Gå til innhold

Kamptråd: Godset-Stabæk 22/12


arni
 Del

Stabæks beste   

70 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


35 minutter siden skrev arni:

To seire på stripe for Godset. Salvesen med hattrick i Skien igår. Satser på Stabæk overraskelse med topp innsats og offensiv effektivitet!

Hadde vært meget hyggelig med en god avslutning som kan gi oss enda mer håp og forventninger til neste år! 
Kan vi håpe på at det løsner fullstendig for Kino? Selv om jeg har vært veldig kritisk til han, så hadde det vært utrolig artig om han plutselig lykkes! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jo nå en kamp som betyr lite for noen av lagene etter at Strømsgodset berget plassen i går kveld. Hvordan vil det slå ut at de ikke har kniver mot strupen? Lave skuldre, eller er de mest klare for en veldig lang juleferie. Midt tips er at det meste kan skje, men at vi neppe taper med mange mål (mer enn tre mål). Selvsagt kan jeg ta feil, og om noen spillere har fått/tatt juleferie kan det selvsagt kanskje bli mindre pent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er omtrent en treningkamp. Kalenderen sier at vi burde vært langt utenfor sesong. Hjemmelaget har nettopp klart høstens/vinterens store mål (berge plassen) og er sikkert litt utladet etter et meget overbevisende borteresultat. Det er ikke sikkert vi har noe å spille for vi heller - om du ser på lagene som ligger bak oss sine kamper, er det fullt mulig vi beholder plassen selv med tap. Dette lukter møkk kjedelig 0-0 lang vei, spør du meg.

Hva gjelder selvtillit videre, er det selvfølgelig alltid en mulighet, men det er minst like sannsynlig at man blir feig, og bare vil unngå å avslutte året med å bli rundspilt (gjelder begge lag). Jeg tror uansett det er for sent å bygge nevneverdig selvtillit offensivt. Der skjønner alle at man går inn i vinterpausen med store mangler, både i ferdigheter hos enkeltspillere og (spesielt) i samspill. Kanskje det bare handler om at vi må være fornøyd med middelmådighet? Det kunne tross alt vært mye verre - se bare på Sunnmøres "stolthet"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående Botheim:

Ingen av spissene våre har overbevist i år. Hvorfor vil du gi ham som har vært lengst unna muligheten? De to som er nærmest er vel Antonsson (mange ser mye positivt i spillet hans, men uttellingen har vært elendig) og Kinoshita (han har tross alt klart flest mål av spissene våre). Det logiske ville vel vært å gi en av dem sjansen. Eventuelt begge.

Botheim har fått spille tilsammen 638 minutter fordelt på 17 kamper (en knapp omgang per kamp). Han skal ikke bare fremvise en anstendig kamp, men kompensere for det begredelige produktet han har levert i alle disse foregående kampene. Det innebærer at den prestasjonen Botheim må legge ned for å overbevise tror jeg ikke engang Dio i 2015-form hadde hatt muligheter til å klare. Han bør være ute av enhver fremtidig debatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev geirti:

Angående Botheim:

Ingen av spissene våre har overbevist i år. Hvorfor vil du gi ham som har vært lengst unna muligheten? De to som er nærmest er vel Antonsson (mange ser mye positivt i spillet hans, men uttellingen har vært elendig) og Kinoshita (han har tross alt klart flest mål av spissene våre). Det logiske ville vel vært å gi en av dem sjansen. Eventuelt begge.

Botheim har fått spille tilsammen 638 minutter fordelt på 17 kamper (en knapp omgang per kamp). Han skal ikke bare fremvise en anstendig kamp, men kompensere for det begredelige produktet han har levert i alle disse foregående kampene. Det innebærer at den prestasjonen Botheim må legge ned for å overbevise tror jeg ikke engang Dio i 2015-form hadde hatt muligheter til å klare. Han bør være ute av enhver fremtidig debatt.

Botheim blir uansett ikke i Stabæk. Var det ikke snakk om interesse fra Tromsø? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg husker riktig så er Kino vår, og har puttet klart flest av de tre nevnte. Antonsson har mye bedre bevegelser, men håpløse skudd. Botheim helt greie bevegelser, men ingen mål.

I mitt hode må det å la Kino vise seg fram i denne kampen være mest fornuftig, ikke noe hadde vært bedre enn om det løsnet for en spiller som er vår. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk og tabell:

Hjemmestatistikk, Godset: 3-6-5 19-25 15 poeng
Snitt per kamp 1,4 scorede mål og 1,8 baklengs. 1,1 poeng.

Bortestatistikk, Stabæk: 3-6-5 18-28 15 poeng
Snitt per kamp 1,3 scorede mål og 2,0 baklengs. 1,1 poeng.

Godset hjemme og oss borte er nesten identiske resultater. Basert på snitt vil forventningen være 1,7 mål til hjemmelaget og 1,5 mål til bortelaget. Dette runder vi av til uavgjort. Ingen av lagene har noen som helst grunn til  forvente seier, og begge bør nok si seg rimelig fornøyd med anstendig innsats og en hederlig uavgjort.

Med seier tipper jeg Godset vil klatre to plasser, med ett eller null poeng forblir de garantert på 13. plassen de har nå. De har intet å risikere, med andre ord. Maksimalt kan de avansere tre plasser med seier.

Med tap tipper jeg vi vil ramle ned en plass, mens jeg forventer at en U vil være nok til å holde plassen. For å være helt sikre på å holde plassen må vi selvfølgelig vinne, og vi kan i teorien ramle ned 3 plasser med tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 20.12.2020 den 18.14 skrev Bjornh:

Hvis jeg husker riktig så er Kino vår, og har puttet klart flest av de tre nevnte. Antonsson har mye bedre bevegelser, men håpløse skudd. Botheim helt greie bevegelser, men ingen mål.

I mitt hode må det å la Kino vise seg fram i denne kampen være mest fornuftig, ikke noe hadde vært bedre enn om det løsnet for en spiller som er vår. 

Kinoshita holder ikke eliteserienivå punktum. Han beveger seg feil med og uten ball, er upresis i avleveringene og har generelt ingen styrker annet enn at han virker som en hyggelig fyr. Gi Antonssen en siste sjanse til å overbevise. Botheim og Kino må ut til neste år. De tar også opp plasser for yngre spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev Bjersk:

Kinoshita holder ikke eliteserienivå punktum. Han beveger seg feil med og uten ball, er upresis i avleveringene og har generelt ingen styrker annet enn at han virker som en hyggelig fyr. Gi Antonssen en siste sjanse til å overbevise. Botheim og Kino må ut til neste år. De tar også opp plasser for yngre spillere.

Kino med en spiss nr 2 er ikke jeg så veldig gi han og Antonsen en sjanse på på topp sammen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stå på:

– Strømsgodset-kampene har ofte mye energi. Jeg regner med at det blir en intensiv og energifylt kamp. Vi ønsker å avslutte så bra som mulig, sier Stabæk-trener Jan Jönsson. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Celebi2:

I dag skal vi ut og sikre en plassering på øvre halvdel mot et Godset-lag som forhåpentligvis er litt utladet etter å ha sikret plassen sist runde.

Rart med det. Vi har omtrent ingenting å spille for, alikevel kommer nervene smygene... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Godset-Stabæk 22/12
×
×
  • Opprett ny...