakulære.

 

To tusen prosent enig.  Synes det er rart at Coach ikke tar tak i dette og får opp intensivitet og tempo.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 timer siden skrev @ringo:

Så Lumanza og Skytte samt Kassi skal liksom være ryggraden i midtbanen. Men jeg er neimen ikke sikker på hvor mange (om noen) av de andre eliteseriemidtbanene de ville vært selvskrevne i gitt... 

Ikke Kassi en gang? På sitt beste er han veldig attraktiv spiller med fart, fysikk, raske bein og godt overblikk. Er også målfarlig. Slike midtbanespillere vokser ikke på trær. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Hushovd:

Ikke Kassi en gang? På sitt beste er han veldig attraktiv spiller med fart, fysikk, raske bein og godt overblikk. Er også målfarlig. Slike midtbanespillere vokser ikke på trær. 

Og skadet 2/3 av hver sesong. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Hushovd:

Ikke Kassi en gang? På sitt beste er han veldig attraktiv spiller med fart, fysikk, raske bein og godt overblikk. Er også målfarlig. Slike midtbanespillere vokser ikke på trær. 

Han varierer vel strengt tatt også mye i prestasjonene. På sitt beste helt fantastisk. På sitt verste har han mange mangler bl.a defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Torres:

Og skadet 2/3 av hver sesong. 

Og blir sjeldent brukt sentralt når først spiller også. Å dytte Kassi på kant kommer til å ende i samme utviklingen som med Hugo... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev @ringo:

Jeg vil ha 2 spisser - det er vel den eneste formasjonsmessige kjepphesten jeg sitter igjen med. 

Så jeg har i utgangspunktet ingen preferanse mellom 2 eller 3 sentrale.

Det handler om hvor fort man flytter pedalene (hvor god spilleforståelse man har) uten ball både offensivt og defensivt, hvor god man er på å orienter seg i forkant av å få ballen, eller om man er avhengig av å ta en ekstra piruett for å få kontroll, skape rom og få oversikt... 

Men jeg tenker at jo dårligere man er på disse elementene desto viktigere er det at man er flere spillere, så med dagens utvalg så tenker jeg vi bør spille med 3.

Ellers - de har en spennende spiller oppe i Bodø ved navn Vetlesen - han burde vi hente!

Bohinen håper jeg vi får solgt - han er for dyr i drift i forhold til hva han leverer for oss og vi kommer ikke videre før han reiser tror jeg. Så jeg tror det er bra for både han og oss om han får muligheten utenlands nå. Skytte og Lumanza2.0 lar jeg gjerne gå gratis, særlig Skytte er bare et irritasjonsmoment for meg.

Høres kanskje ut som du ønsker en 3-5-2, 3-1-4-2 eller 3-4-1-2? Jeg foreslo tidlig i år/sent i fjor at dagens spillermateriell passer best til 3-5-2, siden da får vi pakket oss godt inn defensivt, backene/vingene våre er bedre offensivt enn defensivt, plass til tre sentrale midtbanespillere og to på topp. 
For eksempel 4-3-1-2 eller 4-1-3-2 ekskluderer vingspillet vårt, som igjen går utover spesielt utviklingen av Normann Hansen (Edvardsen kan i større grad være spiss). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er litt trist med Kassi - han har ikke fått prestere stabilt over tid og du vet når en spiller er i midten av 20-årene og vi ikke er helt sikker på om han er sentral midtbane, ving, spiss, 10'er eller noe annet så har ikke ting gått helt etter planen... Litt salderingspost - slik også Vetlesen ble det. Blir flyttet rundt uten å få spille der han er best. Vetlesen fikk mulighet til å ta grep om egen karriære og tok den... lurt av han IDIOTISK av oss.

Jeg håper jo at det kommer inn en spiller på midtbanen som gjr at vi kan gå tilbake til 442, det er noe som skurrer i OCD'en min når vi spiller 433. Så en som spiller direkte og presist ved siden av Kostadinov.

442 er strengt tatt like mye av identiteten som den blaa drakte etter mitt syn. 433 er en identitetskrise i praksis.

En target spiss som Edvartsen kan spille av, en ny ving, Jeppe Moe tilbake med silkefot fin ute på venstrebacken... 

Det er ikke så mye som skal til altså, men det må være de rette tingene :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Ja det er litt trist med Kassi - han har ikke fått prestere stabilt over tid og du vet når en spiller er i midten av 20-årene og vi ikke er helt sikker på om han er sentral midtbane, ving, spiss, 10'er eller noe annet så har ikke ting gått helt etter planen... Litt salderingspost - slik også Vetlesen ble det. Blir flyttet rundt uten å få spille der han er best. Vetlesen fikk mulighet til å ta grep om egen karriære og tok den... lurt av han IDIOTISK av oss.

Jeg håper jo at det kommer inn en spiller på midtbanen som gjr at vi kan gå tilbake til 442, det er noe som skurrer i OCD'en min når vi spiller 433. Så en som spiller direkte og presist ved siden av Kostadinov.

442 er strengt tatt like mye av identiteten som den blaa drakte etter mitt syn. 433 er en identitetskrise i praksis.

En target spiss som Edvartsen kan spille av, en ny ving, Jeppe Moe tilbake med silkefot fin ute på venstrebacken... 

Det er ikke så mye som skal til altså, men det må være de rette tingene :) 

Blir trist av å tenke på at spillerne ikke blir rendyrket der de er best. Det er ikke rart at spillere ikke får ut sitt fulle potensiale! Har aldri forstått meg på at spillere skal flyttes så mye på- men det er vel en konsekvens av for liten og dårlig stall, og som du sier, for like midtbanespillere.

Og ikke minst- dårlig personalpolitikk/håndtering. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har veldig mange sentrale midtbanespillere, så lenge stallen er såppas feilkomponert vil det alltid være flere spillere som spiller ute av posisjon. Solbakken er vel siste tilskudd til sentral midt? Hvorfor henter vi ikke en kjapp ving?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke både Oliver og Normann Hansen kjappe vinger?

Nå har vi i "alle år" klaget over at stallen settes siste dag av overgangsvinduet. Så signerer vi en av de mest lovende midtbanespillerne i Norge på langtidskontrakt i desember, og så blir det galt også?

I det store bildet kan vi vel regne med at det jobbes hardt for å få Bohinen solgt dette vinduet. For meg virker Solbakken å kunne fylle det rommet. I tillegg er det vel ikke utenkelig at Lumanza trenger litt kjærlighet i et nytt miljø? Det har vært deprimerende å se hvor lite han har fått til hos oss i år. Potensialet er der, men kanskje det er best for alle parter om han drar videre? I så fall er ikke den midtbanen så veldig overbefolket. 

Kassi er et "problem", men med skadehistorikken hans er han litt i skivs. Å gå inn med han som et soleklart førstevalg på en posisjon gjør oss utsatt. Hvis Ringo får viljen sin ser jeg han gjerne i en av de to spissrollene. Han har skuddet og bevegelsene, og som Dio-erstatter presterte han scoringstall helt i toppklasse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev odd:

Er ikke både Oliver og Normann Hansen kjappe vinger?

Nå har vi i "alle år" klaget over at stallen settes siste dag av overgangsvinduet. Så signerer vi en av de mest lovende midtbanespillerne i Norge på langtidskontrakt i desember, og så blir det galt også?

I det store bildet kan vi vel regne med at det jobbes hardt for å få Bohinen solgt dette vinduet. For meg virker Solbakken å kunne fylle det rommet. I tillegg er det vel ikke utenkelig at Lumanza trenger litt kjærlighet i et nytt miljø? Det har vært deprimerende å se hvor lite han har fått til hos oss i år. Potensialet er der, men kanskje det er best for alle parter om han drar videre? I så fall er ikke den midtbanen så veldig overbefolket. 

Kassi er et "problem", men med skadehistorikken hans er han litt i skivs. Å gå inn med han som et soleklart førstevalg på en posisjon gjør oss utsatt. Hvis Ringo får viljen sin ser jeg han gjerne i en av de to spissrollene. Han har skuddet og bevegelsene, og som Dio-erstatter presterte han scoringstall helt i toppklasse.

Absolutt flott med Solbakken!

Savner dog litt tydeligere roller for flere av spillerne, særlig offensivt. Kanskje det bare er meg som ikke skjønner 433

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev BlaaSpanjol:

Hva i alle dager, Skytte har da vært fantastisk siden han kom tilbake?

Snodig hvor forskjellig inntrykk man har av Skytte. Personlig var jeg nok mer begeistret for han i den første perioden hans i klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev BlaaSpanjol:

Hva i alle dager, Skytte har da vært fantastisk siden han kom tilbake?

Skytte har noen store styrker og noen store svakheter i spillet.

Jet av den oppfatningen av at om vi får utviklet «lagspillet» hans og at han oftere får spilt på ett touch og kjappere gjennom ledd, samtidig som vi tar vare på hans helt unike egenskaper med teknikk, styrke, evne til å holde på ball og til å passere spillere en mot en (rene en påskrudd Daniel Braaten tidvis) så har vi en superspiller.

Jeg er veldig positiv til å satse på Skytte, men håper det jobbes aktivt med å utvikle hans svake sider. Det er vel nettopp de manglene som gjorde at han ikke passet i Glimt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev @ringo:

Fantastisk faktisk...

På hvilken måte da mener du?

 

Det er fort gjort å bli litt blendet av nærteknikken til Skytte. Da er det lett å glemme hans svakheter defensivt og at det går for sent fremover..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Spillerstall 2021
×
×
  • Opprett ny...